آیفون XS Max اپل در برابر گلکسی Note 9 سامسونگ – تقابل بزرگان

آیفون XS Max از بزرگ‌ترین صفحه‌نمایشی بهره‌مند است که کمپانی اپل تا کنون روی یک گوشی آیفون سوار کرده است. ضمناً پردازنده A12 Bionic صاعقه‌مانند نیز پشتیبانش است. گلکسی نوت 9 کمپانی سامسونگ یک گوشی قدرتمند و پر بار است که دارای بعضی از فربه‌ترین مشخصات ممکن است.

وقتی دو تا از قدرتمندترین گوشی‌های هوشمند حال حاضر بازار که دارای بزرگ‌‌ترین صفحه‌نمایش‌ها هستند در یک سری مقوله‌ها با یکدیگر کله به کله شوند چه اتفاقی می‌افتد؟ بیایید ببینیم کدام یک از آن‌ها گوشی مناسب شماست.

مشخصات

آیفون XS Max اپل گلکسی Note 9 سامسونگ
اندازه

157.5 x 77.4 x 7.7 میلی‌‍متر

(6.2 x 3.05 x 0.30 اینچ)

161.9 x 76.4 x 8.8 میلی‌متر

(6.37 x 3 x 0.34 اینچ)

وزن 208  گرم

 (7.34 اونس)

201 گرم

(7.09) اونس

اندازه صفحه‌نمایش صفحه‌نمایش 6.5 اینچی Super Retina AMOLED صفحه‌نمایش 6.4 اینچی Super AMOLED
رزولوشن صفحه‌نمایش

2688 x 1242 پیکسل

(458 پیکسل در اینچ)

2960 x 1440 پیکسل

(516 پیکسل در اینچ)

سیستم عامل iOS 12 Samsung Experience 9

(روی اندروید Oreo 8.0)

فضای حافظه 64 گیگابایت، 128 گیگابایت، 512 گیگابایت 128 گیگابایت، 512 گیگابایت
شیار کارت microSD ندارد دارد، تا حداکثر 512 گیگابایت
خدمات tap-to-pay Apple Pay Google Pay, Samsung Pay
پردازنده A12 Bionic Qualcomm Snapdragon 845،

دارای سیستم خنک‎‌سازی آب-کربنی

رم 4 گیگابایت 6 گیگابایت، 8 گیگابایت
دوربین دوربین پشت دوگانه 12 مگاپیکسلی،

دوربین جلوی FaceTime HD با 7 مگاپیکسل

دوربین پشتی دوگانه 12 مگاپیکسلی (دارای OIS یا پایدارسازی بصری دوگانه)، دیافراگم متغیر، دوربین جلوی 8 مگاپیکسلی
ویدیو 2160 پیکسل در 60 فریم بر ثانیه(fps)،

1080 پیکسل در 240 فریم بر ثانیه

2160 پیکسل در 60 فریم بر ثانیه(fps)،

1080 پیکسل در 240 فریم بر ثانیه،

720 پیکسل در 960 پیکسل بر ثانیه

نسخه بلوتوث Bluetooth 5 Bluetooth 5
نوع درگاه‌ها Lightning جک هدفون 3.5 میلی‌متری،

USB-C

حسگر اثر انگشت ندارد دارد (در پشت)
تکنولوژی ضد آب IP68 IP68
باطری 3,173 میلی‌آمپر ساعت 4,000 میلی‌آمپر ساعت
فروشگاه برنامه‌ها Apple App Store Google Play Store
پشتیبانی شبکه AT&T, Verizon, T-Mobile, Sprint T-Mobile, AT&T, Verizon, Sprint
رنگ‌ها خاکستری فضایی، نقره‌ای آبی اقیانوسی، بنفش اسطوخودسی
قیمت 1,099 دلار 1,000 دلار
محل خرید AT&TVerizonT-MobileApple Samsung
نمره نقد و بررسی 4 از 5 4 از 5

 

عملکرد، نگهداری شارژ و شارژ کردن

111 1 آیفون XS Max اپل در برابر گلکسی Note 9 سامسونگ – تقابل بزرگان

سامسونگ گلکسی نوت 9 در بحث عملکرد یک گوشی محشر است. این گوشی درون خود یک پردازنده اسنپدراگون 845 همراه با یک رم 6 یا 8 گیگابایتی و حافظه داخلی 128 یا 512 گیگابایتی دارد. به منظور تمیز دادن این گوشی از سایر پرچمداران اندرویدی – که همگی از یک پردازنده 845 مشابه بهره‌مندند – سامسوسنگ یک سیستم خنک‌سازی آب-کربنی مخصوص روی نوت 9 سوار کرده است. این سیستم شما را قادر می‌سازد تا از گوشی برای مدت‌های طولانی‌تری سخت کار بکشید. این گوشی در اجرای جدیدترین بازی‌ها هیچ گونه مشکلی ندارد و به راحتی به بیرون و داخل برنامه‌ها می‌پرد.

پردازنده A12 Bionic کمپانی اپل – که لطف خود را به XS Max روا داشته است – سریع‌ترین پردازنده همه دوران‌های این کمپانی است. طبق آزمایشات این پردازنده به طرز قابل توجهی از نوت 9 سریع‌تر بوده و ما نیز در استفاده واقع‌گرایانه خود آن را همچون ابریشم هموار یافتیم. ضمناً آیفون XS Max دارای 4 گیگابایت رم است و در مدل‌های 64 گیگابایتی، 256 گیگابایتی و 512 گیگابایتی موجود می‌باشد. اختلاف مقدار رم بین این دو گوشی زیاد قابل توجه نیست زیرا هر دو سیستم‌عامل اندروید و iOS مدیریت حافظه دستگاه را به طور متفاوتی اداره می‌کنند. منتهی یک برتری‌ای که نوت 9 دارد این است که دارای آپشن افزایش حافظه از طریق شیار کارت MicroSD است.

نوت 9 یک باطری 4,000 میلی‌آمپر ساعتی با پشتیبانی از قابلیت شارژ سریع دارد. این شارژ سریع از طریق تکنولوژی Quick Charge 2.0 پردازنده Qualcomm و شارژ بی‌سیم Qi اتفاق می‌افتد. آیفون XS Max یک باطری 3,174 میلی‌آمپر ساعتی دارد که شارژ بی‌سیم Qi و شارژ سریع نیز ارائه می‌دهد. منتهی برای لذت بردن از این ویژگی باید به طور جداگانه یک کابل و شارژر سریع خریداری کنید. هر دو گوشی از یک روز شلوغ ردتان می‌کنند اما به احتمال زیاد در شب نیازمند شارژ شدن خواهند بود.

ویژگی‌های اضافی آیفون XS Max اپل در بحث عملکرد، این گوشی را پیروز این بخش می‌کنند.

برنده: اپل آیفون XS Max

طراحی و دوام

222 1 آیفون XS Max اپل در برابر گلکسی Note 9 سامسونگ – تقابل بزرگان

طراحی آیفون XS Max مثل یک آیفون X بزرگ‌شده است. XS Max در جلو یک صفحه‌نمایش لبه‌به‌لبه دارد و یک ناچ نیز دارد که دوربین TrueDepth مورد نیاز FaceID (تشخیص چهره) را در خود جای داده است. قاب گوشی از فولاد بدون لک است. گوشی یک پشت شیشه‌ای دارد که ماژول لنزهای دوگانه دوربین در بخش سمت چپ بالایش واقع شده‌اند. در پشت هیچ حسگر اثر انگشت یا جک هدفونی پیدا نخواهید کرد. اپل دیگر دستگاه‌های خود را شامل آداپتورهای درگاه صوتی که مورد نیاز هدفون‌های سیمی هستند، نمی‌کند.

سامسونگ طراحی خود را در نوت 9 بهتر کرده، هرچند که این گوشی به نسبتِ S9 کمی گوشه‌دارتر است. صفحه‌نمایش به سمت قاب گوشی خم شده و شیشه پشت نیز همینطور؛ این باعث می‌شود نوت 9 از آنچه که واقعا هست نازک‌تر احساس شود و همچنین باعث می‌شود نگه داشتن آن نسبت به آیفون XS Max که تخت است، راحت‌تر باشد. هنوز هم در پشت گوشی یک درگاه هدفون و یک حسگر اثر نگشت در زیر ماژول دوربین – که در وسط قرار گرفته – وجود دارد.

طراحی اپل حس تازه‌تری دارد و ما شمایل آن را ترجیح می‌دهیم، اما به دست گرفتن گوشی سامسونگ راحت‌تر بوده که البته می‌تواند اهمیت بالای خود را در یک گوشی با اندازه‌های بزرگ به اثبات برساند؛ ضمناً یک جک هدفون هم دارد.

هیچ یک از گوشی‌ها حریف سقوط نمی‌شوند، بنابراین جلد محافظ حتما توصیه می‌شود. منتهی رتبه‌بندی IP68 هر دو گوشی رخ می‌نمایانند و این بدان معناست که هر دو از فرو رفتن در آب جان سالم به در برده و باران نیز برایشان عددی نیست.

برنده: مساوی

صفحه‌نمایش

333 1 آیفون XS Max اپل در برابر گلکسی Note 9 سامسونگ – تقابل بزرگان

صفحه‌نمایش 6.4 اینچی Super AMOLED واقع در نوت 9، رزولوشن حداکثری 2960 در 1440 پیکسلی خوبی دارد که بی‌عیب است. این صفحه‌نمایش بسیار تیز و بسیار روشن است و دقت رنگ محشری دارد. صفحه‌نمایش آیفون XS Max یک صفحه‌نمایش 6.5 اینچی Super AMOLED دارای رزولوشن 2688 در 1242 است. البته هرگز کسی را پیدا نخواهیم کرد که صفحه‌نمایش آیفون XS Max ناامیدش کند چراکه بسیار جذاب به نظر می‌رسد، منتهی نوت 9 تیغ برنده‌تری دارد و برنده این بخش می‌شود.

برنده: سامسونگ گلکسی Note 9

دوربین

444 1 آیفون XS Max اپل در برابر گلکسی Note 9 سامسونگ – تقابل بزرگان

دوربین سامسونگ ترکیبِ یک لنز 12 مگاپیکسلیِ دارای پایدارسازی بصری تصاویر (OIS) و دیافراگم متغیر بین f/1.5 و f/2.4 با یک لنز 12 مگاپیکسلیِ دارای دیافراگم f/2.4 و همچنین OIS، می‌باشد. عکاسی در نور کم یکی از نقاط قوت این گوشی است و در آن، پشتیبانی از زوم بصری دو برابر نیز وجود دارد. یک سری هوشمندی‌های از جنس هوش مصنوعی نیز برای تشخیص صحنه‌ها و حذف کردن عیوب وجود دارد. ضمناً یک دوربین جلوی 8 مگاپیکسلی توانمند نیز در آن وجود دارد.

آیفون XS Max یک لنز 12 مگاپیکسلی دارای دیافراگم f/1.8 را با یک لنز تله‌فوتوی 12 مگاپیکسلی دارای دیافراگم f/2.4 – که هر دو نیز OIS دارند – همراه کرده است. روی کاغذ این دوربین همان دوربین آیفون X است، منتهی کمپانی اپل در حقیقت یک حسگر جدید روی آن کار گذشته که، در ترکیب با پردازنده سریع‌تر این گوشی، بهتر از هر زمانی بحث نمایش یا همان اکسپوژر را سرافراز می‌کند. حالت پرتره نیز جزو برجستگی‌هاست، این قابلیت شما را قادر می‌سازد تا درست پس از عکس گرفتن از افراد، تارنمایی پس‌زمینه را تنظیم کنید. دوربین جلو یک دوربین 7 مگاپیکسلی طبقه‌بندی شده است.

از آنجایی که در ماه‌های اخیر سطح کیفیت کلی دوربین‌ها به شدت بالا رفته، انتخاب بهترین دوربین سخت و سخت‌تر می‌شود. در یک تصویربرداری که گوشی آیفون X و گلکسی S9 – که دوربینی مشابه نوت 9 دارد – را شامل می‌شد، هر دو دوربین با یکدیگر برابر بودند. به گمان ما با توجه به ارتقادهی‌هایی که اپل امسال اعمال کرده، آیفون XS Max آن گوشی‌ای است که اغلب می‌تواند عکاسی روزمره و لذتبخشی فراهم کند. منتهی رقابت خیلی نزدیک بود و قطعاً موقعیت‌هایی نیز وجود خواهند داشت که در آن‌ها نوت 9 نتایج بهتری ارائه دهد.

برنده: اپل آیفون XS Max

نرم‌افزار و بروزرسانی‌ها

555 آیفون XS Max اپل در برابر گلکسی Note 9 سامسونگ – تقابل بزرگان

نوت 9 اندروید Oreo 8.1 دارد که رابط کاربری Samsung’s Experience روی آن قرار گرفته است. چنین چیزی شخصی‌سازی‌های بسیاری را ممکن می‌کند و ویژگی‌های فراوانی نیز در اختیار می‌گذارد، هرچند ما زیاد مشتاق دستیار صوتی سامسونگ، Bixby، که اتفاقاً دکمه مخصوص خود را نیز دارد، نیستیم. دقیقاً اطلاع نداریم نوت 9 چه زمانی بروزرسانی اندروید Pie 9.0 را دریافت خواهد کرد.

آیفون XS Max اپل درحالی که جدیدترین نسخه iOS، یعنی iOS 12 روی آن سوار است عرضه می‌شود. هر زمانی که نسخه جدیدی از iOS ساخته شود، به محض انتشار برای این آیفون عرضه خواهد شد. این دستگاه برای مدت طولانی‌تری نسبت به گوشی نوت 9، بروزرسانی‌ها را دریافت خواهد کرد.

جدای از این موارد، انتخاب سیستم‌عامل اندروید یا iOS کاملاً به ترجیحات شخصی مرتبط است.

برنده: اپل آیفون XS Max

قابلیت‌های ویژه

666 آیفون XS Max اپل در برابر گلکسی Note 9 سامسونگ – تقابل بزرگان

گوشی هوشمند سامسونگ به خاطر قلم S Pen خود حقیقتاً در این بخش می‌درخشد. این قلم برای یادداشت‌برداری و طراحی مناسب بوده و ضمناً حالا دیگر به عنوان یک کنترل بلوتوثی از راه دور نیز کار می‌کند. پشتیبانی DeX نیز وجود دارد، این قابلیت نوت 9 را تبدیل به یک کامپیوتر رومیزی جایگزین موقتی می‌کند. ضمناً نوت 9 دارای آپشن‌های قفل‌گشایی چهره‌ای و اسکن چشمی نیز است.

دوربین TrueDepth اپل یک قابلیت تشخیص چهره فوق‌العاده روان ارائه می‌دهد که نسبت به مال سامسونگ خیلی امن‌تر است. همچنین از Animoji و Memoji نیز پشتیبانی می‌کند که هر دو به AR Emoji سامسونگ برتری دارند. اما به طور کلی، گوشی نوت 9 قابلیت‌های ویژه‌ی بیش‌تری برای ارائه دارد.

برنده: سامسونگ گلکسی Note 9

قیمت

این گوشی‌های بزرگ، متناسباً قیمت‌های بزرگی نیز دارند! قیمت گلکسی نوت 9 از 1000 دلار و قیمت آیفون XS Max از 1099 دلار شروع می‌شود.  مدل‌های 512 گیگابایتی به ترتیب 1249 دلار و 1449 دلار قیمت دارند؛ بنابراین در میان این دو گوشی، گوشی هوشمند سامسونگ به‌صرفه‌تر است. می‌توانید این گوشی‌ها را از تمام متصدیان عمده خریداری کنید.

این یکی از دقیق‌ترین مقایساتی بود که تا به حال انجام داده‌ایم. تفاوت‌های میان این دو گوشی ناچیز بودند. آیفون XS Max از لحاظ عملکرد، دوربین و بروزرسانی‌های نرم‌افزاری جلو افتاد اما نوت 9 یک صفحه‌نمایش نسبتاً بهتر و قابلیت‌های ویژه‌ی ویژه‌تری [!] دارد. اکثر این برتری‌ها با تفاوت یک مرز فوق‌العاده باریک تعیین شده‌اند؛ بنابراین اگر، مثلاً، از سیستم‌عامل اندروید خوشتان می‌آید، به فکر استفاده از قلم S Pen هستید و نمی‌خواهید کشتی هزینه‌هایتان را به وسط اقیانوس برانید، پس به احتمال زیاد گوشی هوشمند سامسونگ را برمی‌گزینید. واضح است که طرفداران اپل با XS Max بهتر کنار می‌آیند، منتهی اگر حقیقتاً روی مرز بین این دو گوشی گیر کرده‌اید، ما فکر می‌کنیم گوشی آیفون برای اکثر افراد مناسب‌تر باشد.

1 دیدگاه دربارهٔ «آیفون XS Max اپل در برابر گلکسی Note 9 سامسونگ – تقابل بزرگان»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *