آخرین نسخه اندروید چیست؟

اندروید می تواند گیج کننده باشد. بسیاری از نسخه های مختلف آن وجود دارد، و بسیاری از آنها هنوز هم بر روی دستگاه ها در حال اجرا هستند.داشتن آخرین نسخه می تواند یک چالش باشد، اما نگران نباشید – ما هوای شمارا داریم!

نسخه های اصلی اندروید به طور کلی یکبار در سال منتشر می شوند (هر چند که همیشه این طور نیست)، با به روز رسانی های امنیتی ماهانه در بینابین آن ها. گاهی اوقات، گوگل هم به روز رسانی (.1، .2، و غیره) را منتشر می کند، هرچند که معمولا به صورت منظم می آیند. اغلب، به روز رسانی های قابل توجهی که به طور کامل مانند نسخه های اصلی نیستند، مانند به روز رسانی از Android 8.0 به Android 8.1 .

هر نسخه اندروید با یک نام کد همراه است که بسیاری از مردم به جای شماره نسخه استفاده می کنند. هر یک نام یک دسر یا بعضی از شکلات های دیگر نامیده می شوند که بیشتر جنبه سرگرمی دارد.

 

تاریخچه کوتاه از نسخه های اندروید

احتمالا ارائه یک تاریخچه کوتاه از نسخه اندروید به همراه نام کد و تاریخ انتشار برایتان جالب باشد.

  • Android 1.5, Cupcake: April 27, 2009
  • Android 1.6, Donut: September 15, 2009
  • Android 2.0-2.1, Eclair: October 26, 2009
  • Android 2.2-2.2.3, Froyo: May 20, 2010
  • Android 2.3-2.3.7, Gingerbread: December 6, 2010
  • Android 3.0-3.2.6, Honeycomb: February 22, 2011
  • Android 4.0-4.0.4, Ice Cream Sandwich: October 18, 2011
  • Android 4.1-4.3.1, Jelly Bean: July 9, 2012
  • Android 4.4-4.4.4, KitKat: October 31, 2013
  • Android 5.0-5.1.1, Lollipop: November 12, 2014
  • Android 6.0-6.0.1, Marshmallow: October 5, 2015
  • Android 7.0-7.1.2, Nougat: August 22, 2016
  • Android 8.0-8.1, Oreo: August 21, 2017
  • Android 9.0, Pie: August 6, 2018
  • Android 10.0: September 3, 2019
  • Android 11.0: September 8, 2020
  • Android 12.0: October 19, 2021
  • Android 13

چند نکته جالب دیگر:

نسخه Honeycomb تنها نسخه مخصوص تبلت اندروید بود، و در کنار ساخت شیرینی زنجفیلی Gingerbread برای تلفن های همراه اجرا شد. سیستم عامل های جداگانه تلفن و رایانه لوحی با  ساندویچ Ice Cream Sander ترکیب شدند. این نه تنها نسخه های تبلت و تلفن از سیستم عامل را ترکیب کرد، بلکه به طور کامل جلوه و طرز استفاده سیستم را اصلاح کرد. گوگل ابتدا دستگاه های Nexus متمرکز بر توسعه را برای برجسته کردن قدرت هر نسخه اندروید منتشر کرد. این در نهایت به یک دستگاه پیکسل متمرکز بر مصرف کننده متمرکز شده است. امروز اندروید KitKat اولین بار گوگل را با یک سازنده تجاری برای انتشار نسخه اندروید مشخص کرد. آنها برای Android Oreo دوباره این کار را انجام دادند.

اندروید 13 آخرین نسخه اندروید

اندروید 13 با نام تیرامیسو در 10 فوریه 2022 معرفی شد که در حال حاضر بر روی گوشی های گوگل پیکسل قابل استفاده می باشد و بر روی دیگر گوشی های  اندرویدی هنوز به صورت کامل اجرایی نشده و توسعه دهندگان در حال توسعه اندروید 13 برای برند های مختلف می باشند

 

اندروید 12

نسخه اولیه از اندروید 12 که در حال حاضر بالاتری نسخه اندروید می باشد در ماه اکتبر در سال 2021 معرفی شد . هنوز بسیاری از گوشی های موبایل اندروید 12 را دریافت نکرده اند . در اندروید 12 بسیاری از امکانات تغییر کرده اندو بهینه سازی های خیلی زیادی انجام شده است. شرکت های توسعه دهنده، در حال بروزرانسی و بهینه سازی این نسخه از سیستم عامل محبوب اندروید می باشند .

 

اندروید 10 یا اندروید Q

اندروید 10 یا اندروید Q در سه ماهه سوم سال 2019 به صورت رسمی منتشرخواهد شد . این نسخه از اندروید آخرین ورزن اندروید یا به نوعی 17 امین نسخه از سیستم عامل محبوب اندروید تا زمان نگارش این مقاله می باشد . در حال حاضر نسخه ای آزمایشی برای توسعه دهندگان منتشر شده است که دارای ویژگی های جالب و کاربردی است . تغییر در بخش مجوز ها ،تغییر در بخش اشتارک گذاری و تغییراتی دیگر که می توانید در مطلب زیر مطالعه نمایید .

ویژگی های اندروید 10 

 

اندروید 9 Pie

اندروید 9 یا اندروید پای در ششم آگوست 2018 به صورت رسمی معرفی شد و تا قبل از معرفی اندروید کیو آخرین نسخه این سیستم عامل به شمار می رفت . در این نسخه بر روی هوش سیستم عامل و سازگاری آن کار شده به طوری که مصرف باتری کاهش بیشتری داشته و همینطور امکاناتی به آن اضافه شد تا سادگی کار با این سیستم عامل را بیشتر کند . در ادامه می توانید ویژگی های این سیستم عامل را مطالعه نمایید .

بررسی ویژگی های اندروید ۹ (یا همان Pie)

 

اندروید 8 

نسخه اولیه اندروید Oreo 8 در تاریخ 21 اوت 2017 منتشر شد و توسط Android 8.1 در تاریخ 5 دسامبر 2017 دنبال شد. Oreo دارای تعدادی از به روز رسانی ها و ویژگی های جدید بیش از سلف خود، از جمله یک سیاست جدید بارگذاری sideload، داده های پس زمینه محدود برنامه، اطلاعیه برای برنامه های که در پس زمینه اجرا می شود و یا با استفاده از باتری، تصویر در تصویر، تکمیل خودکار برای کلمات عبور در برنامه ها، بهبود عمر باتری و زمان بوت شدن، پروژه Treble و خیلی بیشتر.

نحوه بررسی نسخه آندروید

در اینجا بخش سرگرم کننده در مورد آندروید است: نحوه پیدا کردن حتی ساده ترین اطلاعات بسته به اینکه چه نسخه ای از Android گوشی شما در حال اجرا است، بسته به اینکه چه دستگاهی را تولید می کند، متفاوت است. اما ما آن را ساده ترین ممکن است در اینجا نگه دارید. برو جلو و منوی تنظیمات گوشی خود را با کشیدن سایه آگاه شدن از طریق، و سپس با ضربه زدن بر روی آیکون دنده. از آنجا، به پایین پایین منو بروید و روی «درباره تلفن» وارد شوید (همچنین ممکن است درباره «دستگاه» خوانده شود). اگر گوشی شما این گزینه را نداشته باشد، احتمالا Oreo را اجرا می کند، که تعمیرات سخت افزاری بسیار چشمگیر را به دست آورد. در این مورد، گزینه “System” را جستجو کنید.

 

 

1 آخرین نسخه اندروید چیست؟

 

2 آخرین نسخه اندروید چیست؟

3 آخرین نسخه اندروید چیست؟

برای نسخه آندروید باید یک ورودی وجود داشته باشد، بسته به دستگاه و نسخه Android، ممکن است متفاوت باشد. در Oreo، شما می توانید اطلاعات نسخه را در بخش “به روز رسانی سیستم” پیدا کنید.

4 آخرین نسخه اندروید چیست؟

5 آخرین نسخه اندروید چیست؟

چگونه سیستم عامل را به آخرین نسخه ارتقا دهیم

پاسخ کوتاه نیز یک تاسف است: ممکن است قادر به انجام دادن این کار نباشید

به روز رسانی های Android  نخست توسط سازنده تلفن شما انجام می شود، بنابراین سامسونگ مسئول به روز رسانی های گوشی های خود است، LG نیز خود دستگاه های خود را بروز رسانی می کند و به این صورت دیگر شرکت ها دست به برزورسانی دستگاه های خود می زنند. تنها به روز رسانی هایی که توسط گوگل انجام می شود، برای دستگاه های پیکسل و نکسوس است. برای بررسی اینکه آیا به روز رسانی در دسترس دستگاه شما است، به تنظیمات> درباره دستگاه> به روز رسانی سیستم (یا مشابه) بروید. با این وجود، این ممکن است بسته به نوع گوشی شما متفاوت باشد. سامسونگ گزینه System Updates را در ریشه ی منوی تنظیمات قرار می دهد.

6 آخرین نسخه اندروید چیست؟

7 آخرین نسخه اندروید چیست؟

با ضربه زدن روی این گزینه برای به روز رسانی در دستگاه بررسی می شود، اما شانس خوبی برای آن وجود ندارد. به محض اینکه یک بهروزرسانی برای گوشی شما در دسترس است، به طور کلی شما را از این واقعیت مطلع می کند و از شما می خواهد که آن را بارگیری و نصب کنید. تنها راه مطمئنی برای اطمینان از اینکه آخرین نسخه Android را دریافت می کنید، خرید از خط پیکسل است. گوگل به طور مستقیم این گوشی ها را به روز می کند و به طور کلی با آخرین نسخه عمده و امنیتی به روز می شوند

11 دیدگاه دربارهٔ «آخرین نسخه اندروید چیست؟»

  1. با سلام
    من گوشی j7pro را امروز از خود گوشی اپدیت کردم ولی وقتی گوشی روشن شد متوجه شدم اصلا تاچم کار نمیکه حتی نمیتونم گوشیمو خاموش کنم چون باید از رو صفحه انتخاب کنم
    کل دکمه های گوشی کار میکنه
    در سایت سامسونگ گوشی من جز گوشی هایی است که میشه اپدیت کرد
    لطفا کمک کنید
    ممنون

  2. سلام..من دیروزآپدیت اومدواسم..اندروید نه..نصب کردم خیلی جالب شده گوشیم..گلکسی جی تری پروو😀😀

  3. من یک هفته است سامسونگ آ۶ رو با اندروید۱۰ بروزرسانی کردم خیلی سرعتش وقابلیتهاش بالا رفته مصرف باطریش هم خیلی بهینه شده راضیم ازش

  4. مدل گوشی A32017 دارم وقتی روی بروز رسانی کلیک میکنم میگه آخرین نسخه را نصب کردید حالا چی میشه

  5. سلام!بنده گوشیa12دارم،تازه خریدم،روز اول اندرویدش به 10ارتقاءدادم،بعداز ۱۵روز دوباره سرچ کردم گفت نسخه جدید هست ولی بعداز نصب دیدم هیچ فرقی نکرد دوباره به یکماه نشده سرچ کردم جدید نصب شد ولی هیچ تغییری نکرده،دوسه بارش اندروید 10هست،میشه بگیدماجرای این بروز شدنهای بی تغییر چی هست؟ینی الکی میگه نسخه جدیده؟ممنون میشم یه راهنمایی کنید

  6. مدل گوشی من A10هستش من امروز اون رو اپدیت کردم و اندروید اون 11شده و خیلی کارایی های جالبی به ان اضافه شده میخواستم بدون اخرین نسخه اپدیت اندورید تا چند است؟

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *