مشکلات گوشی های سامسونگ گلکسی A5 و A3 (2017) و راه حل آن ها

تکنولوژی مسائل و مشکلات مربوط به خود را دارد.همانند تمامی تلفن های همراه گلکسی

A3(2017) و A5(2017) نیز در برخی مواقع دچار مشکلاتی می شوند.البته این گوشی ها مانند Note 7 منفجر نمی شوند اما گاهی اوقات مشکلات کوچکی در رابطه با آن ها برای کاربران پیش می آید.خوشبختانه ما برای برطرف شدن این مشکلات راه حل هایی داریم.

شارژ باتری سریعا خالی می شود

مشکل

کاربران زیادی تاکنون این مشکل را در رابطه با گوشی های گلکسی A3(2017) و A5(2017)  گزارش داده اند.شارژ باتری در ظرف چند ساعت خالی می شود در حالی که شهرت گوشی های گلکسی A5 به واسطه ی عمر طولانی باتری آن ها می باشد.

راه حل

درصورتی که کاهش عمر باتری یک مسئله کاملا جدی به نظر برسد احتمالا گوشی شما نقصی دارد زیرا عمر باتری در گوشی های A5(2017) بسیار زیاد است البته گوشی های A3(2017) نیز از این ویژگی تا حدودی برخوردار هستند.معمولا می توان با استفاده از این گوشی ها یک روز کامل را بدون خالی شدن باتری سپری کرد اما درصورتی که باتری ظرف مدت چند ساعت خالی می شود گوشی شما دچار مشکل شده است.

به قسمت تنظیمات باتری رفته و بررسی کنید کدام یک از برنامه ها شارژ زیادی مصرف می کنند.برخی برنامه ها در پس زمینه اجرا می شوند و درصورتی که به درستی بهینه سازی نشده باشند می توانند منجر به خالی شدن شارژ باتری شوند.

2 1 مشکلات گوشی های سامسونگ گلکسی A5 و A3 (2017) و راه حل آن ها

اسکنر اثرانگشت،اثر انگشت را شناسایی نمی کند.

برخی اسکنرهای اثرانگشت،اثرانگشت را به سختی تشخیص می دهند.معمولا در این امر عوامل زیادی از قبیل روشی که از طریق آن اثرانگشت خود را ثبت کرده اید،حالت انگشت و… دخالت دارند.کاربران بسیار زیادی تاکنون از اسکنر اثرانگشت در گوشی های گلکسی A5(2017)  شکایت داشته اند.

راه حل

در اغلب موارد،منشا بروز این مشکل خود کاربر است.مطمئن شوید اثرانگشت خود را از زوایای مختلفی ثبت کرده اید و همین زوایا را در مواقعی که می خواهید قفل گوشی را باز کنید به کار بگیرید.بسیاری از کاربران فقط انگشت خود را بدون آن که به درستی بکشند روی اسکنر قرار می دهند علاوه بر این به یاد داشته باشید که انگشت نباید خیس باشد.

طبق گزارشات به نظر می رسد که مشکل اسکنر اثرانگشت در گوشی های A5(2017) بیشتر از گوشی های A3(2017) است.احتمال دارد سامسونگ نوعی بروزرسانی را به منظور برطرف کردن این مشکل عرضه کند.

3 مشکلات گوشی های سامسونگ گلکسی A5 و A3 (2017) و راه حل آن ها

تلفن همراه به کامپیوتر متصل نمی شود

مشکل

معمولا کامپیوتر گوشی گلکسی A3(2017) یا A5(2017) را هنگامی که با استفاده از کابل USB به آن وصل می شوند شناسایی می کند اما در برخی مواقع این گونه نیست.

راه حل

ابتدا لازم است از یک کابل با کیفیت استفاده کنید(یا از کابل سازنده یا سایر برندهای معتبر) درصورتی که پس از اتصال گوشی چیزی روی صفحه کامپیوتر مشاهده نکردید نگران نشوید.به گوشی خود نگاه کنید.امکان دارد گوشی ارتباط را شناسایی کرده  و روی صفحه نمایشگر آن نوشته باشد که چه کاری را از این پس باید انجام دهید.درصورتی که هیچ واکنشی از جانب گوشی دریافت نکردید گزینه های توسعه دهنده را بررسی کرده و USB debugging را فعال کنید.

اتصال به WiFi قطع می شود

مشکل

امکان دارد با گوشی گلکسی A3 یا A5 خود به اینترنت وصل شوید و ناگهان اتصال قطع شود و این اتفاق هر لحظه رخ دهد.مشخص کردن دلیل اصلی بروز این اتفاق آسان نیست.

راه حل

سامسونگ تاکنون هیچ گونه راه حل رسمی را برای برطرف کردن این مشکل عرضه نکرده است.از آن جایی که عوامل بسیار زیادی در بروز این اتفاق نقش دارند مشخص کردن دلیل اصلی آن دشوار است.درصورتی که اطمینان دارید مشکل در رابطه با گوشی است و نه اتصال اینترنتی،پیکربندی شبکه را بررسی کرده و برنامه ها را بروزرسانی کنید.برای مطمئن شدن از ثبات برنامه ها همواره آن ها را بروز نگه دارید.اگر پس از انجام این کارها مشکل برطرف نشد آن را با ما در بخش نظرات به اشتراک بگذارید.

4 1 مشکلات گوشی های سامسونگ گلکسی A5 و A3 (2017) و راه حل آن ها

صفحه لمسی به درستی کار نمی کند

گاهی اوقات صفحه لمسی تلفن همراه هیچ واکنشی از خود نشان نمی دهد،حرکت در گوشی A3(2017) یا A5(2017) دشوار شده و پیام ارسال نمی شود.

راه حل

این مشکل می تواند مربوط به سخت افزار گوشی باشد،اگر به تازگی تلفن همراه خود را خریداری کرده اید ممکن است دچار نقص باشد.یکی از دیگر دلایل بروز این مشکل افتادن گوشی روی زمین یا ضربه به آن است.معمولا نمی توانید این مشکل را خودتان حل کنید پس بهتر است گوشی خود را به یک تعمیراتی ببرید.

اگر مشکل مربوط به نرم افزار است خاموش و روشن کردن گوشی می تواند کارساز باشد. درصورتی که یک کاربر با تجربه هستید می توانید نصب یک ROM دیگر را امتحان کنید اما پیش از انجام این کار مطمئن شوید گارانتی تلفن همراه باطل نمی شود.

25 دیدگاه دربارهٔ «مشکلات گوشی های سامسونگ گلکسی A5 و A3 (2017) و راه حل آن ها»

  1. با سلام و خسته نباشد گوشی من A3 2017 هست ایا گوشی سامسونگ A3 2017 فلش یا USB نمیخوره و فلش USB به تنهایی قاد ره انجام نیست و در گوشی پخش نمیشود یا نه اگه میخوره چه طوری میشه گزینه شو فعال کرد در نتظیمات مرسی از راهنمامیتون

  2. سلام A3 دارم رمز صفهش فقط به صورت پین کد میشه گذاشت و نمیشه از الگو و.. استفاده کرد حتی الان پینش رو نمیتونم عوض کنم چکار کنم لطفا توزیح بدین

  3. سلام.
    A3 ۲۰۱۶ دارم . از امروز خیلی اتفاقی اتصال ب وای فای قطع و وصل میشه . چیکار کنم رفع بشه . ممنون

  4. من یک مبایل (A3(2017دارم بعد از شیش ماه خرید اثر انگشت موبایل دچار مشکل شده میخواستم مشکل این رامتوجه بشم

  5. سلام
    گوشیمA3 هست، otg رو بالا نمیاره، از روشی که برای سری s گفتیدم استفاده کردم ولی جواب نمیده.
    ممنون از راهنماییتون.

  6. سلام من گوشی A5 2017 دارم و تازگی وقتی شارژ خودشو بهش وصل میکنم پیغام می ده شارژ کند هیت و از شارژر خودش استفاده کنید حتی شارژر دیگه ای هم استفاده کردم همین پیغامو میده دلیلش
    چی هست کسی می دونه

  7. با سلام من گوشی a5 2017 دارم ، گوشی من به وای فای وصل نمیشه و قبلا دو بار رامش و عوض کردم و بعد از هر دو بار درست شد ، ولی بازم مثل قبل شده و به وای فای وصل نمیشه و تایید اعتبار نمیشه ، من حتی آپدیت گوشی رو هم انجام دادم ولی بازم این مشکل حل نشد

  8. با سلام و خسته نباشید من یه مشکلی دارم وقتی رمز گوشی رو میزنم هم اثر انگشت و هم الگو بعدش دیگه گوشی قفل نمیشه یعنی وقتی دکه خواموشی صفحه رو میزنم میبینم که قفل نیست صفحه چیکار باید کرد

  9. سلام.من گوشیم رو تازه گرفتم(a7 2017)با اینترنت خط خوب کار میکنه اما با وای فای کندی زیاد سرعت داره یا قطع و وصل میشه.دیگه کلافه م کرده.ممنون میشم اگه راه کاری دارید زودتر بهم بگید(اپدیت اخر اندروید هم هستش)

  10. سلام صبح که از خواب پاشدم با این مشکل روبه رو شدم صفحه گوشی ابی شده و پیام downloading dont turn off your targets داده بود که اطلاعاتی از گوشی بالای صفحه هم داده بود ولی نمیشه کاری کار حتی ریستارت هم نمیشه مدل گوشی a5 هست

  11. سلام .گوشی من A5.2017 یک سالی دارمش .تازگیا حسگرش کار نمیکنه .میگه خطایی در حسگر اثر انگشت رخ داده است .کسی میتونه رهنمایی کنه ؟؟

  12. سلام
    گوشی a5 2017 دارم اندروید ۸ رو نصب کردم الان پیام رسان گوشی مشکل داره وقتی پیام رسانو باز میکنم بعد از چند ثانیه هنگ میکنه و از برنامه میاد بیرون لطفا اگه کسی بلده راهنمایی کنه
    ممنون

  13. گوشی A5 خود به خود شروع به عکس گرفتن و شماره گیری کرد و نه خاموش میشد و نه بی خیال. اگر تکرار شد چه کنم

  14. با سلام در زمان شارژ گوشی a5 صفحه ای به عنوان محافظ شارژ روشن میشود و موجب از کار افتادن آلارم در زمان شارژ گوشی میشود چطور مبتوان مشکل را حل کرد؟

  15. سلام . من گوشی a3 دارم . پیغام گوشی شما بیش از حد داغ شده است را میده و شارژ نمیشه . حتی چند روز هم گوشی خاموش گذاشتم و لی درست نمیشه×××!!! ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. سلام
      باید گوشی رو دقیقا بررسی کنید
      این ارور ها معمولا در اثر اختلالات نرم افزار پیش میایند .
      پاک کردن کش ،دیتا و حتی ریست فکتوری میتونه کمک کننده باشه

  16. سلام ببخشید من تازگی تاچ گوشیم که a520 2017 هست رو عوض کردم الان قسمت پایینش به سختی کار میکنه تست لمس هم میزنم قشنگ کار میکنه داخل شارژ هم درسته کسی هست راهنمایی کنه

  17. متاسفانه چند سال پیش برای مادرم A5 2016 خریدم تا امروز همیشه مشکل داشتیم باهاش. خود به خود بلوتوثش خراب میشه باز بهد یه ماه درست میشه وای فایش خراب میشه جوری که مدام خاموش روشن میشه باز خود به خود درست میشه. الکی الکی میره رو هنگ یک شبانه روز همگ.میمونه فقط آرم سامسونگ روش چشمک میزنه تا باطریش تموم شه و چه و چه که خدا دلش میسوزه و شفاش میده… بسیار وشیمونم از خریدش و نمیدونم چیکار کنم. نمایندگی یک و نیم میگیره درستش کنه تازه میگه ممکنه درست هم نشه. چیپست وای فای رو یکبار عوض کردیم باز همین داستان هست. الانم باز هنگ کرده نمیدونیم چکارش کنیم

  18. سلام وقت بخیر
    من گوشی a52017 دارم. چند وقت هست که به wifi وصل نمیشه وقتی wifi رو خاموش و روشن می کنم وصل میشه بعد یاز قطع میشه. بقیه گوشی های توی خونه همه وصل میشن و مشکلی نیست. باید چیکار کنم

  19. نوراله ضرونی

    سلام،من گوشی a5 ۲۱۷دارم یه مدت ۳ماهی هست گوشیم خیلی زود نسبت به قبل شارژ خالی میکنه هنگام استفاده داغ میشه

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *