چگونه سامسونگ گلکسی نوت 8 را آنبریک کنیم؟

هرزمان که بخواهید بر روی گلکسی نوت 8 به صورت دستی عملیاتی انجام دهید، عملا گوشی خود را در معرض خطر قرار میدهید. به دلیل اجرای یک برنامه مشخص یا یک فرایند شخص ثالث و حتی به بخاطر فرایند افزایش سرعت، ممکن است مشکلات نرم افزاری برای دستگاه شما به وجود بیاید. به همین دلیل، در طول این آموزش مرحله به مرحله، درباره راه حل های عیب یابی که میتوان در نوت 8 اعمال کرد صحبت میکنیم. البته، باید تمام چیزهایی که در مورد فرایند آنبریک کردن در این آموزش میگوییم را به خوبی بخوانید.

آنبریک کردن گوشی گلکسی نوت8 میتواند به مسائل نرم افزاری مربوط شود. اگر که مشکل سخت افزاری است یا خودتان به گوشی آسیب رسانده­اید، باید گوشی را به نمایندگی ببرید. در غیر این صورت، بیشتر خرابی ها به سیستم هسته ای اندروید مربوط میشوند که از طریق این آموزش به راحتی قابل حل شدن میباشند.

وقتی که در مورد مشکلات نرم افزاری صحبت میکنم، منظورم نقص های عمومی مانند بوت لوپ، لگ، باگ، هنگ کردن، ثابت ماندن صفحه، تخلیه باتری، داغ شدن، ضعف در سیگنال دهی، خاموشی کامل و مسائل این چنینی است. این مشکلات میتوانند بر اثر اجرای یک برنامه مخرب، یک حمله مخرب، یک برنامه غیر پاسخو و یک آپدیت نامناسب به وجود بیایند. بنابراین، هدف این است که مشکلات را برطرف کنیم و گلکسی نوت8 را به حالت اولیه خود باز گردانیم.

تمامی مراحل زیر، فرایندهای رسمی هستند و شما از هیچگونه برنامه شخص ثالث و یا خطرناکی استفاده نخواهید کرد و همه چیز به درستی انجام خواهد شد. با این حال، برخی از این راه حل های عیب یابی میتوانند روت بودن دستگاه ها را لغو کنند، بوت لودر را بازنشانی کنند، ایمیج ریکاوری ارجینال را دوباره نصب کنند و برنامه های ضد ویروس و دیگر تنظیمات و محدودیت های پیش فرض را اعمال کنند.

به هرحال، اعمال این مراحل گارانتی گوشی شما از بین نمیبرد. بلکه در بعضی موارد باعث بازگرداندن گارانتی گوشی نیز میشود.

در صورت نیاز، اول اطلاعات خود را ذخیره کنید. اگر که بدون تهیه نسخه پشتیبان مراحل زیر را شروع کنید، به احتمال زیاد تمامی اطلاعات خود را از دست خواهید داد. اطلاعاتی شخصی مانند، تصاویر، ویدیو ها، فایل های صوتی، مخاطبین، تماس ها، پیام ها، اطلاعات تقویم، پسوردهای ذخیره شده، تنظیمات اینترنت ، IMEI ، اطلاعت NVRAM و پوشه ی EFS و بسیاری از موارد دیگر. شما میتوانید با استفاده از سرویس های پشتیبان گیری ابری و یا همگام سازی با حساب گوگل خود، اطلاعات را به راحتی ذخیره کنید.

یک نکته مهم: قبل از شروع فرایند گوشی خود را شارژ کنید. اگر که گوشی شما کمتر از 50% شارژ دارد، آن را به شارژ وصل کنید زیرا که اگر در حین اینجام فرایند گوشی شما خاموش شود، ممکن است بدترین مشکلات برای شما پیش بیاید.

آنبریک کردن گلکسی نوت 8 سافت بریک شده

دسترسی به  Safe Mode اندروید

با ریبوت کردن گوشی در Safe mode میتوانید برنامه ها و فرایند های شخص ثالث را غیر فعال کنید. پس، قادر خواهید بود تا برنامه ای که باعث خطا و خرابی شده است را تشخیص دهید. و همچنین میتوانید برنامه ها و فایل هایی که در حالت اندروید نمیتوانید حذف کنید را حذف کنید. بنابراین، پس از اینکه احساس کردید مشکلی در گوشی شما به وجود آمده است، باید اول از همه به safe mode دسترسی پیدا کنید. برای انجام این کار از روش زیر استفاده کنید:

  1. گوشی را خاموش کنید.
  2. صبر کنید تا گوشی کاملا خاموش شود.
  3. بعد، دکمه پاور و ولوم پایین را با همین نگه دارید.
  4. دکمه ولوم پایین را نگه دارید تا صفحه خانه نمایش داده شود.
  5. نشان safe mode در گوشه پایین سمت چپ گوشی شما به نمایش در خواهد آمد.

هارد ریست کنید

روش دیگری که با استفاده از آن میتوان مشکلات را برطرف کرد، هارد ریست است. هارد ریست باعث میشود که همه چیز بر روی گوشی شما پاک شود- همراه با تمامی برنامه ها و ویژگی ها. پس، با اعمال این فرایند شما گوشی خود را به حالت اولیه باز میگردانید. علاوه بر اطلاعات خود، قادر خواهید بود تا فایل های مخرب و هرگونه فایلی که ممکن است خرابی به بار آورد را پاک کنید. از این راهنمای قدم به قدم می توانید هارد ریست گلکسی نوت 8 را یاد بگیرید.

پاک کردن اطلاعات کش برنامه ها

با  پاک کردن کش (Cache) کنید، هرچیزی را میتوان پاک کرد. این راه پس از هارد ریست، تنها راه برای از بین بردن سخت ترین ویروس ها و فرایندهای مخربی است که در بک گراند گوشی باقی مانده اند. پس، اگر هنوز مشکل برطرف نشده است، پاک کردن همه چیز ضروری است. از روش زیر استفاده کنید:

  1. گوشی خود را خاموش کنید.
  2. در گوشی گلکسی نوت8 خود وارد حالت بازیابی شوید.
  3. اول با انتخاب گزینه wipe data factory reset گوشی را هارد ریست کنید.
  4. سپس، wipe cache partition را انتخاب کنید.
  5. بعد، گزینه Advanced و سپس گزینه wipe dalvik cache را انتخاب کنید.
  6. وقتی انجام شد به منوی اصلی حالت بازیابی برگردید.
  7. از آنجا گزینه reboot system now را انتخاب کنید.

نصب مجدد سیستم عامل اندروید

تنها راهی که میتوان گوشی را به صورت کامل به حالت اولیه خود بازگرداند، نصب مجدد سیستم عامل ادروید است. تنها با انجام این عمل میتوانید فایل های مخربی که به هسته اندروید مربوط میشوند را حذف کنید. استفاده از این راه حل زمانی توصیه میشود که به دلیل نصب آپدیت خاصی یا تکمیل کردن فرایند افزایش سرعت دستگاه مثل دسترسی به روت، آنلاک کردن بوت لودر، نصب ایمیج رام سفارشی (مانند TWRP Recovery) ، حذف بلوت ویر و غیره اضافه کردن کرنل یا یک رام سفارشی  ، اورکلاک کردن (overclock) , پایین آوردن ولتاژ CPU دچار مشکل شده اید.

شما از اینجا میتوانید چگونگی نصب مجدد سیستم عامل اندروید بر روی گلکسی نوت8 و یا چگونگی نصب یک نسخه قدیمی از اندروید بر روی گوشی خود را یاد بگیرید.

نتیجه گیری

روش ها و راه حل هایی که در بالا توضیح داده شدند برای رفع مشکل سافت بریک شدن گلکسی نوت8 هستند. اگر که هنوز گوشی شما مشکل دارد و یا در مورد مراحل سوالی دارید میتوانید از طریق قسمت نظرات در زیر این پست با ما در ارتباط باشید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *