ایمن‌ترین راه غیر فعال‌کردن نرم‌افزارهای فضاپرکن و بی‌استفاده اولیه در گلکسی S10

نرم‌افزارهای الکی یا اصطلاحاً ‌پف‌افزارها هم‌چنان یکی از بزرگ‌ترین مشکلات سیستم‌عامل اندروید باقی می‌مانند، به‌خصوص وقتی که به یک اپراتور هم متصل باشد. حذف‌کردن پف‌افزارها معمولاً نیازمند اقدامات غیرعادی‌ای از قبیل روت‌کردن است. متأسفانه Galaxy S10 هم زیر این درخت اعصاب‌خردکن قرار گرفته است؛ منتهی یک راه حل ساده برای آن وجود دارد.

پکیج‌حذف‌کن‌های طراحی‌شده برای گوشی‌های سامسونگ همه‌جای پلی استور هستند و کارشان هم در کمک‌رسانی در حذف بدون نیاز به روتِ پف‌افزارها خوب است. منتهی مشکل این پکیج‌ها آن است که موقع استفاده از آن‌ها باید حواستان جمع باشد، چراکه غیر فعال‌کردن پکیج اشتباه می‌تواند موجب کرش کردن و هنگ کردن دائمی S10 یا حتی بدتر از این‌ها شود.

یک فایل XML ساخته BAYmustafa96 را سفارشی کردیم تا روی گلکسی S10 جوابگو باشد؛ در نتیجه حالا می‌توان به راحتی تمام این فایل را به یک پکیج‌حذف‌کن انتقال داد و به صورت ایمن بیش از 120 برنامه پف‌افزار را غیر فعال کرد. این روش در اصل برنامه‌های پف‌افزار را فریز می‌کند در نتیجه وقتی خواستید دوباره از قابلیت‌هایی مثل Bixby استفاده کنید می‌توانید هر لحظه دوباره فعال‌شان کنید.

مرحله 1- دانلود فایل مخصوص حذف پف‌افزارها

به منظور شروع کار، ابتدا باید فایل اکس‌ام‌الی که در همراهی با +Package Disabler Pro سامسونگ استفاده خواهید کرد را دانلود کنید. در این فایل که اصلاً توسط BAYmustafa96 ساخته شده است تغییراتی ایجاد کردیم تا استفاده از آن روی S10 را ایمن‌تر کرده و آزمون و خطا را از وسط کار حذف کنیم.

2 ایمن‌ترین راه غیر فعال‌کردن نرم‌افزارهای فضاپرکن و بی‌استفاده اولیه در گلکسی S10

مرحله 2- نصب +Package Disabler Pro سامسونگ

وقتی فایل XML را روی گوشی داشتید،، باید Package Disabler Pro را نصب کنید؛ و برنامه هم پولی است، در نتیجه باید یکم سر کیسه را شل کنید.

اما قبل از این کار، بهتر است بدانید که Package Disabler Pro در گذشته چندین بار از گوگل پلی استور حذف شده است. بدافزار نیست، اما این نکته که می‌توان از آن برای غیر فعال کردن چیزهایی مثل Bixby استفاده کرد باعث شده تا سامسونگ در گذشته درخواست‌هایی برای اوراق آن ارسال کند.

خب دو راه برای اقدام به خرید این برنامه وجود دارد: یا خرید آن از پلی استور یا خرید مستقیم آن از سازنده. اگر از گزینه پلی استور می‌روید، بدانید احتمال این که برنامه در آینده حذف بشود وجود دارد و بعداً بروزرسانی‌ها را دریافت نخواهید کرد.

راه دوم، خرید Package Disabler Pro به صورت مستقیم از سازنده برنامه است که می‌توانید از لینک پیوندشده اقدام کنید. البته این روش دو ضعف دارد. اول این که باید روی یک وبسایت پرداخت را انجام دهید. دوم این که لازم است اطمینان حاصل کنید گوشی‌تان روی تنظیمات دریافت از منابع دست دوم است چراکه قرار است از یک منبع غیر رسمی عملیات نصب را انجام دهید. البته نقطه قوت آن است که از سایت خود سازنده هیچوقت حذف نخواهید شد.

مرحله 3- صادر کردن دسترسی‌های مدیریتی برای +Package Disabler Pro

بعد از خرید و نصب +Package Disabler Pro باید دسترسی‌های مدیریتی برای برنامه صادر کنید تا به درستی کار کند. پس وقتی برنامه را باز کردید، روی «Enable Admin» واقع در صفحه اصلی برنامه کلیک کرده و سپس در پیام‌واره‌ ظاهرشده روی «Activate» بزنید.

3 ایمن‌ترین راه غیر فعال‌کردن نرم‌افزارهای فضاپرکن و بی‌استفاده اولیه در گلکسی S10

مرحله 4- غیر فعال کردن پف‌افزارها

وقتی +Package Disabler Pro باز است، روی آیکون منو که در گوشه سمت راست بالای صفحه است کلیک کنید. از آنجا گزینه «Import from XML» را انتخاب کنید.

5 ایمن‌ترین راه غیر فعال‌کردن نرم‌افزارهای فضاپرکن و بی‌استفاده اولیه در گلکسی S10 6 ایمن‌ترین راه غیر فعال‌کردن نرم‌افزارهای فضاپرکن و بی‌استفاده اولیه در گلکسی S10

حالا روی «Select» بزنید تا انتخاب‌کننده فایل را بالا بکشید، بعد روی «Download» بزنید و فایل اکس‌ام‌الی که در مرحله 1 دانلود کردید را انتخاب کنید. حالا روی «Select» بزنید و بعد فایل اکس‌ام‌ال، پیام‌واره «Import from file» را پر خواهد کرد، بعد روی دکمه «Import» بزنید.

در این لحظه، برنامه به صورت خودکار 122 برنامه پف‌افزار را غیرفعال کرده و کارش را با یک پیام تأیید به پایان خواهد رساند. کافی‌ست روی «OK» کلیک کنید تا همه‌چیز تمام شود. وقتی به صفحه اصلی برگشتید، صفحه را پایین بکشید و به برنامه‌هایی که غیرفعال‌ شده و از دور خارج‌ شده‌اند نگاه کنید و ببینید درست‌اند یا نه.

7 ایمن‌ترین راه غیر فعال‌کردن نرم‌افزارهای فضاپرکن و بی‌استفاده اولیه در گلکسی S10

از آنجایی که این فرآیند خودکار است، باید سراغ فهرست برنامه‌های غیرفعال‌شده بروید تا اطمینان حاصل کنید که برنامه‌هایی که متعدداً از آن‌ها استفاده می‌کنید – مثل یوتیوب، گالری یا Adapt Sound – هم غیر فعال نشده باشند. برای ساده‌تر کردن این فرآیند، حواستان باشد که روی «Disabled» که در پایین صفحه قرار دارد کلیک کنید تا فقط برنامه‌های غیرفعال‌شده نمایش داده شوند، بعد تیک هر برنامه‌ای که می‌خواهید استفاده کنید را بردارید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *