آموزش بررسی کردن تقلبی بودن برنامه‌های گوگل پلی

اولین کاری که به محض به دست گرفتن یک گوشی جدید انجام می‌دهیم، نصب کردن برنامه‌های محبوبمان روی آن است؛ حالا از Play Store یا از App Store. این برنامه‌ها شامل برنامه‌های سودمند، بازی‌ها، برنامه‌های پیام‌رسان و بسیاری برنامه دیگر می‌شوند. وقتی پای Play Store به میان می‌آید، باید بگوییم که برنامه‌های بسیار زیادی در این فروشگاه موجود هستند که برنامه‌های تقلبی آلوده به بدافزار نیز در میان آن‌ها پیدا می‌شود.

xhow to check if apps are fake in the play store 1519468792.jpg.pagespeed.ic .t8YIligL49 آموزش بررسی کردن تقلبی بودن برنامه‌های گوگل پلی

گاهی اوقات برنامه‌های تقلبی شکل آپدیت‌های امنیتی به خود می‌‌گیرند. کلیک کردن روی این چنین لینک‌هایی حتی ممکن است منجر به دزدیده شدن اطلاعات کاربران هم بشود. وقتی پای برنامه‌های تقلبی در میان است باید بدانید که بعضی اشخاص ظاهر برنامه‌هایشان را طوری طراحی می‌کنند که دقیقا مانند برنامه‌های محبوب به نظر برسند و به این طریق شما را فریب می‌دهند که برنامه‌شان را دانلود کنید. اخیراً Play Store گوگل به خاطر آلوده‌شدن به برنامه‌های مضر و تقلبی پایش به اخبار هم گشوده شده است.

به منظور امن نگه داشتن گوشی‌هایمان، باید مواظب باشیم و پیش از نصب هر برنامه‌ای روی گوشی خود ابتدا آن را بررسی کنیم. در این مطلب شما را در پیمودن مراحل چگونگی تشخیص تقلبی بودن یا نبودن برنامه‌های موجود در Google Play Store راهنمایی می‌کنیم.

فهرست موضوعات مقاله

1-

همیشه قبل از نصب یک برنامه تحقیق جزئی‌ای درباره توسعه‌دهندگان آن انجام دهید. در Play Store، نام توسعه‌دهنده دقیقا در صفحه خود برنامه ذکر می‌شود. در صورتی که توسعه‌دهنده برنامه قابل اعتماد باشد، به احتمال زیاد در اینترنت یک وبسایت اختصاصی یا اطلاعات قابل تصدیقی از او وجود خواهد داشت.

2-

هنگام مطالعه توضیحات برنامه، عقلتان می‌تواند در تشخیص راست و دروغ آن به کمکتان بیاید. مجوزهای درخواستی یک برنامه باید با عملکرد و ویژگی‌های آن برنامه همخوانی داشته باشند.

3-

نکته دیگری که باید به خاطر داشت این است که توسعه‌دهندگان قابل اعتماد «برنامه»‌هایی می‌سازند که واقعا برایتان مفید باشند. آن‌ها وبسایت‌های موبایلی نمی‌سازند که شما را وادار به کلیک کردن روی تبلیغات و یک سری لینک‌های دیگر کنند و بعد هم کلاهتان را بردارند.

4-

همیشه وقتی که در حال دانلود یک برنامه محبوب هستید، نگاهی به تعداد دانلودهای آن بیندازید. اگر تعداد دانلود‌ها کم بود، پس احتمال تقلبی بودن برنامه هم وجود دارد.

5-

اگر بعد از نگاه کردن به همه اطلاعات همه چیز درست بود، حالا نگاهی به نقد و بررسی (بخش reviews) برنامه بیندازید. با وجود اینکه اغلب اوقات نقدهای برنامه‌های تقلبی هم تقلبی هستند، اما چندتایی هم نقد مفید و واقعی از کاربرانی که پس از نصب برنامه متوجه تقلبی بودن آن شده‌اند یافت می‌شود.

6-

اگر به اندازه کافی به برنامه اطمینان ندارید، پس اصلا نصبش نکنید. در صورتی که درباره برنامه کنجکاو هستید، محض احتیاط قبل از کلیک کردن روی آن دکمه Install کمی درباره برنامه تحقیق کنید.

7-

در صورتی که احیاناً یک برنامه تقلبی پیدا کردید، سعی کنید آن را گزارش کنید. برای این کار صفحه را تا انتها پایین بکشید و روی «Flag as Inappropriate» کلیک کنید. وقتی روی آن کلیک کردید، دلیلی که دارید به خاطر آن، گزارشِ برنامه را می‌کنید انتخاب کنید، بعد روی submit یا ارائه کلیک کنید.

2 دیدگاه دربارهٔ «آموزش بررسی کردن تقلبی بودن برنامه‌های گوگل پلی»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *