نحوه پاک کردن حافظه پنهان در گوشی آیفون

آیفون و آیپد دیوایس های کاربرپسندی هستند ولی iOS نیز در طول زمان به وسیله برنامه ها و فایل های ناخواسته ای که می توانند سرعت گوشی را کم کنند، کم کم کند خواهد شد. در این مطلب، نحوه پاک کردن حافظه پنهان، فایل های بیهوده و کند کننده سرعت گوشی را بررسی خواهیم کرد تا بتوانیم اندکی سرعت گوشی آیفون را افزایش دهیم.

دیوایس های iOS شاید به اندازه سیستم MacOS و حتی ویندوز نیاز به تعمیر و نگهداری نیاز نداشته باشند ولی اما هنوز هم برای ارائه سرعت مطلوب به توجه احتیاج دارند و البته عملکرد آیفون و آیپدهای قدیمی را شاید بتوان با یک پاک سازی ساده بهبود بخشید. پاکسازی حتی در سطح انسانی نیز کمک خواهد کرد، زیرا اینکار شما را قادر می سازد فقط روی کار و هدف اصلی خود تمرکز کنید.

برای حذف حافظه پنهان و دیتای برنامه ها در اندروید در این لینک همراه ما باشید.

1. حذف حافظه پنهان سافاری

ما کار خود را با پاکسازی حافظه پنهان سافاری شروع می کنیم. البته توجه داشته باشید که اینکار شما را از هر سایتی که قبلا در آن ثبت نام کرده اید خارج خواهد کرد.

  1. برنامه تنظیمات را باز کنید و پایین بیایید تا به پنجمین بخش گزینه ها برسید (باPasswords & Accounts در بالا). در پایین این بخش روی Safari ضربه بزنید.
  2. دوباره پایین رفته و Clear History and Website Data را انتخاب کنید.
  3. اکنون روی Clear History and Data ضربه بزنید.

1 5 نحوه پاک کردن حافظه پنهان در گوشی آیفون

2. حذف داده برنامه های آیفون

داده های ذخیره شده توسط سایر برنامه ها را می توان با استفاده از گزینه Usage در تنظیمات پاکسازی کرد. بدین منظور مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. وارد تنظیمات شوید، General را انتخاب کرده و روی iPhone Usage ضربه بزنید. (در آیپد گزینه آخر iPad Usage نامگذاری شده است.)
  2. در پایین صفحه، برنامه هایتان را که بر حسب اندازه داده ذخیره شده توسط آنها مشاهده خواهید کرد. روی برنامه ای که فضای زیادی را اشغال کرده است ضربه بزنید.
  3. به Documents & Data نیز نگاهی بیندازید. اگر برنامه بیش از 500 مگابایت اشغال کرده است، بهتر است برنامه را حذف کرده و سپس آن را دوباره نصب کنید.
  4. روی Delete App ضربه بزنید، تایید کنید، سپس به اپ استور یا لیست خرید برنامه های خود بروید و آن را مجددا دانلود کنید. این یک نصب پاک بدون اسناد و داده هاید اضافی خواهد بود.

2 4 نحوه پاک کردن حافظه پنهان در گوشی آیفون

3. آزادسازی حافظه با ری‌استارت کردن آیفون یا آیپد

در اکثر موارد، iOS به طور موثر مدیریت حافظه را بدون نیاز به انجام کاری از سوی شما انجام می دهد. اما ما متوجه شدیم گاهی اوقات راه اندازی مجدد آیفون راهی خوب برای پاک کردن حافظه است و این اطمینان را به شما می دهد که برنامه های مهم به عملکرد خوب خود ادامه می دهند.

در اینجا نحوه ری‌استارت کردن آیفون را بررسی می کنیم:

  1. دکمه پاور را فشار دهید (در بالا یا بالا سمت راست گوشی) تا “کشیدن صفحه برای خاموش کردن” ظاهر شود. اگر از یک گوشی سری X آیفون استفاده استفاده می کنید لازم است دکمه پاور و زیادکردن صدا را همزمان فشار دهید تا نوار لغزنده ظاهر شود.
  2. لغزنده را به سمت خاموش کردن دستگاه بکشید.
  3. صبر کنید تا گوشی به طور کامل خاموش شود، سپس دکمه پاور را فشار داده و نگه دارید تا آیفون را دوباره روشن کنید.

انجام این کار به صورت منظم برای آیفون حیاتی است و می تواند در آیفون های قدیمی نیز مفید باشد.

4. دانلود یک برنامه پاک کننده

برنامه های مختلفی وجود دارند که می توانند به شما در خلاص شدن از برنامه های بیهوده کمک کنند. چنین برنامه هایی معمولا روی مک یا ویندوز دانلود می شوند و سپس با وصل کردن آیفون یا آیپد می توانید اقدامات لازم را انجام دهید.

برنامه پاک کننده معمولا سریعترین و موثرترین راه برای ایجاد فضا در آیفون است، اما اگر می خواهید از یک برنامه کاربردی و با امکانات لازم بهره مند شوید معمولا باید بین 20 دلار تا 20 یورو هزینه کنید و این مبلغ به منطقه زندگی شما بستگی دارد. با این وجود، هزینه کردن چنین مبلغی بهتر از این است که مجبور شوید به دلیل پر شدن کل فضای ذخیره سازی یک گوشی جدید خریداری کنید.

PhoneClean

PhoneClean که توسط iMobie طراحی شده است برنامه ای مناسب برای حذف فایل های ناخواسته در iOS است. این مراحل را دنبال کنید:

  1. با استفاده از کابل USB آیفون خود را به مک متصل کنید.
  2. PhoneClean را باز کرده و روی Scan کلیک کنید.
  3. پس از اینکه انجام اسکن کامل شد، روی Clean کلیک کنید.

برخی از ویژگی های این برنامه مانند Photo Caches فقط در نسخه پولی در دسترس می باشند. هزینه آن 19.99 دلار (14 یورو) در سال است.

3 3 نحوه پاک کردن حافظه پنهان در گوشی آیفون

iMyFone Umate

همانند برنامه قبلی، iMyFone Umate برای مک و ویندوز می تواند به سرعت و به راحتی فایل های موقت و بیهوده را از iOS حذف کند.

  1. آیفون خود را به رایانه یا مک متصل کنید.
  2. iMyFone را باز کنید و در زبانه Home روی Scan کلیک کنید.
  3. Junk Files (فایل‌های بیهوده) و Temporary Files (فایل‌های موقت) را بررسی و پاک کنید تا فضای دستگاهتان به طرز چشم گیری آزاد شود.
  4. شما همچنین می توانید فایل های بزرگ (مانند ویدئو و …) پاک کنید و با یک نگاه متوجه شوید چه برنامه هایی فضای زیادی را از شما اشغال می کنند. همچنین می توانید آنها را به راحتی حذف کنید.

اگر می خواهید نرم افزار را برای خودتان امتحان کنید نسخه ای رایگان وجود دارد. نسخه پرداختی که البته برای شما معادل 19.95 دلار (14 یورو) هزینه دارد، ویژگی های پیشرفته ای به برنامه خواهد افزود.

4 نحوه پاک کردن حافظه پنهان در گوشی آیفون

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *