مشکلات اسنپ چت و راهکارهای برطرف کردن آن

مشکلات اسنپ چت ممکن است گریبان هر کدام از شما را گرفته باشد و شاهد کار نکردن و هنگ کردن آن بوده باشید. اسنپ چت یکی از برنامه‌های پیام رسان اجتماعی است که جایگاه خوبی هم در بین کاربران در تمام دنیا دارد. در این برنامه می‌توانید با دوستان و خانواده‌تان صحبت کنید. اما خب این اپلیکیشن هم مانند بسیاری دیگر ممکن است با مشکلاتی مواجه شود که در عملکرد آن خلل ایجاد کنند. در ادامه این مقاله از سامسونگ یار یک لیست از مشکلات اسمپ چت و راه‌حل‌های برطرف کردن آن را مرور می کنیم. با ما همراه باشید.

اگر اسنپ چت برای شما کار نمی‌کند، اولین مسئله‌ای که باید در نظر بگیرید، این است که آیا این مشکل عمومی است و افراد دیگری هم درگیر آن شده‌اند یا خیر. Down Detector سایتی است که مشکلات و عملکرد انواع سرویس‌ها و پیام رسان‌ها را دنبال می‌کند. کافی است صفحه مربوط به اسنپ چت در Down Detector’s Snapchat page مراجعه کنید و ببینید که آیا مشکلی برای این پیام رسان گزارش شده است یا خیر. همچنین می‌توانید با مراجعه به Live Outage Map مطمئن شوید که در محدوده جغرافیایی که شما هستید، افراد دیگری هم مشکلات اسنپ چت را گزارش کرده اند یا نه.

یکی دیگر از راه‌هایی که برای مطلع شدن از مشکلات اسنپ چت وجود دارد، توییتر رسمی این اپلیکیشن به نام کاربری Sndchat است. این اکانت هم همیشه آخرین وضعیت از روند عملکرد این برنامه و مشکلات پیش آمده را گزارش می کند. همچنین اعلام می‌کند که مشکلات پیش آمده احتمالا ظرف چه مدتی پیگیری و حل می‌شوند. پس برای داشتن اطلاعات به روز از وضعیت اسنپ چت کافی است که این اکانت توییتر را دنبال کنید.

مشکلات اسنپ چت و راه های برطرف کردن آن

راه اندازی و به روزرسانی اسنپ چت

اگر مشکل اسنپ چت کلی نباشد و تنها برای خود شما پیش آمده باشد، کافی است یک بار برنامه را ببندید و دوباره آن را باز کنید. در صورتی که مشکل هنوز سر جای خودش باقی بود، کافی است یک بار از اکانت‌تان خارج شده و دوباره وارد شوید. در این حالت برنامه سرورش را عوض می‌کند و احتمالا مشکل موجود برطرف می شود.

زمانی که برنامه را بسته‌اید و از اکانت‌تان خارج شدید، می‌توانید قبل از لوگین شدن دوباره، یک نسخه جدید از بربامه را دانلود کرده و یا آن را به روزرسانی کنید. سپس وارد شوید. زمانی که دوباره وارد اسنپ چت شدید، احتمالا مشکل برطرف شده باشد.

گوشی را ری-استارت کنید

مانند مشکلات دیگری که در ابزارهای تکنولوژی پیش می‌آید، باز هم ساده‌ترین راه این است که دستگاه را یک بار خاموش کرده و مجددا روشن کنید. زماین که اسنپ چت کار نمی‌کند هم این کار جواب می‌دهد.

کافی است دستگاه را ری-استارت کنید و بلافاصله مشکلات برنامه برطرف شوند. اگر این ترفند هم موثر نبود، می‌توانید راهکار بعدی را امتحان کنید.

اتصال اینترنت را چک کنید.

ممکن است مشکل‌تان ناشی از وصل نبودن اینترنت باشد. سعی کنید دیتا را خاموش کرده و با وای فای متصل شوید و یا برعکس. در صورتی که سیگنال ضعیف است، به مودم نزدیک شوید و یا اینکه مودم را ری-استارت کنید. همچنین مطمئن شوید که دستگاه‌های دیگر به اینترنت متصل باشند.

برای کسانی که از VPN استفاده می‌کنند، ممکن است لازم باشد که آن« را قطع کنید و دوباره از اسنپ چت استفاده کنید. گاهی برنامه‌های شخص ثالث با اتصال VPN به مشکل برمی‌خورند.

مجوزهای شبکه را اپلیکیشن در بررسی کنید

مشکلات اسنپ چت

اگر اتصال اینترنت شما قوی باشد و برنامه‌های دیگر برای تان کار کنند اما اسنپ چت با مشکل رو به رو شده است، ممکن است که مجوزهای درستی برای برنامه وجود نداشته باشد. مجوزهای لازم می‌تواند شامل مجوزهای دستگاه تلفن، لوکیشن، محل ذخیره سازی و غیره باشد. یک راه ساده برای بررسی مجوزهای اسنپ چت از داخل خود برنامه است.

نحوه ویرایش مجوزها از داخل اسنپ چت

  • ابتدا اسنپ چت را باز کنید.
  • نمایه را باز کنید
  • روی تنظیمات کلیک کنید
  • روی گزینه مجوزها یا Permissions کلیک کنید.
  • روی Missing permissions کلیک کنید تا فعال شوند. این روند تنظیمات سیستم را برای چک کردن تمام مجوزهای برنامه باز می کند.

پاک کردن کش

بیشتر برنامه‌های مدیا و غیره برخی از دیتاها را روی گوشی یا دستگاه دانلود می‌کنند. اگر این فایل‌ها خراب باشند ممکن است باعث متوقف شدن اسنپ چت شوند. پاک کردن فایل‌ها می‌تواند به برطرف کردن مشکل فعلی کمک کند. با پاک کدرن کش بدن اینکه هیچ اطلاعات مهمی را از دست بدهید، می‌توانید مشکل موجود در اپلیکیشن را برطرف کنید.

نحوه پاک کردن کش در اسنپ چت

  • ابتدا اسنپ چت را باز کنید
  • نمایه را باز کنید.
  • روی تنظمیات کلکی کنید.
  • به پایین اسکرول کرده و گزینه Clear Cache را انتخاب کنید.

مشکل اراسل نشدن پیام در اسنپ چت

اگر قادر به ارسال پیام در این اپلیکیشن نیستید، در صورتی که از اتصال اینترنت مطمئن هستید، می‌توانید چند گزینه را امتحان کنید. ابتدا سعی کنید گوشی را همانطور که در بالا ذکر شد، ری استارت کنید.

اگر مشکل اسنپ چت برطرف نشد، باید مکالمات و چت‌ها را پاک کنید. با پاک کردن مکالمات هم پیام‌های ارسالی و هم پیام‌های دریافتی پاک می‌شوند.

چطور مکالمات را در اسنپ چت پاک کنیم؟

  • ابتدا نمایه راباز کنید.
  • روی تنظیمات کلیک کنید.
  • به پایین اسکرول کرده و روی Clear Conversation کلیک کنید.
  • گزینه conversation to clear و سپس تایید را انتخاب کنید.

اگر مکالمه را پاک کردی و اسنپ هنوز کار نمی‌کند، بهترین گزینه این است که کانتکت‌ها و فرندها را پاک کنید. این کار هم مشکل ارسال و دریافت پیام را مرتفع می‌کند.

چطور فرندها را در اسنپ پاک کنیم؟

  • نمایه را باز کنید.
  • گزینه اضافه کردن فرند را انتخاب کنید.
  • روی دوستان یا Friends ضربه بزنید.
  • فردی که مورد نظرتان است را انتخاب کرده و آن را پاک کنید.

این‌ها مواردی است که برای حل مشکلات اسنپ چت عنوان شدند. در صورتی که هر کدام از این موارد مشکلات شما را حل نکرد، با کلیک روی لینک زیر می‌توانید به طور مستقیم با اسنپ چت تماس بگیرید.

2 دیدگاه دربارهٔ «مشکلات اسنپ چت و راهکارهای برطرف کردن آن»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *