آموزش فعال‌سازی قابلیت ضبط تماس‌ در LG G6 و LG V30

این مراحل، نحوه فعال کردن ضبط تماس‌ها در LG G6 و LG V30 را شرح خواهند داد. قابلیت ضبط تماس، کم‌استفاده‌ترین قابلیت است اما بسیار نیز پر اهمیت است چراکه یک سری موقعیت‌های نادری وجود دارند که واقعاً به آن نیاز پیدا می‌کنید. این قابلیت در تماس‌های کاری، بیش‌ترین استفاده را دارد در نتیجه برای بعضی کاربران، قابلیتی اساسی است. متأسفانه سیستم‌عامل اندروید به علت یک سری دلایل امنیتی، گزینه ضبط تماس استانداردی تدارک ندیده است. هرچند کاربران می‌توانند با مراحل پیش رو، این قابلیت را به صورت دستی فعال کنند.

گاهی اوقات ضبط کردن یک تماس تلفنی بسیار مهم است؛ چه برای دلایل قانونی چه فقط دلتان بخواهد تماس خاصی را ضبط داشته باشید. باعث ناراحتی است که ایجاد یک فایل ضبط‌شده برای ارجاع در آینده، به آن آسانی که ممکن است فکر کنید، نیست. نه تنها سیستم‌عامل اندروید یک ابزار درون‌سیستمی برای انجام چنین کاری ندارد بلکه برنامه‌های بسیار معدودی در گوگل پلی استور می‌توانند تماس‌ها را با کیفیت صوتی فوق شفاف، ضبط کنند. به همین دلیل است که این راهنما را گرد آورده‌ایم؛ تا در فعال کردن قابلیت ضبط تماس‌ها در LG G6 و V30 به شما کمک برسانیم. ضمناً برای راهنمایی جامع و کاملدرباره نحوه ضبط تماس در تمام گوشی‌ها، چه آیفون چه اندروید، به این مطلب نگاهی بیاندازید. 

اکثر سیستم‌عامل‌های اندروید قابلیت ضبط تماس پیش‌فرضی ندارند اما فعال کردن دستی آن هم کار غیر ممکنی نیست. هرچند بدین منظور باید تعدادی مراحل را طی کنید. برای LG G6 و LG V30، از دو راه می‌توانید این کار را انجام دهید. یک، نصب فایل APK به صورت دستی و وضع مجوزهای مناسب یا دو، استفاده از TWRP برای فلش کردن این مود (ویرایش) به صورت مستقیم. البته علاوه بر این دو روش، با برنامه‌های شخص ثالث نیز امکان این کار وجود دارد؛ برای مثال مقاله سامسونگ‌یار درباره ضبط تماس‌‌ها از طریق TrueCaller را در این لینک ببینید. راهنمای زیر را برای فعال کردن قابلیت ضبط تماس در LG V30 و G6 دنبال کنید.

دستورالعمل

برای استفاده از این راهنما باید حواستان باشد که گوشی هوشمندتان روت شده باشد یا TWRP را نصب داشته باشید. اگر هر دو را دارید، می‌توانید از هر دو دستورالعمل پیش رو استفاده کنید.

از طریق نصب برنامه LG Call UI [نیازمند روت]

دانلودها:

حالا این مراحل را به دقت دنبال کنید:

مرحله 1- فایل APK برنامه LG Call UI را از بخش دانلودهای بالا نصب کرده و اطمینان حاصل کنید ES File explorer روی گوشی‌تان نصب است.

مرحله 2- جستجوگر فایل ES خود را باز کرده و به دایرکتوری /SYSTEM/PRIV-APP/LGINCALLUI/ بروید. فایل LGCallUI.APK را اینجا کپی کنید.

مرحله 3- اگر پیام داده شده که این برنامه از قبل وجود دارد، روی دکمه replace کلیک کنید.

مرحله 4- انگشتتان را روی فایل APK نگه داشته و مشخصات (properties) را باز کنید. به سربرگ attributes بروید.

مرحله 5- مجوز 0644 یا r-r- را برای LGINCALLUI.APK ایجاد کنید.

مرحله 6- دستگاه را ریبوت کنید.

از طریق فلش کردن پکیج مود [نیازمند TWRP]

دانلودها:

مراحل زیر را دنبال کنید تا از طریق TWRP ضبط تماس‌ها را فعال کنید:

مرحله 1-  flashable_call_recording_v20c_xpirt.zip را دانلود کرده و آن را روی حافظه داخلی کپی کنید.

مرحله 2- گوشی خود را خاموش کرده و با فشردن دکمه‌های افزایش صدا + پاور وارد حالت ریکاوری شوید.

مرحله 3- برای نصب برنامه به Install و کشویflashable_call_recording_v20c_xpirt.zip zip بروید.

مرحله 4- دستگاه خود را ریبوت کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *