نحوه تعمیر گوشی اندرویدی بریک شده

تبلت یا گوشی اندرویدی بریک شده در اصطلاح به معنی ابزار دیجیتال گران قیمتی است که دیگر هیچ کاربردی نداشته و تبدیل به یک قطعه آجر شده است. در این مقاله از سامسونگ یار قصد داریم چند راهکار برای تعمیر ابزار بریک شده را عنوان کنیم. با ما همراه باشید.

تعمیر تبلت یا گوشی اندرویدی بریک شده

آیا فکر می‌کنید که گوشی یا تبلت اندرویدی شما بریک شده است و همه چیز درست کار نمی‌کند؛ بنابراین تصمیم گرفتید که دستگاه اندرویدی خود را روت کنید. ممکن است که دستگاه اندرویدی شما بوت نشود، یا شاید تنظیمات کارخانه گوشی سامسونگ کار نکند.

زمان مواجهه فرارسیده است. در واقعیت اندروید با درنظرگرفتن انعطاف‌پذیری و دوام طراحی شده است. به همین علت ازکارافتادن کامل دستگاه اندرویدی شما تقریباً غیرممکن است. پس تبلت یا گوشی اندروید بریک شده هنوز هم قابل تعمیر است.

زمانی که یک تبلت یا گوشی اندرویدی بریک شده دارید، دیگر به‌هیچ‌عنوان قابل تعمیر توسط کاربر نمی‌باشد. در حقیقت بسیاری از کاربران فکر می‌کنند، زمانی که دستگاه اندرویدی بریک شود در واقع دیگر هیچ راهی برای تعمیر وجود ندارد. البته این مطلب درست نیست. در این مقاله قصد داریم نحوه تعمیر گوشی یا تبلت اندرویدی که به نظر می‌رسد بریک شده است را بررسی کنیم.

اگر قصد روت کردن دستگاه اندرویدی خود را دارید، قبل از انجام این کار بهتر از لیست مزایا و معایب روت کردن دستگاه اندرویدی را مطالعه کنید.

تعمیر دستگاه اندرویدی بریک شده یک رویکرد یکپارچه نیست، اما ما برخی از نکات کلی که می‌تواند برای فعال‌کردن دوباره دستگاه اندرویدی شما مؤثر باشد را با شما در میان می‌گذاریم.

 

اگر دستگاه اندرویدی شما مستقیماً در حالت بازیابی است، چه کاری باید انجام دهید؟

 

در حال حاضر تلفن شما از انجام هر کاری غیر از راه‌اندازی مستقیم در ClockWorkMod یا هر نرمافزار دیگری که انتخاب کرده‌اید، خودداری می‌کند. این احتمال وجود دارد که همه چیز خوب باشد و رامی که استفاده کردید طوری طراحی شده باشد که اولین‌بار بعد از فلش شدن در ریکاوری راه‌اندازی شود. برای اینکه بدانید آیا این مورد درست است روش زیر را دنبال کنید.

 

مرحله 1: ClockWorkMod یا هر برنامه بازیابی که می‌خواهید استفاده کنید را بارگیری کنید. به‌خاطر داشته باشید که نحوه انجام این کار بسته به نوع و مدل گوشی شما کمی متفاوت است.

برای بیشتر دستگاه‌ها به‌سادگی نگه‌داشتن دکمه کاهش یا افزایش صدا است.

توجه: برخی دستگاه‌ها به طور خودکار در ابزار بازیابی بوت می‌شوند، اما برخی دیگر از شما می‌خواهند ابتدا بازیابی را از لیستی از گزینه‌ها انتخاب کنید.

مرحله 2: پس از ورود، اکنون سیستم را راه‌اندازی مجدد کنید، اگر از ClockWorkMod استفاده می‌کنید، این باید اولین گزینه از بالا باشد.

اگر همه چیز درست باشد بعد از اتمام کار، دستگاه شروع به کار می‌کند. اگر غیر از این باشد، شما باید رام را دوباره فلش کنید.

درحالی‌که امتحان مجدد فلش با همان رامی که قبلاً استفاده کردید ضرری ندارد، اما ممکن است که رام شما خراب باشد، به همین علت بهتر است یک رام جدید دانلود کنید.

اگر تا این قسمت پیش رفته‌اید، باید بدانید که چگونه یک فایل ROM ZIP را روی دستگاه اندرویدی خود قرار دهید و آن را فلش کنید، اما به‌عنوان یک تازه‌کار باید مراحل زیر را دنبال کنید.

9 نحوه تعمیر گوشی اندرویدی بریک شده

مرحله 1: کارت حافظه دستگاه اندرویدی خود را به رایانه متصل کنید و فایل رامی که دانلود کردید را به درون آن منتقل کنید. پس از اتمام کار کارت حافظه را خارج کنید.

مرحله 2: درحالی‌که دستگاه خاموش است کارت حافظه را به آن منتقل کنید. سپس دستگاه را روشن کنید و وارد حالت ریکاوری بوت شوید. با استفاده از دکمه‌های تنظیم صدا به قسمت Install ZIP در کارت حافظه بروید و با استفاده از دکمه پاور آن را انتخاب کنید.

گوشی اندرویدی بریک شده

مرحله 3: اجازه دهید تا مراحل فلش کردن طی شود. پس از اتمام کار، در صورت موفقیت، دستگاه شما در کاستوم رام نصب شده بوت خواهد شد.

 

اگر دستگاه شما راه‌اندازی مجدد را متوقف نمی‌کند، چه کاری باید انجام دهید.

بعد از فلش کردن اگر همه چیز درست نباشد، ممکن است که دستگاه شما در صفحه اصلی بوت نشود و وارد چرخه راه‌اندازی مجدد شود. این مشکل در واقع می‌تواند بسیار ساده باشد.

پاک‌کردن اطلاعات و داده‌های حافظه پنهان قبل از فلش کردن رام روی دستگاهتان بسیار مهم است. خوشبختانه اگر فراموش کرده‌اید، واقعاً دچار مشکل بزرگی نخواهید شد.

مرحله 1: گوشی خود را خاموش کنید و سپس در حالت ریکاوری راه‌اندازی مجدد کنید. همان‌طور که می‌دانید انجام این کار بسته به نوع و مدل دستگاه شما ممکن است کمی متفاوت باشد. البته اغلب دستگاه‌ها با استفاده از دکمه‌های تنظیم صدا وارد حالت ریکاوری می‌شوند.

مرحله 2: به گزینه Advanced بروید. بعد از آن یک منو با چندین گزینه ظاهر می‌شود.

مرحله 3: گزینه دوم از بالا Wipe Dalvik Cache است. این گزینه را انتخاب کنید و دستورات را دنبال کنید. پس از اتمام کار با انتخاب گزینه Go Back به منوی اصلی باز گردید.

گوشی اندرویدی بریک شده

مرحله 4: پس از بازگشت به منوی اصلی گزینه Wipe Cache Partition را انتخاب کنید.

مرحله 5: به پاک‌کردن داده‌ها/بازنشانی کارخانه بروید. این گزینه همه برنامه‌ها و تنظیمات را پاک می‌کند، اما ازآنجایی‌که این یک فلش رام جدید است، نباید به هیچ چیزی آسیب بزند.

12 نحوه تعمیر گوشی اندرویدی بریک شده

مرحله 6: در نهایت با انتخاب گزینه Reboot system now دستگاه خود را راه‌اندازی مجدد کنید. اگر همه چیز خوب پیش رفته باشد، اکنون باید مستقیماً در رام جدید بوت شوید. اگر درست کار نکرد، می‌تواند همان رام را دوباره فلش کنید یا یک رام جدید را امتحان کنید.

اگر هیچ یک از روش‌های بالا کار نکرد، ممکن است مشکل از کارت حافظه شما باشد.

درحالی‌که این احتمال بسیار کم است، اما گاهی اوقات خود کارت حافظه مشکلاتی در فلش کردن رام جدید ایجاد می‌کند.

در این صورت شما باید کارت حافظه خود را به رایانه متصل کنید و آن را کاملاً فرمت کنید. یا اگر یک کارت حافظه دیگر دارید، می‌توانید از آن استفاده کنید.

مشکل سخت‌افزاری

اگر دستگاه شما از راه‌اندازی امتناع می‌کند یا نمایشگر اصلاً پاسخ نمی‌دهد، ممکن است مشکل ربطی به روت کردن یا فلش کردن دستگاه شما نداشته باشد. در این حالت ممکن است دستگاه شما مشکل باتری پیدا کرده باشد، یا حتی ممکن است صفحه‌نمایش شما آسیب‌دیده باشد.

13 نحوه تعمیر گوشی اندرویدی بریک شده

اگر تمام راه‌های بالا را امتحان کردید و هیچ‌کدام از آن‌ها کار نکرد، به نظر می‌رسد که با یک مشکل غیرقابل‌حل رسیده‌اید. در این حالت ممکن است راه‌حل مشکل شما بازیابی رام اصلی باشد. این کار به‌صورت ریشه‌ای مشکلات را برطرف می‌کند و دستگاه اندرویدی شما را به همان وضعیتی که خریداری کردید بازمی‌گرداند.

چگونه این راه را پیش ببرید؟ متأسفانه بدون داشتن اطلاعات دقیق از نوع و مدل دستگاه خود، نمی‌توانید رام اصلی آن را پیدا کنید. برای این کار بهتر است که نوع و مدل دستگاه خود را در موتورهای جستجوگر بررسی کنید تا رام اصلی دستگاه خود را پیدا کنید.

توجه: حتماً رام رسمی موردنظر خود را از یک منبع معتبر تهیه کنید. استفاده از منبع‌های غیرمعتبر ممکن است باعث ایجاد خرابی‌های جبران‌ناپذیری در دستگاه اندرویدی شما شود.

نتیجه

بریک شدن دستگاه اندرویدی شما قابل تعمیر است و شما می‌توانید بدون رفتن به تعمیرگاه مجاز و پرداخت مبلغ آن را تعمیر کنید. البته اگر کاملاً به بن‌بست رسیده‌اید، می‌توانید در آخر آن را به یک تعمیرگاه مجاز ببرید.

نکته: توجه داشته باشید که روت کردن گوشی یا تبلت شما باعث باطل شدن گارانتی آن می‌گردد.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *