حل مشکل بالا نیامدن نوتیفیکیشن ها در اندروید

هیچ سیستم نوتیفیکیشنی نمی‌تواند با سیستم نوتیفیکیشن اندروید رقابت کند. به عبارت ساده، بهترین سیستم ممکن است. اما گاهی اوقات، حتی بهترین‌ها هم سقوط می‌کنند. از آنجایی که اندروید قابلیت سفارشی‌شدن دارد، تولیدکنندگان از تم‌ها و پوسته‌های خاص خودشان استفاده می‌کنند تا رابط کاربری‌شان را از باقی متمایز کنند. این امر ممکن است در بعضی برنامه‌ها باعث نقص فنی شود. و ضمناً گزینه‌های فراوان موجود در بعضی برنامه‌های مشخص می‌توانند نحوه نشان‌داده‌شدن نوتیفیکیشن‌ها را تحت‌الشعاع قرار دهند. اگر در سیستم نوتیفیکیشن اندروید به رفتار عجیب و غریبی برخورده‌اید، این مطلب راهنمایی است که دنبالش می‌گردید. در این مطلب نحوه حل مشکل نشان‌داده‌نشدن نوتیفیکیشن‌ها در اندروید را می‌خوانید.

ریبوت

ریبوت کردن موفقیت‌آمیزترین و معمول‌ترین روش حل مشکل در هر کامپیوتری است. اکثر مشکلاتی که در گوشی اندروید خود با آن‌ها روبه‌رو می‌شوید را احتمالاً با یک ریبوت بتوان حل کرد. ریبوت (ری‌استارت سخت‌افزاری) تمام پردازش‌های پس‌زمینه که ممکن است مسبب نشان‌داده‌نشدن نوتیفیکیشن‌ها باشند را متوقف می‌کند.

1 6 حل مشکل بالا نیامدن نوتیفیکیشن ها در اندروید

بررسی تنظیمات برنامه مشکل‌دار

یک ریبوت کردن ساده همیشه هم جوابگو نیست. گاهی اوقات مشکل ممکن است از خود برنامه باشد. بعضی برنامه‌ها سیستم نوتیفیکیشن مخصوص خودشان را دارند که کاربر می‌تواند سفارشی‌اش کند. بهتر است تنظیمات مربوط به سفارشی‌سازی‌های نوتیفیکیشن‌ها در برنامه را بررسی کرده و ببینید آیا خاموش است و آیا گزینه‌ی دیگری پیدا می‌کنید که مسبب این مشکل باشد یا خیر.

صرفه‌جویی باطری

سیستم اندروید در صورتی که از بعضی برنامه‌ها مرتباً استفاده می‌کنید یا در صورتی که گوشی در حالت شارژ کم (low power) باشد، پردازش‌های پس‌زمینه آن برنامه به‌خصوص را متوقف می‌کند. این امر ممکن است علتِ پشتِ نشان‌داده‌نشدن نوتیفیکیشن‌ها باشد. ببینید آیا شارژ گوشی کم است یا آیا اشتباهاً حالت شارژ کم را فعال کرده‌اید یا خیر.

2 5 حل مشکل بالا نیامدن نوتیفیکیشن ها در اندروید

نصب دوباره یا بروزرسانی برنامه مشکل‌دار

اگر فقط نوتیفیکیشن‌های یک برنامه نشان داده نمی‌شوند، مشکل از همان برنامه است. اگر برنامه را دوباره نصب کنید بهترین کار را کرده‌اید. همچنین ممکن است نسخه فعلی برنامه مذکور یک نسخه باگ‌دار باشد. ببینید آیا سازنده برنامه، بروزرسانی‌ای برای حل مشکل عرضه کرده است یا خیر. اگر برنامه بروزرسانی جدیدی نداشته باشد و نصب دوباره‌اش هم مشکل را حل نکند، می‌توانید به صورت دستی نسخه قبلی برنامه را نصب کنید تا بروزرسانی جدید از راه برسد.

3 4 حل مشکل بالا نیامدن نوتیفیکیشن ها در اندروید

حالت Do Not Disturb یا «مزاحم نشو»

در اکثر نسخه‌های اندروید، می‌توان با فشردن و پایین‌نگه‌داشتن دکمه کاهش صدا تا فعال‌شدن DoD یا با کلیک کردن روی گزینه DoD در تنظیمات سریع، حالت DoD را فعال کرد. ممکن است اشتباهاً حالت DoD را فعال کرده باشید. این حالت جلوی نوتیفیکیشن‌ها را می‌گیرد. عاقلانه است بررسی کنید و ببینید آیا مشکل از همین قضیه است یا خیر.

4 3 حل مشکل بالا نیامدن نوتیفیکیشن ها در اندروید

محدود کردن عملکردهای پس‌زمینه

اگر اندروید 8.0 یا بالاتر داشته باشید، می‌توانید عملیات‌های پس‌زمینه برنامه‌هایی که متدواماً از آن‌ها استفاده نمی‌کنید را محدود کنید. این کار نوتیفیکیشن‌ها را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد. با رفتن به مسیر Settings > Apps > App name > Battery > Background Restriction  ببینید آیا عملیات‌های پس‌زمینه برنامه مورد نظر را محدود کرده‌اید یا خیر.

5 3 حل مشکل بالا نیامدن نوتیفیکیشن ها در اندروید

5 دیدگاه دربارهٔ «حل مشکل بالا نیامدن نوتیفیکیشن ها در اندروید»

  1. سلام
    من همه این کارا رو انجام دادم و تنظیمات اعلان هم تو خود گوشی هم تو برنامه روشنه ولی اعلان بالا نمیاد
    فقط اینستاگرامه که تا نت روشن میکنم اعلانشو بالا میاره

      1. سلام دوست عزيز، شاید برنامه اسکن موبایل یا چیز دیگه ای رو دانلود کردین من دیروز ی ویروس کش دانلود کردم ولی بعدش نوتیفش همه برنامه‌های گوشیم بالا نمیاورد، تا اینکه این که ویروس کش رو پاک کردم و خود به خود درست شد

  2. من ردمی نوت ۸ دارم و وقتی روی نوتیفیکیشنای بالای صفحه میزنم لانچ نمیشه به تنظیمات اصلی و اصلا نمیفهمم نوتیفیکیشن برای کجاست و چجوری باید درستش کرد لطفا راهنمایی کنید ممنون

  3. منم تمام این کار ها رو انجام دادم و چندین بار خاموش و روشن کردم اما بازم اعلان های هیچ برنامه ای رو بغیر کروم نشون نمیده

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *