کارهایی که برای حفظ حریم خصوصی و امنیت در گلکسی اس 8 باید انجام دهید (بخش دوم)

در پست قبلی راه کار هایی جهت حفظ حریم خصوصی و امنیت در اختیار شما قرار دادیم. اکنون در این پست به ادامه ی این راه کارها می پردازیم.

5. برنامه هایی که در بالا ظاهر می شوند

بعضی برنامه ها می توانند با جانشینی برنامه ها در صفحه شوند که هم اکنون در حال تماشای آن هستید. به عنوان نمونه، این کار برای ویژگی هایی مثل Facebook chat heads یا فیلتر صفحه نمایش که رنگ آبی را حذف می کند استفاده می شود. هرچند برنامه های مخرب می توانند از این ویژگی برای فریب دادن شما استفاده کنند- برای مثال، برنامه ای می تواند به صورت بالفعل گزینه install رابه جای cancel قرار دهند تا به صورت غیر عمد اقدام به نصب برنامه های مخرب کنید.

پس به قسمت Apps در تنظیمات بروید و بعد از ضربه زدن بر روی دکمه منو گزینه “Special Access” را انتخاب کنید. در آن جا گزینه “App that can appear on top”  را انتخاب کنید. بعد از آن، در لیست برنامه ها مطمئن شوید تنها برنامه هایی که به آن ها اعتماد دارید فعال هستند. بعد از آن سوییچ بالای صفحه را بزنید تا هر برنامه ای نتواند این اطلاعات را ببیند.

1 2 کارهایی که برای حفظ حریم خصوصی و امنیت در گلکسی اس 8 باید انجام دهید (بخش دوم) 2 1 کارهایی که برای حفظ حریم خصوصی و امنیت در گلکسی اس 8 باید انجام دهید (بخش دوم) 3 1 کارهایی که برای حفظ حریم خصوصی و امنیت در گلکسی اس 8 باید انجام دهید (بخش دوم)

 

6. دسترسی اعلانات

اگر نوا لانچر را نصب کرده باشید پس هنگام دریافت اعلانی سه نقطه قرمز در صفحه خانگی ظاهر می شود که می گوشید پیامی ناخوانده دارید. برای دیدن این اعلانت لامچر باید به اعلانات شما دسنرسی داشته باشد درست است؟

خب ، تا این جا درست است اما بعضی برنامهخ ها حتی هنگامی که به این دسترسی نیازی ندارند ، درخواست اجازه دسترسی می دهند. بنابراین برای این که مطمئن شوید که برنامه شخص ثالث نمی تواند اعلانات دریافتی را بخواند ، به منوی برنامه ها در تنظیمات بروید و بعد بر روی دکمه  دکمه منو ضربه بزنید و Special Permission را انتخاب کنید. در آن جا Notification Access  را انتخاب کنید و  به سادگی برنامه هایی که سوال برانگیز اند را غیر فعال کنید.

 

4 1 کارهایی که برای حفظ حریم خصوصی و امنیت در گلکسی اس 8 باید انجام دهید (بخش دوم) 5 کارهایی که برای حفظ حریم خصوصی و امنیت در گلکسی اس 8 باید انجام دهید (بخش دوم) 6 1 کارهایی که برای حفظ حریم خصوصی و امنیت در گلکسی اس 8 باید انجام دهید (بخش دوم)

 

7. دسترسی استفاده از داده ها

برای بهتر کردن تجربه کاربری ، بعضی برنامه ها از شما در مورد این که چگونه از اینترنت استفاده می کنید  درخواست اجازه ددسترسی می کنندو. این کار می تواند شامل لیستی از برنامه هایی که استفاده می کنید، چقدر از آن ها استفاده می کنید، اسم اپراتور شبکه ، تنظیمات زبان، و چیز های دیگر شود. بنابراین مقداری غیر عادی است اگر در موردش فکر نکنید.

اگر می خواهید برنامه ها را از دیدن این اطلاعات جلوگیری کنید ، به منوی برنامه ها در تنظیمات بروید ، و بعد Special Access را از قسمت منوی سمت راست بالای صفحه انتخاب کنید.  بعد از آن Usage Data Access را انتخاب کنید و سپس هر برنامه ای را در لیست انتخاب کنید. بعد از انجام این کار، سویچ بالای صفحه را خاموش کنید تا  برنامه ها را از دیدن این اطلاعات جلوگیری کند .

 

10 کارهایی که برای حفظ حریم خصوصی و امنیت در گلکسی اس 8 باید انجام دهید (بخش دوم) 11 کارهایی که برای حفظ حریم خصوصی و امنیت در گلکسی اس 8 باید انجام دهید (بخش دوم) 12 کارهایی که برای حفظ حریم خصوصی و امنیت در گلکسی اس 8 باید انجام دهید (بخش دوم)

 

8. تشخیص چهره

ویزگی تشخیص چهره گلکسی اس 8  به سادگی قابل استفاده است، اما امن ترین روش قفل صفحه نیست. گفته شده است که حتی عکس یساده از شما هم می تواند به دیگران اجازه دهد با استفاده ازاین ویژگی به گوشی شما وارد شود.

برای خاموش کردن این ویژگی به قسمت lock screen  در تنظیمات بروید و بعد face recognition را انتخاب کنید و face unlock  را غیر فعال کنید. بعد از انجام دادن این کار مطمئن شوید هنوز یکی از گزینه های PIN, Pattern,  و با پسورد را به صورت فعال به عنوان نوع صفحه قفل دارید.

 

13 کارهایی که برای حفظ حریم خصوصی و امنیت در گلکسی اس 8 باید انجام دهید (بخش دوم) 14 کارهایی که برای حفظ حریم خصوصی و امنیت در گلکسی اس 8 باید انجام دهید (بخش دوم)

 

9. اسکنر عنبیه

هرچند اسکنر عنبیه چشم گلکسی اس 8 از ویژگی تشخیص چهره امن تر است اما هنوز هم عاری از خطا و اشتباه نیست. از لحاظ تئوری ، شخصی ممکن است با دوربین مادون قرمز از شما عکس بگیرد سپس عکسی از چشم شما را پرینت کند با این کار به صورت کامل می تواند از قفل صفحه نمایش عبور کند.

پس اگر می خواهید این ویزگی را غیر فعال کنید به قسمت Lock screen and security در منوی تنظیمات بروید و Iris scanner  را انتخاب کنید، در آن جا سوییچ گزینه Iris Unlock را غیر فعال کنید. بعد از انجام این کار مطمئن شوید الگوف پین و پسوردی را برای به عنوان قفل  صفحه نمایش فعال است.

 

15 کارهایی که برای حفظ حریم خصوصی و امنیت در گلکسی اس 8 باید انجام دهید (بخش دوم) 16 کارهایی که برای حفظ حریم خصوصی و امنیت در گلکسی اس 8 باید انجام دهید (بخش دوم)

در پست بعد به ادامه و اخرین بخش های این آموزش خواهیم پرداخت.

قسمت اول : کارهایی که برای حفظ حریم خصوصی و امنیت در گلکسی S8 باید انجام دهید (بخش اول)

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *