پیدا کردن و استفاده از برنامه های instant (فوری) در اندروید

گوگل در کنفرانس گوگل l/o سال گذشته از ویژگی به نام “برنامه های فوری” برای اندروید خبر داد.پس از گذشت یک سال،اعلام کرد که برنامه های فوری اکنون برای استفاده همه ی توسعه دهندگان در دسترس است.همچنین در حال حاضر برنامه هایی که می توانید امتحان کنید شاید به تعداد انگشتان دست برسند.

برنامه هایی فوری چیست؟

به طور خلاصه،برنامه های فوری به کاربران اجازه می دهند که بسیاری از ویژگی های یک برنامه را با استفاده از لینک های عمیق و در محیطی مدولار استفاده کنند_به همین دلیل توسعه دهندگان باید آن را به عنوان یک ویژگی، فعال کنند.درحال حاضر،همانطور که گفته شد ممکن است دقیقا آن طور که شما انتظار دارید کار نکند.به عنوان مثال شما این برنامه ها را از Play Storeراه اندازی نمی کنید. بجای آن این برنامه ها را بطور ساده از نتایج جستو جو یا دیگر هایپر لینک های سازگار اجرا می کنید.

در اصل،هنگامی که شما روی یک لینک وب سایت که دارای برنامه فوری است کلیک می کنید،Google Play  موارد لازم برای اجرای برنامه را  دانلود می کند،سپس بلافاصله بدون نیاز به نصب آن را راه اندازی می کند.به این ترتیب می توانید از داشتن وب سایت همراه جلوگیری کنید(که اغلب می تواند آزاردهنده تر باشد)و در عوض یک آزمون محلی دریافت کنید که وقتی با آن کار می کنید قطع نخواهد شد.

در حال حاضر،برنامه های instant بر روی اندروید 6.0 و بالاتر کار می کنند،اما هم اکنون پشتیبانی از اندروید 5.x در دستور کار است.اگر گوشی شما این شراط را دارد، شاید بتوانید دسترسی به برنامه های فوری را فعال کنید.

فعال سازی برنامه های فوری

بسیار خوب! تا کنون با برنامه های فوری آشنا شدید و متوجه شدید که چه هستند ،حالا زمان آن رسیده تا مطمئن شوید می توانید از آنها استفاده کنید.

ابتدا با پایین کشیدن نوار اعانات  و ضربه زدن بر روی آیکون چرخ دنده تنظیمات به منوی تنظیمات گوشی خود بروید.

1495553104 picsay 1 پیدا کردن و استفاده از برنامه های instant (فوری) در اندروید

از اینجا به “Google” رفته و روی آن ضربه بزنید.

1495553170 picsay پیدا کردن و استفاده از برنامه های instant (فوری) در اندروید

در بخش “services” به دنبال “instant apps” بگردید.اگر این گزینه را ندارید، یا در حساب شما موجود نیست یا با دستگاه شما سازگار نیست.برای مثال بر روی Pixel و Nexus 6P وجود دارد  ولی بر روی گلکسیS8 موجود نیست. به هرحال اگر این گزینه را دارید ،ادامه داده و روی آن ضربه بزنید.

1495553237 picsay پیدا کردن و استفاده از برنامه های instant (فوری) در اندروید

برای فعال کردن این ویژگی،ضامن بالای صفحه را فشار دهید.یک پنجره با شرح مختصری از برنامه های فوری نشان داده می شود.فقط بر روی “Yes, I’m in” ضربه بزنید.

1495553664 picsay پیدا کردن و استفاده از برنامه های instant (فوری) در اندروید

 

1496153849 picsay پیدا کردن و استفاده از برنامه های instant (فوری) در اندروید

اکنو این ویژگی فعال شده است.  زمان شروع استفاده از آن است.

 استفاده از برنامه های فوری

در زمان نوشتن این متن،تنها تعداد کمی از برنامه ها از instant app پشتیبانی می کنند،بنابراین کار را ساده می کنیم و از برنامه Wish  استفاده می کنیم‌،که به نظر می رسد تقریبا برای همه کاربران کار می کند. .

گوگل کروم یا google now را باز کنید و Wish را جستجو کنید.

1495553383 picsay پیدا کردن و استفاده از برنامه های instant (فوری) در اندروید

گزینه ای را که دارایWish app- instant  هست را زیر توضیحات پیدا کنید و بر روی آن ضربه بزنید.

1495553432 picsay پیدا کردن و استفاده از برنامه های instant (فوری) در اندروید

پنجره گوگل پلی باز خواهد شد و به طور  خلاصه مواردی کهنیا به دانلود دارند را نشان می دهد. چد ثانیه بعد، برنامه ای کاملا اصلی باید اجرا شود.

1495553466 picsay پیدا کردن و استفاده از برنامه های instant (فوری) در اندروید

 

1495554235 picsay پیدا کردن و استفاده از برنامه های instant (فوری) در اندروید

علامتی شبیه به رعد و برق در نوار اعلانات نمایش داده می شود که نشان می دهد برنامه فوری در حال  اجرا می باشد. پایین کشیدن نوار اعلانات به شما چند گزینه را می دهد: رفتن به سایت  و اطلاعات برنامه. اولین گزینه شما را به وب سایت برنامه هدایت می کند ،درحالی که دومین گزینه اطلاعات کلی مربوط به برنامه فوری ،از جمله روش نصب کامل برنامه و پاک کردن داده های برنامه را نشان می دهد.

1495553505 picsay پیدا کردن و استفاده از برنامه های instant (فوری) در اندروید

 

1495553527 picsay پیدا کردن و استفاده از برنامه های instant (فوری) در اندروید

همانطور که از برنامه های فوری بیشتری استفاده می کنید،این بیت از اطلاعات برنامه و غیره  بر روی گوشی شما ذخیره می شوند. برای برگشت به صفحه بالا(بنابراین میتوانید داده ها را پاک کنید)بدون نیاز به راه اندازی مجدد برنامه به مسیر Setting>Google>Instant Appsبروید.همه ی برنامه های فوری که راه اندازی کرده اید در اینجا نشان داده می شوند، در این جا در صورت تمایل می توانید داده ها را پاک یا برنامه را کامل نصب کنید.

1495553614 picsay پیدا کردن و استفاده از برنامه های instant (فوری) در اندروید

درحالی که اندروید 6.0 برای برنامه های فوری مورد نیاز است، برنامه های  مهمتری در اندروید هنگام انشار اندروید O بررنامه ریزی شده است. .برای مثال ،کاربران میتوانند مستقیما برنامه های فوری را فقط با جستجوی آنها در نوار جستجو از Launcher راه اندازی کنند.همچنین گزینه ای برای اضافه کردن آیکون برنامه فوری  به صفحه اصلی وجود دارد ، که تقریبا نیاز به نصب برنامه را از بین برده است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *