نحوه فعال کردن سپر ایمنی گوگل پلی (Google Play Protect) در اندروید

فروشگاه Google Play همانند اپ استور اپل در معرض برنامه های تقلبی قرار دارد. توسعه دهندگان با ساختن برنامه کلون شده و ایجاد آگهی در برنامه ها شناخته می شوند و منتظر هستند تا کاربران نا آگاه و بی توجه برنامه های آنها را دانلود کنند. البته این یکی از بهترین سناریوهای ممکن در هنگام مواجهه با یک برنامه تقلبی است. همچنین ممکن است توسعه دهندگان اسکریپت های مخرب را در برنامه ها تزریق کرده و سپس آنها را در فروشگاه Google Play قرار دهند. به طور متوسط هیچ کاربری به یقین نمی تواند بگوید یک برنامه مخرب است یا خیر. چنین چیزهایی هستند که باعث می شود اعتبار اندروید در زمینه امنیت خدشه دار شود. برای مقابله با این گوگل ویژگی با نام سپر ایمنی پلی (Google Play Protect) را معرفی کرده است. این ویژگی نوعی اسکن است که روی تمام برنامه های موجود در گوشی شما انجام می شود تا از امن بودن آنها مطمئن شوید.

این سپر ایمنی برای تمام کاربران اندروید در دسترس است. این ویژگی نه تنها می تواند برنامه های دانلود شده از فروشگاه گوگل را اسکن کند بلکه می تواند برنامه های دانلود شده از منابع دیگر را نیز مورد بررسی قرار دهد.

برای شناسایی برنامه های جعلی در Google Play در این لینک همراه ما باشید.

فعال سازی سپر ایمنی Google Play

تنظیمات برنامه را باز کنید، سپس وارد Security & Location (مکان و امنیت) شوید و گزینه Googl Play Protect (سپر ایمنی Play) را انتخاب کنید. روی آن ضربه بزنید و گزینه “اسکن دستگاه از نظر تهدیدهای امنیتی” را روشن کنید. به طور پیش فرض و وقتی این گزینه خاموش است سپر ایمنی فقط برنامه هایی که از فروشگاه گوگل دانلود شده اند را اسکن می کند. اما پس از فعال کردن این گزینه حتی برنامه هایی که از منابع دیگر نیز دانلود کرده اید مورد بررسی قرار خواهند گرفت.

1 8 نحوه فعال کردن سپر ایمنی گوگل پلی (Google Play Protect) در اندروید

همچنین گزینه ای با عنوان “بهبود شناسایی برنامه مضر” وجود دارد. اگر آن را فعال کنید، داده ها را با گوگل اشتراک می گذارید. این امر به گوگل کمک می کند که در بلندمدت تشخیص خطر را بهبود بخشد ولی به طور کلی امنیت اضافی به گوشی شما اضافه نخواهد کرد.

2 7 نحوه فعال کردن سپر ایمنی گوگل پلی (Google Play Protect) در اندروید

Google Play Protect به طور خودکار برنامه های مضر را پیدا نخواهد کرد، اما هنگامی که چیز مشکوکی پیدا کند به شما هشدار می دهد. سپس به شما بستگی دارد آن را حذف می کنید یا خیر.

نبود اسکن برای فایل‌ها

سپر ایمنی Play فقط برای برنامه هاست و نه برای فایل هایی که در گوشی شما قرار دارند. گوشی های اندروید می توانند هر نوع فایلی را در خود ذخیره کنند. شما می توانید فایل ها را در حافظه ذخیره سازی خود دانلود کرده یا آنها را از رایانه کپی کنید. اگر اتفاقی بیفتد و شما یک فایل مخرب دانلود کنید، سپر ایمنی در قبال آن هیچ کاری نمی تواند بکند. بنابراین این سپر مانند یک آنتی ویروس گسترده نیست. بلکه تنها یک حفاظ است در برابر برنامه های مخرب. این اسکن های دوره ای بر روی دستگاه شما اجرا می شوند تا اطمینان حاصل شود که هیچ چیز مخربی وجود ندارد و همچنین لینک هایی را که در کروم مشاهده می کنید بررسی می کند. اگر بخواهید یک سایت نا امن را در کروم ببینید، یک هشدار ظاهر می شود که نشان می دهد سایت امن نیست.

این یگ گام مثبت و رو به جلو از طرف گوگل است ولی هنوز هم لازم است قبل از دانلود، برنامه های مخرب برای شما مشخص باشند.

4 دیدگاه دربارهٔ «نحوه فعال کردن سپر ایمنی گوگل پلی (Google Play Protect) در اندروید»

  1. کس دیگری در حصاب کاربری من فعالیت دارد و تمام حریم خصوصی بنده را متلاشی کرده است در واقع من را نابود کرده است چلوگیری بفرماید ممنون میشم

    1. موفق شدی دوست من ؟؟!
      شرمنده سلام فراموشم شد ..
      بد دردیع بدددددددددد ، من تا تمام وججججود میدونم چه میکشی 🌪️🥺

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *