بهترین برنامه‌های ویرایش تصاویر برای اندروید و iOS

قبلا ویرایش تصاویر دیجیتال و اعمال فیلترهای قدرتمند روی آن ها محدود به کامپیوترها بود. اما امروزه نه تنها امکان گرفتن عکس های رزولوشن بالا با گوشی های موبایل ممکن شده است، بلکه امکان ویرایش مستقیم آن ها روی گوشی ها نیز وجود دارد. به این ترتیب می توانید به طور مستقیم با استفاده از گوشی، تصاویر را برای به اشتراک گذاری روی هرگونه شبکه اجتماعی آماده کنید.

%d8%a8%d9%87%d8%aa%d8%b1%db%8c%d9%86-%d8%a8%d8%b1%d9%86%d8%a7%d9%85%d9%87-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d9%88%db%8c%d8%b1%d8%a7%db%8c%d8%b4-%d8%aa%d8%b5%d8%a7%d9%88%db%8c%d8%b1-

در هر دو فروشگاه گوگل و اپل، یعنی Play Store و App Store، تنوع برنامه های ویرایش تصاویر آنقدر زیاد است که با کمبود انتخاب مواجه نمی شوید. ضمن اینکه آموزش ها و برنامه های مخصوص دوربین و عکس برداری با گوشیهم در سیستم اندروید و هم در سیستم iOS – در سایت سامسونگ یار گرد آورده شده اند، در این مطلب قصد داریم بهترین ابزار و برنامه های ویرایش تصاویر برای هر دو پلتفرم اندروید و iOS را در اختیار خوانندگان خوب سایت سامسونگ یار بگذاریم.

بنابراین اگر قصد تعویض گوشی از اندروید به iOS دارید یا برعکس، یا اگر می خواهید عملکرد گوشی آینده خود در این زمینه را تضمین کنید، این مطلب نیاز شما را برطرف خواهد کرد.

ADOBE LIGHTROOM

%d8%a8%d9%87%d8%aa%d8%b1%db%8c%d9%86-%d8%a8%d8%b1%d9%86%d8%a7%d9%85%d9%87-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d9%88%db%8c%d8%b1%d8%a7%db%8c%d8%b4-%d8%aa%d8%b5%d8%a7%d9%88%db%8c%d8%b1-best raw camera apps android ios iphone lightroom cc

در میان افراد حرفه ای، برنامه Adobe Lightroom به برنامه ای با استانداردهای فوق العاده برای مدیریت دیجیتالی تصاویر و ویرایش آن ها تبدیل شده است. به لطف رابط کاربری ساده شده و قابلیت های همگام سازی برنامه، نباید حتما کاربری حرفه ای باشید تا بتوانید در نسخه Lightroom CC – که بر پایه فضای ابری بنا شده – تصاویر را ویرایش و مدیریت کنید. Adobe Lightroom CC روی هر دو پلتفرم اندروید و iOS قابل استفاده می باشد. این برنامه دارای قابلیت پشتیبانی از تصاویر RAW، اعمال تنظیمات از پیش تعیین شده، تنظیمات نور پردازی، علامت گذاری و بسیاری قابلیت دیگر می باشد. دانلود و ویرایش تصاویر با این برنامه ریگان می باشد اما برای همگام سازی تصاویر با دستگاه های دیگر و استفاده از ویژگی های نامحدود برنامه، باید وارد طرح Adobe’s Photography Creative Cloud بشوید، که برای این کار باید مبلغی قابل توجه پرداخت کنید. البته پرداخت برای این طرح، دسترسی به فوتوشاپ و Lightroom Classic را نیز فراهم می کند.

دانلود برای: اندروید و iOS

Photoshop Express (رایگان)

PS Express App

از آنجایی که صحبت از ابزار سطح حرفه ای کار با تصاویر به میان آمد، باید بگوییم که در زمینه ویرایش تصاویر هیچ برنامه ای بهتر از Adobe Photoshop این کار را انجام نمی دهد. مدتی پیش شرکت Adobe یک نسخه Express (پر سرعت) از این برنامه منتشر کرد. هرچند که این نسخه به قدرتمندی همتای دسکتاپی خود نیست، اما با این وجود به کاربر امکان برش تصاویر و اعمال نور پردازی می دهد. می توان کارهای بسیار متنوع دیگری نیز با این برنامه انجام داد. در این برنامه کاربران حتی قادر هستند تنظیمات از پیش تعیین شده بسازند. با این قابلیت، هنگام ویرایش تصاویر روی گوشی و تبلت، در وقت بسیار صرفه جویی می شود.

دانلود برای: اندروید و iOS

SNAPSEED (رایگان)

%d8%a8%d9%87%d8%aa%d8%b1%db%8c%d9%86-%d8%a8%d8%b1%d9%86%d8%a7%d9%85%d9%87-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d9%88%db%8c%d8%b1%d8%a7%db%8c%d8%b4-%d8%aa%d8%b5%d8%a7%d9%88%db%8c%d8%b1-best raw camera apps android ios snapseed gall 2

Snapseed یک برنامه سطح حرفه ای ویرایش تصاویر می باشد که توسط گوگل طراحی شده است. این برنامه از اختیارات ویرایشی عظیمی بهره می برد که حتی قادر هستند به حوصله‌سر بر ترین تصاویر دنیا، زندگی دوباره ببخشند. Snapseed شامل گروهی از اسلایدرها (لغزنده ها) می شود که قادر به تغییر دادن وینیت تصاویر(Vignette، عمل کاهش روشنایی و اشباع به سمت مرکز تصویر)، تارنمایی تصاویر و دمای آن ها می باشند. ویژگی های دیگری چون پوشش های دانه ای (grainy overlays)، افکت نوارهای فیلم دهه هفتادی یا فیلتر مخصوص Retro lux نیز در این برنامه وجود دارند. حتی می توان افکت ها را به صورت دسته ای روی تصاویر پیاده کرد، این کار بسیار مشابه قابلیت لایه ها (Layers) در فتوشاپ می باشد؛ بدین ترتیب می توان در هر بار ویرایش تصاویر، نتایج منحصر به فردی به دست آورد. به طور خلاصه، با ارائه قابلیت های ذکر شده در بالا، برنامه به کاربر اشراف کامل روی تصاویر ارائه می دهد.

دانلود برای: اندروید و iOS

VSCO

VSCO

(رایگان، همراه با پرداخت درون برنامه ای)

VSCO یک برنامه ویرایش تصاویر می باشد که هدف از طراحی آن این است که کاری بکند تصاویر گرفته شده یا موجود در گوشی های هوشمند بیش از پیش به فیلم شباهت پیدا کنند. علاوه بر گروه فیلترهای موجود در برنامه، VSCO امکان خرید پکیج های «تنظیمات از پیش تعیین شده» را نیز به کاربر ارائه می دهد. هر یک از این پکیج ها برای نوع مشخصی از تصاویر، زیبایی های بصری مخصوص به خود را دارند. این برنامه از یک انجمن ارتباطی درون برنامه ای نیز بهره می برد که به هنرمندان حرفه ای و آماتور اجازه به اشتراک گذاری تصاویرشان را با یکدیگر می دهد. با وجود ابزار حرفه ای و کنترل های پیشرفته دوربین در این برنامه، VSCO به نرم افزاری محشر هم برای مبتدیان و هم برای حرفه ای ها تبدیل شده است.

دانلود برای: اندروید و iOS

Afterlight

%d8%a8%d9%87%d8%aa%d8%b1%db%8c%d9%86-%d8%a8%d8%b1%d9%86%d8%a7%d9%85%d9%87-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d9%88%db%8c%d8%b1%d8%a7%db%8c%d8%b4-%d8%aa%d8%b5%d8%a7%d9%88%db%8c%d8%b1-

برنامه نویسان این نرم افزار، آن را «قدرتمندترین و پر ویژگی ترین برنامه ویرایش تصاویر روی گوشی» می نامند. هرچند شاید این عبارت کمی اغراق آمیز به نظر برسد، اما آنچنان که گمان می رود نیز از حقیقت ماجرا دور نیست. Afterlight تمام ابزار پایه ای ویرایش تصاویر را که ممکن است یک کاربر به آن ها نیاز پیدا کند، دارد. همچنین فیلترهای درون برنامه ای، قاب تصاویر، و پشتیبانی از تصاویر RAW روی هر دو پلتفرم اندروید و iOS را شامل می شود. همچون سایر برنامه ها، با این برنامه نیز می توانید فیلترهای مخصوص خود را بسازید و بدین ترتیب هر بار شمایلی متفاوت با بار قبل به تصاویر بدهید. بهترین حسن این برنامه، دریافت درون برنامه ای آن است. فقط با یک بار پرداخت درون برنامه ای، قفل تمام ویژگی های برنامه برای کاربر باز می شود و دیگر نیازی به پرداخت دوره ای نخواهد بود.

دانلود برای: اندروید و iOS

Lens Distortions

%d8%a8%d9%87%d8%aa%d8%b1%db%8c%d9%86-%d8%a8%d8%b1%d9%86%d8%a7%d9%85%d9%87-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d9%88%db%8c%d8%b1%d8%a7%db%8c%d8%b4-%d8%aa%d8%b5%d8%a7%d9%88%db%8c%d8%b1-best photo editing apps lens distortions

(رایگان، همراه با اشتراک درون برنامه ای)

این برنامه به خاطر پلاگین ها و نرم افزارهای تاثیرگذار کامپیوتری اش مشهور شده است. Lens Distortions برنامه های موبایلی برای پلتفرم های اندروید و iOS نیز ساخته است. با داشتن این برنامه از پکیج ویرایشی متنوعی روی دستگاه موبایل بهره مند می شوید. اگر به دنبال یک فیلتر رنگ یا یک افکت پوششی چون تراوش نور یا گلوله روشنایی (flare) می گردید، این برنامه با دریاچه ای از افکت های واقع گرایانه، نیاز شما را پوشش می دهد. دانلود این برنامه برای هر دو پلتفرم اندروید و iOS رایگان می باشد. در این نسخه رایگان، در هر بخش پنج فیلتر رایگان نیز وجود دارد. اگر دسترسی به تمام 250 فیلتر تمام-کیفیت برنامه را بخواهید، باید طی اشتراکی ماهانه، هر ماه یک دلار پرداخت کنید.

دانلود برای: اندروید و iOS

قطعاً شما به هر شش برنامه معرفی شده در این مطلب نیاز ندارید. اما پیشنهاد ما این است که هر شش برنامه را خودتان امتحان کنید و ببینید کدام یک از آن ها بیشتر مورد علاقه شما هستند و بیشتر به سبک شما می خورند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *