بهترین برنامه‌های رایگان برای باز کردن فایل‌های PDF روی گوشی و تبلت

PDF فرمتی برای دسترسی راحت به فایل ها و یکی از معمول ترین روش های مستند سازی است. با PDF می توان از آیین نامه های متنی طولانی گرفته تا اسنادی با تصاویر حجیم را مطالعه کرد. برای استفاده از فایل های PDF روی گوشی هوشمند یا تبلت، تنها چیزی که نیاز می باشد یک برنامه PDF خوب است.

در این مطلب بهترین برنامه های PDF را به شما معرفی می کنیم. برنامه های پیش رو فقط برای باز کردن فایل ها کاربرد ندارند بلکه می توان از آن ها برای جستجو، یادداشت نویسی و همچنین به عنوان فضای ابری نیز استفاده کرد.

  1. Adobe Acrobat Reader

بهترین برنامه‌های رایگان برای باز کردن فایل‌های PDF روی گوشی و تبلت
بهترین برنامه‌های رایگان برای باز کردن فایل‌های PDF روی گوشی و تبلت

پلتفرم ها: اندروید، iOS و Windows Phone

Adobe Acrobat Reader یک برنامه چند کاره است. با این برنامه می توان فایل های PDF را باز کرد، روی آن ها یادداشت نوشت و از آن ها پرینت گرفت. این برنامه به شما امکان می دهد با دوربین گوشی عکس بگیرید و آن عکس را مستقیماً روی فایل PDF ذخیره کنید. این برنامه می تواند به Dropbox و Adobe Document Cloud متصل شود و دسترسی به اسنادتان را هر جایی که هستید برای شما فراهم کند.

علاوه بر آن، می توانید فایل های PDF رمزگذاری شده و پسورد دار را نیز با این برنامه باز کنید. بعضی دیگر از ویژگی های این برنامه شامل: ویرایش، امضا و تبدیل فرمت PDF به فرمت های ورد، اکسل، پاورپوینت و RTF می باشند. البته امکان تبدیل فرمت فقط برای کاربرانی که اشتراک خریداری کرده اند قابل دسترس می باشد.

2.Librera Reader

بهترین برنامه‌های رایگان برای باز کردن فایل‌های PDF روی گوشی و تبلت
بهترین برنامه‌های رایگان برای باز کردن فایل‌های PDF روی گوشی و تبلت

پلتفرم: اندروید

Librera یک برنامه پر ویژگی برای باز کردن کتاب های الکترونیکی (e-book) است. این برنامه از فرمت های کتاب های دیجتیالی فراوانی – حتی آن هایی که پسورد دارند و محافظت شده اند – پشتیبانی می کند. تعدادی از فرمت های قابل پشتیبانی شامل: EPUB، DjVu، RTF، HTML و XPS می باشند. این برنامه دارای قابلیت Voice Reading می باشد. با این قابلیت برنامه می تواند بعضی داستان های همگام سازی شده با آن را با صدای بلند بخواند.

به علاوه، بعضی ویژگی های آن مانند حرکت خودکار صفحه و حالت «روز و شب» مطالعه با موبایل را به فعالیتی جذاب بدل می کنند. مانند سایر برنامه ها، با این برنامه نیز می توانید نشانک های خود را مدیریت کنید و از قابلیت یادداشت نویسی روی فایل ها برای نوشتن نکات استفاده کنید. همچنین می توانید پوشه کتاب های مورد علاقه درست کنید و کار نگهداری و دسته بندی فایل ها را راحت تر کنید.

3.Google Play Books

3 1 بهترین برنامه‌های رایگان برای باز کردن فایل‌های PDF روی گوشی و تبلت

پلتفرم ها: اندروید و iOS

Google Play Books نسخه گوگلی شده Amazon Kindle می باشد. سرویسی برای خرید اشتراک و خواندن کتاب ها. این برنامه به شما امکان می دهد به فایل های PDF و EPUB خود دسترسی پیدا کنید. همچنین می توانید فونت برنامه را عوض کنید، صفحه نمایش را شخصی سازی کنید و از حالت «خواندن در شب» بهره مند شوید. با این ویژگی ها تجربه ای تکرار نشدنی در مطالعه روی موبایل در اختیارتان قرار می گیرد.

هرچند که بعضی از ویژگی های مربوط به PDF این برنامه، بر خلاف سایر برنامه های حاضر در این فهرست، محدود هستند اما هنوز هم این برنامه، به همان اندازه که برای خواندن آنلاین کتاب ها مناسب می باشد، برای باز کردن فایل های PDF ذخیره شده روی دستگاه نیز مناسب است. این برنامه در کنار ویژگی های عالی اش، در نسخه iOS از تکنیک VoiceOver نیز بهره می برد.

4.WPS

4 1 بهترین برنامه‌های رایگان برای باز کردن فایل‌های PDF روی گوشی و تبلت

پلتفرم ها: اندروید، iOS و لینوکس

WPS Office یک پکیج برنامه های office (دفتر کار) می باشد – همه درون یک برنامه جای گرفته اند – که شامل PDFخوان، ابزار ویرایش و مبدل فرمت می شود. مانند برنامه Adobe Acrobat Reader، در این برنامه نیز می توان با دوربین گوشی عکس گرفت و آن ها در فایل جایگذاری کرد. به علاوه، این برنامه به کاربر امکان می دهد با استفاده از ورد، اکسل، پاورپوینت و فایل متنی (text files)، فایل PDF ایجاد کند. امکان اضافه کردن نشانک و باز کردن یادداشت نیز وجود دارد.

می توانید امضای دیجیتالی به فایل ها اضافه کنید. قادر به یکی کردن، جدا کردن و استخراج فایل های PDF می باشید. ضمناً این برنامه به شما امکان می دهد با استفاده از Dropbox، Evernote، Google Drive و Box فایل های خود را آپدیت کنید و تطبیق دهید. با این ویژگی می توانید فایل هایتان را روی هر دستگاهی باز کنید.

5.OfficeSuite

5 1 بهترین برنامه‌های رایگان برای باز کردن فایل‌های PDF روی گوشی و تبلت

پلتفرم ها: اندروید و iOS

Office Suite نیز مانند WPS، یک پکیج office است که شامل PDFخوان هم می شود. این برنامه به شما امکان می دهد فایل های PDF را باز کنید و آن ها را به فرمت های ورد، اکسل یا ePub تبدیل کنید. OfficeSuite می تواند اسناد فیزیکی را نیز اسکن کند و سپس عکس های فرمت شده را با فرمت PDF در یک فایل ذخیره کند. البته این برنامه در نسخه پرو (pro، حرفه ای) ویژگی های بسیار بیشتری در اختیار کاربر می گذارد؛ ویژگی هایی چون اختیارات امنیتی پیشرفته، همگام سازی داده ها در چندین دستگاه مختلف و… .

می توانید فایل هایتان را در فضاهای ابری چون Dropbox، Google Drive، OneDrive، Amazon Cloud Drive و SugerSync به اشتراک بگذارید. به علاوه این ها، ویژگی های دیگری چون باز کردن یادداشت ها، مدیریت اختیارات و اشتراک گذاری به وسیله بلوتوث نیز در برنامه وجود دارد.

6.PDF Viewer

6 1 بهترین برنامه‌های رایگان برای باز کردن فایل‌های PDF روی گوشی و تبلت

پلتفرم ها: اندروید و iOS

PDF Viewer به کاربر اجازه می دهد فایل های PDF را باز و مدیریت کند. می تواند با سرعت عمل بالا میان فایل هایتان جستجو کنید، آن ها را ویرایش کنید و کاملاً از طریق خود برنامه به آن ها دسترسی پیدا کنید. همچنین امکان اضافه کردن نشانک به فایل ها وجود دارد. ضمناً می توانید صفحات را بچرخانید، جدا کنید و اندازه شان را تغییر دهید.

در کنار صفحه دسترسی بی آلایش، برنامه ویژگی های ساده ای برای استفاده از فایل های PDF ارائه می دهد. قابلیت پشتیبانی از چند پنجره همزمان و بهینه سازی گوشی، برای کاربر تجربه های متفاوتی روی تبلت و گوشی مهیا می کند. در نسخه iOS، امکان کار با اسناد همگام سازی شده با iCloud نیز وجود دارد.

  1. Polaris Office

7 1 بهترین برنامه‌های رایگان برای باز کردن فایل‌های PDF روی گوشی و تبلت

پلتفرم ها: اندروید، iOS، macOS و Windows Phone

Polaris Office امکان کار با انواع مختلف اسناد را فراهم می کند. این برنامه ویژگی هایی چون اضافه کردن یادداشت و تبدیل فرمت فایل ها به فرمت PDF دارد. همچنین یک بخش جستجوی قدرتمند در برنامه تعبیه شده که به کاربر اجازه می دهد با استفاده از نام یا محتوای درون فایل ها، میان آن ها جستجو کند.

می توانید فایل های خود را با استفاده از فضاهای ابری چون Dropbox، Google Drive و… آپدیت شده نگه دارید. Polaris Drive فضای ابری مخصوص به خودش را نیز دارد که قابلیت میزبانی از فایل ها و به اشتراک گذاری فایل هایتان را فراهم می کند.

  1. Google PDF Viewer

8 1 بهترین برنامه‌های رایگان برای باز کردن فایل‌های PDF روی گوشی و تبلت

پلتفرم: اندروید

یکی از برنامه های دیگر باز کردن فایل های PDF که استفاده از آن آسان می باشد، Google PDF Viewer می باشد. هرچند ویژگی های مربوط به PDF این برنامه از طریق خود Google Drive نیز به طور مستقیم قابل دسترس می باشند، اما در صورتی که نخواهید از Google Drive استفاده کنید این برنامه اختصاصی راه حل مناسبی است.

این برنامه امکان جستجو، باز کردن، پرینت گرفتن و کپی کردن فایل های PDF را فراهم می کند. البته امکان باز کردن جداگانه این برنامه وجود ندارد، بلکه هر وقت در دستگاه خود روی یک فایل PDF کلیک کنید، PDF Viewer به طور خودکار آن را باز می کند.

  1. Xodo

9 1 بهترین برنامه‌های رایگان برای باز کردن فایل‌های PDF روی گوشی و تبلت

پلتفرم ها: اندروید، iOS و Windows Phone

Xodo شامل یک PDFخوان و یک ویراستار PDF است. این برنامه طوری بهینه سازی شده که به کاربر اجازه خواندن، به اشتراک گذاشتن و یادداشت نویسی سریع می دهد. همچنین امکان پر کردن فرم ها و امضا کردن اسناد وجود دارد. با تشکر از قابلیت های یادداشت نویسی برنامه، شما می توانید با سرعت فوق العاده بالا نکات مد نظرتان را یادداشت کنید، زیر جملات خط بکشید و بخش های مورد نظر از متن را رنگ کرده و برجسته کنید. امکان باز کردن فایل های PDF پسورد دار نیز وجود دارد.

برنامه قابلیتی به اسم «Xodo Connect» دارد که به کاربر و هم تیمی هایش اجازه می دهد بدون نیاز به ثبت نام در برنامه و فقط با استفاده از ایمیل، در کوتاه ترین زمان ممکن روی کپی های اسناد یادداشت بنویسند. این برنامه نیز قابلیت همگام سازی خودکار فایل ها با استفاده از فضاهای ابری را داراست.

  1. Foxit MobilePDF

10 1 بهترین برنامه‌های رایگان برای باز کردن فایل‌های PDF روی گوشی و تبلت

پلتفرم ها: اندروید، iOS و Windows Phone

نکته افتخارآمیز موجود در این برنامه استفاده از ConnectedPDF (فضای ابری تکنولوژیک برای فایل های PDF) می باشد. به لطف این فضای ابری، می توانید از ویژگی های گروهی و تعاملی محشری چون: به اشتراک گذاری فایل ها با همکاران، انجام بازنگری های گروهی، دریافت نوتیفیکیشن برای آپدیت شدن اسناد، ردگیری فعالیت های انجام شده در سند و… بهره مند شوید. Foxit قابلیت اضافه کردن نشانک و قابلیت جستجو نیز در اختیار کاربر می گذارد.

امکان همگام سازی با Dropbox، Box، Google Drive و OneDrive نیز وجود دارد. همچنین می توانید فایل ها را از طریق بلوتوث، Evernote و… به اشتراک بگذارید. علاوه بر این ها، می توانید فایل های PDF خود را تبدیل به فایل های Microsoft Office کنید و برعکس.

خلاصه

 

  اندروید iOS Windows Phone Other OS
Adobe Acrobat Reader دارد دارد دارد
Librera Reader دارد
Google Play Books دارد دارد
WPS دارد دارد دارد
OfficeSuite دارد دارد
PDF Viewer دارد دارد
Polaris Office دارد دارد دارد دارد
Google PDF Viewer دارد
Xodo دارد دارد دارد
Foxit MobilePDF دارد دارد دارد

 

چند برنامه دیگر

PDF Viewer & Book Reader

11 5 بهترین برنامه‌های رایگان برای باز کردن فایل‌های PDF روی گوشی و تبلت

پلتفرم: اندروید

PDF Viewer & Book Reader در دانلود، مدیریت و خواندن فایل های PDF و کتاب های الکترونیکی روی گوشی به شما کمک می کند. یک مرورگر درون برنامه ای وجود دارد که به منظور جستجو و دسترسی به اسناد تعبیه شده است. می توانید فایل ها را ویرایش کنید. می توانید به فایل ها نشانک اضافه کنید تا بتوانید از جایی که خواندن متن را رها کرده اید، دوباره شروع به خواندن کنید. همچنین امکان جستجو به دنبال فایل ها نیز وجود دارد.

حالت «روز و شب» و «اختیارات نحوه نمایش صفحه» موجو در برنامه باعث راحتی مطالعه می شوند. به علاوه، امکان همگام سازی (آپدیت نگه داشتن) اسناد از طریق فضاهای ابری وجود دارد. ضمناً می توانید فایل ها را از طریف برنامه هایی چون Skype و Slack به اشتراک بگذارید.

Tucan Reader

12 1 بهترین برنامه‌های رایگان برای باز کردن فایل‌های PDF روی گوشی و تبلت

پلتفرم: Windows Phone

Tucan Reader یک برنامه باز کردن کتاب های الکترونیکی و PDFخوان برای دستگاه های ویندوز فون است. استفاده از این برنامه ساده است. این برنامه ویژگی های متنوع دلچسب و خاطره سازی چون حرکت خودکار صفحات، کنترل روشنایی صفحه، حالت «روز و شب» و قابلیت های کنترل صفحه در اختیار کاربر می گذارد.

امکان اضافه کردن نشانک، سنجاق کردن جلد کتاب ها، دسته بندی و گروه بندی کتاب ها، قفل کردن صفحه نمایش، جستجوی کتاب ها و… وجود دارد. ویژگی چشمگیر این برنامه انتخاب بخشی از متن و به اشتراک گذاری آن است. همچنین امکان ترجمه متن انتخاب شده با استفاده از Bing Translator (مترجم Bing) وجود دارد. Tucan Reader از دانلود کتاب ها از فضاهای ابری نیز پشتیبانی می کند.

PDF Reader

13 1 بهترین برنامه‌های رایگان برای باز کردن فایل‌های PDF روی گوشی و تبلت

پلتفرم ها: اندروید، iOS، macOS و Windows Phone

PDF Reader به شما کمک می کند فایل های PDF را باز و مدیریت کنید. ویژگی های این برنامه شامل اضافه کردن و منتقل کردن نشانک، ساختن فایل PDF با استفاده از تصاویر و… می شود. همچنین یک بخش جستجو به دنبال فایل ها درون برنامه تعبیه شده تا طبق درخواست شما فایل ها را در اختیارتان بگذارد.

ابزار یادداشت نویسی برنامه شامل ابزار رنگ و برجسته کردن متون، ابزار نکته برداری و ابزار نوشتن می شوند.  امکان مدیریت و امضای اسناد نیز از طریق این برنامه وجود دارد. با استفاده PDF Reader می توان آرشیوهای فشرده شده را نیز باز کرد و فایل های PDF موجود در آن ها را مطالعه کرد.

PDF Reader & PDF Viewer Ebook

14 بهترین برنامه‌های رایگان برای باز کردن فایل‌های PDF روی گوشی و تبلت

پلتفرم: اندروید

این برنامه یک نرم افزار PDFخوان است که از یک صفحه دسترسی ساده بهره می برد و استفاده از آن بسیار آسان است. در باز کردن فایل های PDF بسیار روان و سریع عمل می کند و از بسیاری از فرمت های کتاب های الکترونیکی چون XPS، DjVu و کتاب های مصور پشتیبانی می کند. مانند سایر برنامه ها، امکان ساخت نشانک، رنگ و برجسته کردن جملات و جستجو میان فایل ها وجود دارد.

Scanbot

15 بهترین برنامه‌های رایگان برای باز کردن فایل‌های PDF روی گوشی و تبلت

پلتفرم ها: اندروید و iOS

Scanbot یک نرم افزار اسکن اسناد است که به عنوان یک برنامه PDFخوان نیز به خوبی عمل می کند. عملکرد اصلی این برنامه اسکن کردن اسناد و سپس برش، صاف کردن و اعمال فیلتر روی تصاویر می باشد تا از این طریق به اسناد اسکن شده کیفیتی بهتر ببخشد. در نهایت نیز تصاویر را به عنوان سند PDF ذخیره می کند.

بعضی از ویژگی های دیگر برنامه شامل باز کردن فایل ها و یک ابزار ویرایشی می شوند که اجازه رنگ کردن و برجسته کردن متن و اضافه کردن نکته و امضای دیجیتالی به فایل PDF را به کاربر می دهند. همچنین امکان ذخیره مستقیم اسناد با فرمت تصویری نیز وجود دارد. و به عنوان آخرین اما نه بی اهمیت ترین ویژگی، امکان آپلود و به اشتراک گذاری اسناد با استفاده از این برنامه از طریق فضاهای ابری وجود دارد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *