گلکسی A70 ؛ بررسی تخصصی گوشی هوشمند Galaxy A70 سامسونگ

گلکسی A70 ؛ شرکت سامسونگ برای سال 2019 سنگ تمام گذاشته و سعی کرده انبوهی از گوشی های هوشمند خود را با طراحی جدید و مشخصات قابل توجه معرفی کند. از جمله باید به خانواده نسل جدید گلکسی A اشاره کرد که تاکنون بیش از ده ها مدل آن معرفی شدند.

در میان مدل های رونمایی شده باید به Galaxy A70 میان رده اشاره کرد. گوشی هوشمندی که در این خانواده یکی از مدل های رده بالا تلقی شده و از فناوری های نوین و مشخصات قابل توجهی برخوردار است که در مدل های رده پایین تر قابل مشاهده نیست.

گلکسی A70 را به معنای واقعی کلمه می توان یک گوشی هوشمند فوق العاده به شمار آورد که تنها در تجربه کاربری با آن می توانید به این مهم دست یابید. صفحه نمایش بزرگ، سنسور اثرانگشت زیر نمایشگر، دوربین سه گانه، سیستم عامل بهینه اندروید و برخی دیگر، ویژگی هایی هستند که در Galaxy A70 آن را مشاهده خواهید کرد. با قیمت مناسبی که سامسونگ برای این دیوایس در نظر گرفته، چنین ویژگی هایی دور از انتظار بوده و پیش بینی می شد با مشخصه های پایین رده تری رو به رو شویم.

A70 اگرچه یک مدل رده بالاست اما باید آن را نسبت به A80 مدلی رده پایین تر به حساب آورد. ویژگی های نوآورانه ای که در A80 قابل مشاهده هستند در این اسمارتفون وجود ندارد. اما می توان گلکسی A70 را گزینه برجسته در میان گوشی های هوشمند میان رده قرار داد. با پنل OLED قیمت مناسبی هم برای A70 در نظر گرفته شده که رضایت بخش است.

آنچه بیشتر در این مدل چشم هر فردی را به خود جلب می کند، طراحی باکیفیت همراه با مشخصات کلیدی خیره کننده است. در این مطلب قصد داریم بیشتر شما را با گوشی هوشمندی چون A70 آشنا کنیم.

گلکسی A70 ؛ بررسی تخصصی گوشی هوشمند Galaxy A70 سامسونگ

مشخصات کلیدی Galaxy A70

عرضه

معرفی 2019، مارس
وضعیت موجود. عرضه شده در آوریل 2019

نمایشگر

نوع Super AMOLED لمسی خازنی، 16 میلیون رنگ
سایز 6.7 اینچ (~86% نسبت نمایشگر به بدنه)
رزولوشن 2400 در 1080 پیکسل، 19.5:9 (~393 پیکسل در اینچ تراکم پیکسلی)

بدنه

ابعاد 164.2 در 76.7 در 7.9 میلی‌متر
وزن 183 گرم
سیم‌کارت تک سیم‌کارته (نانو-سیم) یا دو سیم‌کارته (نانو-سیم، همزمان یکی فعال)

پلتفرم

سیستم‌عامل – اندروید 9.0 (پای)
– وان UI
تراشه Qualcomm SDM675 Snapdragon 675 (یازده نانومتری)
پردازنده مرکزی 8 هسته‌ای (دو هسته‌ی 2.0 گیگاهرتز Kryo 460 طلایی و شش هسته‌ی 1.7 گیگاهرتز Kryo 460 نقره‌ای)
پردازنده گرافیکی Adreno 612

حافظه

درگاه حافظه میکرو اس‌دی، تا 512 گیگابایت (درگاه اختصاصی)
حافظه داخلی 64/128 گیگابایت، 6/8 گیگابایت رم

دوربین

اصلی سه‌گانه: 32 مگاپیکسل (فوکوس خودکار با تشخیص فاز، f/1.7)
8 مگاپیکسل (لنز فوق‌عریض 12 میلی‌متری، f/2.2)
5 مگاپیکسل (f/2.2، سنسور تشخیص عمق تصویر)
قابلیت‌ها فلش LED، پانوراما، HDR
ویدیو 2160p@30fps، 1080p@30/240fps
سلفی 32 مگاپیکسل (f/2.0)

صدا

جک ۳.۵ میلی‌متری بله
لغو کننده‌ی نویز صدا از طریق میکروفون اختصاصی

باتری

باتری باتری غیر قابل تعویض لیتیوم پلیمری با ظرفیت 4500 میلی آمپر ساعت
شارژر شارژ سریع 25 وات

قابلیت‌ها

حسگرها حسگر اثرانگشت (زیر نمایشگر)، شتاب‌سنج، ژیروسکوپ، سنسور مجاورت، قطب‌نما
ANT+

شبکه

فناوری GSM / HSPA / LTE

اتصالات

شبکه بی‌سیم Wi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac، دو بانده، WiFi Direct، هات‌اسپات
بلوتوث 5.0، A2DP، LE
GPS بله، با A-GPS، GLONASS، GALILEO، BDS
NFC بله (وابسته به بازار عرضه)
رادیو رادیو اف‌ام
USB 2.0، Type-C 1.0 کانکتور ریورسبل

متفرقه

رنگ‌ها آبی، مشکی، سفید
محدوده قیمت  420 یورو

 

طراحی رنگارنگ و کیفیت بالا Galaxy A70

  • ابعاد 164*76*7.9 میلیمتری
  • بدنه ترکیبی از پلاستیک باکیفیت و فلز
  • گزینه های رنگی مرجانی، سفید، مشکی و آبی

تلفن هوشمند Galaxy A70 یک مدل میان رده است اما شرکت سامسونگ طراحی و دیزاین جذاب یک پرچمدار را برای آن در نظر گرفت. طراحی که پرزرق و برق است و از بدنه شیشه و فلز ترکیب می‌شود. این یعنی می توان گلکسی A70 را به جرات یک میان رده شبه پرچمدار نامید. زیرا شرکت کره ای تمام سعی خود را کرده تا محصولی باکیفیت را در بازار عرضه دارد. این گوشی هوشمند دارای طراحی شیک است و مناسب افرادی می باشد که به دنبال گوشی هوشمند بی نقص و میان رده تمام عیار هستند.

سامسونگ گذشته از طراحی قابل توجه که ترکیبی از پلاستیک باکیفیت یا گلاستیک و فلز است و عمدتا در مدل های پرچمدار می توان شاهد آن بود، گزینه های رنگی زیبا مرجانی، سفید، مشکی و آبی هم در نظر گرفته است. این اسمارتفون ابعاد 164*76*7.9 میلیمتری دارد و چندان بزرگ و سنگین نیست.

بنابراین باید آن را تلفن هوشمند ایده آل در بحث طراحی و مشخصات ابعادی دانست. گلکسی A70 از نظر ظاهری، بسیار شبیه به گلکسی A50 است؛ البته با ابعادی بزرگ تر! Galaxy A70 از نمایشگر بزرگ 6.7 اینچی بهره می برد و ابعاد بدنه آن بزرگ نیست که نشان می دهد با استفاده از دیک دست هم می توان کاربری خوبی داشت اما چندان جذاب نیست. با این وجود، ضخامت کم، لبه های خمیده و وزن مناسب موجب می شود که با اسمارتفون خوش استایلی رو به رو باشیم و رابط کاربری One Ui نیز برای استفاده با یک دست کاملا بهینه شده و بی نقص است.

گلکسی A70 ؛ بررسی تخصصی گوشی هوشمند Galaxy A70 سامسونگ

سامسونگ همچون در گوشی های هوشمند گلکسی A30  و A50، از ساختار Glasstic برای بدنه Galaxy A70 بهره گرفته که در واقع، نام مستعاری برای پلاستیک با ظاهر شیشه است. این ساختار پلاستیکی از بافت ظریفی استفاد کرده که موجب می شود این محصول در زوایای مختلف تابش نور، حالت رنگین کمانی داشته باشد. همچنین، با استفاده از پلاستیک باکیفیت، نه تنها هزینه های نهایی را کاهش داده، بلکه باعث شده است که گلکسی A70 با وجود داشتن نمایشگر 6.7 اینچی و باتری 4500 میلی آمپر ساعتی، تنها 183 گرم وزن پیدا کند. با این حساب ، پنل پلاستیکی در مقایسه با شیشه، مقاومت کمتری در برابر خط و خش دارد و همچنان مشکل لک پذیری در آن به شدت مشاهده می شود. اما سامسونگ در داخل جعبه این محصول، کاور شفاف رایگان تعبیه کرده که علاوه بر محافظت از تلفن هوشمند و کاهش لغزندگی، ظاهر جذاب پنل پشتی را از بین نبرده و زیبایی دستگاه را دو چندان می کند.

با این حساب بخش طراحی Galaxy A70 می تواند رضایت طرفداران و صاحبان این گوشی هوشمند را جلب کند. همچنین بدنه باکیفیت نیز نقش بسزایی در تجربه کاربری بهتر دارد و گلکسی A70 نیز با بدنه گلاستیکی که نسبت به پلاستیک بهبودیافته  وباکیفیت تر است، این تجربه را به ارمغان می آورد.

صفحه نمایش گلکسی A70

  • 6.7 اینچی Full HD+
  • Super AMOLED
  • صفحه نمایش Infinity-U Display
شرکت سامسونگ در گوشی هوشمند گلکسی A70 از صفحه نمایش 6.7 اینچی FHD+ با طراحی ناچ و سوپرامولد بهره گرفته که تجربه کاربری بی نظیری را رقم می زند. این نمایشگر پرجنب و جوش بوده که همین امر جذابیت کاربری آن را دوچندان می سازد.
گلکسی A70 گوشی هوشمند جذابیست و می تواند ساعت ها کاربر را با نمایشگر تصویر جذاب خود سرگرم سازد. با صفحه نمایشی از نوع OLED که بیشتر آن را روی مدل های رده بالا شاهد هستیم، باید یک میان رده بزرگ تلقی کرد. گذشته از آن به گفته سامسونگ تراکم پیکسلی این دیوایس 393ppi است که در کنار رزولوشن 2400*1080 پیکسلی بی نظیر محسوب می شود. سامسونگ همیشه در بیشتر اسمارتفون های خود پنل سوپرامولد را به کار می گیرد و در این بین عجیب نیست گلکسی A70 رده بالا هم چنین ویژگی داشته باشد.
در واقع هنگامی که به تجربه کاربری با گلکسی A70 می پردازید، متوجه ویژگی مثبت نمایشگر آن خواهید شد و این یعنی باید محصول سامسونگ را در بخش صفحه نمایش یک مدل ارزنده به حساب آورد. یکی از قسمت های جذاب اسمارتفون های سامسونگ بی شک نمایشگر آنهاست. قسمتی که نباید بی تفاوت از کنارش عبور کرد و قطعا می تواند رضایت مخاطب را جلب کند.
 نمایشگر این گوشی هوشمند را باید در سطح Galaxy A80 و Galaxy S10 5G خیره کننده و پریمیومی تلقی کرد. برخلاف دو مدل مذکور فاقد حفره ای در روی نمایشگر است و طراحی ناچ یا همان قطره ای بالای صفحه نمایشی که در مدل های رده پایین تر مشاهده شد، در این مدل نیز پیداست. البته سامسونگ نام این طراحی را Infinity-U Display گذاشته که حالتی U شکل را می توان مشاهده کرد. بنابراین اگر می خواهید همانند Galaxy A80 تجربه بی نظیر صفحه نمایش داشته باشید، گلکسی A70 با قیمت کمتر لذت بخش محسوب می شود.
همچنین پنل سوپرامولد نیز در کیفیت بالا نمایشگر این دیوایس بی تاثیر نبوده و سامسونگ نیز برای تجربه کاربری فوق العاده آن را به کار می گیرد. Galaxy A70 از نمایشگر منحنی بهره نمی برد و یک صفحه نمایش تخت شامل حال آن شد. همانطور که ذکر کردیم، کیفیت تصویر FHD+ است و این یعنی نسبت به گلکسی اس 10 چند پیکسل کمتر برای نمایش تصویر دارد. اگرچه نباید آن را با گلکسی اس 10 پرچمدار مقایسه کرد. مدلی که سامسونگ برای آن صفحه نمایش 2کی پلاس در نظر گرفته و وضوح تصویر فوق العاده ای دارد.
به هر حال تا آنجایی که توانستیم تست های محدودی روی صفحه نمایش این گوشی هوشمند داشتیم و متوجه شدیم در نوع خود برجسته است.
گلکسی A70 ؛ بررسی تخصصی گوشی هوشمند Galaxy A70 سامسونگ

دوربین عقب سه گانه

  • دوربین عقب سه گانه 32/8/5 مگاپیکسلی
  • دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی

تلفن هوشمند گلکسی A70 گذشته از آن که در بخش های مختلف یک مدل کامل تلقی می شود، در زمینه دوربین نیز می تواند نظر مخاطب خود را به خوبی جلب کند. دوربین گلکسی A70 از نوع سه گانه بوده که از سه حسگر 32، 8 و 5 مگاپیکسلی تشکیل شده است. این حسگرها هر یک ویژگی خاص خود را دارند و شامل لنز اولتراواید، سنجش عمق و حسگر اصلی می شوند.

در سوی دیگر دوربین سلفی که با طراحی ناچ همراست کیفیت 32 مگاپیکسلی ارائه می دهد. پیکربندی دوربین گلکسی A70 بسیار باکیفیت است و می توان در تصویربرداری انتظارات بسیاری از آن داشت. Galaxy A70 دارای یک حسگر دوربین سه بعدی با کیفیت 32 مگاپیکسلی اصلی است که در بخش عقب تعبیه شد. دیافراگم لنز آن f/1.7 و سنسور دوم که از نوع اولتراواید 8 مگاپیکسلی محسوب می شود، با دیافراگم لنز f/2.2 همراست. سنسور سوم یک دوربین سنجش عمق 5 مگاپیکسلی با دیافراگم لنز f/2.2 محسوب می شود.

برخلاف Galaxy A80، گلکسی A70 از دوربین چرخشی بهره نمی برد تا پیکربندی دوربین ترکیبی محسوب شده و برای بخش جلو نیز در نظر گرفته شود. این گوشی هوشمند در بخش جلو سنسور 32 مگاپیکسلی دارد که می تواند کیفیت تصویربرداری بالایی داشته باشد.

دیافراگم لنز نسخه 32 مگاپیکسلی سلفی f/2.0 است. هنگامی که به تست این دوربین پرداختیم عملکرد مطلوبی را مشاهده کردیم و چندان دور از انتظار نبود. سامسونگ اگرچه گلکسی A70 را به عنوان یک میان رده عرضه می کند اما این اسمارتفون در میان دیگر گوشی های هوشمند سری گلکسی A، یک گزینه ایده آل و رده بالاتر محسوب می شود.

دوربین Galaxy A70 اگرچه در دسته دوربین های میان رده قرار می گیرد اما سامسونگ در نظر داشته تا برای این محصول حرفه ای خود حسگرهای با کیفیتی در نظر گیرد.

گلکسی A70 ؛ بررسی تخصصی گوشی هوشمند Galaxy A70 سامسونگ

سخت افزار و نرم افزار گلکسی A70

  • پردازنده هشت هسته ای
  • حافظه رم 8 یا 6 گیگابایتی
  • حافظه داخلی 128 گیگابایتی با اسلات کارت میکرو اس دی
  • باتری 4500 میلی آمپری

سامسونگ همانند Galaxy A80 مشخص نکرده پردازنده Galaxy A70 چیست. اما انتظار می رود پردازنده این گوشی هوشمند اسنپدراگون 710 خواهد بود. این دیوایس با حافظه رم 6 یا 8 گیگابایتی همراست که در افزایش عملکرد سخت افزاری نقش موثری دارند. هر دو محصول سامسونگ با حافظه داخلی 128 گیگابایتی همراه هستند و با اسلات کارت میکرو اس دی قابلیت ارتقا حافظه تا 512 گیگابایت را هم دارند.

ظرفیت باتری Galaxy A70 نیز 4500 میلی آمپر است که به عنوان یک میان رده کارآمد بوده و در نوع خود برجسته است. همچنین فناوری شارژ سریع Galaxy A70 نیز بسیار عملکرد سریعی داشته و در مدت زمان کوتاهی این گوشی هوشمند به شارژ کامل می رسد.

البته فناوری شارژ بی سیم در کار نیست و این گوشی هوشمند در نوع خود برجسته است. Galaxy A70 همچنین دارای اندروید پای است و با رابط کاربری One UI بدون شک تجربه کاربری خوبی رقم خواهد زد. A80 و Galaxy S10 دو مدلی هستند که اگرچه در یک سطح نیستند اما می توان انتظارات بسیاری از آنها داشت.

اگرچه در بحث مشخصات گلکسی A80 نزدیک به گلکسی اس 10 است اما گلکسی A70 تا حدودی از محصول میان رده برتر سامسونگ از برخی مشخصات به دور است. در هر صورت باید بیان داشت که این دیوایس شرکت کره ای در نوع خود برجسته بوده و تجربه کاربری خوبی رقم می زند.

بخش سخت افزاری و نرم افزاری اهمیت بالایی دارد و Galaxy A70 نیز یکی از آنها محسوب می شود.

گلکسی A70 ؛ بررسی تخصصی گوشی هوشمند Galaxy A70 سامسونگ

نتیجه گیری

Galaxy A70 در مقایسه با Galaxy A80 اگرچه از برخی ویژگی ها محروم است اما تجربه کاربری پریمیومی و لذت بخشی را رقم می زند. با پردازنده میان رده قوی و طراحی باکیفیت این دیوایس مناسب هر فردیست که در انتخاب تلفن هوشمند سخت پسند است.

Galaxy A70 را می توان نقطه مقابل Galaxy A80 در بحث قیمت دانست و اگرچه طراحی ساده و مشخصات میان رده معمولی دارد اما با قیمتی بهتر ویژگی های خوبی ارائه می دهد. بنابراین می توان آن را گزینه ارزشمندی در بین اسمارتفون های میان رده دانست.

مزایا:

  • صفحه نمایش جذاب
  • باتری پرظرفیت
  • طراحی باریک
  • اسلات کارت میکرو اس دی

معایب:

  • هیجان انگیزتر از Galaxy A80 نیست
  • قیمت نامطلوب

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *