چگونه برنامه های پیش فرض در اندروید را تغییر دهیم؟

این مشکلی است که همه ممکن است با آن روبرو شده باشند.شما روی فایلی که میخواهید با یک برنامه مشخص بازش کنید کلیک میکنید اما به دلایلی اندروید باز کردن آن را با برنامه هایی انجام میدهد که شما زیاد به آن ها اهمیت نمیدهید.خب، این به دلیل آن است که شما برای انتخاب آن فایل از برنامه پیش فرض درستی استفاده نکرده اید.هرچند که حق با شما است.ما در این مقاله مختصر قصد داریم روند تغییر برنامه های پیش فرض را برای سیستم عامل موردعلاقه شما بررسی کنیم.

به خاطراشته باشید:چنانچه از کاربران قدیمی اندروید هستید، مشخصا اطلاعات زیادی دراین متن بدست نمی آورید.ما قصدداریم مطلب را طوری شرح دهیم که برای کاربران غیرحرفه ای قابل درک باشد، بنابراین اگر مطالعه چنین مطالبی برایتان ناخوشایند و کسل کننده است لطفا ادامه ندهید.کسانی که میخواهند همه اسرار تنظیم برنامه های پیش فرض را بدانند، به ادامه مطلب مراجعه کنند.

چگونگی مدیریت برنامه های پیش فرض در اندروید

چگونگی مدیریت برنامه های پیش فرض در اندروید
چگونگی مدیریت برنامه های پیش فرض در اندروید

مدیر برنامه های پیش فرض Lite را دانلود کنید.این برنامه سه قسمتی، بخشی از ترکیب بندی برنامه های پیش فرض است.درواقع کاربسیار تاثیرگذاری درتغییر حجم بالایی از فایل های معمولی انجام میدهد.تنها باید آن را نصب کرده، بوت کنید سپس برنامه هایی که میخواهید برای هر فایل یا عملکردی استفاده کنید را انتخاب کنید.راه بسیارخوبی برای مرور اینکه گوشی هوشمند شما ازپیش چه تغییراتی متناسب با ترجیحات شما انجام داده است.میتوانید ازطریق همین لینک آن را دانلود کنید.چنانچه این راه به نظرتان مناسب می آید، احتیاجی به مطالعه باقی متن ندارید.

صبرکنید، برنامه اشتباه که در قدم اول راجع به آن صحبت کردیم چه بود؟

خب ممکن است مدیریت برنامه پیش فرض فایل های مد نظر شما را پشتیبانی نکند یا ممکن است شما دوست داشته باشید بدانید چرا قبل از تغییر دادن گوشی شما این برنامه را بطور پیش فرض انتخاب کرده بود؟چنانچه هریک از این احتمالات وجود داشته باشد بیاید به چگونگی گزینش یک برنامه پیش فرض توسط اندروید، نگاهی بیاندازیم.

بیشتر کاربران درحال انتخاب برنامه هایی هستند تا به طور پیش فرض دراختیار داشته باشند اما هرگز چیزی ازآن ها نمی دانند.این روند برای کاربران تازه وارد برای انتخاب ناخودآگاه برنامه پیش فرض کاملا محتمل است.

چگونگی تنظیم برنامه پیش فرض در صورت عدم وجود آن

سیستم عامل اندروید از یک مفهوم ساده بنام معنای مجازی استفاده میکند.اساسا چنانچه کاربر یا برنامه کاری را از گوشی بخواهد مثل گرفتن یک عکس، سیستم عامل برای انجام این وظیفه دنبال برنامه مناسب میگردد.چنانچه بیش از یک گزینه در گوشی موجود باشد، و هیچ پیش فرضی وجود نداشته باشد، سیستم عامل اندروید از کاربر سوال میکند که کدام برنامه را ترجیح میدهد.اینکار روند تنظیم برنامه های پیش فرض را آسان میکند.

خب این روند چگونه کارمیکند؟ابتدا، کاری که میخواهید گوشی برایتان انجام دهد را شروع کنید.میتواند از کلیک کردن روی یک لینک تا خدمات خاصی برای باز کردن یک فایل باشد.اگر هیچ گزینه ای نمایان نشد، یکی از این دو عامل دخیل است:

یا تنها یک برنامه برای تکمیل آن کار دارید

یا ازپیش یک برنامه پیش فرض تنظیم کرده اید.

اگر هم گزینه ها نمایان شدند، یک کادر مشاهده میکنید که فهرستی از برنامه های قابل استفاده را به شما نشان میدهد.برنامه ای که میخواهید را انتخاب کنید.وقتی گوشی از شما پرسید همین یک بار میخواهید از این برنامه استفاده کنید یا برای همیشه؟ گزینه دوم را انتخاب کنید تا آن برنامه به عنوان پیش فرض در سیستم ثبت شود.

چگونه برنامه های پیش فرض در اندروید را تغییر دهیم؟
چگونه برنامه های پیش فرض در اندروید را تغییر دهیم؟

همینجاست که برخی کاربران بدون آگاهی یک برنامه را بعنوان پیش فرض انتخاب میکنند.اگر گزینه همیشه را انتخاب کنید دیگر نمیتوانید در دفعه بعدی چیزی برگزینید.به شما اولویتتان را اعلام کرده و کاری که خواستید را انجتم میدهد.گرچه، اگر برنامه جدیدی با همان کاربرد دانلود کنید یکبار دیگر سوال همین یک بار یا برای همیشه از شما پرسیده میشود.

تغییر برنامه های پیش فرض خاص

مثلا تصمیم گرفتهداید دیگر از برنامه اینستاگرام استفاده نکنید.و حالا میخواهید تصاویر اینستاگرام را با مرورگر اینترنت به صورت پیش فرض نگاه کنید اما نمیخواهید اینستاگرام را حذف کنید.چگونه از بازکردن لینک ها در اینستاگرام به صورت خودکار جلوگیری میکنید؟!

مشکلی نیست! تنها برنامه های پیش فرض را مجددا تنظیم کرده و دفعه بعدی یک پیش فرض جدید انتخاب کنید.راهنمای قدم به قدم زیر را دنبال کنید:

به قسمت تنظیمات بروید:

این بخش همواره با یک آیکون به شکل چرخ دنده در میان برنامه ها موجود است.

به بخش تنظیمات برنامه ها بروید:

در زیر قسمت تنظیمات، تنظیمات برنامه ها موجود است.نوار تمام برنامه ها  که نزدیک بالای صفحه است را انتخاب کنید.

تغییر برنامه پیش فرض در اندروید
تغییر برنامه پیش فرض در اندروید

برنامه را انتخاب کنید:

برنامه ای سیستم عامل اندروید آنرا برای پیش فرض انتخاب کرده را پیداکنید.این همان برنامه ای است که دیگر نمیخواهید پیش فرض باشد.

چگونه برنامه پیش فرض اندروید را تغییر دهیم
چگونه برنامه پیش فرض اندروید را تغییر دهیم

تنظیمات پیش فرض  را مجددا تنظیم کنید:

در محیط تنظیمات برنامه ها، گزینه پاک کردن پیش فرض ها را انتخاب کنید.

تنظیمات پیش فرض
تنظیمات پیش فرض

به پروسه بازگردید:

فعالیتی که میخواستید انجام دهید را از سرگیرید، برای مثال اگر اینستاگرام را از پیش فرض پاک کرده اید، باید روی لینک instagram.com کلیک کنید.این کار یک معنای مجازی ایجادمیکند و تا زمانیکه هیچ پیش فرضی برای آن نباشد، از شما برای استفاده از برنامه بصورت موقتی یا همیشگی سوال میشود.

برنامه پیش فرض جدیدی انتخاب کنید:

روی برنامه ای که میخواهید همیشه از آن بصورت پیش فرض استفاده کنید کلیک کنید.

برنامه پیش فرض
برنامه پیش فرض

روند تکمیل شد.

زین پس سیستم عامل اندروید برنامه منتخب شما را بعنوان پیش فرض در نظر میگیرد.

گزینه های هسته ای: تنظیم مجدد تمام پیش فرض ها

حتی اگر دقیقا نمیدانید کدام برنامه پیش فرض درحال انجام دادن درخواست های شماست، هنوز امیدی هست.

گرچه ،به یاد داشته باشید که استفاده از این روش باعث فعالسازی دیگر برنامه های غیرفعال شده، حذف هرگونه محدودیت های اطلاعات پس زمینه یا مجوز های قرارداده شده در هر برنامه مخصوص نیز میشود.هیچگونه اطلاعاتی ازدست نمیدهید اما اگر از تنظیمات برنامه ها زیاد استفاده کنید ممکن است مجبور شوید برخی پیکربندی ها را مجددا برای دستیابی به روندی که دوست دارید انجام دهید.

بخش تنظیمات گوشی را بازکنید.گزینه برنامه ها یا تنظیمات برنامه ها را پیداکنید.همین.شما از پسش برآمدید!

tap apps.fw چگونه برنامه های پیش فرض در اندروید را تغییر دهیم؟

از فهرست برنامه ها روی آیکون گزینه ها که در قسمت بالای صفحه سمت راست قراردارد، کلیک کنید.

Tap the options icon.fw چگونه برنامه های پیش فرض در اندروید را تغییر دهیم؟

از منویی که نمایان شده، گزینه اولویت بندی مجدد برنامه ها را انتخاب کنید.

ریست تنظیمات برنامه پیش فرض-تنظیمات پیش فرض سامسونگ
ریست تنظیمات برنامه پیش فرض

با یک پیام هشدار مواجه خواهید شد که شما را از کارهایی بیش از تنها تنظیم مجدد پیش فرض ها آگاه میکند.در این قسمت هم هیچگونه اطلاعاتی ازبین نمیرود.برای تایید گزینه تنظیم مجدد برنامه ها را بزنید.اکنون میتوانید هر برنامه ای گه دوست دارید را بعنوان پیش فرض انتخاب کنید.

ریست تنظیمات برنامه پیش فرض-برنامه پیش فرض سامسونگ
ریست تنظیمات برنامه پیش فرض

تمام نکته ای که برنامه پیش فرض دارد این است که باعث ایجاد ارتباط راحت و خوبی بین شما و گوشی تان شود.مواظب باشید بطور اتفاقی برنامه ای را بعنوان پیش فرض انتخاب نکنید، از شر تمام برنامه هایی که ناخواسته درحالت پیش فرض قرارگرفته اند خلاص شوید.چنانچه ترفند و راهکار بهتری پیدا کردید یا اینکه تصور میکنید ما نکته ای را فراموش کرده ایم، با ما در کامنت ها به اشتراک بگذارید.

1 دیدگاه دربارهٔ «چگونه برنامه های پیش فرض در اندروید را تغییر دهیم؟»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *