گرفتن نسخه پشتیبان از تماس ها و پیام ها در اندروید 8 (Oreo)

شما می توانید اطلاعات  ضروری در تلفن اندرویدی خود را در Google Drive  ذخیره کرده و از آن ها نسخه پشتیبان تهیه کنید. این ویژگی در بطن سیستم عامل اندروید قرار داده شده است. این قابلیت مدت زیادی است که در تلفن های اندرویدی وجود دارد و معمولا از مواردی همچون مخاطبین شما، پیام های Gmail، گذرواژه های Wi-Fi، پیام های ارسال شده در Hangout و موارد دیگر نسخه پشتیبان تهیه می کند  . بعضی از تلفن ها، بویژه گوشی های پیکسل گوگل، قابلیت تهیه ی نسخه پشتیبان  از تماس ها و پیام ها را قبل ازنسخه Oreo  داشته اند. اما هم اکنون می توانید در هر گوشی اندروید Oreo  از تماس ها و پیام هایتان نسخه پشتیبان تهیه کنید. تنظیمات پشتیبان گیری در بخش پشتیبان گیری  Google Drive گنجانده شده اند و همانند دیگر آیتم هایی که می توانید از آن ها نسخه پشتیبان تهیه کنید، این گزینه را دارید تا به انتخاب خودتان آن را فعال و یا غیر فعال کنید.

تهیه نسخه پشتیبان از تماس ها و پیام ها:

این کار به آسانی فعال کردن پشتیبان گیری Google Drive  است. تنها چیزی که اهمیت دارد این است که اندروید Oreo  را بر روی گوشی خود داشته باشید. برنامه تنظیمات را باز کنید و به System>Backup  بروید. اگر از قبل آن را فعال نکرده اید، فعالش کنید، یک حساب را انتخاب کرده، و سپس آنچه را که میخواهید پشتیبانی کنید را انتخاب کنید. اگر نمی خواهید همه چیز را در دستگاهتان با Google Drive پشتیبانی کنید، می توانید آن را از صفحه پشتیبانی غیر فعال کنید و اگر مایل به پشتیبانی از ورود به سیستم و اطلاعات پیام و تماس ها نیستید، می توانید آن را خاموش کنید.

نسخه پشتیبان

 

باید متذکر شویم که در حالی که این یکی از قابلیت های اندروید Oreo است، اما بعضی از کاربرانی که اندروید Oreo بر روی گوشی آن ها نصب است از این قابلیت برخوردار نیستند. باید تایید کنیم که این قابلیت بر روی گوشی های Nexus 6p، Nokia 3 ، Nokia 5  که اندروید Oreo بر روی آنها نصب است مشاهده شده است.کاربرانی که اندروید Oreo  را بر روی گوشی Nexus 5x  دارند، از این ویژگی برخوردار نیستند و علت آن تا کنون مشخص نشده است. شاید با بروزرسانی Oreo  اجرا شود. گوشی های پیکسل Nexus 6p و Nokia  به سرعت پس از عرضه بروز رسانی ها آن ها را دریافت می کنند.

اگر بوسیله ROM سفارشی، اندروید Oreo را بر روی گوشیتان فلش کرده اید ، احتمال اینکه این ویژگی را در گوشیتان نبینید بسیار زیاد است و همچنین امکان دارد سازنده دستگاهتان این ویژگی را از گوشیتان حذف کرده باشد، این انتظار می رود اگر گوشی شما برنامه های اضافی زیادی داشته باشد این احتمال بسیار بیشتر می شود. پیام ها و گزارشات تماس بوسیله Google Takeout  دانلود نمی شوند و می توان این تماس ها و پیام ها را به گوشی دیگری وارد کرد. و یا بصورت کپی در دسکتاپتان ذخیره کنید. توجه داشته باشید که پیام های چند رسانه ای(mms) هم پشتیبان گیری نمی شوند. اگر مایلید تا از تصاویر موجود در گوشی خود نسخه ی پشتیبان تهیه کنید این مطلب را مطالعه کنید : نحوه ی پشتیبان گیری از عکس ها در اندروید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *