نحوه هارد ریست کردن گوشی شیائومی

برای ریست کردن تمام تنظیمات به حالت پیش فرض کارخانه و حذف محتوای ذخیره شده در گوشی شیائومی، می توانید به تنظیمات گوشی رفته و تنظیم مجدد داده های کارخانه (Reset Factory) را در گوشی شیائومی انجام دهید. اما گاهی اوقات ممکن است اینکار برای شما موثر نباشد. برای مثال، ممکن است شما رمز حساب Mi خود که برای انجام ریست گوشی لازم است را فراموش کرده باشید؛ ممکن است MIUI شما هنگ کرده باشد و شما نتوانید برای انجام ریست فکتوری گوشی وارد بخش تنظیمات شیائومی شوید؛ یا حتی الگو یا رمزعبور خود برای ورود به گوشی را فراموش کرده باشید. در این حالات هارد ریست کردن می تواند آخرین راه حل باشد.

برای هارد ریست کردن گوشی های شیائومی در این لینک همراه ما باشید.

انجام فکتوری ریست از طریق Recovery

راه اندازی Recovery Mode در MIUI شیائومی

راه های مختلفی برای بوت کردن گوشی شیائومی در Recovery Mode (حالت بازیابی) وجود دارد، اما ساده ترین راه برای انجام اینکار در گوشی های شیائومی و ردمی انجام دادن آن از طریق MIUI است. گوشی خود را باز کنید و پس از ورود به تنظیمات وارد بخش About Phone شوید. در این بخش پس از انتخاب System Updates به More Options بروید. در اینجا روی Reboot to Recovery mode ضربه بزنید.

1 14 نحوه هارد ریست کردن گوشی شیائومی

راه اندازی شیائومی در حالت Recovery Mode به کمک کلیدهای سخت افزاری

اگر سیستم عامل گوشی شما خراب شده است و نمی توانید وارد بخش MIUI گوشی خود شوید، شیائومی را از طریق کلیدهای سخت افزاری در حالت بازیابی بوت کنید. برای خاموش کردن گوشی شیائومی یا ردمی خود، کلید Power را نگه دارید. اگر اینکار برای شما کار نکرد و نتوانستید گوشی خود را خاموش کنید، ممکن است لازم باشد باتری آن را برداشته و مجددا نصب کنید. هنگامی که گوشی شما خاموش شد، دکمه های پاور و کم کردن صدا را به صورت همزمان فشار دهید تا زمانی که صفحه Select Boot Mode را روی نمایشگر خود مشاهده کنید. مدل های مختلف شیائومی یا ردمی یا MIUI ممکن است برای ورود به حالت Recovery به روش های متفاوتی نیاز داشته باشند. برخی کاربران گفته اند که فشار دادن کلید زیاد کردن صدا و پاور به طور همزمان باعث ورود به حالت بازیابی می شود. شما باید حالت های بوت متفاوتی در گوشی خود مشاهده کنید از جمله Recovery Mode، Fastboot Mode و Normal Mode. از دکمه کم کردن صدا استفاده کنید تا نشانگر را به Recovery Mode منتقل کنید و با فشار دادن کلید زیاد کردن صدا آن را انتخاب کنید. پس از آن دکمه پاور را فشار دهید تا وارد حالت بازیابی سیستم اندروید خود شوید.

حذف داده‌ها و ریست شیائومی در حالت Recovery

منو اصلی حالت Recovery در گوشی های شیائومی و ردمی مانند تصویر زیر خواهد بود.

2 13 نحوه هارد ریست کردن گوشی شیائومی

در حالت بازیابی، Wipe & Reset را برجسته و انتخاب کنید؛ سپس گزینه های Wipe Cache (پاکسازی حافظه پنهان)، Wipe User Data (پاکسازی داده کاربر)، Wipe SD Card (پاکسازی کارت حافظه) و Wipe All Data (پاکسازی همه داده‌ها) را دریافت خواهید کرد. برای حذف تمام داده های کاربری گوشی شیائومی در حالت بازیابی راهنمایی های روی صفحه نمایش خود را دنبال کنید. توجه داشته باشید داده های حذف شده در حالت بازیابی قابل برگشت نیستند. پس، حذف آنها به معنی از دست دادن کامل آنهاست.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *