آموزش کامل پاک کردن حافظه پنهان اینستاگرام در اندروید و آیفون

پاک کردن حافظه پنهان اینستاگرام : همانطور که ما تصاویر مختلف پست شده توسط کاربران دیگر را مشاهده می کنیم افزایش می یابد. خب، علت چیست؟ حافظه پنهان اینستاگرام در اندروید و آیفون (iOS) باعث افزایش کارایی برنامه می شود، زیرا وقتی یک بار تصویری را مشاهده کنید برای بار دوم دیگر لازم نیست تصاویر دوباره بارگیری شوند. این مورد نه تنها در مصرف داده ها صرفه جویی می کند بلکه باعث افزایش سرعت جستجوی دوباره تصاویر یکسان می شود. البته اگر از اینستاگرام برای مدت طولانی استفاده می کنید در حال حاضر مقدار زیادی حافظه پنهان در گوشی شما ذخیره شده است که همین به فضای ذخیره سازی زیادی نیاز دارد. بنابراین، در اینجا آموزشی برای پاکسازی حافظه پنهان اینستاگرام در اندروید و آیفون قرار داده ایم.

برای آموزش حذف دائمی حساب اینستاگرام در این لینک همراه ما باشید.

پاک کردن حافظه پنهان گوشی اندروید

گام اول: ورود به تنظیمات اندروید

پاك كردن حافظه اينستاگرام در اندروید

گام دوم پاك كردن كش اينستاگرام در اندروید : برنامه ها و اعلانات

از آنجا که اندروید دارای لایه های سفارشی و نسخه های مختلف است، بنابراین شما باید بخش برنامه ها (Apps) را در تنظیمات گوشی خود پیدا کنید. ما از گوشی وان‌پلاس استفاده کرده ایم؛ در این گوشی هوشمند همه برنامه های نصب شده در بخش Apps & Notifications (برنامه ها و اعلانات) قرار دارند.

پاك كردن حافظه اينستاگرام در اندروید

گام سوم: یافتن برنامه اینستاگرام

در بخش برنامه ها و اعلانات اینستاگرام را یافته و روی آن ضربه بزنید.

پاك كردن حافظه اينستاگرام در اندروید

گام چهارم: ضربه زدن روی محل ذخیره (Storage)

در صفحه اطلاعات برنامه اینستاگرام، گزینه های مختلفی خواهید یافت که یکی از آنها Storage می باشد. روی آن ضربه بزنید سپس “پاک کردن حافظه پنهان” (Clear Cache) را انتخاب کنید.

پاک کردن حافظه پنهان اینستاگرام

گام پنجم: پاک کردن حافظه پنهان اینستاگرام

هنگامی که روی محل ذخیره ضربه بزنید دو گزینه دریافت خواهید کرد: پاک کردن داده (Clear Storage) و پاک کردن حافظه پنهان (Clear Cache). پاک کردن داده باعث می شود تمام داده های ذخیره شده توسط اینستاگرام در گوشی شما از جمله حساب کاربری و همه چیز پاک شوند.

توجه: اگر گزینه پاک کردن داده را انتخاب کنید، داده های محلی حساب کاربری شما در برنامه پاک نمی شوند. ولی برای استفاده مجدد از حساب خود باید دوباره وارد شوید.

از سمت دیگر، پاک کردن حافظه پنهان، تنها حافظه کش را پاک می کند. همچنین مقدار حافظه پنهان ذخیره شده توسط برنامه روی گوشی شما، زیر این دو دکمه قابل رویت هستند.

تنها لازم است دکمه پاک کردن حافظه پنهان را انتخاب کنید تا حافظه کش موجود در حافظه داخلی شما پاک شود.

پاک کردن حافظه پنهان اینستاگرام-پاک کردن حافظه کش اینستاگرام
پاک کردن حافظه کش اینستاگرام

پاک کردن حافظه پنهان اینستاگرام در آیفون

در آیفون یا iOS، گزینه ای مانند اندروید برای حذف حافظه پنهان برنامه وجود ندارد، بنابراین ابتدا باید برنامه را حذف کنیم و سپس لازم است برنامه را مجددا نصب کنید.

  1. همانند اندروید ابتدا وارد بخش تنظیمات گوشی آیفون خود شوید.
  2. در تنظیمات وارد بخش General شوید و سپس iPhone Storage را انتخاب کنید.
  3. در این بخش تمام برنامه های نصب شده در آیفون برای شما نمایش داده می شوند. همچنین در کنار هر برنامه میزان حافظه ای که اشغال کرده اند نیز نشان داده شده است.
  4. زمانی که برنامه اینستاگرام را یافتید روی آن ضربه بزنید و Delete را انتخاب کنید.
  5. دوباره برنامه را از اپ استور اپل دریافت کنید؛ اکنون می بینید که تمام موارد اضافی و حافظه پنهان حذف شده و فضای اشغال شده توسط برنامه به حالت عادی بازگشته است.

به این ترتیب می توان حافظه کش اینستاگرام را پاک کرد. این برنامه اکنون یک رسانه اجتماعی حتی محبوب تر از فیسبوک می باشد. در واقع این برنامه یک برند از فیسبوک است ولی باید گفت در زمینه کاربران واقعی و محبوبیت از آن هم بهتر است. در حالی که اکثر رسانه های اجتماعی روی یک رویکرد جامع مانند چت یا ویدئو تمرکز دارند ولی تمرکز اصلی این برنامه روی تصاویر است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *