چگونه دایرکت اینستاگرام را ببندیم ؟

چگونه دایرکت اینستا را ببندیم ؟ مطمئنا شما هم روزانه با دریافت پیام های دایرکت از افراد مختلفی چه آشنا و چه غریبه مواجه می شوید. این به معنی محبوب بودن شماست اما گاهی نیز ممکن است آزار دهنده باشد. فرقی نمی کند یک سلبریتی باشید یا یک فرد مشهور در اینستاگرام، ممکن است بخواهید پیام های دایرکت را بدون بلاک کردن همه مردم غیرفعال کنید. با توجه به گسترش روز افزون اینستاگرام در بین تمام سنین ، باز بودن دایرکت ها برای همگان ممن اس مشکل آفرین باشد . بستن دایرکت اینستاگرام کار سخت و پیچیده ای نیست ، اما اگر پیج بزرگی داریو از این پیج کسب درآمد انجام می دهید قطعا بستن دایرکت اینستاگرام برای شما می تواند مشکل آفرین باشد . پس قبل از اقدام به بستن دایرکت اینستا برای همه ، از عواقب این کار مطمئن باشید .

بستن دایرکت اینستاگرام : چرا و چگونه ؟

به طور پیش فرض، اینستاگرام به همه افراد چه آنها را فالو کرده باشید یا فالو نکرده باشید اجازه ارسال پیام های دایرکت را می دهد. این ممکن است منجر شود به پر شدن صندوقچه شما از پیام های ناخواسته. خوشبختانه راهی برای غیرفعال کردن دریافت پیام های دایرکت وجود دارد. در اینجا نحوه انجام این کار را بررسی کرده ایم.

برای حل مشکل کار نکردن پیام‌های دایرکت اینستاگرام در این لینک همراه ما باشید.

چگونه دایرکت اینستا را ببندیم ؟

برای بستن دایرکت های اینستاگرام برای همه و کسانی که شما را فالو ندارند مجموعا یک روش وجود دارد . همرا ما باشید تا کاملترین روش بستن دایرکت اینستاگرام را یاد بگیرید .

چگونه دایرکت اینستا را برای کسانی که مارا فالو ندارند ببندیم ؟

  • برای این کار وارد تنظیمات اکانت اینستاگرام خود شوید .
  • وارد قسمت امنیت یا Privacy شوید .

Instagram privacy settings

بعد از ورود به منوی پرایوسی وارد قسمت پیام ها یا Messages شوید .

1 نحوه غیرفعال کردن پیام های دایرکت چگونه دایرکت اینستاگرام را ببندیم ؟

در قسمت کنترل پیام ها گزینه ی “Others on Instagram” را بر روی “Don’t receive requests” قرار دهید .

2 نحوه غیرفعال کردن پیام های دایرکت چگونه دایرکت اینستاگرام را ببندیم ؟

با انجام این کار دایرکت اینستاگرام برای کسانی که شما را فالو ندارند بسته خواهد شد .

چگونه دایرکت اینستا را برای همه ببندیم ؟

اگر میخواهید همه کسانی که پیج شما را دیده اند قادر به ارسال پیام نباشند باید علاوه بر قسمت قبل ، از قسمت Messages، باید گزینه Your Follower On instagram را نیز مثل روش قبل بر روی گزینه ی “Don’t receive requests” قرار دهید . با این کار به طور کلی پیام های دایرکت شما لغو خواهد شد.

چگونه اعلان های دایرکت اینستاگرام را ببندیم ؟

  1. به برنامه اینستاگرام رفته و وارد صفحه پروفایل خود شوید.
  2. روی آیکون سه خط در گوشه بالا سمت راست ضربه بزنید و سپس تنظیمات را انتخاب کنید.
  3. در بخش Notification روی Direct Messages ضربه بزنید و گزینه Off را برای بخش های Message Requests و Messages روشن کنید.

disable messages چگونه دایرکت اینستاگرام را ببندیم ؟

به همین راحتی! اکنون دیگر درخواست پیام یا دایرکت دریافت نخواهید کرد. اگر بخواهید دوباره دایرکت را فعال کنید تنها لازم است است دوباره این روند را در برنامه اینستاگرام تکرار کنید.

بستن دایرکت اینستاگرام چه معایبی دارد ؟

همانطور که می دانید اینستاگرام یک شبکه ی اجتماعی قدرتمند می باشد که تقریبا اکثر مردم جهان از آن استفاده می کنند . بستن دایرکت ها در پیج های شخصی ممکن است باعث اختلال در پیام رسانی و دوستان و آشنایان شود . اگر برای مزاحمت های افراد دیگر می خواهید دایرکت اینستاگرام خود را ببندید می تواند بجای این کار آن شخص را بلاک نمایید تا نتواند به شما پیام دهد .

اگر پیج فروشگاهی دارید و در حال کسب درآمد از پیج خود هستید. قفل کردن دایکرت اینستاگرام یک اشتباه بزرگ برای شما می باشد . زیرا با این کار عملا ارتباط با مخاطب خود را حذف کرده اید و هیچ تعاملی از طریق دایکرت ها با آن ها نخواهید داشت .

چرا باید بخواهید دایرکت را غیرفعال کنید؟

دلایل مختلفی برای غیرفعال کردن پیام های دایرکت وجود دارد. اگر یه سلبریتی هستید یا یک پروفایل جذاب دارید، اینکه روزانه از طرف افراد غریبه برای شما پیام های مختلفی بیاید اجتناب ناپذیر است.

نامشخص است چرا اینستاگرام این قابلیت را اینگونه رها کرده است زیرا در سایر شبکه های اجتماعی پیش از آنکه کسی بتواند به شما پیام دهد باید او را فالو کنید. متاسفانه راهی وجود ندارد تا دایرکت را تنها برای افرادی که شما را فالو نکرده اند غیرفعال کنید. شما یا باید آن را برای همه یا برای هیچکس غیرفعال کنید.

مشخص نیست که در آینده اینستاگرام قابلیتی برای انتخاب افرادی که دوست دارید از آنها پیام دریافت کنید اضافه خواهد کرد یا خیر. به جرئت می توان گفت این یک ویژگی کاربردی و مورد نیاز است!

علاوه بر این دریافت تعداد زیاد پیام نه تنها صندوق پیام را برای شما پر می کند بلکه باعث پر شدن حافظه شما نیز می شود. برای حذف همه پیام ها باید هر از چندگاهی دست به حذف پیام ها بزنید.

اگر تعداد پیام های روزانه شما بسیار زیاد است و تحمل آنها برای شما غیرممکن است بهترین راه مسدود کردن و غیرفعال کردن این پیام ها است. اگر شما فرد مشهوری هستید، پس باید گفت اینستاگرام راه مناسبی برای انجام چت شخصی با افراد نزدیک نیست و باید یک پلتفرم دیگر را برای اینکار انتخاب کنید.

هدف اصلی اینستاگرام پست کردن تصاویر و ویدئوها است تا افرادی که در سراسر دنیا از این برنامه استفاده می کنند آنها را ببینند. این پلتفرم برای پیام رسانی خصوصی مناسب نیست و باید گفت که دایرکت تنها چند وقتی است که به برنامه اضافه شده است.

10 دیدگاه دربارهٔ «چگونه دایرکت اینستاگرام را ببندیم ؟»

  1. من قبلا با دوستم تو اکانتم حرف زدم ولی خواستم کلا غیر فعال کنم هیچ کس پیام نده تو اینسا چون مزاحم زیاد دارم بعد ولی باز پیام دوستم میاد یقینا مزاحما هم پیاماش بعدها میاد میتونید بگید ایراد کار کجاس!؟

    1. دوستان عزیز این گزینه برای من فعال شده دیگه کسی بهم نمیتونه پیام بفرسته یعنی مزاحم ها مینویسه او نمیتواند پیام شما را دریافت کند واسه ی همین اول از اینکه برید تنظیمات گوشی از مدیر برنامه حافظه پنهان اینستاتونو پاک کنید بعد فیلترشکنتون رو روشن کنید یه پیج جدید باز کنید بعد میبینید براتون فعال میشه از حریم خصوصی براتون فعال میشه

  2. سلام وقت بخیر،ببخشید، اگر من پیام دایرکت رو بسته باشم!وقتی کسی بخواد برام پیام بفرسته متوجه میشه که اینکارو کردم؟یعنی میفهمه که نمیتونه بهم دایرکت بده؟ممنون میشم راهنماییم کنید

    1. سلام وقتی کسی رو بلاک می کنید هیچ اثری از شما رو نمیتونه در اینستاگرام ببینه، مگر اینکه اون رو محدود کنید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *