آموزش کامل اسکرین شات سامسونگ با 8 روش

اسکرین شات سامسونگ را چگونه یاد بگیریم ؟ در این آموزش روش های گرفتن اسکرین شات در گوشی های سامسونگ را به شما معرفی خواهیم کرد . در گوشی های سامسونگ میتوان به چند روش از صفحه نمایش موبایل اسکرین شات گرفت که در ادامه متداول ترین آن ها را معرفی خواهیم کرد .

یکی از قابلیت های جدیدی که سامسونگ در اسکرین شات سامسونگ اضافه کرده است ، قابلیت Smart capture می باشد . با استفاده از این امکان شما می توانید تصاویر اسکرولی،تصاویر کراپ شده و تصاویر هایلایت شده داشته باشد . برای استفاده از این امکان می توانید به روش چهارم این آموزش مراجعه نمایید .

اگر همچنان گرفتن اسکرین شات به روش های قدیمی را دوست دارید ،قابلیت Smart capture را کنار بگذارید و مستقیما با کلید های فیزکی این کار را انجام دهید تا سرعت کارتان بیشتر شود . در گوشی های قدیمی که دارای دکمه خانه یا هوم بودند از روش اول استفاده می شد . در گوشی های جدیدتر از روش دوم برای گرفتن اسکرین شات سامسونگ استفاده می شود .

بعد از انتظار آپدیت اندروید 10 ظاهرا عملکرد دکمه های فیزیکی برای گرفتن اسکرین شات غیرفعال شده است . برای حل این مشکل باید از روش سوم همین مقاله استفاده نمایید . در این روش دست را کمی جمع کردی و به آرامی روی صفحه بکشید . به راحتی اسکرین شات از صفحه گوشی شما گرفته می شود .

نکته : اسکرین شات در تبلت سامسونگ مانند اسکرین شات در گوشی سامسونگ می باشد و می توانید از این آموزش برای گوشی و تبت استفاده نمایید.

در صورتی که می خواهید از قسمت فارسی آموزش استفاده نمایید می توانید مقاله ” چگونه زبان گوشی را فارسی کنیم ؟ ” مطالعه نمایید.

ویدئوی آموزشی برای گرفتن اسکرین شات سامسونگ

1.گرفتن اسکرین شات سامسونگ با استفاده از کلید فیزیکی خانه و پاور

Samsung Galaxy S7 vs S7 Edge 532 آموزش کامل اسکرین شات سامسونگ با 8 روش

اسکرین شات سامسونگ

خوشبختانه در گوشی های سامسونگ برای گرفتن اسکرین شات راه های زیادی وجود دارد ،راحت ترین راه و در دسترس ترین راه فشار دادن همزمان دو کلید Home + پاور می باشد .وارد صفحه ای که میخواهید عکس بگیرید شوید و دو کلید Home + پاور را همزمان فشار دهید و به مدت دو ثانیه نگه دارید  تا تصویر یا اسکرین شات ذخیره شود . ( زمانی که اسکرین شات گرفته می شود ،صای شاتر دوربین خواهد آمد !)

ریست گوشی سامسونگ : آموزش ریست فکتوری سامسونگ با روش های مختلف

2.اسکرین شات سامسونگ با استفاده از کلید پاور و ولوم پایین

برای اسکرین شات گرفتن از مدل های سامسونگ که فاقد کلید Home هستند (مانند تبلت ها و S8 و گوشی های 2019 تا 2021 سامسونگ) از ترکیب کلید روشن/خاموش و کاهش صدا استفاده می کنیم.این روش یکی از قدیمی ترین روش ها برای گرفتن عکس از صفحه نمای می باشد . در این روش شما نیازی به انجام کار اضافه ندارید و فقط با فشردن دو دکمه عکس خود را ذخیره می کنید .

روش فیزیکی بر روی همه گوشی های سامسونگ قابل اجرا بوده در واقع یکی از اصلی ترین روش های اسکرین شات در گوشی سامسونگ می باشد .

اگر قابلیت Smart capture را فعال کرده باشید ،بعد از فشار دادن دکمه منویی برای گرفتن اشکرین شات برای شما باز می شود که آموزش آن در ادامه نوشته شده است .

برای استفاده از این روش و گرفتن تصویر صفحه از گوشی سامسونگ گلکسی شما می توانید به روش زیر عمل کنید:

گرفتن اسکرین شات در گوشی های سامسونگ به وسیله کلید سخت افزاری
اسکرین شات سامسونگ
  1. هر صفحه ای که می خواهید از آن اسکرین شات بگیرید را باز کنید.
  2. دکمه خاموش و روشن و دکمه کم کردن صدا را با هم و به صورت هم‌زمان فشار دهید و کمی صبر کنید تا تصویر از صفحه مورد نظر شما گرفته شود.
  3. تصویر از صفحه گوشی هوشمند شما گرفته می شود و به قسمت Pictures > Screenshots می رود.

 

3.دست خود را از سمت چپ به راست بکشید (palm swipe)!

تعجب نکنید 🙂 سامسونگ در سری گلکسی اس خود این قابلیت جالب را قرار داده است و شاید تا به حال این قابلیت در گوشی شما هم آمده باشد ! در واقع این روش یکی از روشن های گرفتن اسکرین شات بدون دکمه می باشد. در این روش شما دست راست خود را به صورت عمود از راست به چپ به روی صفحه می کشید . با این کار اسکرین شات به صورت خودکار گرفته و ذخیره می شود . برای گرفتن اسکرین شات با این روش به تصویر زیر دقت کنید .

گرفتن اسکرین شات در گوشی های سامسونگ با palm swipe
اسکرین شات سامسونگ

به خاطر داشته باید که این ویژگی در قیمت Advanced features  قرار دارد و ممکن است غیر فعال باشد. با رفتن به مسیر Settings>Advanced features>Palm swipe to capture. و خاموش روشن کرن ضامن آن گزینه را فعال کنید.

 

اسکرین شات در سامسونگ palm swipe to capture اسکرین شات سامسونگ
اسکرین شات سامسونگ

این روش ها تنها روش های موجود برای گرفتن عکس از صفحه نمایش موبایل شما نیستند . روش های بیان شده تنها متداول ترین ها هستند . اگر با آموزش های داده شده نتوانستید از صفحه ی گوشی موبایل خود اسکرین شات بگیرید ،مدل گوشی خود را در دیدگاه ها بیان کنید .

4. اسکرین شات اسکرولی با Smart capture

Smart capture قابلیتی است که می تواند به شما اجازه دهد قسمتی از صفحه نمایش را که شما نمی توانید ببینید اتوماتیک اسکرول کند و اسکرین شات بگیرد.این قابلیت با ترکیب عکس های گرفته شده ، عکس های اسکرولی به شما تحویل می دهد .

برای فعال کردن قابلیت Smart capture در گوشی خود ،وارد تنظیمات شوید ،کلمه Smart capture را جستجو کنید و با لمس اسلایدر ،آن را فعال نمایید .

گرفتن اسکرین شات در گوشی های سامسونگ با scroll capture 1
اسکرین شات سامسونگ

برای استفاده از این قابلیت ، وارد فضایی شوید که قصد دارید از آن اسکرین شات بگیرید . همانند مرحله اول دکمه ولوم پایین و پاور را فشار دهید تا منوی اسکرین شات هوشمند برای شما نمایان شود . در اینجا می توانید انتخاب کنید که عکس برداری به چه صورتی باشد .

گرفتن اسکرین شات در سامسونگ
اسکرین شات سامسونگ

برای عکس اسکرولی بر روی گزینه پیکان (فلش) رو به پایین لمس کنید ،با انتخاب این گزینه ،یک ثانیه زمان نیاز دارد تا از صفحه نمایش شما عکس بگیرد .در پایان کار پیش نمایشی از عکس گرفته شده در گوشه تصویر نمایش داده می شود . شما می توانید این تصویر را مستقیما به اشتراک بگذارید یا مشاهده نمایید

همچنین می توانید با دکمه های دیگری که برای ویرایش اسکرین شات سامسونگ وجود دارد قسمتی از آن را هایلایت کرده و یا فقط قسمتی از صفحه را که نیاز دارید اسکرین شات بگرید . این قابلیت در گوشی های جدید سامسونگ بیشتر دیده می شود . اگر دارای گوشی های 2019 سامسونگ هستید این قابلیت حتما برای شما وجود دارد .

5. گرفتن اسکرین شات در سامسونگ با S Pen

samsung galaxy note 5 review second batch aa 2 of 15 آموزش کامل اسکرین شات سامسونگ با 8 روش

اسکرین شات سامسونگ

در گوشی های سامسونگ که دارای S Pen می باشند (مانند سری گلکسی نوت)، می توانید از قلم برای گرفتن اسکرین شات استفاده کنید.‌ فقط کافیست قلم را بیرون بیاورید و Air Command را اجرا کنید، سپس Screen write را انتخاب کنید.‌ معمولا بلافاصله پس از گرفتن اسکرین شات سامسونگ، تصویر برای اجرای تغییرات، پیش روی شما باز می شود

 

6.اسکرین شات سامسونگ با منوی دستیار

 screenshot galaxy a02
اسکرین شات سامسونگ

اگر می‌خواهید کار‌تان راحت‌تر شود، می‌توانید از منوی دستیار کمک بگیرید. این آخرین روشی است که بعد از اینکه روش اول و دوم کاربرد نداشت، می‌توانید از آن استفاده کنید.

برای فعال کردن منوی دستیار مسیر Settings > Accessibility > Interaction and dexterity را طی کرده و دکمه Assistant menu را ضربه بزنید. یک دایره کوچک ظاهر می‌شود. روی دایره ضربه بزنید و تعدادی از گزینه‌ها بالا می‌آیند. روی گزینه اسکرین شات ضربه بزنید. بعد از این کار صفحه فلش سفید می‌زند و اسکرین شات در گالری ذخیره می‌شود.

7. اسکرین شات سامسونگ با بیکسبی

این روس اسکرین شات گرفتن در سامسونگ در ایران زیاد معمول و محبوب نیست چرا که بیکسبی سامسونگ با زبان انگلیسی بوده و زبان فارسی هنوز به صورت کامل در ان پشتیبانی نمی شود اما خب بازم هم یک راهی سریع برای اشکرین شات گرفتن در گوشی سامسونگ می باشد که در ادامه به شما روش آن را گفته ام.

  1. ابتدا باید دستیار صوتی بیکبی را فعال کرده باشید و با فرض بر اینکه فعال می باشد مرحله بعدی را انجام دهید.
  2. وارد صفحه ای که میخواهید اسکرین شات بگیرید شوید.
  3. جمله ای : “Hey Bixby, take a screenshot.” را بیان کنید.
  4. اسکرین شات گرفته می شود ! به همین سادگی !

8. نحوه اسکرین شات در سامسونگ با Smart Select

Smart Select یکی دیگر از قابلیت های جدید وان یو ای می باشد که در گوشی های 2020 به بالا دیده می شود که به وسیله آن برخی ابزار ها در گوشی صفحه در دسترس می باشد که به اج پنل هم معروف می باشد. با استفاده از Smart Select می توان اسکرین شات سامسونگ را ثبت کرد و از صفحه گوشی سامسونگ به راحتی عکس گرفت اما قبل از آن باید Smart Select را فعال نمایید.

  • برای فعال سازی Smart Select تنظیمات را باز کنید
  • Display یا صفحه نمایش را انتخاب کنید. در منوی باز شده Edge را انتخاب نمایید.
  • در صفحه باز شده این قابلیت را فعال کنید.
  • در زیر همین گزینه لیست Smart select را هم فعال نمایید.
  • حالا وارد صفحه ای که میخواهید از آن اسکرین شات بگیرید شوید.
  • پنل اج را با کشیدن زبانه از گوشه صفحه باز کنید و ابزار دایره و مربع را در آن طبق تصویر پیدا کنید.
  • با انتخاب ان ها می توانید با توجه به شکل و اندازه از قسمتی که می خواهید اسکرین شات بگیرید.

 

اسکرین شات ذخیره شده را چگونه پیدا کنیم ؟

بسیار ساده است. به گالری بروید و به دنبال پوشه اسکرین شات بگردید. و یا می توانید در حافظه ی گوشی به دنبال تصاویر (Screenshots) بگردید و آنجا پوشه اسکرینشات را پیدا کرده و آنها را تماشا کنید.

 

130 دیدگاه دربارهٔ «آموزش کامل اسکرین شات سامسونگ با 8 روش»

          1. من گوشیم اپدیت کردم و اسکرین شات نمیتونم بگیرم و دکمه با دست رو هم روشنه ولی عکس نمیگیره بازم چیکار کنم

        1. سلام ممنون از اطلاعات مفیدتون
          من گوشی a50سامسونگ دارم و به تازگی اندروید ۱۰ ارتقا دادم. یه موردی دارم که فقط موقع دریافت smsصفحه قفل گوشی روشن میشه و برای مابقی نوتیفیکیشن ها فقط صدا هست. که اگر گوشی سایلنت باشه متوجه دریافت پیام نمی شم. ممنون میشم راهنمایی بفرمایین

        1. گوشی گلکسی j7prim دارم اما اسکرین شات نمیگیره . لطفا راهنمایی کنید . با هیچ کدوم از ابن روشها جواب نداد متاسفانه .

  1. گوشی a3سامسونگ قابلیت گرفتن اسکرین رو با حرکت دست از سمت راست به چپ داره؟؟؟
    داخل تنظیمات plam&swip ندیدم!

  2. سلام گوشی j7 prime گلکسی دارم اما نمیتونم با حرکت دست از راست بە چپ اسکرین شات بگیرم لطفا دقیق راهنمایی کنید. ممنون

  3. حمدان فرهانیان

    باسلام وعرض ادب واحترام سایت مرتب ومنظم وبروزی داریدامیدوارم الگویی برای بقیه باشیدموفق باشیدانشالله بازدرآینده نظرخواهم دادhamdan.blofa

  4. بازتاب: آموزش گرفتن اسکرین شات در سامسونگ گلکسی J7

  5. گوشی سامسونگ j7 prime با هیچکدوم از
    روشهایی که گفتید نمیتونم اسکرین شات
    بگیرم. راه حل دیگری هست؟ توی تنظیمات
    از کجا باید میانبرش را اضافه کنم؟

      1. اضافه میکنم، سریعترین روش استفاده از
        کلید هوم و پاور هست
        کلید هوم و سپس پاور رو به مدت دو ثانیه
        نگه دارید

    1. سلام
      کلید هایی که در مرحله اول گفته شده رو دو ثانیه نگه دارید
      این روش توسط شرکت سامسونگ پیشنهاد شده

  6. باسلام و عرض خسته نباشد
    ببخشید من از وقتی گوشیمو تنظیمات
    کارخانه کردم نمیتونم اسکرین شات بگیرم.
    موقع این کار ع با پشت سر هم مینویسه
    سیستم ui متوقف شده است.
    مدل گوشیم:
    گلگسیs5
    اندروید ۶

  7. سلام گوشی من سامسونگ A3 هست و با
    این روشها نتونستم اسکرین بگیرم. چه کاری
    باید انجام بدم؟

  8. سلام
    گرفتن اسکرین شات در سامسونگ اس7 اج با
    حرکت دست.
    دوستان فقط دقت کنید. در شروع حرکت.
    گوشه دست باید تماس کمی با منو یا قسمت
    ادج صفحه نمایش داشته باشد.
    پیروز باشید

  9. سلام من گوشی گلکسی آلفا دارم دکمه هوم گوشیم خراب شده
    اسکیرین شات نمیتونم بگیرم،هربرنامه ای هم دانلود میکنم با دکمه
    هوم کارمیکنه،شما برنامه ای میشناسید بدون این روش کارکنه؟

  10. سلام من از گوشیم که اس ۷ ایجه اسکرین شات میگرفتم قبلا بل روش که دیت خودمو میکشیدم حالا نمیگیره به این روش اسکرین میشه راهنمایی کنید چیکار کنم؟؟؟

  11. سلام.گوشی من جی 5 هستش دکمه ی هوم
    گوشیم خرابه اون
    گزینه توی تنظیمات رو هم ندارم.چکار
    میتونمم کنم؟؟

  12. سلام .من گوشی a5 2017 دارم برای گرفتن اسکرین شات حالت palm swipe to capture فعال میکنم ولی جواب نمیده .مشکل از چیه ؟ گوشی نوت 4 هم دارم اونم کارنمیکنه ؟؟؟؟؟

  13. سلام اسکرین شات روش 3 بصورت دست را از چپ به راست در گوشی A5 مدل 2015 امکان پذیر هست باخبر ؟ راهنمایی کنید ممنون میشم

  14. سلام یه سوال داشتم اینکه من گوشیم A3 2016هس واندروید۷هنوز واسش اپدیت نیومده درصورتیکه واسه دوستام باهمین گوشی اومده.امکان داره واس من نیاداصلا؟؟تاکی صبرکنم یاخودم دانلودکنم به نظرتون؟؟

  15. سلام دوستان خسته نباشید کسی میدونه که چطور با گوشی سامسونگ a5مدل 2017اسکرین شات میگیرن ممنون میشم راهنماییم کنید

  16. سلام گوشیم گلکسی A5هست برای گرفتن عکس صفحه به روش دست کشیدن روی صفحه از چپ به راست استفاده میکردم اما چند روزه هرچی روی صفحه دست میکشم عکسی نمیگیره چکارکنم ؟ممنون

  17. سلام روش ۳ برای تبلت گلکسی تب ای ۲ فعاله.اما از وفتیکه ب اندروید ۷ اپدیت شده این روش کار نمیکنه،لطفا راهنمایی کنید

  18. سلام
    اسکرین شات بدون استفاده از دکمه های فیزیکی در گوشی جی هفت مکس ( j 7 max ) با اندروید 7 امکانش نیست لطفا کمک می کنید .

    مرسی

  19. سلام من a3 دارم و دکمه هوم گوشیم خراب شده و نمیتونم اسکرین شات بگیرم. راه دیگ ای وجود نداره؟

  20. در گوشی گلکسی 5 مدل sm-j500f در تنظیمات گزینه motion وجود ندارد بنابراین نمی توانیم از روش کشیدن دست استفاده کنیم

  21. منو گوشی من فارسی هست و معادل کلماتی ک تو توضیح گفتید هم پیدا نکردم میشه لطفا راهنماییم کنید.گوشیم j5 pro هست

    1. سلام
      روش اول و دوم کاملا گویا هستند کلید هوم که کلید اصلی گوشی هست
      و کلید پاور هم کلید روشن و خاموش

  22. خواهشا اینقدر مردمو گمراه نکنید.. این روشها هیچ کدوم جواب نمیده روی گلکسی ها… وقتی اطلاعات ندارین مطلب نزارید

    1. سلام
      این روش ها روش هایی هستند که توسط شرکت معرفی شده
      اگر با دقت انجام دهید حتما یکی از روش ها برای شما قابل اجرا خواهد بود

    1. سلام
      کلید پاور و هوم کلیدی هست که برای همه گوشی های سامسونگ مشترک هست و میتونید اون رو با دقت بیشتری امتحان کنید

      1. سلام …وقتتون خوش…ببخشید من گوشیم a11 هست نه با پاور.هوم میشه اسکرین گرفت نه دکمه پاور‌.ولوم…تو تنظیمات پیشرفته هم نبود چیزی…لطفا کمکم کنید ایا راه دیگری هم هست؟

  23. سلام،من اسکرین گوشیم با دکمه پاور و home انجام نمیشه؛میخواستم مدل دیگه ای اسکرین بگیرم،مدل گوشیم سامسونگ A5 2016 است،

    1. سلام
      بهترین و راحت ترین روش همین دو دکمه ای هست که عرض کردیم
      میتونید روش palm gesture رو که در آموزش ذکر شده امتحان کنید

  24. سلام من a52016دارم میتونم اسکرین بگیرم ولی دوس دارم با حرکت دست هم بگیره ولی هر کاری می کنم نمیشه تو تنظیمات هم فعالش کردم ولی نمی گیره نمیدونم مشکلش چیه؟

  25. سلام چطوری میشه اسکرین شات گرفت با مدل گوشی گالکسی گرند پرایم پلاس هر کاری میکنم نمیشه؟

  26. سلام گوشی من آ۶ پلاسه تو تنظیمات اسکرین شات است با حرکت دست داره فعال کردم ولی کار نمی کند ممنون میشم اگه راهنمایی ام کنید؟

      1. سلام مدل گدشی من A20s هست ولی امکان عکس گرفتن با کف دست رو نداره؟ آیا برای این مدل فقط امکان نداره؟

  27. سلام.وقت بخیر. گوشی سامسونگ A7 2017 دارم. ال سی دی آن آسیب دید و عوض کردم، بعدازاین موقع دیگه با کشیدن دست اسکرین شات نمی گیرد.زبانش هم فارسی است.لطفا راهنمایی بفرمایید. سپاسگزارم.

  28. Galexi a 30 s دارم رفتم تو تنظیماتش اسکرین شات هوشمندشم روشن کردم اما بازم نمی گیره چیکار کنم؟ 😫😫😫😫😭😭😭

  29. سلام. گوشی A30s دارم، فقط اسکرین شات از طریق حرکت دست داره که اونم نمیگیره. لطفا روش دیگری بهم آموزش بدین

  30. سلام من Galaxy a50 دارم موقع اسکرین شات گرفتن میگه به دلیل مسائل امنیتی عکس گرفتن از صفحه ممکن نیست
    هر کار میکنم درست نمیشه
    لطفا راهنمایی کنید

  31. سلام بعد از sofware update اسکرین شات از طریق فشردن دو دکمه غیر فعال شده چکار کنم این حالت باز فعال بشه؟

    1. سلام میشه لطفا نحوه ی اسکرین شات گرفتن از سامسونگ a11 رو هم بگین؟با هیچ کدوم از این روشها نمیشه.ممنونم

  32. من گوشیم اپدیت کردم و اسکرین شات نمیتونم بگیرم و دکمه با دست رو هم روشنه ولی عکس نمیگیره بازم چیکار کنم سامسونگ a70 اندروید ۱۰

    1. سلام
      عد از انتظار آپدیت اندروید 10 ظاهرا عملکرد دکمه های فیزیکی برای گرفتن اسکرین شات غیرفعال شده است . برای حل این مشکل باید از روش سوم همین مقاله استفاده نمایید . در این روش دست را کمی جمع کردی و به آرامی روی صفحه بکشید . به راحتی اسکرین شات از صفحه گوشی شما گرفته می شود .

  33. گوشی گلکسی j7prim دارم اما اسکرین شات نمیگیره . لطفا راهنمایی کنید . با هیچ کدوم از ابن روشها جواب نداد متاسفانه .

  34. ممنون لطف شما گوش من j5 بود که همه قابلیت ها ر ا نداشت . فقط اخرین راهنمای شما کار منو را انداخت
    Settings > Accessibility > Interaction and dexterity

  35. سلام و خسته نباشید من تازه گوشی سامسونگ آ۱۳ رو خریدم میخواستم بدونم کلید میانبر برای اسکرین شات نداره

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *