مخفي كردن برنامه ها در سامسونگ در اندروید بدون نیاز به روت

مخفي كردن برنامه ها در گوشی اندروید چگونه است ؟ همیشه یک دوست یا همراه وجود دارد که بخواهد به نوعی در گوشی شما فضولی کند. چه یک چت واتس اپ باشد و چه گالری، زمانی که چشم کسی به اطلاعات شما بیفتد نوع محتوا فرقی نمی کند. اگرچه قفل کننده برنامه ها به شما کمک می کنند تا برنامه های حساس را قفل کنید ولی اگر از من می پرسید باید بگویم چنین برنامه هایی، اندکی برای شما مزاحمت ایجاد می کنند. دائما وارد کردن پین یا کشیدن الگو آن هم فقط برای دیدن یک پیام واقعا عذاب آور است. بنابراین سوال این است که چگونه می توانید در عین اینکه برنامه ها را از دست افراد سرک کش پنهان کنید بتوانید هر لحظه ای که بخواهید به آنها دسترسی پیدا کنید؟

پس از کش و قوس های فراوان بالاخره روش زیر را به عنوان بهترین روش برگزیدیم. از آنجا که اکثر گوشی های اندروید روت نیستند، راه حل زیر نه تنها به روت نیازی ندارد بلکه استفاده از آن نیز بسیار ساده است. بنابراین در این مطلب چگونگی پنهان کردن برنامه ها بدون نیاز به روت را بررسی کرده ایم.

پیش شرط لازم برای انجام این روند این است که حتما باید یکی از لانچرهای زیر را در گوشی خود داشته باشید:

  • Nova
  • Apex Launcher

1-مخفي كردن برنامه ها با استفاده از Nova Launcher

Nova یکی از لانچرهای شگفت انگیز است و به خاطر سفارشی سازی های عالی و سهولت استفاده بسیار محبوب است. علاوه بر این ها توانایی تغییر نام برنامه و ویرایش آیکون آنها شما را بسیار خشنود خواهد ساخت. بهترین مورد درباره این لانچر این است که می توانید با نسخه رایگان Nova آن نیز برنامه ها را پنهان کنید.

1a مخفي كردن برنامه ها در سامسونگ در اندروید بدون نیاز به روت 1b مخفي كردن برنامه ها در سامسونگ در اندروید بدون نیاز به روت

همه کاری که باید انجام دهید این است که روی برنامه فشار طولانی دهید و سپس روی Edit ضربه بزنید. هنگامی که پنجره ویرایش باز می شود، یک نام گمراه کننده برای برنامه وارد کنید (برای مثال ابزار سیم‌کارت برای پیامرسان FB) همچنین یک آیکون گمراه کننده نیز قرار دهید. یک آیکون با چرخ دنده یا ابزار می تواند انتخاب خوبی برای پنهان کردن بهتر باشد.

هیچ چیز در این زمینه بهتر از یک مجموعه عظیم آیکون برای استفاده از آن در زمینه های مختلف به کمک شما نخواهد آمد.

در مورد فوق، من از مجموعه آیکون Rondo از Benas Dzimidas استفاده کرده ام. این برنامه بیش از 3000 آیکون در اختیار شما قرار می دهد.

2a مخفي كردن برنامه ها در سامسونگ در اندروید بدون نیاز به روت 2b مخفي كردن برنامه ها در سامسونگ در اندروید بدون نیاز به روت

اگر به تصویر بالا نگاه کنید متوجه خواهید شد که افراد کمی هستند با یک آیکون آبی بتوانند تشخیص دهند برنامه موردنظر Slack است.

2- استفاده از Apex Launcher

لانچر Apex دارای قابلیت های بهتری در زمینه پنهان کرده برنامه هاست. در حقیقت یک قابلیت درونی دارد که فقط برای این منظور طراحی شده است.

3 12 مخفي كردن برنامه ها در سامسونگ در اندروید بدون نیاز به روت

به تنظیمات Drawer بروید و روی گزینه Hidden Apps ضربه بزنید. برنامه های موردنظر خود را انتخاب کنید و بر روی ذخیره ضربه بزنید. به همین راحتی، برنامه های شما از کشو برنامه ها پنهان شدند.

4 10 مخفي كردن برنامه ها در سامسونگ در اندروید بدون نیاز به روت

حالا چگونه می توانید به برنامه های پنهان خود دسترسی پیدا کنید؟ خب، به ساده ترین روش ممکن تنها لازم است نام برنامه ها را در برنامه جستجوی گوگل بنویسید.

3- مخفي كردن برنامه ها با Nova Prime Launcher

اگر Nova Prime را در گوشی خود داشته باشید، می توان سناریو لانچر Apex را در آن تکرار کرد. در اینجا، گزینه پنهان کردن برنامه ها در تنظیمات App و Widget قرار دارد.

5 6 مخفي كردن برنامه ها در سامسونگ در اندروید بدون نیاز به روت

هنگامی که در برنامه هستید، کشو برنامه ها را جستجو کرده و برنامه های موردنظر خود را انتخاب کنید.

4. مخفي كردن برنامه ها در سامسونگ

از ابزار پوشه امن یا همان (Secure Folder) استفاده کنید

همان‌طور که از نام آن پیدا است، ابزار پوشه امن در گوشی‌های سامسونگ یک محیط امن برای ذخیره اطلاعات حساس و محرمانه است. برای مطالعه کامل درباره پوشه امن و ویژگی‌های آن بر روی این لینک ضربه بزنید.شما می‌توانید برنامه‌های خود را از گوشی گلکسی سامسونگ خود به پوشه امن که توسط امنیت ناکس سامسونگ پشتیبانی می‌شود، منتقل کنید. در اینجا نحوه فعال‌کردن و استفاده از پوشه امن برای مخفی کردن برنامه‌ها درگوشی گلکسی سامسونگ را بررسی می‌کنیم.

به طور پیش‌فرض پوشه امن در کشوی برنامه‌های سامسونگ وجود ندارد. ابتدا باید آن را از منوی اعلانها فعال کنیم. برای این منظور مطابق دستورالعمل زیر اقدام کنید.

مرحله 1: انگشت خود را از بالابه‌پایین بر روی صفحه بکشید تا مرکز اعلانات را باز کنید

مرحله 2: گزینه پوشه امن را از لیست پیدا کنید و آن را فعال کنید.

مخفی کردن برنامه‌ها در گلکسی

مرحله 3: حالا برنامه پوشه امن را در کشوی برنامه‌های خود مشاهده می‌کنید.

مرحله 4: پوشه امن را اجرا کنید و بر روی نماد + ضربه بزنید

مخفی کردن برنامه‌ها در گلکسی

مرحله 5: شما می‌توانید برنامه‌هایی را از فروشگاه Google play یا Galaxy app store دانلود کنید یا برنامه‌هایی را از داخل تلفن خود انتخاب کنید.

مرحله 6: برنامه‌هایی که می‌خواهید مخفی کنید را انتخاب کرده و روی گزینه Add در پایین ضربه بزنید.

91 3 روش برتر برای مخفی کردن برنامه‌ها در گلکسی سامسونگ

حال برنامه‌های مخفی شده را می‌توانید در صفحه اصلی پوشه امن ببینید. دوباره می‌توانید به قسمت مرکز اعلانات بروید و پوشه امن را از کشوی برنامه‌ها غیرفعال کنید.

دفعه بعد که می‌خواهید به برنامه‌های مخفی شده دسترسی داشته باشید، باید پوشه امن را طبق روش بالا از قسمت مرکز اعلان ها فعال کنید تا برنامه‌های مخفی شده در صفحه اصلی پوشه امن مشاهده کنید.

سخنان پایانی

بنابراین اینها روش هایی هستند که می توانید به کمک آنها برنامه ها را پنهان کرده یا شکل آنها را دهید، البته این در صورتی است که می توانید به راحتی دوباره به آنها دسترسی پیدا کنید. اکثر گوشی های جدید اندروید این روزها با بخش های امنی ارائه می شوند. همانند گوشی های جدید سری سامسونگ گلکسی که با پوشه ای به نام Secure Folder عرضه می شوند که می توان به کمک آن هرگونه اطلاعات حساس و برنامه ها را رمزنگاری و قفل کرد. بدون تایید، شما حتی نمی توانید دریابید که چه چیزهایی ممکن است در آن باشد. بهترین چیز درباره آن این است که می توانید تصاویر یا اسناد خاصی را قفل کنید، بنابراین دست افراد مزاحم از آنها دور خواهد بود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *