بررسی گلکسی اس 10 پلاس، پرچمدار قابل توجه کره ای

حاشیه‌ نمایشگر کم کم توسط شرکت های مختلف در حال کاهش بوده و به نقطه ای رسیدیم که کمترین میزان ممکن بر روی گوشی های هوشمند قرار می گیرد و هریک از تولیدکنندگان گوشی هوشمند به هر نحوی به ‌دنبال حذف کلید ‌های فیزیکی در اطراف نمایشگر نیز هستند. علاقه بالای استفاده از بریدگی نمایشگر از اپل شروع شد، اما سامسونگ معتقد بود می‌ تواند به راهکاری بهتری دست پیدا کند و به دنبال این موضوع پرچم ‌داران سال 2019 این کمپانی کره ای به ‌لطف پنل ‌های Infinity-O، اکنون بیش از هر زمان دیگری به تصور ما از طراحی تمام‌ صفحه نزدیک شده ‌اند. در نگاه نخست، دوربین سلفی در گوشه‌ سمت راست صفحه نمایش داخل روزنه ‌ای دایره‌ ای‌ شکل و کپسولی شکل بیش از هر بخش دیگری خودنمایی می کند که با تغییر محل خود، فضای لبه‌ بالا را برای پیشروی هرچه ‌بیشتر نمایشگر به‌ سمت مرز فیزیکی دستگاه مهیا کرده است.

عکاسی با گوشی‌ های هوشمند، گوشی ‌هایی که در تمام طول شبانه ‌روز در کنار ما هستند، باعث شده اند که این روزها عکاسی کردن به یکی از سرگرمی های کاربران تبدیل شود. حتما برای شما نیز پیش امده است که به ‌محض دیدن یک تصویر زیبا و یا یک قاب جذاب، از دوربین گوشی هوشمندتان برای عکاسی استفاده کنید. اگر چه در گذشته این دوربین ها صرفا راهی ساده برای رفع کردن مشکل عدم دوربین میان کاربران محسوب می شدند، اما در سال های اخیر با پیشرفت کردن پردازنده ها و سنسورهای ساخته شده توسط شرکت ها، شاهد این موضوع هستیم که گوشی های هوشمند جدید به سیستم های دوگانه، سه گانه و چهارگانه مجهز شده اند که باعث شده است، نتایج فوق العاده ای را در هنگام ثبت تصاویر شاهد باشیم. همین موضوع بهانه ای شد که در این مقاله به نقد و بررسی دوربین گلکسی اس 10 پلاس شرکت سامسونگ بپردازیم، با ما همراه باشید.

مشخصات فنی دوربین گلکسی اس 10 پلاس سامسونگ

435 بررسی گلکسی اس 10 پلاس، پرچمدار قابل توجه کره ای

شاید فهمیدن اعداد و ارقام ویژگی‌ های فنی یک دوربین برای هرکسی مقدور نباشد اما همه می ‌دانیم که اعداد بهتر در بیشتر موارد به معنی دوربین بهتر و درمجموع عکس بهتر هستند. برای اینکه دوربین گلکسی اس 10 پلاس سامسونگ رو بررسی کنیم، اول سراغ مشخصات فنی دوربین اس 10 پلاس رفتیم. شاید این اعداد و ارقام نسبت به مدل‌ های قبلی فرق چندانی نکرده باشد اما همین تغییرات اندک حاصل فناوری‌ های جدیدتر و کار سخت ‌تر از سوی تولیدکننده یعنی سامسونگ هستند. کار ویژه سامسونگ در دوربین گلکسی اس 10 پلاس، استفاده از سه دوربین یا همان دوربین سه ‌گانه می باشد. چیزی که هر کاربری را کنجکاو استفاده از این گوشی برای عکاسی می ‌کند، اینکه به ‌طور هم‌ زمان‌ هم لنز نرمال، هم تله فوتو و هم واید در اختیار دارید یک امتیاز ویژه به حساب می آید. در ادامه این متن مشخصات فنی هر سه دوربین اس 10 پلاس به همراه مشخصات دوربین ‌های سلفی رو مشاهده می‌ کنید.

دوربین نرمال این گوشی هوشمند دارای 12 مگاپیکسل کیفیت بوده و 1.4 میکرومتر اندازه پیکسل هایش است. سنسور این دوربین یک بر 2.55 بوده و 4032 در 3024 پیکسل رزولوشن دارد. فاصله کانونی این دوربین 26 میلی متر بوده و دارای گشودگی دیافراگم F1.5 است. این دوربین توانایی تصویر برداری 1080 پیکسل با نرخ 240 فریم بر ثانیه و 720 پیکسل با نرخ 960 فریم بر ثانیه را دارد. دوربین تله فوتو این گوشی هوشمند دارای 12 مگاپیکسل کیفیت بوده و 1.0 میکرومتر اندازه پیکسل هایش است. سنسور این دوربین یک بر 3.6 بوده و 4032 در 3456 پیکسل رزولوشن دارد. فاصله کانونی این دوربین 52 میلی متر بوده و دارای گشودگی دیافراگم F2.4 است. دوربین واید این گوشی هوشمند دارای 16 مگاپیکسل کیفیت بوده و 1.0 میکرومتر اندازه پیکسل هایش است. سنسور این دوربین یک بر 3.1 بوده و 4608 در 3024 پیکسل رزولوشن دارد. فاصله کانونی این دوربین 12 میلی متر بوده و دارای گشودگی دیافراگم F2.2 است. این دوربین توانایی تصویر برداری 2160 پیکسل با نرخ 60 فریم بر ثانیه را دارد.

دوربین سلفی اصلی این گوشی هوشمند دارای 10 مگاپیکسل کیفیت بوده و 1.22 میکرومتر و 3648 در 2736 پیکسل رزولوشن دارد. فاصله کانونی این دوربین 26 میلی متر بوده و دارای گشودگی دیافراگم F1.9 است. این دوربین توانایی تصویر برداری 1080 پیکسل با نرخ 30 فریم بر ثانیه را دارد. در آخر دوربین سلفی دوم این گوشی هوشمند دارای 8 مگاپیکسل کیفیت بوده و 1.12 میکرومتر و 2944 در 2208 پیکسل رزولوشن دارد. فاصله کانونی این دوربین 22 میلی متر بوده و دارای گشودگی دیافراگم F2.2 است. این دوربین توانایی تصویر برداری 1080 پیکسل با نرخ 30 فریم بر ثانیه و 2160 پیکسل با نرخ 30 فریم بر ثانیه را دارد.

اینکه چرا سامسونگ از 3 سنسور متفاوت در 3 دوربین استفاده کرده برای خودش جای سوال دارد، اما به ‌وضوح می ‌شود دید که پرقدرت ‌ترین دوربین اس 10 پلاس، همان دوربین نرمال یا اصلی می باشد. این دوربین، سنسور بزرگ ‌تر، پیکسل بزرگ ‌تر و دیافراگم بازتری دارد. روی کاغذ یعنی عکس‌ هایی به ‌مراتب شفاف ‌تر و با نویز کمتر ثبت خواهد کرد. البته دوربین واید قاعدتا عکس ‌هایی بزرگ ‌تر و با رزولوشن بالاتری ثبت می کند. البته با تمام این ‌ها باید ببینیم در عمل وضعیت این گوشی هوشمند به چه شکلی خواهد بود.

54545 بررسی گلکسی اس 10 پلاس، پرچمدار قابل توجه کره ای

عکاسی از چشم ‌انداز با دوربین گلکسی اس 10 پلاس سامسونگ

اولین سوژه جذاب برای همه ما، عکاسی از منظره یا چشم ‌انداز است. متأسفانه فرصت رفتن به مکان ‌های دیدنی را نداشتی و به ‌ناچار از همان چیزی که امکانش بود عکاسی کردیم. با این ‌حال تمام تلاشمان این بود که دوربین گلکسی اس 10 پلاس در بهترین حالت خود عکاسی کند. برای اینکه به این هدف برسیم، دوربین را در حالت پیش ‌فرض (Default) قرار داده و سعی کردم که دخالتی در عکاسی خودکار آن نداشته باشم. سری اول عکس‌ها مربوط به چشم ‌انداز در نور روز می باشد، ناگفته پیداست که عکس سمت راست مربوط به دوربین تله فوتو، عکس وسط مربوط به دوربین نرمال و عکس سمت چپ مربوط به دوربین واید می باشد. اولین چیزی که در این عکس مشهود است، توانایی دوربین واید در ثبت عکس از یک ساختمان بلند مرتبه می باشد. نمایی که دوربین واید گلکسی اس 10 پلاس ارائه می ‌کند، بسیار وسیع بوده و در بسیاری از مواقع دست ما را برای خلق عکس‌ های بهتر را باز می ‌گذارد. هر سه دوربین عکس‌ هایی با وضوح ‌بالا ثبت کرده اند که واقع ‌نمایی مناسبی دارد، اما چیزی که در نگاه اول به چشم می‌آید، تفاوت بازنمایی رنگ در دوربین‌ های این دستگاه می باشد. با کمی دقت متوجه خواهید شد که  دوربین واید گلکسی اس 10 پلاس نسبت به دو دوربین دیگر، ساختمان را تیره تر به ثبت رسانده است. البته که نقش قابلیت HDR خودکار را که به ‌صورت پیش ‌فرض بر روی دوربین روشن هست را هم نباید در ایجاد این اتفاق نادیده گرفت. تجربه به ما نشان داد که در بیشتر مواقعی که با دوربین واید گلکسی اس 10 پلاس سامسونگ عکاسی می کنیم، قابلیت HDR خودکار دوربین عمل کرده و عکس را HDR می ‌کند.

با نگاه کردن به برش 100 درصدی عکس ها، به‌ وضوح می ‌توان نتیجه کار عملگر کاهش نویز دوربین گلکسی اس 10 پلاس را مشاهده کرد، چرا که عکس کارتونی شده و جلوه نقاشی گونه پیدا کرده است. البته این مشکل در عکس ثبت ‌شده توسط دوربین واید به‌ وضوح قابل مشاهده می باشد، اما در عکس دوربین تله فوتو کمتر و در عکس دوربین اصلی بسیار کمتر است. درمجموع شاید بتوان گفت که دوربین اس 10 پلاس در ثبت جزئیات آن ‌چنان‌ که انتظار داشتیم قدرتمند عمل ‌نکرد. بهتر است این ‌گونه نتیجه ‌گیری کنیم که حداقل بهبودی در این زمینه نسبت به نسل قبلی سامسونگ صورت نگرفته و حالا  وقت آن رسیده است که سراغ چشم ‌اندازهای شب رفته و نتیجه تست انجام شده را بررسی کنیم.

23424 3 بررسی گلکسی اس 10 پلاس، پرچمدار قابل توجه کره ای

در نگاه اول هر 3 عکس قابل ‌قبول هستند؛ با اینکه وضوح فوق‌ العاده‌ای در عکس‌ ها دیده نمی ‌شود، اما با توجه به شرایط محیط که نور بسیار کمی داشته است، نباید انتظار زیادی از دوربین‌ ها داشت. رنگ‌ ها در هر 3 عکس به‌ خوبی ثبت‌ شده‌ اند، با این ‌حال رنگ آسمان به شکل عجیبی قرمز به ثبت رسیده است. به خصوص در دوربین تله فوتو و دوربین اصلی این موضوع بیشتر به چشم می اید. با دقت به کف ‌پوش زمین ‌بازی، به ‌خوبی تفاوت لنزها را می ‌توانید که درک کنید. حالا نگاهی به برش 100 درصد عکس‌ ها می ‌اندازیم تا عملکرد سه دوربین اصلی این گوشی هوشمند را دقیق تر مورد بررسی قرار دهیم. اینجا به‌ خوبی قدرت دوربین اصلی را می ‌توان مشاهده کرد. وضوح و جزئیات به‌ مراتب بهتر از سایر دوربین ها است. نه دوربین تله فوتو و نه دوربین واید اس 10 پلاس، در این مرحله حرفی برای گفتن در مقابل دوربین اصلی ندارند. عکس دوربین واید جزئیات را به میزان قابل توجهی از دست‌ داده و عکس دوربین تله فوتو عملا واضح نیست. اگر دوربین اصلی را معیار این مقایسه قرار دهیم، می ‌توانیم ادعا کنیم که پیشرفت اندکی نسبت به نسل قبلی مشاهده می ‌شود و درمجموع عکس کاملا قابل ‌قبول است.

حالا سراغ بررسی توانایی دوربین گلکسی اس 10 پلاس در عکاسی از یک چشم‌ انداز داخلی و با نور مصنوعی می ‌رویم. اینجا تنها عکسی که موفق به ثبت آن شدیم، لند اسکیپ یا همان افقی می باشد. ازاین ‌رو مجبور شدیم آن ‌ها را به ‌صورت عمودی در کنار هم قرار دهیم. بالایی عکس دوربین تله فوتو، وسط عکس دوربین نرمال یا اصلی و پایینی نیز عکس دوربین واید می باشد. در این بخش نیز در نگاه اول هر سه دوربین تصویر قابل ‌قبولی را ثبت کرده ‌اند و تقریبا نمی‌توان به آن ها ایرادی وارد کرد. نورسنجی و کنتراست مناسب بوده، رنگ ها به‌ درستی ثبت ‌شده‌اند و تصاویر واقع‌ نمایی قابل ‌قبولی دارند. بیایید سراغ برش 100 درصد آن‌ ها برویم، احتمالا آنجا ماجرا متفاوت تر می ‌شود.خب نتیجه به دست آمده با قدرت می گوید که دوربین واید عملا چیزی برای ارائه نداشته و سوژه‌ های داخل کادر همانند شبه دیده می ‌شوند. دوربین تله فوتو تصویر قابل ‌قبولی ارائه داده است، هرچند که نویز بالایی در آن می توان پیدا کرد. دوربین نرمال اما اینجا نتوانسته است که توقع ما را از دوربین اصلی گلکسی اس 10 پلاس سامسونگ برآورده کند، چرا که نه وضوح چندانی دارد و نه جزئیات خوبی ارائه می‌ کند. تا اینجا توانایی دوربین سامسونگ گلکسی اس 10 پلاس در ثبت عکس چشم‌ انداز را دیدیم. پاشنه آشیل دوربین اس 10 پلاس در عکاسی از منظره، جزئیات می باشد. تقریباً در هیچ ‌کدام از چالش‌ های ما جزئیات به‌ خوبی لازم ثبت ‌نشده ‌اند.

عکاسی پرتره با دوربین گلکسی اس 10 پلاس سامسونگ:

نیازی به توضیح نیست که عکاسی از چهره یا همان عکاسی پرتره چقدر در بین کاربران گوشی‌ های هوشمند با توجه به مجهز شدن اسن دستگاه ها به تشخیص عمیق میدان محبوب شده است. در ادامه بررسی دوربین گلکسی اس 10 پلاس سامسونگ، قدرت دوربین سه گانه این گوشی در ثبت عکس پرتره در حالت ‌های مختلف را بررسی می‌ کنیم.اولین بخش چالش مربوط به پرتره در نور روز می باشد. در زیر پرتره‌ های ثبت ‌شده در نور روز را مشاهده می ‌کنید و نا گفته پیدا است که ترتیب عکس ها همانند مرحله قبلی می باشد. جالب است بدانید که تمامی عکس‌ ها از یک ‌فاصله با سوژه ثبت ‌شده ‌اند. اولین چیزی که در این بخش خودنمایی می ‌کند، تصویر ناجور ثبت ‌شده توسط دوربین واید می باشد. به ‌خوبی برای همه ما ثابت شد که این دوربین به هیچ وجه مناسب عکاسی پرتره نمی باشد. به دلیل ویژگی ‌های ساختاری لنز واید، سر سوژه کوچک ‌تر از بدن ثبت ‌شده است. برعکس، دوربین تله فوتو، با پرتره مناسبی که ثبت کرده است، نشان داده که برای چه‌ کاری ساخته ‌شده است. فارغ از این ‌ها، هر سه دوربین موفق به ثبت عکس خوبی شده اند که لایق تشویق است. گفتنی است که چه از لحاظ رنگ، چه از لحاظ واقع‌ نمایی و چه ازلحاظ وضوح این تصاویر برای ما قابل قبول است. تا به اینجای کار دوربین واید گلکسی اس 10 پلاس همان ‌طور که انتظار می‌ رفت وضوح و جزئیات چندانی ارائه نکرده است. این‌ سوی میدان، دوربین تله فوتو فراتر از انتظار عمل کرده و جزئیات و وضوح بسیار خوبی ارائه داده است. کیفیت جزئیات ثبت ‌شده توسط دوربین تله فوتو گلکسی اس 10 پلاس شانه ‌به ‌شانه دوربین اصلی می ‌زند. مهم ‌ترین نتیجه ‌ای که از این مرحله می ‌گیریم این است که دوربین تله فوتو گلکسی اس 10 پلاس در شرایط نوری مناسب حتی جزئیات بسیار خوبی هم ثبت می ‌کند و واقعا مناسب عکاسی پرتره می باشد.

مرحله بعدی انجام تست و بررسی ما مربوط به پرتره در بخش شب و شرایط نوری پایین می باشد. وضوح کلی عکس‌ها خوب است و به میزان زیادی واقع ‌نمایی حفظ‌ شده است. البته کماکان مشکلات عکاسی در شب برجای خود هستند. مانند بازنمایی عجیب سیاهی آسمان. به نظر می ‌آید برش 100 درصد حرف ‌های بیشتری برای گفتن دارد. با توجه به نتیجه ‌ای که در چالش عکاسی از چشم ‌انداز در شب گرفته بودیم، قابل پیش ‌بینی بود که در برش 100 درصد این مرحله، نمی‌ توان از دوربین‌ها داشت. دوربین واید رسماً جزئیات و وضوحی ارائه نکرده  و در نقطه مقابل دوربین تله فوتو نتیجه بهتری نسبت به دوربین واید ارائه می کند. با این‌ حال می توان گفت که نتیجه نهایی چنگی به دل نمی ‌زند. با این ‌حال دوربین اصلی نمره قبولی این مرحله را می گیرد.عکاسی پرتره در شب، با فلش معنی دیگری پیدا می ‌کند. در ادامه، پرتره‌ های مرحله قبل را می ‌بینید، با این تفاوت که هنگام عکاسی فلاش عمل کرده است. همان‌ طور که مشخص است، عکس سمت چپ برای دوربین تله فوتو و عکس سمت راست برای دوربین واید می باشد. نوری که فلش ساطع کرده است، رنگ مناسبی داشته و باعث بازنمایی خوب رنگ ها در عکس شده است. علاوه بر این نور فلش پوشش مناسبی هم ایجاد کرده و تقریبا همه جای عکس‌ ها نور دارد. به نظر می رسد که فلش دوربین گلکسی اس 10 پلاس درمجموع بسیار خوب عمل کرده است. به صورت کلی می توان گفت که دوربین تله فوتو گلکسی اس 10 پلاس سامسونگ، به‌ خوبی از پس وظیفه ثبت عکس ‌های پرتره بر می ‌آید و تا حدود زیادی می ‌تواند پاسخگوی نیاز کاربران باشد.

35535 بررسی گلکسی اس 10 پلاس، پرچمدار قابل توجه کره ای

ثبت رنگ‌ ها در دوربین گلکسی اس 10 پلاس سامسونگ

به نظر می رسد که نمی ‌توان ایرادی جدی به ثبت و بازنمایی رنگ توسط گلکسی اس 10 پلاس گرفت. نکته حائز اهمیت در این مورد آن است که در هر 3 دوربین شاهد بازنمایی کاملا یکسان رنگ‌ ها هستیم. البته تمایل هر 3 دوربین اس 10 پلاس به نمایش گرم ‌تر رنگ ‌ها را نمی ‌توان نادیده گرفت. شاید اگر یک سوژه آبی‌ رنگ در قاب بود، می ‌شد قضاوت کامل ‌تری کرد. با تمام این‌ها به نظر می رسد که اس 10 پلاس سامسونگ در این مرحله کاملا موفق عمل کرده و با توجه به اینکه برخلاف پرچم ‌داران قبلی از اشباع رنگ دست برداشته است، می‌ توان گفت حتی پیشرفت قابل ملاحظه ای را هم تجربه کرده است.

عکس سلفی با در دوربین گلکسی اس 10 پلاس سامسونگ

اگر چه سلفی جزو کاربری ‌های حرفه ‌ای دوربین محسوب نمی ‌شود، اما با توجه به محبوبیت آن و تلاشی که کمپانی ‌ها برای ارائه دوربین سلفی بهتر می ‌کنند، باید در بررسی خود بخشی هم برای آن در نظر می ‌گرفتیم. در این بخش باید توجه کنید که دوربین دوم 8 مگاپیکسلی صرفاً برای تشخیص عمق میدان بوده و تصاویر عادی و واید با کراپ کردن تصویر سنسور اصلی حاصل می ‌شود. عکس سمت چپ مربوط به زاویه معمولی و سمت راست واید دوربین سلفی دوم اس 10 پلاس می باشد. طبق انتظار در کیفیت تصاویر تفاوت چندانی دیده نمی شود، اما نورسنجی در تصویر واید کمی بهتر می باشد. همچنین اختلاف چندانی هم در زاویه دید این دوربین ها دیده نمی شود. به صورت کلی می توان گفت که اس 10 پلاس سلفی‌ های بسیار خوبی ثبت کرده است.

نتیجه گیری

واقعیت این است که جز اضافه شدن لنز واید، دوربین اس 10 پلاس ما را به هیچ وجه غافلگیر نکرد و در مورد لنز واید هم گفتن این نکات ضروری است که در وهله اول کیفیت این لنز چندان خوشایند نبوده و خطای کالر ابریشن زیادی در عکس‌ های آن دیده می ‌شود. اس 10 پلاس در عکاسی در نور کافی موفق عمل کرده و رنگ ‌ها را بسیار خوب ارائه می ‌کند. بزرگ ‌ترین نقطه ‌ضعف اس 10 پلاس جزئیات است. عکس ‌های گلکسی اس 10 پلاس حتی در نور روز هم جزئیات درخشانی ارائه نمی ‌کند و از این حیث نسبت به نسل خود چندان موفق نمی باشد. در آخر گفتن این نکته خالی از لطف نیست که پیشرفت بسیار زیاد دوربین گوشی‌ های هوشمند، ما را در بررسی دوربین آن‌ها بسیار سخت‌ گیر کرده و توقع ما را بالا برده است.

مشخصات کلیدی گلکسی اس 10 پلاس

معرفی 2019، فوریه
وضعیت موجود. عرضه شده در مارس 2019

نمایشگر

نوع Dynamic AMOLED لمسی خازنی، 16 میلیون رنگ
سایز 6.4 اینچ (~87.5% نسبت نمایشگر به بدنه)
رزولوشن 3040 در 1440 پیکسل، 19:9 (~526 پیکسل در اینچ تراکم پیکسلی)
محافظ کورنینگ گوریلا گلس 6
– +HDR10
– نمایشگر همیشه روشن (Always on Display)

بدنه

ابعاد 157.6 در 74.1 در 7.8 میلی‌متر
وزن 175 گرم – نسخه‌ی معمولی
198 گرم – نسخه‌ی سرامیکی
ساخت پشت و جلو از جنس شیشه (گوریلا گلس 6)، فریم آلومینیومی
– سامسونگ پی (Visa، مسترکارت گواهی)
– گواهی IP68 برای مقاومت در برابر گرد و غبار و آب تا 1.5 متر و 30 دقیقه
سیم‌کارت تک سیم‌کارته (نانو-سیم) یا دو سیم‌کارته‌ی هیبریدی (نانو-سیم, همزمان یکی فعال)

پلتفرم

سیستم‌عامل – اندروید 9.0 (پای)
– وان UI
تراشه – Exynos 9820 (هشت نانومتری) – خاورمیانه
– Qualcomm MSM8998 Snapdragon 855 (هفت نانومتری) – چین و آمریکا
پردازنده مرکزی 8 هسته‌ای (دو هسته‌ی 2.7 گیگاهرتز Mongoose M4، دو هسته‌ی 2.3 گیگاهرتز کورتکس A75 و چهار هسته‌ی 1.9 گیگاهرتز کورتکس A55) – خاورمیانه
8 هسته‌ای (یک هسته‌ی 2.8 گیگاهرتز Kryo 485 سه هسته‌ی 2.4 گیگاهرتز Kryo 485 چهار هسته‌ی 1.7 گیگاهرتز Kryo 485) – چین و آمریکا
پردازنده گرافیکی – Mali-G76 MP12 – خاور میانه
– Adreno 640 – چین و آمریکا

حافظه

درگاه حافظه میکرو اس‌دی, تا 512 گیگابایت (استفاده از شیار دوم سیم‌کارت) – مدل دو سیم‌کارت
حافظه داخلی 128/512 گیگابایت، 8 گیگابایت رم یا 1 ترابایت، 12 گیگابایت رم

دوربین

اصلی سه‌گانه: 12 مگاپیکسل (f/1.5-2.4، لنز واید 26 میلی‌متری, 1/2.55 اینچ سایز سنسور, 1.4 میکرومتر سایز پیکسل, فوکوس خودکار به کمک تشخیص فاز از نوع دوال پیکسل)
12 مگاپیکسل (تله‌فوتو، f/2.4 و 52 میلی‌متری, 1/3.6 اینچ سایز سنسور, 1 میکرومتر سایز پیکسل, فوکوس خودکار، زوم اپیتیکال دوبرابری، لرزشگیر اپتیکال)
16 مگاپیکسل (12 میلی‌متری فوق‌عریض، f/2.2)
قابلیت‌ها فلش LED، پانوراما، HDR
ویدیو 2160p@60fps، 1080p@240fps، 720p@960fps، HDR، ضبط ویدیو دوگانه.
سلفی 10 مگاپیکسل (f/1.9، فوکوس خودکار دوال پیکسل با تشخیص فاز)
8 مگاپیکسل (f/2.2، سنسور تشخیص عمق تصویر)

صدا

جک ۳.۵ میلی‌متری بله
– صدای 32bit/384kHz
– لغو کننده‌ی نویز صدا از طریق میکروفون اختصاصی
– دالبی اتموس/AKG sound

باتری

باتری باتری غیر قابل تعویض لیتیوم یونی با ظرفیت 4100 میلی آمپر ساعت
شارژر – شارژ سریع 15 وات
– شارژ بی‌سیم 15 وات
– شارژ معکوس 9 وات

قابلیت‌ها

حسگرها حسگر اثرانگشت (زیر نمایشگر)، شتاب‌سنج، ژیروسکوپ، سنسور مجاورت، قطب‌نما، فشارسنج، ضربان قلب‌سنج، SpO2
– ANT+
– بیکسبی- سامسونگ DeX

شبکه

فناوری GSM / HSUPA / HSDPA+ / LTE-A Pro

اتصالات

شبکه بی‌سیم Wi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac, دو بانده, Wi-Fi Direct, هات‌اسپات
بلوتوث 5.0, A2DP, LE, aptX
GPS بله, با A-GPS, GLONASS, BDS, GALILEO
NFC بله
رادیو رادیو اف‌ام – آمریکا و کانادا
USB 3.1, Type-C 1.0 کانکتور ریورسبل

متفرقه

رنگ‌ها مشکی، سفید، آبی، سبز، زرد، صورتی
محدوده قیمت 1050 یورو

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *