بررسی سامسونگ گلکسی A80 ؛ اولین استفاده

حقه دوربین چرخان و جهنده این گوشی حواستان را پرت نکند. کار با آن سرگرم‌کننده است اما به نظر می‌رسد سامسونگ گلکسی A80 چیزی بیش‌تر از دستگاهی با تنها یک ویژگی خاص باشد.

نقاط قوت:

[megapros]

دوربین چرخان و جهنده سرگرم‌کننده

صفحه‌نمایش بدون ناچ و عالی

قدرت و حافظه فراوان

[/megapros]

نقاط ضعف:

[megacons]

نگرانی‌هایی راجع به استقامت دستگاه

جک هدفون ندارد

بزرگ و ضخیم است

[/megacons]

سامسونگ گلکسی A80 یک قطعه باحال دارد. این گوشی نه تنها یک سیستم دوربین جهنده سه‌گانه دارد، بلکه آن سه لنز چرخش نیز می‌کنند تا به عنوان اسنپرهای سلفی نیز عمل کنند. وقتی بحث به رخ کشیدن جدیدترین مدل‌ها به دوستانتان باشد، A80 قطعا بازخوردهای مثبتی خواهد گرفت.

منتهی در طول اولین استفاده از آخرین گوشی تاپِ سری میان‌رده سامسونگ، فهمیدیم گلکسی A80 از دوربین خوشگلش چیزهای بیش‌تری در آستین دارد.

این گوشی یک نمایشگر 6.7 اینچی Full HD+، مجموعه‌تراشه octa-core، هشت گیگابایت رم، 128 گیگابایت حافظه، باطری 3,700 میلی‌آمپر ساعتی و یک اسکنر اثرنگشت درون‌صفحه‌ای نیز در خود دارد.

قیمت و تاریخ عرضه سامسونگ گلکسی A80

تاریخ عرضه گلکسی A80 روز 29 می تعیین شده است؛ حداقل در بعضی مناطق. گلکسی A80 همزمان به همه جا نخواهید رسید اما سامسونگ هنوز مشخص نکرده کدام مناطق اولین‌هایی خواهند بود که دستشان به A80 مزین می‌شود.

ضمناً از قیمت نیز اطلاعی در دست نیست اما از گلکسی S10 و گلکسی S10 Plus ارزان‌تر خواهد بود. البته نتیجه‌ی این که قیمت گلکسی S10e را هم می‌شکند یا خیر بعداً معلوم خواهد شد، چون که آن دوربین چرخان قطعاً ارزان نخواهد بود.

gif بررسی سامسونگ گلکسی A80 ؛ اولین استفاده

طراحی و نمایشگر

سامسونگ گلکسی A80 یک طراحی شیشه‌ای ممتاز دارد با یک قاب فلزی که دور تا دور محیط گوشی پیچیده و در دست احساس خوبی می‌دهد.

هرچند با اندازه‌های 165.2 x 76.5 x 9.3 میلی‌متری، بزرگ و ضخیم به حساب می‌آید که استفاده تک‌دستی از آن را سخت می‌کند. و مکانیزم‌های پشت دوربین جهنده هم بدان معنا هستند که بالای این گوشی کمی سنگین است. گلکسی A80 گوشی‌ای است که قطعاً اکثر اوقات دلتان خواهد خواست دو دستی از آن استفاده کنید.

دکمه پاور در سمت راست گوشی قرار دارد در حالی که دکمه‌های صدا در سمت چپ قرار داشته و فشردنشان – تا وقتی که دستتان به قدری بزرگ باشد که دور A80 بپیچد – به اندازه کافی راحت است. این گوشی وقتی که برای فروش برود، در رنگ‌های مشکی، طلایی و سفید موجود خواهد بود.

با قرارگیری سینی سیم‌کارت، درگاه USB-C و بلندگوی تکی رو به پایین در انتهای گلکسی A80، دیگر جک هدفونی در این بخش وجود ندارد.

البته بزرگ‌ترین نکته طراحی این دستگاه دوربین جهنده است که وقتی که در برنامه دوربین به حالت سلفی سویچ می‌کنید، قسمتی هم‌عرض با گوشی از جایش بالا می‌آید.

3 3 بررسی سامسونگ گلکسی A80 ؛ اولین استفاده

بالا آمدن روان و چرخش متعاقب محوطه دوربین سه‌گانه چیز تازه و سرگرم‌کننده‌ای است که ما در طول اولین استفاده خود از گلکسی A80 بارها و بارها آن را بالا آورده و دوباره پایین دادیم.

احتمالاً تازگی این قابلیت بعد از مدتی تدریجاً کاهش پیدا کند اما گمان می‌کنیم با این وجود هر باری که دوربین بیرون بجهد و برای چهره‌به‌چهره شدن با شما دور بزند، لبخندی روی لبانتان خواهد نشاند.

البته اینجا کمی نگرانی وجود دارد. مثل Oppo Find X که یک دوربین جهنده هم‌اندازه دارد، برایمان سؤال است که اگر A80 از دستتان بیفتد، این بدنه متحرک تا چه حد مقاوم است. به علاوه با اضافه شدن چرخش دوربین، چیزهای بالقوه بیش‌تری هم برای شکستن وجود خواهند داشت.

بخش متحرک ضمناً بدان معنا نیز می‌باشد که گذاشتن قابی که تمام و کمال از همه گوشی حفاظت کند دشوار خواهد بود. بنابراین اگر سامسونگ گلکسی A80 را بر می‌گزینید، باید با احتیاط آن را دست بگیرید.

آنچه که دوربین جهنده فراهم می‌کند یک نمایشگر تمام‌صفحه است که هیچ ناچ یا دوربین روزنه‌داری برای دادن یک شمایل جذاب به گوشی، سر راهش قرار نمی‌گیرد.

s1 بررسی سامسونگ گلکسی A80 ؛ اولین استفاده

s2 بررسی سامسونگ گلکسی A80 ؛ اولین استفاده

s3 بررسی سامسونگ گلکسی A80 ؛ اولین استفاده

s4 بررسی سامسونگ گلکسی A80 ؛ اولین استفاده

s5 بررسی سامسونگ گلکسی A80 ؛ اولین استفاده

s6 بررسی سامسونگ گلکسی A80 ؛ اولین استفاده

s7 بررسی سامسونگ گلکسی A80 ؛ اولین استفاده

s8 بررسی سامسونگ گلکسی A80 ؛ اولین استفاده

s9 بررسی سامسونگ گلکسی A80 ؛ اولین استفاده

سامسونگ در دور تا دور کل این نمایشگر 6.7 اینچی گوشه‌ها را تا جای ممکن فشرده کرده که این امر دستگاه را به سوی یک کار نهایی خیره‌کننده پیش برده است؛ هرچند دستگاه کاملاً بی‌گوشه نیست.

نمایشگر گلکسی A80  با رزولوشن +Full HD (رزولوشن 1080 x 2400) و یک پانل Super AMOLED، نمایشگری روشن، شفاف و رنگارنگ است که برای گیمرها و سریال‌بین‌ها و امثال آن‌ها، نشان از آینده خوبی دارد.

نهایتاً یک اسکنر اثرانگشت درون‌صفحه‌ای نیز وجود دارد، قابلیتی که به طور کلی در رزرو دستگاه‌های پرچمدار بود. خوب است که می‌بینیم این تکنولوژی به ردیف قیمت‌های بعدی فهرست نیز نزول کرده است.

در طی اولین استفاده برایمان مقدور نبود که دقت و سرعت آن را بسنجیم بنابراین منتظر نقد و بررسی سامسونگ گلکسی A80 ما باشید.

4 3 بررسی سامسونگ گلکسی A80 ؛ اولین استفاده

دوربین‌ها

کل هدف این دوربین‌های چرخان موجود در سامسونگ گلکسی A80 آن است که بتوانید از همان دوربین‌های معرکه موجود در پشت گوشی، در جلو نیز بهره ببرید. اکثر گوشی‌های هوشمند دوربین‌های پشتی عالی و دوربین‌های جلوی نامرغوبی به کاربر می‌دهند.

کمپانی سامسونگ، گلکسی A80 و سایر سری A خود را به سوی جوانان که به ساخت، به‌اشتراک‌گذری و فرستادن ویدیوهای لایو علاقه‌مندند هدف گرفته است. در نتیجه صرفنظر از اینکه آن‌ها از چه راهی می‌خواهند از گوشی استفاده کنند، با عقل جور در می‌آید که سامسونگ بهترین تجربه دوربینی را به آن‌ها بدهد.

وقتی که برنامه دوربین را باز می‌کنید، حسگر اصلی 48 مگاپیکسلی (f/2.0)، دوربین پیش‌فرض در دسترس شماست. اما سویچ کردن بین حسگر اصلی و دوربین فوق عریض (123 درجه‌ای) 8 مگاپیکسلی (f/2.2) که به شما امکان می‌دهد محوطه بیش‌تری را در شات مورد نظر جایگذاری کنید، آسان خواهد بود.

5 4 بررسی سامسونگ گلکسی A80 ؛ اولین استفاده

کیفیت دومی به اندازه دوربین اصلی بالا نیست اما داشتن گزینه‌ای برای گسترش محوطه قابل دید با چنین آمادگی بالایی، خوب است. سامسونگ اولین سازنده‌ای نیست که چنین کاری کرده – تولیدکنندگان اندرویدی بسیاری وجود دارند که قابلیت مشابهی ارائه می‌دهند – اما خوب است که یک دوربین پر ملات می‌بینیم.

دوربین سوم یک حسگر عمق‌سنج سه‌بعدی است که تاری پس‌زمینه‌ی معرکه‌ای برای حالت لایو فوکوس (Live Focus) فراهم می‌کند. حالت لایو فوکوس پس‌زمینه شات‌های‌تان را از فوکوس خارج می‌کند در حالی که پیش‌زمینه را در فوکوس باقی نگه می‌دارد. این پاسخ سامسونگ است به حالت پرتره اپل در گوشی‌های آیفون.

در مدت کوتاه اولین استفاده‌مان به نظر می‌رسید لایو فوکوس خوب کار می‌کند؛ این حالت به ما امکان داد سطح تاری را تنظیم کرده و پیش از فشردن شاتر، نتایج همزمان نشانمان داد.

ضمناً A80 به منظور ایجاد یک تجربه بصری خیره‌کننده‌تر، Live Focus Video نیز ارائه می‌دهد که برای تار کردن آنی پس‌زمینه در هنگام ضبط ویدیو است. این حالت فقط وقتی در دسترس است که ساز و کار مربوطه به عنوان دوربین پشت در حال استفاده است – نه برای سلفی – و همین حرف برای حالت حرکت فوق آهسته نیز صادق است.

6 3 بررسی سامسونگ گلکسی A80 ؛ اولین استفاده

باطری و مشخصات

سامسونگ گلکسی A80 یک باطری با حجم منطقی 3,700 میلی‌آمپر ساعت و پشتیبانی شارژ سریع 25-واتی دارد.

در پشت صحنه، یک مجموعه‌تراشه ocra-core، هشت گیگابایت RAM و 128 گیگابایت حافظه خواهید یافت که قدرت و فضای فراوانی برای برنامه‌ها، بازی‌ها، تصاویر و ویدیوها در اختیارتان می‌گذارند.

البته در این دستگاه آپشن حافظه قابل گسترش وجود ندارد بنابراین اگر فردی هستید که برنامه و ویدیوهای حجیم دانلود می‌کنید، بهتر است یک چشمتان به فضای دستگاه باشد.

گلکسی A80 اندروید 9 با رابط کاربری One UI سامسونگ که بر روی آن نسخه اندروید قرار گرفته است را دارد که شمایل و احساس بسیار مشابهی با گلکسی S10 و S10 Plus به شما می‌دهد. این رابط کاربری یک پوسته اندرویدی سبک است که برای عادت کردن به آن نیازی به یادگیری پیچ و خم‌های زیادی ندارید (محض این می‌گوییم که شاید از یک دستگاه اندرویدی دیگر سراغ سامسونگ آمده باشید).

اندروید دستگاه زیر دست روان بود منتهی دستگاهی که ما گرفتیم نرم‌افزار نهایی رویش در حال اجرا بود. بنابراین برای اطلاع پیدا کردن از این که عملکرد A80 تا چه حد خوب خواهد بود باید تا نقد و بررسی A80 ما صبر کنید.

7 2 بررسی سامسونگ گلکسی A80 ؛ اولین استفاده

قضاوت اولیه

این دوربین جهنده و چرخان است که توجهات را به سوی سامسونگ گلکسی A80 خواهد کشاند اما این گوشی تنها یک ویژگی ممتاز ندارد. سامسونگ قابلیت‌های فراوانی روی A80 سوار کرده تا آن را تبدیل به دستگاهی قابل تحسین کند.

نهایتاً موفقیت گوشی به قیمت آن وابسته است و فعلا که نمی‌دانیم گلکسی A80 چقدر قیمت‌گذاری خواهد شد. با یک نمایشگر بزرگ و یک دوربین موتوردار، قیمتش شاید خیلی بالا باشد؛ آنقدر بالا که به سری S10 برسد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *