بررسی گلکسی M40 سامسونگ، یک میان رده قهرمان

شرکت سامسونگ تلاش می کند تا بازار گوشی های هوشمند میان رده را به خود اختصاص دهد. تاکنون نیز موفق بوده و حال به لیست اسمارتفون های میان رده خود مدل جدیدی را افزوده که گلکسی M40 نام دارد. این مدل نسخه ارتقا یافته گلکسی M30 است و باید آن را رقیب جدی سری ردمی شیائومی دانست که تاکنون توانستند فروش خوبی در بازار اسمارتفون داشته باشند. در این مطلب قصد داریم به بررسی گلکسی M40 جدید سامسونگ آشنا شویم که بدون شک یک میان رده شایسته است.

هر آنچه درباره طراحی گلکسی M40 می دانیم

این گوشی هوشمند مدلی بزرگ است که با قیمت مناسب عرضه می شود. با صفحه نمایشی که Infinity-O بوده می تواند یک مدل مشابه Galaxy S10e و Honor View 20 باشد. با صفحه نمایش 6.3 اینچی FHD+، کیفیت نمایشگر این دیوایس برجسته است. Galaxy M40 از ارگونومی فوق العاده بهره می برد و طراحی ساده ای برای آن در نظر گرفته شده تا در عین سادگی جذاب باشد. با وزن 168 گرمی، این مدل کم وزن بوده و می تواند گزینه قابل توجهی به شمار آورد.

Galaxy M40 عضو جدید خانواده گلکسی M بوده و در مقایسه با سری گلکسی A جنس بدنه متفاوتی دارد. از آنجایی که شیشه بسیار ظریف است، سامسونگ بدنه ای از جنس پلی کربنات را به کار گرفته که نسبت به شیشه دوام بیشتری دارد و طراحی بهتری در این مدل به وجود آورده است. البته در قسمت کناری یک گوشی هوشمند پریمیومی به نظر می رسد و چیزی کم ندارد. در قسمت عقب این گوشی هوشمند سنسور اثرانگشت سنتی تعبیه شده که در تست انجام گرفته عملکرد سریعی دارد. رنگ بدنه آن نیز چشمگیر بوده و با وجود جنس پلی کربنات براق به نظر می‌رسد.

علاوه بر سنسور اثرانگشت، یک سنسور تشخیص چهره نیز به کار گرفته شده تا کاربر در بحث امنیتی با ویژگی های کامل رو به رو باشد.

Samsung Galaxy M40 2 بررسی گلکسی M40 سامسونگ، یک میان رده قهرمان

سخت افزاری قابل قبول

  • پردازنده هشت هسته ای اسنپدراگون 675
  • حافظه رم 6 گیگابایتی
  • حافظه داخلی 128 گیگابایتی
  • اسلات کارت میکرو SD

شرکت سامسونگ در گوشی هوشمندی نظیر Galaxy M40 مشخصات سخت افزاری قابلی به کار گرفته که می توان انتظار عملکرد بالایی داشت. در یک سو پردازنده هشت هسته ای اسنپدراگون 675  و در سوی دیگر حافظه رم 6 گیگابایتی، پیکربندی قابل قبولی است. این همان پیکربندی بوده که در شیائومی Redmi Note 7 Pro نیز مشاهده کردیم.

این سخت افزار قدرت کافی را برای گلکسی M40 به وجود می آورد تا به عنوان یک میان رده عملکردی بیش از انتظار را به نمایش بگذارد. در بهینه سازی نرم افزاری نیز قدرت بالا سخت افزاری این دیوایس به خوبی قابل مشاهده است.

در واقع تجربه کاربری با گلکسی M40 همان چیزی است که از نسل جدید میان رده های سامسونگ انتظار می رود. البته نباید گلکسی M40 را بی نقص دانست اما در سطح خود و نسبت به رقبا حرف بسیاری برای گفتن دارد.

دوربین ارتقایافته

  • دوربین عقب 32 مگاپیکسلی با دیافراگم لنز F1.7
  • دوربین تشخیص عمق 5 مگاپیکسلی
  • دوربین اولتراواید 8 مگاپیکسلی
  • قابلیت ضبط ویدئو 4K

دوربین بخش مهمی در هر گوشی هوشمند است. شرکت سامسونگ نیز Galaxy M40 را در زمینه دوربین با پیکربندی خوبی همراه ساخته که فراتر از یک میان رده است. البته باید بیان داشت که سری گلکسی M میان رده های شایسته سامسونگ هستند که در مقایسه با سری گلکسی A جدید از ساخت پریمیومی کمتری برخوردارند.

در این بین گلکسی M40 به عنوان عضو جدید این سری با دوربین سه گانه عقب 32 مگاپیکسلی، 8 مگاپیکسلی و 5 مگاپیکسلی همراه است. سنسور اول از نوع اصلی بوده و سنسور دوم اولتراواید است. همچنین سنسور سوم نیز از تشخیص عمق بهره می برد و قابلیت ضبط ویدئو 4K هم برای سنسور اصلی در نظر گرفته شد. تصاویر به ثبت رسیده در این گوشی کمی پررنگ هستند و عملکرد لنز نیز در شرایط نوری کم مناسب است. تصویربرداری Galaxy M40 چشمگیر بوده و تصویربرداری می تواند در نوع خود جالب توجه باشد. اگر با این گوشی هوشمند به تصویربرداری بپردازید، بدون شک خلاقانه است و کیفیت خوبی را می توان تجربه کرد.

البته Galaxy M40 را نباید چندان قدرتمند در بحث دوربین دانست و کاستی هایی هم دارد، اما در بحث پیکربندی دوربین می تواند عملکردی خوب از خود نشان داده و گزینه ای ایده آل محسوب شود. اگرچه برای بررسی دوربین گلکسی M40 باید آن را به صورت دقیق مورد تجزیه و تحلیل قرار داد.

3434 بررسی گلکسی M40 سامسونگ، یک میان رده قهرمان

عمر باتری معمولی

  • باتری 3500 میلی آمپری
  • فناوری شارژ سریع 15 واتی

Galaxy M40 اگرچه یک میان رده است اما خوشبختانه سامسونگ باتری نسبتا پرظرفیت 3500 میلی آمپری برای آن در نظر گرفت. این ظرفیت باتری اگرچه کمی کمتر از ظرفیت 4000 میلی آمپری برخی میان رده ها است، اما در مجموع عملکرد معمولی دارد.

در کنار باتری 3500 میلی آمپری، فناوری شارژ سریع 15 واتی نیز در نظر گرفته شده که با پورت USB-C می توان آن را شارژ کرد. گلکسی M40 در زمینه باتری می تواند گزینه برجسته و قابل قبولی در میان محصولات سامسونگ باشد.

نتیجه گیری

Galaxy M40 از سخت افزار قدرتمندی بهره می برد و می توان آن را رقیب Poco F1 شیائومی دانست. طراحی بهبودیافته نسبت به برخی رقبا موجب شده تا افراد بتوانند در کاربری با این اسمارتفون تجربه لذت بخشی داشته باشند.

سخت افزار گلکسی M40 اگرچه بی نظیر نیست اما می تواند رضایت مخاطب و کاربر خود را جذب کند. سامسونگ هر سال نسل جدیدی از میان رده های خود را معرفی می کند و برای سال 2019 تصمیم گرفت تا میان رده های برجسته ای برای معرفی ارائه دهد.

با تمام این ویژگی ها گلکسی M40 گوشی هوشمند راضی کننده ای است و در مدت زمانی که با آن تجربه کاربری دارید، می تواند مورد توجه قرار گیرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *