سامسونگ می‌تواند برای بهبود بیکسبی در زمینه هوش مصنوعی با گوگل کار کند

دستیار گوگل تنها دستیار صوتی موجود در بسیاری از دستگاه های اندروید است، اما این موضوع درباره پرچمداران سامسونگ کمی متفاوت است. این کمپانی در پرچمدارانی چون گلکسی نوت 9 دارای دستیار صوتی خود به نام بیکسبی است که البته در کنار آن دستیار گوگل هم وجود دارد. بدیهی است که هیچ ارتباطی بین بیکسبی و دستیار گوگل وجود ندارد که به نفع طرفین باشد ولی این مورد احتمال همکاری سامسونگ را با غول جستجوی اینترنتی در زمینه هوش مصنوعی برای بهبود بیکسبی را رد نمی کند.

توانمندسازی وضعیت سازنده برجسته

کیم هیون سو مدیرعامل سامسونگ در کنفرانس مطبوعاتی در مراسم ایفا 2018 در برلین گفت سامسونگ می تواند به کمک گفتگو و همکاری با گوگل در زمینه هوش مصنوعی، موقعیت خود را در ساخت دستگاه های پیشتاز تقویت کند. وی گفت: “سامسونگ در حال توسعه دستیار صوتی خود یعنی بیکسبی است، اما ما می توانیم انواع مختلف (همکاری) با گوگل را در این زمینه در نظر بگیریم.”

کیم هیون سو افزود: “به عنوان مثال، می توانیم به کمک همکاری گوگل، کاری کنیم که هنگامی که از بیکسبی استفاده می کنید، بتوانید از سرویس های مختلف گوگل مانند برنامه گوگل مپ استفاده کنید.” این نظرات در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا سامسونگ اجازه می دهد مانند دیگر تولیدکنندگان، از دستیار صوتی گوگل در لوازم خانگی هوشمند آنها استفاده شود گفته شد. او همچنین تاکید کرد سامسونگ قادر به ساخت هرگونه نوع و یا محصولات سخت افزاری است در حالی که رهبران حوزه هوش مصنوعی چنین امکانات تولیدی پیشرفته ای ندارند.

وی همچنان ادامه داد: “سامسونگ شرکتی است که به طور سالانه حدود 500 میلیون دستگاه را در سراسر جهان به فروش می رساند و ما می توانیم از این مورد به عنوان قدرت چانه زنی برای مذاکره در سطح همکاری با رهبران هوش مصنوعی مانند گوگل استفاده کنیم.”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *