آموزش گرفتن اسکرین‌شات در سامسونگ M10 و M20

اولین گوشی سامسونگ‌تان است؟ این مقاله راهنمای کاملی است که نحوه گرفتن اسکرین شات M10 روی گوشی‌های جدید Galaxy M10 و همچنین Galaxy M20 را توضیح می‌دهد. سری M کمپانی سامسونگ برای در رقابت ماندن با سایر تولیدکنندگان، یک مورد به شدت کم‌قیمت است. به لطف این نکته، حالا کاربران بیش‌تری قادر خواهند بود محصول سامسونگی خریده و وارد اکوسیستم سامسونگ شوند در عین اینکه سخت‌افزار با کیفیتی نیز دریافت می‌کنند. و حالا برای کاربرانی که گوشی‌های هوشمند جدید سری M خریده‌اند یا منتظر رسیدن آن در خانه‌شان هستند، این مقاله روش‌های گرفتن اسکرین‌شات در Galaxy M10 و M20 را شرح خواهد داد.

متأسفانه سامسونگ در حین عرضه اندروید پای را روی این گوشی‌های جدید سوار نکرده است. البته این کمپانی وعده می‌دهد که این بروزرسانی بزرگ به زودی از راه خواهد رسید. Galaxy M10  و M20 به هنگام بازگشایی جعبه‌شان، Samsung Experience 9.5 بنا شده بر پایه اندروید اریو روی خود خواهند داشت. با تشکر از این پوسته پوششی، قابلیت‌های دسترسی متعددی وجود خواهند داشت که روی اندروید خام موجود نمی‌بودند. یکی از این قابلیت‌ها، «ژست (فرمان حرکتی) حرکت کفِ دست» است که اسکرین‌شات‌گیری را آغاز می‌کند. به منظور فعال کردن این فرمان حرکتی و کلیدهای ترکیبی اسکرین شات سامسونگ m10، ادامه مطلب را بخوانید.

دو راه وجود دارند که می‌توانید برای گرفتن اسکرین‌ شات در سامسونگ گلکسی M10 یا M20 دنبال کنید. با این روش‌ها می‌توانید اسکرین‌شات بگیرید:

  • دکمه‌های سخت‌افزاری (فیزیکی)
  • ژست (فرمان حرکتی) حرکت کف دست

هر دوی این روش‌ها برای آسان نمودن کل این فرایند هستند. موردی که آن را آسان‌تر می‌دانید و اذیت کم‌تری دارد انتخاب کنید. اگر فرمان حرکتی یا هر راه آسان‌تر دیگری برای گرفتن اسکرین‌شات پیدا شد، آن را به فهرست پایین اضافه خواهیم کرد.

  1. نحوه گرفتن اسکرین‌شات M10 با استفاده از دکمه‌های سخت‌افزاری:

این روش یکی از سریع‌ترین و راحت‌ترین روش‌های گرفتن اسکرین‌شات روی گوشی‌های سامسونگ گلکسی M10  و M20تان خواهد بود. فقط این مراحل ساده را دنبال کنید تا همین الان یک اسکرین‌شات بگیرید:

مرحله 1- برنامه یا صفحه‌ای که می‌خواهید از آن اسکرین‌شات بگیرید باز کنید.

مرحله 2- حالا دکمه‌های پاور و کاهش صدا را همزمان فشار داده و نگه دارید.

مرحله 3- در جواب یک جلوه حرکتی سریع خواهید دید و صدایی شنیده خواهد شد که نشان می‌دهد اسکرین‌شات در آن لحظه گرفته شده است.

آسان بود نه؟ در روش بعدی ژست خفن حرکت کف دست را داریم که برای گرفتن اسکرین‌شات حتی از این روش هم ساده‌تر است.

  1. نحوه گرفتن اسکرین‌شات با فرمان حرکتی کف دست:

این قابلیت تقریبا در تمام گوشی‌های Samsung  جدید (به عبارت دیگر گوشی‌های اندرویدی کمپانی سامسونگ که بیش‌تر از 2 سال سن ندارند) گنجانده شده است. این قابلیت معمولاً به صورت پیش‌فرض فعال است اما اگر احیاناً کار نکرد، این نحوه فعال کردن و استفاده از این قابلیت است:

مرحله 1- قبل از آنکه بتوانید از این فرمان حرکتی استفاده کنید، باید فعالش کنید. به منظور انجام این کار، به برنامه Settings (تنظیمات) رفته و منوی Motion را انتخاب کنید.

مرحله 2- از منوی Motion، گزینه Hand Motions را پیدا کرده و تیک گزینه Palm Swipe to capture را بزنید.

مرحله 3- برنامه Settings را بسته و به صفحه‌ای که می‌خواهید از آن اسکرین‌شات بگیرید بروید.

مرحله 4- قسمت باحال ماجرا اینجاست؛ حالا دستتان را شبیه به یک خنجر کنید (شستتان رو به بالا باشد) و از یک طرف گوشی، از لبه تا لبه به صورت افقی دستتان را روی صفحه بکشید. اگر این کار را درست انجام دهید، یک جلوه حرکتی کشویی ایجاد شده و اسکرین‌شات ذخیره خواهد شد.

اسکرین‌شات‌های ذخیره‌شده M20 و M10 را کجا می‌توان یافت؟

پیدا کردن اسکرین‌شات‌ها بسیار ساده است. می‌توانید به برنامه گالری گوشی رفته و به دنبال پوشه یا آلبوم Screenshots بگردید. یا به صورت دستی، می‌توانید به مسیر Pictures و بعد پوشه Screenshots در حافظه گوشی رفته و تمام اسکرین‌ شات‌ هایی را که تا به آن لحظه گرفته‌اید، بررسی کنید.

3 دیدگاه دربارهٔ «آموزش گرفتن اسکرین‌شات در سامسونگ M10 و M20»

  1. بلد نیستید مجبورید توضیح بدید گوشی m20 اصلا تاچ وایز نداره
    اول گوشی دستتون بگیرید بعد واسه خودتون توضیح بدید واقعا دم اون هندی که توضیحاتشو تو نت گذاشته گرم
    کسانی که این مشکل دارن
    کافی برن توی تنظیمات
    بعدش قابلیت دسترسی
    بعدش مهارتها و تعامل
    بعدش منوی دستیار فعال کنید
    حالا یه داره که وسطتش چهار تا مربع سیاه هست به صفحه اضافه میشه میتونید توش دکمه اسکرین شات پیدا کنید

    1. سلام
      لطفا متن رو با دقت مطالعه بفرمایید .
      گفته شده این روش با گوشی هایی که از دو سال پیش ساخته شده اند همخوانی دارند که تاچ ویز هم از این قاعده مستثنی نیست .
      ورژن های جدید تر از وان یو ای استفاده می کنند .
      در حال حاضر برخی گوشی های سامونگ همچنان از تاچ ویز استفاده میکنند و این روش در اکثر گوشی ها مشترک می باشد.
      موفق باشید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *