چگونه فلاش یک دستگاه اندروید را روشن کنیم؟

مدول فلاش که در اکثر گوشی های هوشمند تعبیه شده، تنها برای عکاسی در نور کم نیست، بلکه می توان از آن بعنوان چراغ قوه استفاده کرد. مثلا اگر نتوانستید قفل در خانه را در تاریکی شب باز کنید، می تواتید خیلی راحت فلاش گوشیتان را روشن کنید.

اما چگونه می توانید فلاش گوشی اندرویدتان را روشن کنید؟ خب روش های زیادی برای روشن کردن آن وجود دارد که برخی از آنها مختص گوشی های هوشمند خاصی هستند. در ادامه به برخی ازین روش ها اشاره می کنیم تا سری بعد که دیر وقت از مهمانی به خانه آمدید بتوانید راحت و سریع در را باز کنید.

روش ۱: از قسمت دسترسی سریع فلاش را روشن کنید

Honor 8 Pro quick settings چگونه فلاش یک دستگاه اندروید را روشن کنیم؟

گوگل میانبر فلاش را به گوشی های اندروید ۵ لولیپاپ اضافه کرد که در قسمت تنظیمات سریع قرار دارد. برای روشن کردن آن کافیست قسمت دسترسی سریع که در بالای گوشی قرار دارد را باز کنید، شکل فلاش را پیدا کرده و آن رویش کلیک کنید. فلاش بلافاصلخ روشن می شود و پس از آنکه کارتان تمام شد با کلیک مجدد رو ایکون خاموش خواهد شد.

درحالیکه اکثر گوشی های اندروید لولیپاپ و مدل های بالاتر باید این امکان را داشته باشند، اما برخی ندارند. اگر شکل فلاش در قسمت دسترسی سریع گوشیتان نیست باید از روش های دیگر آن را روشن کنید.

دستور مرحله به مرحله:

۱.قسمت اعلانات که در بالای صفحه لست را با حرکت انگشت از بالا به پایین باز کنید.

۲.ایکون فلاش یادچراغ قوه را پیدا کرده و رویش کلیک کنید. به همبن سادگی!

روش ۲: استفاده از یک اپلیکیشن جداگانه

Shake Flashlight. چگونه فلاش یک دستگاه اندروید را روشن کنیم؟

احتمال اینکه شرکت سازنده ی گوشی در کمال مهربانی اپلیکیشن فلاش را برایتان نصب کرده باشد خیلی زیاد است. در غیر این صورت باید نرم افزار فلاش را از پلی استور دانلود و نصب کنید. نگران نباشید چون چندین نرم افزار رایگان در این زمینه وجود دارد که می توانید به دلخواه یکی از آنها را نصب کنید.

یکی از بهترین برنامه های موجود، shake flashlight است که کاملا رایگان است و استفاده از آن بسیار راحت می باشد. کافیس نرم افزار را دانلود و نصب کنید و در زمان لازم بود به آرامی گوشیتان را تکان دهید تا فلاش روشن شود.روش دیگر این است که برنامه را باز کنید و روی ایکون روشن کردن کلیک کنید. اما معمولا تکان دادن گوشی را ترجیح خواهید داد چون سریع تر است. برای دانلود نرمدافزار به play store   مراجعه کنید.

اگر از نرم افزار shake flashlight  خوشتان نمی آید ده ها نرم افزار مشابه دیگر وجود دارند که می توانید در لینک ده  اپلیکیشن برتر فلاش آنها را ببینید.

دستور مرحله به مرحله:

  • نرم افزار shake flashlight را در گوشیتان دانلود کنید.
  • آن را باز کنید (تنها یک بار پس از نصب لازم به باز کردن برنامه دارید)
  • به آرامی گوشی هوشمندتان را تکان دهید تا فلاش روشن شود.

روش ۳: از گوگل اسیستنت (دستیار گوگل)  استفاده کنید

google pixel xl initial review aa 16 of 48 google assistant featured چگونه فلاش یک دستگاه اندروید را روشن کنیم؟

گوگل اسیستنت از اکتبر ۲۰۱۶ فعالیتش در گوشی های هوشمند پیکسلی را مجددا شروع کرده و شما می توانید از طریق دستورات صوتی با گوشی خود در ارتباط باشید. این امکان در تمام گوشی های هوشمند با اندروید ۶ و بالاتر وجود دارد و انقدر باهوش است که برایتان موزیکی را که می خواهید پخش کرده، از وضعیت آب و هوا مطلعتان می کند و البته فلاش گوشی را روشن می کند.

برای شروع اسیستنت کافیست  کلید صلی را برای چند ثانیه نگه دارید کنید تا بصورت پاپ اپ روی صفحه نمایان شود. پس از این کافیست چیزی مانند جمله” ok google turn on the flashlight!  را بگویید و صبر کنید تا اسیستنت کار اعجاز انگیزش را انجام دهد. وقتی دیگر فلاش را نمی خواهید کافیست بگویید ok google turn off the flashlight   تا اسیستنت فلاش را خاموش کند.

اگر هم حس می کنید حرف زدن با گوشی عجیب و غریب است می توانید دستورتان را به شکل نوشتاری به اسیستنت بگویید. کافیست آن را باز کنید و ایکون کیبورد در گوشه سمت چپ پایین را لمس کنید و در آن عبارت  turn on the flashlight را تایپ کنید.

دستور مرحله به مرحله :

  • کلید اصلی گوشی را چند ثانیه نگه دارید تا اسیستنت فعال شود.
  • بگویید ok google turn on the flashlight

روش ۴: یک شکل بکشید (تنها برای گوشی های one plus

OnePlus 5 8 چگونه فلاش یک دستگاه اندروید را روشن کنیم؟

اگر یک گوشی one plus  دارید روشن کردن فلاش بسیار سریع و راحت است. تنها کافیست وقتی صفحه گوشی خاموش است با انگشتتان حرف V  را  روی صفحه بنویسید. البته ابتدا باید از طریق تنظیمات این امکان را فعال کنید.

  • منوی تنظیمات گوشی وان پلاس را باز کنید.
  • گزینه ی gesture را انتخاب کنید
  • گزینه ی toggle flashlight  را بزنید
  • وقتی فعال شد درحالیکه صفحه گوشی خاموش است حرف V را با انگشت بکشید.

فرقی ندارد از کدام روش استفاده کنید، اما روشن کردن فلاش یک کار آنی است. شما کدام روش را ترجیح می دهید؟ نظرتان را کامنت کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *