بررسی سامسونگ گلکسی A70 ؛ سری A رشد می کند !

بررسی تخصصی A70 ؛ گوشی‌های تماماً جدید سری A سامسونگ که کمی قبل معرفی شدند، موفقیت‌های زیادی را به چشم دیده‌اند. کمپانی ادعا می‌کند بیش از دو میلیون واحد از این سری صادر کرده و هنوز هیچی نشده درآمد آن‌ها از 500 میلیون دلار گذشته است. همه‌ی این‌ها برای آن است که بگوییم استراتژی سامسونگ برای به خطر انداختن سری A قطعا دارد جواب می‌دهد. گلکسی A70 آخرین افزونه بر این سری است و همراه با گلکسی A80، به دنبال سمَت ممتازی در بخش گوشی‌های میان‌رده است. ما چندی زمان با این گوشی گذرانده‌ایم و این مقاله تفکرات ما درباره آن است.

طراحی

سامسونگ گلکسی A70 زیاد از زبان طراحی کلی دستگاه‌های سری A دور نیفتاده است. در واقع، می‌توان گفت که A70 شبیه یک گلکسی A50 بزرگ‌تر است که آن هم شبیه یک گلکسی A30 بزرگ‌تر است.

بررسی تخصصی سامسونگ a70- بررسی a70

جلوی گوشی در تسلط یک صفحه‌نمایش فوق‌العاده بزرگ 6.7 اینچی و Full HD+ است، اما این بار نسبت ابعاد تصویر به اندازه باریک‌تر 20:9 تغییر کرده است. انتظارش را نداشتم که یک گوشی به این بزرگی، اینچنین راحت باشد اما برداشت‌های اولیه‌ام بسیار مثبت هستند. اگر مدت زیادی را صرف تماشای محتوا روی گوشی خود می‌کنید، پانل Super AMOLED که با یک اندازه ناب هم ترکیب شده باشد، این گوشی را تبدیل به دستگاهی شگفت‌انگیز برایتان خواهد کرد. بله گوشی از Widevine L1 برای استریمینگ‌های کیفیت بالا پشتیبانی می‌کند. صفحه‌نمایش 6.7 اینچی A70 به شدت سرزنده پرطراوت است اما اگر دقیق نگاه کنید اطراف متون و آیکون‌ها کمی تاری مشاهده خواهید کرد. هرچند وقتی که شروع به استفاده از گوشی کنید، کنار آمدن با آن آسان خواهد بود.

بررسی a70

طراحی A70 یک کپی واو به واو از گلکسی A50 است. منتهی اعتراضی هم نداریم، چون این طراحی خیلی خوب جواب می‌دهد و تغییرات ظریفی هم اینجا وجود دارند که حس استفاده را بیش‌تر می‌کنند. سامسونگ علاوه بر نسبت ابعاد تصویر باریک‌تر، اندازه چانه را نیز به مقدار مناسب کاهش داده که به ساختمان زیبایی‌شناسانه دستگاه کمک کرده و به طور کلی باعث می‌شود استفاده از گوشی خوشایندتر باشد.

بررسی a70

علاوه بر این‌ها، آرایش دکمه‌ها با جایگیری دکمه‌های صدا و دکمه پاور در سمت راست، مثل قبل باقی می‌ماند. پیش حاشیه پایینی، درگاه USB نوع C و همچنین جک هدفون قرار دارند. گوشی یک شیار اختصاصی microSD و همچنین شیارهای سیم‌کارت نانوی دوگانه دارد.

پشت گلکسی A70 مثل A50 یک رنگ گرادیان جذاب دارد که متأسفانه زیاد خراش بر می‌دارد. سامسونگ در تمام دستگاه‌های سری A از پلاستیک‌های کیفیت بالا استفاده کرده است و این امر قطعاً به پایین نگه داشتن وزن آن کمک می‌کند اما درباره این که چقدر خوب می‌تواند چند ماه آینده را دوام بیاورد زیاد مطمئن نیستیم.

سخت‌افزار

A70 یک حسگر اثر انگشت درون‌صفحه‌ای و اپتیکال در جلو دارد. در تجربه من تا به اینجا، به نظر می‌رسد این حسگر با اکثر هم‌نوعان مشابه خود از لحاظ سرعت برابر باشد. قفل‌گشایی صفحه‌نمایش حدود یک ثانیه زمان می‌برد. قابلیت قفل‌گشایی با چهره خوب کار می‌کند اما هنوز روزهای اول آن است و باید ببینیم چطور از عهده نورهای نامناسب برمی‌آید.

اگر یک قابلیت سخت‌افزاری در گلکسی A70 وجود داشته باشد که مشخصاً درباره‌اش هیجان‌زده باشم، قابلیت Samsung Pay است. در واقع، سامسونگ گلکسی A70 اولین گوشی سری A با پشتیبانی تمام‌عیار برای Samsung Pay است. این یعنی می‌توانید از گوشی خود برای پرداخت اعتبار آفلاین یا مبادلات کارتی آفلاین استفاده کنید. در هند اکثر ایستگاه‌های فروش از NFC پشتیبانی نمی‌کنند بلکه به کشیدن کارت‌های آهنربایی تکیه می‌کنند. Samsung Pay گوشی گلکسی A70 می‌تواند باریکه آهنربایی روی کارت را به منظور فعال کردن امکان «پرداخت با کلیک»، تقلید کند.

قدرت‌دهنده گوشی یک مجموعه‌تراشه اسنپدراگون 675 است. گلکسی A70 با یک SKU مجزا در هند با 128 گیگابایت حافظه و 6 گیگابایت رم صادر می‌شود. پردازنده همانی است که روی Redmi Note 7 Pro و همچنین Vivo V15 Pro دیده‌ایم، که یک تفکر مبنا برای نوع عملکردی که باید انتظار داشته باشیم به ما می‌دهد. بعداً بیش‌تر راجع به آن خواهیم گفت اما برداشت‌های اولیه بسیار مثبت هستند. اکثر آن به خاطر کاری است که سامسونگ برای کاهش خرت و پرت‌ها کرده و به طور کلی One UI را سبک کرده است. استفاده از One UI موجود روی آخرین نسل گوشی‌های سامسونگ که بر مبنای اندروید Pie است، لذتبخش بوده و در بحث ما هم قضیه از همین قرار است. اگر یک گله از رابط کاربری داشتم، استفاده مفرط از جلوه‌های حرکتی در تمام دستگاه می‌بود. سامسونگ باملاحظه بوده که برای کاهش این جلوه‌ها در برنامه تنظیمات، یک گزینه مخصوص گنجانده است.

سامسونگ گلکسی A70 با یک باطری بزرگ 4,500 میلی‌آمپر ساعتی ارسال می‌شود. حتی جالب‌تر این نکته است که این گوشی با امکانات شارژ سریع 25-واتی و یک شارژر همراه در جعبه‌اش ارسال می‌شود. این امر A70 را به سریع‌ترین سرعت شارژ در دستگاه‌های سامسونگ تا به امروز تبدیل می‌کند.

نقد و بررسی a70

دوربین

دوربین اصلی گلکسی A70 یک ارتقادهی نسبت به دوربین روی A50 گرفته است. این گوشی در مقایسه با حسگر 25 مگاپیکسلی A50،  یک حسگر اصلی 32 مگاپیکسلی با لنز دیافراگم f/1.7 دارد. لنز ultra-wide-angle (زاویه فوق عریض) و حسگر عمق 5 مگاپیکسلی همانطور باقی می‌ماند. جلوی گوشی نیز یک دوربین غول‌آسای 32 مگاپیکسلی دارد برای سلفی.

[megalightbox]با لنز ساده[/megalightbox]

بررسی گوشی a70

 

[megalightbox]با لنز عریض[/megalightbox]

بررسی گوشی a70

برداشت‌های اولیه از کیفیت دوربین گلکسی A70 بسیار خوب هستند. به نظر نمی‌رسد گوشی تا خرخره در کاهش نویز دیجیتال فرو رفته باشد و گویا مقدار مناسبی جزئیات سطح پایین وجود دارند. اینطور که معلوم است سامسونگ هنوز گوشی‌ها را طوری میزان می‌کند که یکم نوردهی بیش از حد داشته باشند و این در هایلایت‌هایی که سوزانده شده‌اند معلوم می‌شود. دوربین زاویه عریض، در مقایسه، مثل همان A50 است و مانند ابزار محشری برای شکار زاویه‌های منحصر به فرد کار می‌کند.

بررسی سامسونگ a70

حالت live-focus (فوکوس زنده) در گلکسی A70 خیلی خوب است و این گوشی نه تنها در گرفتن یک تصویر واضح و پرجزئیات غوغا کرد بلکه همچنین قادر بود عملکرد درخوری در تعریف مرز برای اهداف عکاسی‌ای که باید تار بشوند، داشته باشد. البته بی‌عیب و نقص نیست. می‌توان بخش‌هایی را دید که از قلم افتاده‌اند اما از آنجایی که موضوع عکاسمان یک فرفره در حال چرخش بود، اصلا نتیجه بدی نیست.

بررسی سامسونگ a70

در محیط بسته در نوردهی‌های نامناسب، عملکرد دوربین در گرفتن موضوع عکس اوکی است. با وجودی که اینجا یک تصویر واضح داریم اما بسیاری از بافت‌های سطح پایین کاسته شده‌اند که نشان از مدیریت نویزهای خشن دارد.

مشخصات

صفحه‌نمایش 6.7 اینچ سوپر امولد

Infinity-U

رزولوشن 2,400 x 1,080

پردازنده کوالکام اسنپدراگون 675
RAM 6/8 گیگابایت
حافظه 128 گیگابایت
microSD دارد (تا حداکثر 512 گیگابایت)
باطری 4,500 میلی‌آمپر ساعت

شارژ سریع 25-واتی

دوربین‌ها پشت:

حسگر 32 مگاپیکسلی، دیافراگم f/1.7

حسگر فوق عریض 8 مگاپیکسلی، دیافراگم f/2.2

حسگر عمق 5 مگاپیکسلی، دیافراگم  f/2.2

 

جلو:

حسگر 32 مگاپیکسلی، دیافراگم f/2.0

تکنولوژی حفاظت سخت‌افزاری (IP) ندارد
جک هدفون دارد
امنیت حسگر اثر انگشت درون‌صفحه‌ای، تشخیص چهره
نرم‌افزار Android 9 Pie
ابعاد و وزن 164.3 x 76.7 x 7.9mm

183 گرم

رنگ‌ها مشکی، سفید، آبی، مرجانی

 

قیمت و موجودیت

بررسی سامسونگ a70

سامسونگ گلکسی A70 به ارزش تقریبا 420 دلار در هند قیمت‌گذاری شده است که در حال حاضر آن را تبدیل به گران‌ترین دستگاه سری Galaxy A می‌کند. بله Redmi Note 7 Pro همین پردازنده را دارد قبول، اما A70 بسته‌ی بسیار جامع‌تری ارائه می‌دهد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *