مسدودکردن دعوت‌ های چت گروهی در واتس‌اپ

چت گروهی در واتس‌اپ یک ویژگی نسبتا جدید است که در تمام برنامه‌های پیام‌رسان معروف مانند فیسبوک مسنجر، آی مسنجر موجود است. . بااین‌حال این ویژگی می‌تواند از کنترل خارج شود، به‌خصوص اگر بررسی نکنید که چه کسی را به گروه دعوت کرده‌اید یا چه کسی شما را به یک گروه دعوت کرده است. برنامه واتس‌اپ هیچ محدودیتی برای تعداد افراد در چت گروهی ندارد، اما شما می‌توانید دعوت‌های چت گروهی افراد ناشناس را مسدود کنید. در این مقاله از سامسونگ یار قصد داریم به نحوه مسدود کردن دعوت‌های چت گروهی در واتس‌اپ بپردازیم و بیشتر با ویژگی چت گروهی آشنا شویم.

مسدودکردن دعوت‌های چت گروهی

این یک ویژگی جدید است که به‌تازگی در برنامه واتس‌اپ اضافه شده است و در هر دو نسخه اندروید و iOS از این ویژگی پشتیبانی می‌کنند. البته برای استفاده از این ویژگی حتماً باید از به‌روز بودن برنامه واتس‌اپ خود مطمئن شوید.

برای استفاده از این ویژگی قسمت تنظیمات واتس‌اپ را انتخاب کنید و روی گزینه Account ضربه بزنید. در قسمت حساب‌ها یا همان Account گزینه حریم خصوصی یا همان Privacy را انتخاب کنید.

چت گروهی در واتس‌اپ

سپس گزینه گروه‌ها را پیدا کنید. در این قسمت می‌توانید انتخاب کنید که چه کسی نتواند شما را به چت گروهی دعوت کند. این قسمت به طور پیش‌فرض روی همه یا All تنظیم شده است. این بدان معنی است که هرکسی که شماره شما را داشته باشد بدون اینکه حتی پیامی به شما داده باشد، می‌تواند شما را به چت گروهی دعوت کند.

گزینه مخاطبین من (My Contect)

گزینه مخاطبین من یا همان My Contect به این معنی است که فقط کسانی می‌توانند شما را به گروه دعوت کنند که با آن‌ها پیام ردوبدل کرده‌اید و آن‌ها را به مخاطبین خود دعوت کرده‌اید. این گزینه باعث می‌شود افراد نزدیک‌تر به شما اجازه دعوت شما  را داشته باشند.

گزینه مخاطبین من به جز… (My Contect Except)

گزینه مخاطبین من به جز … یا همان My Contect Except محدودترین گزینه برای مسدودکردن چت گروهی است. این گزینه به شما این امکان را می‌دهد که مخاطبین خود را محدود کنید تا نتوانند شما را به گروهی دعوت کنند. شما با این گزینه می‌توانید تمام کسانی که شما را به گروه‌های نامناسب دعوت می‌کنند را محدود کنید.

چت گروهی در واتس‌اپ

البته باید بدانید که این گزینه فقط دعوت‌های آینده را کنترل خواهد کرد. پس اگر کسانی شما را قبلاً به گروهی دعوت کرده باشند با محدودکردن آن‌ها این رشته‌های گروهی از بین نخواهند رفت و شما در این گروه‌ها باقی می‌مانید. برای ازبین‌بردن این چت‌های گروهی باید وارد آن شوید و از قسمت جزئیات این گروه را ترک کنید. اگر ترک یک چت گروهی برای شما ممکن نیست می‌توانید آن را بی‌صدا کنید تا اعلان‌های پیام جدید در این گروه‌ها را دریافت نکنید. چت گروهی را می‌توان یک سال قبل از اینکه به طور خودکار بی‌صدا شود، بی‌صدا کرد.

یک گروه بی‌صدا برای شما اعلان نمی‌فرستد. پیام‌ها به‌صورت بی‌صدا دریافت می‌شوند و شما می‌توانید هر زمان که خواستید آن‌ها را بخوانید. اعضا و مدیران گروه نمی‌توانند بدانند که شما آن را بی‌صدا کرده‌اید، اما متوجه اینکه پیام‌ها را مشاهده کرده‌اید یا نه هستند.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *