بررسی سامسونگ Galaxy A71: یک گوشی هوشمند فوق العاده

شرکت سامسونگ پیشتر از میان رده جدیدی به نام Galaxy A71 رونمایی کرده که جانشینی برای Galaxy A50 سال 2019 بوده و یک میان رده تمام عیار محسوب می شود. سامسونگ در نظر داشته برای کسب موفقیتی دیگر جانشین برجسته ای برای Galaxy A70 معرفی کند که چنین نیز شد.

Galaxy A71 دارای دوربین L شکل چهارگانه در عقب است و یک مدل معمولی تلقی نمی شود. ما در این مطلب قصد داریم به بررسی گوشی هوشمند رده میانی سامسونگ بپردازیم تا آشنایی بیشتری با آن حاصل شود.

gTYYExSfghD8NK7RYdMNLY 650 80 بررسی سامسونگ Galaxy A71: یک گوشی هوشمند فوق العاده

مشخصات کلیدی Galaxy A71

عرضه

معرفی 2019، دسامبر
وضعیت عرضه در آینده نزدیک (دسامبر 2019)

نمایشگر

نوع Super AMOLED لمسی خازنی، 16 میلیون رنگ
سایز 6.7 اینچ (~87.2% نسبت نمایشگر به بدنه)
رزولوشن 1080 در 2400 پیکسل، 20:9 (~393 پیکسل در اینچ تراکم پیکسلی)
محافظ کورنینگ گوریلا گلس 3

بدنه

ابعاد 163.6 در 76 در 7.7 میلی‌متر
وزن 179 گرم
ساخت جلوی شیشه‌ای، بدنه‌ی پلاستیکی
سیم‌کارت تک سیم‌کارته (نانو-سیم) یا دو سیم‌کارته (نانو-سیم، همزمان یکی فعال (dual stand-by))

پلتفرم

سیستم‌عامل – اندروید 10
– وان UI
تراشه Qualcomm SDM730 Snapdragon 730 (هشت نانومتری)
پردازنده مرکزی 8 هسته‌ای ( دو هسته‌ی 2.2 گیگاهرتز Kryo 470 طلایی و شش هسته‌ی 1.8 گیگاهرتز Kryo 470 نقره‌ای)
پردازنده گرافیکی Adreno 618

حافظه

درگاه حافظه میکرو اس‌دی، تا 1 ترابایت (درگاه اختصاصی)
حافظه داخلی 128 گیگابایت 6 گیگابایت رم، 128 گیگابایت 8 گیگابایت رم

دوربین

اصلی 64 مگاپیکسل (0.8 میکرومتر سایز پیکسل، 1/1.7 اینچ سایز سنسور، لنز واید 26 میلی‌متری، f/1.8، فوکوس خودکار با تشخیص فاز)
12 مگاپیکسل (لنز 13 میلی‌متری فوق‌عریض، f/2.2)
5 مگاپیکسل (لنز ماکرو، f/2.4)
5 مگاپیکسل (f/2.2، سنسور تشخیص عمق تصویر)
قابلیت‌ها فلش LED، پانوراما، HDR
ویدیو 2160p@30fps، 1080p@30/240fps
سلفی 32 مگاپیکسل (0.8 میکرومتر سایز پیکسل، 1/2.8 اینچ سایز سنسور، لنز واید 26 میلی‌متری، f/2.0)

صدا

جک ۳.۵ میلی‌متری بله
لغو کننده‌ی نویز صدا از طریق میکروفون اختصاصی

باتری

باتری باتری غیر قابل تعویض لیتیوم پلیمری با ظرفیت 4500 میلی آمپر ساعت
شارژر شارژ سریع باتری 25W

قابلیت‌ها

حسگرها حسگر اثرانگشت (زیر نمایشگر، اپتیکال)، شتاب‌سنج، ژیروسکوپ، سنسور مجاورت، قطب‌نما
ANT+

شبکه

فناوری GSM / HSPA / LTE

اتصالات

شبکه بی‌سیم Wi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac، دو بانده، Wi-Fi Direct، هات‌اسپات
بلوتوث 5.0، A2DP، LE
GPS بله، با A-GPS، GLONASS، GALILEO، BDS
NFC بله (وابسته به بازار عرضه)
رادیو رادیو اف‌ام
USB 2.0، Type-C 1.0 کانکتور ریورسبل

متفرقه

رنگ‌ها مشکی، نقره‌ای، آبی، صورتی

 

طراحی و ساخت

سامسونگ با گلکسی A71 سعی کرده طراحی متفاوتی بهره گیرد که انتظار داریم بیشتر مدل های نسل جدید این شرکت چنین سبک ظاهری را دربرگیرند. به شکلی که گلکسی A51 نیز طراحی شبیه به گلکسی A71 را داراست. بدنه این اسمارتفون شیشه نبوده بلکه از پلاستیک ساخته شده و به عنوان یک میان رده بدیهی است کره ای ها به چنین جنس بدنه ای روی آورند. البته در بخش صفحه نمایش شیشه مقاوم گوریلا گلس 3 به کار گرفت شد که موجب افزایش مقاومت بدنه می شود.

ابعاد گلکسی A71 طبق اعلام سامسونگ 163.6 در 76 در 7.7 میلی‌متر  است و وزن آن هم به 179 گرم می رسد. با صفحه نمایش 6.7 اینچی ابعاد چندان بزرگ نیست اما وزن کمتری را انتظار داشتیم. به طور کلی با نمایشگر اینفینیتی O طراحی ظاهری گلکسی A71 زیبا و به خوبی می تواند نظر مخاطب خود را جلب کند. بنابراین اگر از جمله افرادی هستید که حساسیت بسیاری برای طراحی اسمارتفون دارید، ای 71 سامسونگ بدون شک نظر شما را جلب خواهد کرد.

همچنین هنگامی که به عقب نگاهی می اندازید، ماژول دوربین مستطیل شکل را شاهد خواهید بود که چهار دوربین به صورت L کنار هم قرار گرفتند و می توانند تصویربرداری حرفه ای داشته باشند. این روزها اسمارتفون ها از تعداد دوربین بیشتری نسبت به قبل برخوردار هستند که هر سنسور ویژگی خاص خود را داراست.

سنسور اثرنگشتی در عقب به کار گرفته نشد و در زیر نمایشگر تعبیه شده تا عملکرد بهتر و طراحی جذاب تری به گلکسی A71 بخشیده شده باشد. در نتیجه به عنوان یک میان رده ظاهری جذاب و زیبا را در این مدل شاهد خواهید بود. گلکسی A71  سامسونگ از طراحی مشابه گلکسی A51  بهره می‌برد، با این حال نسخه رده بالاتر آن محسوب می‌شود و تفاوت‌هایی دارند. گلکسی A71 از یک صفحه نمایش 6.7 اینچی Super AMOLED با وضوح تصویر 1080×2400 پیکسل با شیشه محافظ گوریلا گلس 3 بهره می‌برد. در جلوی گوشی یک دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی f/2.0 تعبیه شده است.

HhgEYMPh6wC2B3JqxiQwuW 650 80 بررسی سامسونگ Galaxy A71: یک گوشی هوشمند فوق العاده

 

سخت افزار و نمایشگر

این گوشی هوشمند دارای نمایشگری با طراحی جدید اینفینیتی O بوده که پیشتر در سری گلکسی نوت 10 شاهد آن بودیم. گلکسی A71 به صفحه نمایش 6.7 اینچی Super AMOLED با وضوح 2400*1080 پیکسل مجهز است و پوشش شیشه گوریلاگلس 3 هم در این مدل به کار گرفته شد. نسبت صفحه نمایش به بدنه دستگاه نیز بیش از 87 درصد بوده و این بدان معناست که محصول سامسونگ از نمایشگر بسیار کم حاشیه بهره می برد.

سامسونگ همیشه به طراحی محصولاتش توجه بسیاری داشته و گلکسی A71 نیز یکی از آنهاست. بدیهی بوده باتوجه به یک مدل 2020 شرکت کره ای نیز از طراحی نسل جدید و منحصربفردی بهره گیرد. این دیوایس مشخصات بزرگی را دربرمی گیرد و یک مدل معمولی قلمداد نمی شود. در سال های گذشته سامسونگ روی طراحی اسمارتفون های خود بسیار کار کرده و سعی داشته نسبت به رقبا خود مدل هایی برجسته تر باشند.

گویی برند کره ای توانسته با گلکسی A71 این ویژگی را ممکن است. گذشته از صفحه نمایش 6.7 اینچی با تراکم 405ppi که نقطه قوت این تلفن هوشمند محسوب می شود، باید به سخت افزار قدرتمندی هم اشاره کرد.

از جمله آنها پردازنده هشت هسته ای اسنپدراگون 730 که در کنار گرافیک آدرنو 618 توان پردازشی بالایی دارد. همچنین باید به حافظه رم 6 گیگابایتی و حافظه داخلی 128 گیگابایتی قابل ارتقا هم پرداخت که پیکربندی ویژه ای محسوب شده و افراد می توانند در کنار تلفن هوشمندی چون گلکسی A71، شاهد بهترین عملکرد باشند. بنابراین در زمینه سخت افزاری با گوشی هوشمند فوق العاده میان رده رو به رو هستیم. علاوه بر نمایشگر باید به سخت افزار قابل توجه این میان رده سامسونگ نیز پرداخت. شرکت کره ای سعی کرده یک محصول تمام عیار را برای سال 2020 به عنوان میان رده روانه بازار کند. مشخصاتی که می تواند نظر مخاطب را به خوبی جلب کند و گذشته از آن قیمت بسیار مناسبی هم برای آن در نظر گرفته شد.

چیپ 8 نانومتری اسنپدراگون 730 نسل جدید پردازنده کوالکام است که عمدتا روی میان رده های جدید باید شاهد آن باشیم. حافظه رم 6 گیگابایتی نیز در کنار 128 گیگابایت حافظه داخلی پیکربندی خوبی هستند که در یک اسمارتفون رده میانی می توانید شاهد باشید. سامسونگ سعی داشته از مشخصات سخت افزاری ایده آل بهره گیرد تا مخاطب یا همان کاربر با مسائلی رو به رو نشده و تجربه مطلوبی کسب کند. تلفن هوشمند گلکسی A71 جانشین مستقیمی برای گلکسی A70 سال 2019 است و سامسونگ به عنوان جانشین یک گزینه موفق بهترین موارد را شامل حال آن کرده تا مخاطب را راضی نگه دارد.

samsung galaxy a71 2 بررسی سامسونگ Galaxy A71: یک گوشی هوشمند فوق العاده

این گوشی بر پایه چیپست 8 نانومتری اسنپدراگون 730 کوالکام است و برخلاف گلکسی A51، خبری از چیپست اختصاصی Exynos 9611 نیست. البته انتظار می‌رود اسنپدارگون 730 سریع‌تر و بهتر از Exynos 9611 خود سامسونگ باشد. سامسونگ این گوشی را در دو مدل با 6 و 8 گیگابایت حافظه رم و تنها در ظرفیت 128 گیگابایت عرضه می‌کند. البته امکان نصب تا 1 ترابایت کارت حافظه وجود دارد.

گذشته از سخت افزار ایده آل گلکسی A71، باید به باتری 4500 میلی امپرساعتی هم پرداخت که ظرفیت مناسب برای کاربری روزانه است. یعنی با این گوشی هوشمند که در مدت زمان کوتاهی شارژ می شود، یک روز را به خوبی می توانید سپری کنید. در نتیجه به عنوان یک میان رده می تواند عملکرد بزرگی از خود نشان دهد و مشخصه های برجسته ای هم برای آن در نظر گرفته شد. شایان ذکر بوده که فناوری شارژ سریع این گوشی هوشمند 25 واتی بوده و سرعت شارژ مناسبی برای یک میان رده چون گلکسی A71 است. شایان ذکر بوده این دیوایس دارای سیستم عامل اندروید 10 کیو با رابط کاربری One UI 2.0 بوده که جدیدترین سیستم عامل است و تجربه کاربری لذت بخشی می توان داشت.

دوربین شبه پرچمدار

گلکسی A71 از دوربین عقب چهارگانه L شکل برخوردار است و می تواند عملکرد بزرگی در بحث تصویربرداری از خود نشان دهد. چهار سنسور 64/12/5/5 مگاپیکسلی هم در این مدل تعبیه شده که هر یک برای کاربری خاصی در تصویربرداری فراهم شده است. مشخصه دقیق دوربین عقب این میان رده به شرح زیر است:

  • 64 مگاپیکسل (0.8 میکرومتر سایز پیکسل، 1/2 اینچ سایز سنسور، لنز واید، f/2.0، فوکوس خودکار با تشخیص فاز)
  • 12 مگاپیکسل (لنز فوق‌عریض 13 میلی‌متری، f/2.2)
  • 5 مگاپیکسل (لنز ماکرو، f/2.4)
  • 5 مگاپیکسل (f/2.2، سنسور تشخیص عمق تصویر)

  گلکسی A71 علاوه بر حسگرهای مورد اشاره در بخش دوربین سلفی شامل سنسور 32 مگاپیکسلی می شود و در کنار دوربین های عقب پیکربندی قابل توجهی محسوب خواهد شد. قابلیت تصویربرداری با وضوح FHD+ بوسیله این دوربین ها به راحتی ممکن است. بنابراین باید این میان رده را نقطه عطفی در بین گوشی های هوشمند میان رده سامسونگ دانست.

تلفن هوشمند گلکسی A71  از دوربین پشتی چهار تایی بهره می‌برد که دوربین اصلی آن 64 مگاپیکسلی با لنز f/1.8 است. دوربین دوم یک الترا واید 8 مگاپیکسلی بوده و دوربین سوم یک 5 مگاپیکسلی ماکرو است. حسگر چهارم هم یک حسگر سنجش عمق میدان 5 مگاپیکسلی است. این گوشی قادر به ضبط ویدئو 2160p با نرخ فریم برداری 30 فریم در ثانیه است. دوربین جلویی نیز از ضبط ویدئو 1080p پشتیبانی می‌کند.

بنابراین باید در بخش تصویربرداری آن را مدلی فوق العاده قلمداد کرد که تجربه کاربری حرفه ای را برای کاربر خود رقم می زند. سامسونگ در چند سال گذشته تحول بزرگی روی اسمارتفون های میان رده خود به خرج داده و گلکسی A71 به عنوان یکی از جدیدترین مدل ها شناخته شده و می توان در کنار آن کاربری حرفه ای هم داشت.

samsung galaxy a71 1 بررسی سامسونگ Galaxy A71: یک گوشی هوشمند فوق العاده

در مجموع محصول جدید سامسونگ یک گزینه معمولی نیست و میان رده ای فراتر از انتظار تلقی می شود. آنچه در این گوشی هوشمند نظر هر فردی را به خود جلب می کند، دوربین L شکل چهارگانه نسبتا حرفه ای است که نظر هر فردی را به خود جلب کرده و یک گزینه معمولی به شمار نمی رود و می توان تجربه کاربری لذت بخش و جالبی با آن داشت.

نتیجه گیری

سامسونگ گلکسی A71 گوشی هوشمند مطرح کره ای بوده که در اوایل سال 2020 معرفی شد. برند کره ای با معرفی چنین مدلی سعی داشته نظر مخاطبان با بودجه محدود را جلب کند و چنین نیز شد. نسخه قبلی با استقبال بزرگی در فروش رو به رو شده و توانسته علاقمندان بسیاری را معطوف خود سازد.

گلکسی A71 نیز با مشخصات برجسته یک گزینه معمولی نیست و تجربه حرفه ای در سطح یک شبه پرچمدار می توان با آن داشت. با قیمت ایده آل و مشخصات قابل توجه نباید محصول سامسونگ را دست کم گرفت.

بنابراین اگر به دنبال گوشی هوشمند میان رده باکیفیت هستید که پس از خرید پشیمان نشوید، این مدل را فراموش نکنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *