حل مشکل زنگ نخوردن گوشی

از دست دادن تماس‌ها و زنگ نخوردن گوشی یکی مشکلاتی است که به شدت سخت و غیر قابل تحمل می باشد. اصل وجودی تلفن همراه برای گرفتن ارتباط و پاسخ به تماس است و اگر این قابلیت قابل استفاده نباشد عملا استفاده از تلفن همراه کاملا بدون معنی و مفهوم می باشد. در این مقاله از سامسونگ یار به بررسی علت های زنگ نخوردن گوشی و روش حل آنها پرداخته ایم.

اگر شما هم روش یا مشکلی را دارید که می تواند به دیگر کاربران کمکی کند، لطفا در دیدگاه ها نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

چه چیزی باعث می‌شود زنگ گوشی‌های اندروید از کار بیافتد؟

برای چنین مشکلی، علل احتمالی متعددی وجود دارد. در بدترین حالت، شاید گوشی آسیب فیزیکی دیده یا به بدافزار آلوده شده باشد. اما محتمل‌ترین حالت‌ها این هستند که سهواً گوشی را سایلنت کرده باشید، در حالت هواپیما یا حالت مزاحم نشو (DND) گذاشته باشیدش، بازارسال (فوروارد) تماس‌ها را فعال کرده باشید یا شاید هم مشکل از یک برنامه شخص ثالث باشد.

نحوه حل زنگ نخوردن گوشی

1- بررسی تنظیمات صدای گوشی

در اکثر گوشی‌های اندروید، چهار لغزنده برای تنظیم صدا وجود دارد: صدای بلندگو، صدای میکروفون، صدای زنگ و صدای آلارم. صدای زنگ (Ring volume) آن چیزی است که باید تنظیمش کنید. صدای میکروفون یا صدای تماس، شدت صوت را در طول تماس‌های تلفنی تنظیم می‌کند. آیا می‌توانید انواع دیگر صوت، مثل موسیقی، ویدیو یا آلارم گوشی را بشنوید؟ عوض کردن صدای زنگ را هم امتحان کنید. اگر از صدای زنگ شخص ثالث استفاده می‌کنید، یکی از گزینه‌های درون‌سیستمی را امتحان کنید.

2- چک کنید حالت هواپیما روشن نباشد

وقتی این حالت فعال باشد، تماس‌های تلفنی مستقیماً به پست صوتی فرستاده می‌شوند. می‌توانید با پایین کشیدن انگشت‌تان از بالای صفحه و باز کردن صفحه تنظیمات سریع یا با رفتن به مسیر Settings > Network & internet > Airplane mode این مورد را بررسی کنید. از خاموش بودن آن اطمینان حاصل کنید.

3- اطمینان حاصل کنید حالت Do Not Disturb خاموش است

وقتی این قابلیت روشن باشد، هیچ نوتیفیکیشنی که شامل نوتیفیکیشن‌های تماس‌های ورودی هم می‌شوند را دریافت نمی‌کنید. ضمناً با رفتن به مسیر Settings > Sounds > Do Not Disturb > Turn on automatically بررسی کنید که این حالت، روی روشن شدن خودکار در زمان‌های مشخصی از روز تنظیم نشده باشد.

یکی از مواردی که علت زنگ نخوردن گوشی سامسونگ هنگام بازی می باشد فعال بودن این قابلیت توسط اپلیکیشن گیم بوستر می باشد که شما می توانید در تنظیمات Game launcher آن را فعال یا غیرفعال نمایید.

حل مشکل زنگ نخوردن گوشی هنگام بازی

یکی از مشکلات اصلی که کاربران در هنگام بازی در گوشی سامسونگ دارند زنگ نخوردن آن است. برای اینکه بتوانید مشکل زنگ نخوردن گوشی هنگام بازی را حل کنید کافیست مراحل زیر را دنبال نمایید.

علت زنگ نخوردن گوشی هنگام بازی به دلیل وجود نرم افزار گیم بوستر در گوشی های سامسونگ می باشد که به دلیل ایجاد نشدن مزاحمت برای کاربر، با غیرفعال کردن تماس های ورودی سعی می کند که هر نوع مراحمتی را در هنگام بازی کم نماید.

برای حل مشکل زنگ نخوردن گوشی سامسونگ هنگام بازی مراحل زیر را انجام دهید.

  • وارد نرم افزار Game Booster شوید
  • سمت چپ دکمه ای شبیه به دکمه پاور دیده می شود.
  • اگر آیکون آن روشن می باشد، آن را خاموش نمایید.

4- بررسی کنید که بازارسال تماس‌ها روشن نباشد

بعضی برنامه‌ها، مثل Google Voice، از این قابلیت برای بازارسال پست‌های صوتی استفاده می‌کنند. اطمینان حاصل کنید که تماس‌ها به یک برنامه برقراری تماس شخص ثالث، مثل اسکایپ، بازارسال نمی‌شوند. بعضی گوشی‌های اندروید قدیمی تنظیماتی مخصوص بازارسال تماس‌ها دارند. در مدل‌های جدیدتر، به تنظیمات برنامه مربوطه بروید.

5-گوشی را ری استارت کنید

اگر مشکل از هیچ یک از موارد بالا نبود، گوشی خود را ری‌استارت کنید. این کار بسیاری از مشکلات را حل می‌کند، حتی اگر علت‌شان را نفهمیده باشید.

6- از SafeMode استفاده کنید

گاهی اوقات ممکن است گوشی‌های اندروید به بدافزار آلوده شوند. دستورالعمل‌هایی وجود دارند که می‌توانید برای حذف برنامه‌های مخرب از دستگاه‌تان طی کنید. ریبوت کردن گوشی به حالت ایمن (Safe Mode) روش خوبی برای شناسایی مشکلات است.

7- ریست فکتوری

فکتوری‌ریست کردن گوشی را هم امتحان کنید. این کار ترتیب حذف برنامه‌های مخرب و سایر داده‌های مشکل‌ساز را می‌دهد. حواس‌تان باشد که قبل از این کار،.

8- ممکن است مشکل سخت افزاری باشد

اگر تمام راه‌ها شکست خوردند، علت این مشکل ممکن است مربوط به آسیب فیزیکی باشد. با تولیدکننده یا واردکننده گوشی‌تان تماس بگیرید و در صورت امکان آن را تعمیر یا تعویض کنید.

نکته: وقتی مشکل حل شد، یک بازرسی امنیتی روی دستگاه انجام دهید. چک کنید که گوشی آخرین بروزرسان امنیتی را داشته باشید، برنامه‌هایی که اصلا استفاده نمی‌کنید راه حذف کنید، و برنامه‌ها و فایل‌ها را فقط از منابع مطمئن دانلود کنید.

کمک بیش‌تری نیاز دارید؟

این مشکلات، صرف نظر از سیستم‌عامل یا تولیدکننده دستگاه، ممکن است در هر گوشی اندرویدی رخ بدهند؛ البته به جز حالت Do Not Disturb که فقط در اندروید 6.0 و بالاتر موجود است. چیدمان بخش تنظیمات بسته به این که اندروید خام یا یک نسخه تغییریافته از سامسونگ یا یک کمپانی دیگر داشته باشید، متفاوت خواهد بود.

4 دیدگاه دربارهٔ «حل مشکل زنگ نخوردن گوشی»

  1. امیر فراهانی

    سلام چرا گوشی نوکیا 110 و 106 زمانی که شماره خصوصی زنگ میخوره صدای زنگ نمیاد و فقط صفحه روشن میشه

  2. سلام
    خسته نباشید
    من زمانی که گوشی تو جیبم هست به محض اولین زنگ ، صدا و ویبره آن قطع میشه و متوجه تماس نمیشم
    تا جایی که میتونستم تو تنظیمات هر کاری که میتونستم و پرسیدم انجام دادم ولی مشکلم برطرف نشد
    میتونین کمکم کنید
    متشکرم

    1. دقیقا گوشی منم همین شکلی شده a32هست تونستی تو مشکلتون برطرف کنی اگه تونستی به منم بگو بی زحمت

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *