نحوه تعمیر کارت حافظه MicroSD بدون از دست دادن اطلاعات

اکثر گوشی های هوشمند دارای درگاه کارت حافظه MicroSD هستند که می تواند برای افزایش فضای ذخیره سازی مورد استفاده قرار گیرد. ممکن است دلایل مختلفی برای خراب شدن کارت حافظه وجود داشته باشد، اگر عکس ها و اطلاعات مهمی روی آن باشد ممکن است وضعیت ناخوشایند می شود. در اکثر موارد، فرمت کردن کارت SD تنها راه برای تعمیر و استفاده مجدد از آن است. اما اگر اینکار را انجام دهید، همه موارد ذخیره شده در کارت حذف خواهند شد. در این مطلب بررسی می کنیم که چگونه می توانید کارت حافظه MicroSD خراب را بدون از دست دادن اطلاعات تعمیر کنید.

کارت های MicroSD به لطف گوشی های همراه گزینه های محبوبی برای افزایش حافظه داخلی هستند. اما این کارت ها در معرض برخی مسائل و مشکلات نیز هستند. خراب شدن این نوع کارت ها به چیز متداول تبدیل شده است. گاهی اوقات بدون هیچ دلیل خاصی ممکن است کارت حافظه MicroSD شما خام و خازج از دسترس شود. هرگاه می خواهید از کارت حافظه خود در هر دستگاهی استفاده کنید، از شما خواسته می شود تا کارت SD  را فرمت کنید تا مشکلات حل شوند. در حالی که هیچ راه مطمئنی برای تعمیر کارت MicroSD یا SD بدون از دست دادن اطلاعات وجود ندارد، اما چیزی هست که می توانید آن را امتحان کنید.

برای ریکاوری فایل‌های هارددرایوها، کارت‌های مموری و USB درایوهایی که به ویروس آلوده شده‌اند در این لینک همراه ما باشید.

استفاده از فرمان CHKDSK برای تعمیر کارت حافظه MicroSD

در هنگام مواجهه با چنین سناریویی chkdsk باید اولین انتخاب شما باشد. این یک ابزار خط فرمانی در ویندوز است که این امکان را به شما می دهد تا کارت MicroSD خراب خود را تعمیر کرده و مجددا به تمام فایل های مهم موجود در آن دسترسی پیدا کنید. در این زمینه باید گفت شما به یک رم ریدر نیاز دارید این در حالی است که اکثر لپ تاپ های امروزی دارای درگاه ویژه SD می باشند.

  1. کارت MicroSD/SD خود را به رایانه ویندوز وارد کنید.
  2. روی دکمه ویندوز ضربه بزنید و cmd را برای جستجوی Command Prompt تایپ کنید. همچنین در ویندوز 10 می توانید روی کادر جستجو کلیک کرده و cmd را تایپ کنید.

1 16 نحوه تعمیر کارت حافظه MicroSD بدون از دست دادن اطلاعات

  1. روی Command Prompt راست کلیک کرده و Run as administrator را انتخاب کنید.
  2. اکنون یکی از موارد زیر را تایپ کنید:

chkdsk /X /f حرف کارت حافظه :

chkdsk حرف کارت حافظه: /f

برای مثال اگر کارت در رایانه با عنوان E: نشان داده می شود، :chdsk /X /f E یا chdsk E: /f را تایپ کنید.

2 15 نحوه تعمیر کارت حافظه MicroSD بدون از دست دادن اطلاعات

اکنون ویندوز خطاهای کارت MicroSD/SD شما را بررسی کرده و بدون حذف هیچگونه اطلاعاتی، مشکلات را برطرف می کند. بسته به اندازه کارت حافظه شما این روند ممکن است چند دقیقه طول بکشد. پس از اتمام فرایند، اگر در پنجره فرمان، Windows has made corrections to the file system را مشاهده کردید، یعنی عملیات با موفقیت انجام شده است. کارت شما تعمیر شده است. اکنون می توانید داده های موجود در آن روی هر دستگاهی مشاهده کنید درست مانند همیشه.

ابزار بازیابی اطلاعات کارت حافظه

احتمال آن وجود دارد که روش بالا برای شما موثر نباشد. اگر به سیستم عامل های مختلفی دسترسی دارید، ممکن است بخواهید کارت خود را در همه آن ها استفاده کنید. این احتمال را بدهید که یکی از آنها کارت شما را بخواند، پس می توانید اطلاعات خود را کپی کرده و به راحتی آن را فرمت کنید. اگر اینگونه نیست، پس تنها گزینه برای شما فرمت کردن کارت و سپس سعی برای بازیابی اطلاعات از دست رفته به کمک یک برنامه شخص ثالث است. گزینه های مختلفی برای انتخاب وجود دارد که اکثر آنها پولی هستند البته گزینه های رایگان هم در میان آنها وجود دارد. برخی از گزینه های معروف عبارتند از iSkysoft، Recuva، EasUS و ….

به منظور اطمینان از بازیابی حداکثری فایل ها، در سریع ترین زمان ممکن پس از فرمت از برنامه موردنظر خود استفاده کنید. اگر زمان زیادی بگذرد، داده های جدیدی روی کارت نوشته می شوند و بازیابی اطلاعات حذف شده سخت تر می شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *