غیر فعال کردن تبلیغات در بازی های موبایل | دو ترفندی که باید امتحان کنید

حتما شما هم با تبلیغات ریز و درشتی که در بازی‌های موبایل سر و کله‌شان پیدا می‌شود، مواجه شده‌اید. همین تبلیغات چند ثانیه‌ای بعضی وقت‌ها غیر قابل تحمل می‌شوند و همه هیجان و جذابیت بازی را تحت شعاع قرار می‌دهند. پس حتما دوست دارید از شر آن‌ها خلاص شوید. در این مقاله از سامسونگ یار با ما همراه باشید تا نحوه غیر فعال کردن تبلیغات در بازی های موبایل آفلاین به شما آموزش بدهیم.

غیر فعال کردن تبلیغات در بازی های موبایل

هیچ کس از تبلیغات خوشش نمی‌اید. از طرفی همین تبلیغات برای بقای بسیاری از کسب و کارها ضروری هستند و وجودشان باعث می‌شود که خیلی از برنامه نویس‌ها بتوانند به کارشان ادامه بدهند.

به علاوه همین تبلیغات هستند که به توسعه دهندگان این امکان را می‌دهند که در کنار اینکه از بازی‌های خود کسب درامد می‌کنند، آن بازی را به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار بدهند. اکثریت قریب به اتفاق برنامه‌ها و بازی‌های رایگان هم در آیفون و هم در اندروید شامل تبلیغات می‌شوند. بنابراین حتما به دیدن آن‌ها عادت کرده‌اید.

اگرچه بیشتر تبلیغات درون بازی مخرب نیستند اما روند بازی را قطع می‌کنند و به نوعی هیجان و جذابیت بازی را از بین می‌برند. ما به شما نشان می‌دهیم که چطور از شر این تبلیغات خلاص شوید.

روش اول: قطع اتصال اینترنت

از آنجا که تقریبا تمام این تبلیغات به صورت پویا و در لحظه از شبکه اینترنت شما بارگیری می‌شوند، برای نمایش تبلیغات گوشی شما باید به اینترنت متصل باشد. در نتیجه یکی از راه‌های غیر فعال کردن تبلیغات در بازی های موبایل  این است که اتصال اینترنت گوشی را قطع کنید یا اینکه گوشی را در حالت هواپیما قرار دهید. با انجام این کار بیشتر تبلیغات بنری ناپدید می‌شوند و تبلیغات ویدئویی هم کلا بارگیری نمی‌شوند. البته هنوز ممکن است تبلیغاتی که از قبل بارگیری شده‌اند و در حافظه پنهان بازی ذخیره شده‌اند را ببینید، اما این تبلیغات اکثرا جزئی و کوتاه مدت هستند و دیگر شامل ویدئوها و گیفت‌های زمانبر نمی‌شوند.

فعال کردن حالت هواپیما در گوشی

در ادامه نحوه فعال کردن حالت هواپیما در گوشی‌های اندروید و آیفون را به شما آموزش می‌دهیم.

حالت هواپیما در آیفون یا Airplane Mode چیست؟ چه کاربردی دارد و چه زمانی باید از آن استفاده کرد؟

برای قرار دادن گوشی در حالت هواپیما کافی است در صفحه اصلی انگشت‌تان را پایین گشیده و به بخش control centre گوشی بروید. سپس حالت هواپیما را فعال نمایید. همچنین می‌تواند به تنظیمات گوشی مراجعه کرده و از آن‌جا این قابلیت را فعال نمایید.

البته این مورد تنها وقتی کاربرد دارد که بازی‌ها آفلاین باشند. در غیر این صورت بازی‌‌ها حتی برای شروع شدن هم به اتصال اینترنت نیاز دارند. بنابراین اگر طرفدار بازی‌های آفلاین باشید، با این ترفند ساده می‌توانید از شر تمام تبلیغات اضافه و خسته کننده خلاص شوید.

با قرار دادن گوشی در حالت هواپیما، موبایل شما برای مدت زمان بیشتری شارژ نگه می‌دارد. در این حالت گوشی دیگر مجبور نیست که بخشی از انرژی را صرف خدمات شبکه کند. به علاوه نیازی به استفاده از انرژی باتری برای بارگذاری تبلیغات هم نخواهد داشت. به این ترتیب برای مدت زمان بیشتری روشن می‌ماند. فقط فراموش نکنید که بعد از تمام شدن بازی، گوشی را از حالت هواپیما خارج کنید.

روش دوم: خرید اشتراک

اگر نمی خواهید گوشی شما در حین بازی کاملا از دسترس خارج شود، هنوز چند گزینه دیگر وجود دارد که می‌توانید به جای ترفند اول استفاده کنید. در مرحله اول باید بررسی کنید که آیا این بازی خرید درون برنامه‌ای دارد تا تبلیغات حذف شوند؟ خیلی از بازی‌ها به شرط خرید اشتراک بازی و پرداخت چند دلار تبلیغات را برای همیشه برای آی پی شما حذف می‌کنند. می‌توانید در مورد بازی‌هایی که همیشه از آن‌ها استفاده می‌کنید، این روش را امتحان کنید تا از شر تبلیغات آزار دهنده خلاص شوید.

اگر بازی این آپشن را ندارد، با توسعه دهنده تماس بگیرید و از او بخواهید که در ازای فروش اکانت این ویژگی را به بازی خود اضافه کند. در صورتی که تعداد تقاضاهایی از این دست زیاد باشند، احتمالا توسعه دهندگان هم از این پیشنهاد استقبال می‌کنند. برای این کار می‌توانید آدرس ایمیل توسعه دهنده بازی را در اپ استور یا لیست گوگل پلی پیدا کنید. البته همه توسعه دهندگان عادت ندارند خیلی زود پیام‌های خود را پاسخ بدهند اما به هر حال امتحان آن ضرری نخواهد داشت.

اگر هیچ یک از این دو روش جواب نداد، می‌توانید استفاده از یک VPN را هم امتحان کنید. گاهی با روشن کردن VPN تبلیغات از بازی حذف می‌شوند. این اتفاق شامل زمانی است که توسعه دهنده تبلیغات را تنها برای محدود جغرافیایی شما فعال کرده است و برای آی پی‌هایی که از مناطق دیگر متصل شوند، تبلیغات را نشان نمی‌دهد.

روش‌هایی که در بالا گفتیم، احتمالا برای همه بازی‌ها کارساز نباشند، اما برای بازی‌هایی که همیشه از آن‌ها استفاده می‌کنید، ارزش یک بار امتحان کردن را دارند. ممکن است یکی از این راه‌ها برای همیشه شما را از شر دیدن تبلیغات خلاص کند و بازی را به صورت مداوم و بدون توقف تجربه کنید.

در صورتی که یک بازی تبلیغات بیش از اندازه و خسته کننده‌ای دارد، در حالی که توسعه دهنده هیچ راه مشخص یا اصولی برای خلاصی از شر آن‌ها تعریف نکرده است، شاید بهتر باشد که به سراغ یک بازی دیگر بروید. فراموش نکنید که در مارکت بازی‌های موبایلی رقابت زیادی وجود دارد و همیشه چند توسعه دهنده هستند که در تولید یک نوع بازی با هم رقابت می‌کنند و تا با ایجاد شرایط بهتر کاربران بیشتری را هم جذب کنند.

مقالات پیشنهادی سامسونگ یار:

نحوه حذف تبلیغات از گوشی‌های شیائومی با MIUI

حذف تبلیغات گوگل کروم؛ 4 روش برای حذف تبلیغات کروم در کامپیوتر و تلفن همراه

آموزش بلاک کردن تبلیغات در گوشی‌های اندروید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *