آموزش ریکاوری عکس‌های حذف‌شده در گوشی اندروید

برای همه‌مان پیش آمده که اشتباهاً عکس‌هایی را از گوشی‌مان حذف کنیم؛ منتهی اگر یک چیز غیر قابل جایگزین و عزیز را حذف کنیم، چطور؟ نکته اول این که نباید وحشت کنید، اما اگر می‌خواهید آن عکس‌ها را ریکاوری کنید باید سریع وارد عمل شوید! دستورالعمل ما را در ادامه دنبال کنید و بعد قادر خواهید بود در جیک ثانیه عکس‌های‌تان را دوباره داشته باشید.

شاید از سر عصبانیت کلی عکس از گالری خود پاک کرده و بعد پشیمان شده باشید و حالا به همین خاطر دنبال چنین مقاله‌ای آمده باشید. نگران نباشید، هنوز خیلی دیر نشده است! اگر به طرز ناخوشایندی کنجکاو هستید بدانید چه اتفاقاتی ممکن است برای عکس‌های‌تان بیفتد، در ادامه مقاله درباره نحوه بکاپ گرفتن از آن‌ها هم می‌توانیم کمک‌تان کنیم که در نتیجه دیگر هیچوقت مجبور نخواهید بود این وحشت را دوباره تجربه کنید.

نحوه ریکاوری عکس‌های حذف‌شده با برنامه مخصوص

ابتدا به پلی استور رفته و DiskDigger photo recovery را دانلود و سپس آن را اجرا کنید. برنامه‌های زیادی در پلی استور هستند که ادعای ریکاوری عکس‌های حذف‌شده را دارند اما بعد از تحقیقات ما، DiskDigger نه تنها قابل اطمینان‌تر بود بلکه از لحاظ تبلیغاتی هم مزاحمت کم‌تری ایجاد می‌کرد.

دانلود DiskDigger photo recovery

خوب است که بعد از نصب برنامه، وای‌فای و اینترنت همراه گوشی را خاموش کنید. دلیلش این است که وقتی داده‌ای حذف می‌شود – چه عکس، موسیقی یا سند باشد – تا وقتی که چیزی در حافظه دستگاه چیزی روی آن نوشته نشود، در واقع هنوز حذف نشده است. به علاوه خیلی حیاتی است که تمام برنامه‌هایی پاکسازی گوشی‌تان را فورا غیر فعال کنید، چراکه این برنامه‌ها ممکن است فایل‌هایی که اشتباهاً حذف کرده‌اید را به طور دائمی حذف کرده و ریکاوری کردن آن‌ها را غیرممکن کنند.

توجه: DiskDigger در دستگاه‌های روت‌نشده فقط می‌تواند تصاویر را از حافظه پنهان ثامبنیل‌ها (یا تصاویر بندانگشتی) ریکاوری کند، که یعنی به احتمال زیاد تصاویر ریکاوری‌شده نسبت به عکس‌ها و ویدیوهای اصلی، کیفیت کم‌تری خواهند داشت. ریکاوری کردن نسخه اصلی و تمام‌رزولوشن عکس‌ها یا ویدیوها تنها با روت کردن دستگاه، و گرفتن نسخه  Proیا «تخصصی» برنامه مذکور، ممکن است. اگر نمی‌دانید چطور گوشی‌تان را روت کنید، برای شروع کار به راهنمای کامل «نحوه روت کردن گوشی‌های اندروید» ما مراجعه کنید.

اگر عکس‌هایتان به تازگی حذف شده باشند، DiskDigger قاعدتاً قادر خواهد بود آن عکس‌ها را پیدا کند. بعد گزینه‌ای به شما داده خواهد شد که یا آن‌ها را روی پوشه‌ای در دستگاه خود بازیابی کنید یا روی یک سرویس ابری از آن‌ها بکاپ بگیرید.

22 3 آموزش ریکاوری عکس‌های حذف‌شده در گوشی اندروید

در ابتدا به نظر نمی‌رسید DiskDigger قادر به پیدا کردن عکس‌ها باشد اما یک سری تغییرات سریع در تنظیمات برنامه و برداشتن تیک گزینه minimum file size (حجم فایل حداقلی) عکس‌ها را پیدا کرد. همانطور که بالاتر هم گفتیم، اگر می‌خواهید عکس‌هایتان را ریکاوری کنید به نسخه تخصصی برنامه نیاز خواهید داشت که در لینک زیر قابل دسترس است. چهار دلار بهای ناچیزی است که می‌توان برای پس گرفتن خاطرات عزیز پرداخت کرد.

نسخه حرفه‌ای برنامه DiskDogger Pro

اگر می‌خواهید از قابلیت پاکسازی برنامه استفاده کنید حواستان جمع باشد، چراکه بعضی کاربران تمام عکس‌هایشان را حذف کردند آن هم به این خاطر که نمی‌دانستند این کار همه‌چیزشان را حذف خواهد کرد؛ نه فقط عکس‌هایی که خودشان عمداً برای حفظ حافظه گوشی پاک کرده‌اند.

وقتی عکس‌هایتان را ریکاوری کردید، بهتر است اطمینان حاصل کنید که این اتفاق هیچوقت تکرار نمی‌شود. همه‌مان خوب می‌دانیم پیشگیری بهتر از درمان است.

نحوه تهیه بکاپ از عکس‌ها در سیستم اندروید

حالا که نحوه ریکاوری عکس‌های حذف‌شده در سیستم‌عامل اندروید را توضیح دادیم، نوبت به مرحله بعد یعنی جلوگیری از تکرار دوباره این موقعیت رسیده است. برای این کار، استفاده از برنامه‌ای همچون Google Photos را پیشنهاد می‌کنیم. این برنامه حافظه تصویری نامحدود (به شرط این که فایل‌ها خیلی حجیم نباشند) ارائه می‌دهد و راه‌اندازی قابلیت بکاپ‌گیری آن نیز ساده است.

دانلود برنامه Google Photos از پلی استور

33 2 آموزش ریکاوری عکس‌های حذف‌شده در گوشی اندروید

وقتی برنامه را نصب کردید کافی‌ست به تنظیمات (Settings) برنامه و سپس به Backup & Sync بروید. در آنجا قادر خواهید بود تعداد دفعات – و روشی – که می‌خواهید عکس‌های‌تان بکاپ گرفته شوند را انتخاب کنید. صد البته که ما گزینه «بیش‌ترین تعداد ممکن بکاپ‌گیری» ( backing up as often as possible) را توصیه می‌کنیم.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *