بررسی گوشی هوشمند Galaxy Note 10 Lite

شرکت سامسونگ برای نخستین بار در سال 2020، دو مدل گوشی هوشمند گلکسی نوت 10 لایت و گلکسی اس 10 لایت را معرفی کرده که اسمارتفون های پرچمدار اقتصادی برند کره ای تلقی می‌شود و تاکنون شایعات بسیاری پیرامون آن منتشر شد.

برند کره ای درصدد است تا گزینه های قابل توجهی را در سال جاری روانه بازار کند و از جمله باید به گلکسی نوت 10 لایت و گلکسی اس 10 لایت اشاره کرد. تمامی این گوشی های هوشمند گزینه های بزرگی بوده که در نوع خود بزرگ به حساب می آیند.

ما در این مطلب قصد داریم با گلکسی نوت 10 لایت یا همان Galaxy Note 10 Lite آشنا شویم. اسمارتفونی که طراحی حرفه ای داشته و مشخصات سخت افزاری بزرگی برای آن در نظر گرفته شده و نباید دست کم گرفت.

به هر حال برای آشنایی بیشتر با ما همراه باشید.

گلکسی نوت 10 لایت

معرفی 2020، ژانویه
وضعیت عرضه در آینده نزدیک (سه‌ماهه اول 2020)

نمایشگر

نوع Super AMOLED لمسی خازنی، 16 میلیون رنگ
سایز 6.7 اینچ (~86.6% نسبت نمایشگر به بدنه)
رزولوشن 1080 در 2400 پیکسل، 20:9 (~394 پیکسل در اینچ تراکم پیکسلی)
– Always-on display
– HDR

بدنه

ابعاد 163.7 در 76.1 در 8.7 میلی‌متر
وزن 199 گرم
استایلوس (بلوتوث داخلی، شتاب‌سنج، ژیروسکوپ)
سیم‌کارت تک سیم‌کارته (نانو-سیم) یا دو سیم‌کارته (نانو-سیم، همزمان یکی فعال (dual stand-by))

پلتفرم

سیستم‌عامل – اندروید 10.0
– 1 UI 2
تراشه Exynos 9810 (ده نانومتری)
پردازنده مرکزی 8 هسته‌ای (چهار هسته‌ی 2.7 گیگاهرتز Mongoose M3 و چهار هسته‌ی 1.7 گیگاهرتز Cortex-A55)
پردازنده گرافیکی Mali-G72 MP18

حافظه

درگاه حافظه میکرو اس‌دی، تا 1 ترابایت
حافظه داخلی 128 گیگابایت 6 گیگابایت رم، 128 گیگابایت 8 گیگابایت رم

دوربین

اصلی 12 مگاپیکسل (1.4 میکرومتر سایز پیکسل، 1/2.55 اینچ سایز سنسور، لنز واید 27 میلی‌متری، f/1.7، فوکوس خودکار با تشخیص فاز، لرزشگیر اپتیکال تصویر)
12 مگاپیکسل (لنز 52 میلی‌متری تله‌فوتو، f/2.4، فوکوس خودکار با تشخیص فاز، 1/3.6 اینچ سایز سنسور، 1.0 میکرومتر سایز پیکسل، لرزشگیر اپتیکال تصویر، زوم اپتیکال 2 برابر)
12 مگاپیکسل (لنز 13 میلی‌متری فوق‌عریض، f/2.2)
قابلیت‌ها فلش LED، پانوراما، HDR
ویدیو 2160p@30fps، 1080p@30/60fps (لرزشگیر الکترونیکی تصویر-ژیروسکوپی)، 720p@960fps
سلفی 32 مگاپیکسل (0.8 میکرومتر سایز پیکسل، 1/2.8 اینچ سایز سنسور، لنز واید 25 میلی‌متری، f/2.2)

صدا

جک ۳.۵ میلی‌متری نامشخص
لغو کننده‌ی نویز صدا از طریق میکروفون اختصاصی

باتری

باتری باتری غیر قابل تعویض لیتیوم پلیمری با ظرفیت 4500 میلی آمپر ساعت
شارژر شارژ سریع باتری

قابلیت‌ها

حسگرها حسگر اثرانگشت (زیر نمایشگر، اپتیکال)، شتاب‌سنج، ژیروسکوپ، سنسور مجاورت، قطب‌نما
Samsung DeX (desktop experience support)
ANT+

شبکه

فناوری GSM / HSPA / LTE

اتصالات

شبکه بی‌سیم Wi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac، دو بانده، Wi-Fi Direct، هات‌اسپات
بلوتوث 5.0، A2DP، LE
GPS بله، با A-GPS، GLONASS، GALILEO، BDS
NFC نامشخص
USB 2.0، Type-C 1.0 کانکتور ریورسبل

متفرقه

رنگ‌ها مشکی، قرمز، یاسی
محدوده قیمت 600 یورو

 

طراحی و ساخت گلکسی نوت 10 لایت

سامسونگ Galaxy Note 10 Lite با نمایشگر Infinity-O همانند خواهران و برادران گران قیمت سری Note، همراه است. اما در مورد مدل Lite ، صفحه نمایش مسطح است و لبه‌های خمیده‌ای ندارد. به طور کلی، طراحی لبه‌ها گردتر و رنگ‌بندی شاداب‌تری دارد که گویی سامسونگ می‌خواهد با نوت ۱۰ Lite از مخاطبان جوان‌‌تر خود دلجویی کند.

در بخش پشتی،تفاوت این مدل با سری Galaxy Note 10 مشخص است. ماژول دوربین کشیده و قائم نیست بلکه در یک قاب تقریباً مربع شکل قرار دارد، این مدل دارای سه دوربین جداگانه و یک فلاش LED است. رنگ‌بندی این مدل شامل Aura Glow و Aura Black و نسخه‌ای به رنگ قرمز است. ابعاد این محصول سامسونگ 163.7 در 76.1 در 8.7 میلی‌متر بوده و وزن آن کمتر از 200 گرم است. بنابراین ابعاد ایده آل و وزن مطلوبی دارد که ناراحتی را برای کاربری طولانی به دنبال نخواهد داشت.

67 بررسی گوشی هوشمند Galaxy Note 10 Lite

صفحه نمایش پروضوح و دقیق

این گوشی دارای نمایشگر هول پانچ است،حسگر اثرانگشت نیز اپتیکال بوده و به زیر نمایشگر منتقل شده است. Galaxy Note 10 Lite دارای پنل ۶.۷ اینچی FHD + Super AMOLED است. این دستگاه از گلکسی نوت ۱۰ (۶.۳ اینچ) بزرگتر است و از گلکسی نوت ۱۰ پلاس (۶.۸ اینچی) کوچکتر است. برخلاف Galaxy Note 10 و Galaxy Note 10 Plus از محتوای HDR 10+ پشتیبانی می‌کنند در حالی که نوت ۱۰ لایت تنها از قابلیت HDR برخوردارست. اگر عدم وجود HDR + برای شما بسیار آزاردهنده نیست و با پنل ۱۰۸۰p مشکلی ندارید، Galaxy Note 10 Lite ممکن است وسیله ای برای شما باشد.

Note 10 Lite از پردازنده داخلی Exynos با شماره مدل ۹۸۱۰ استفاده می‌کند. این گوشی سامسونگ دارای ۶ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی است. حافظه ذخیره‌سازی از طریق microSD تا ۱ ترابایت قابل ارتقاء است.

همانطور که از نام این گوشی پیداست، گلکسی نوت ۱۰ Lite نیز دارای قلم S-Pen خواهد بود. مانند Galaxy Note 9، این گوشی هوشمند از طریق بلوتوث با اسن پن جفت می شود. سامسونگ گلکسی نوت ۱۰ Lite نه تنها به دلیل وجود S Pen بلکه به دلیل ارائه Samsung DeX در هنگام اتصال گوشی به یک مانیتور خارجی گزینه‌ای عالی برای خرید گوشی توسط کاربران حرفه‌ای است. در بخش نرم افزار، Note 10 Lite احتمالاً  رابط کاربری One UI 2.0 سامسونگ را مبتنی بر Android 10 اجرا می‌کند.

 

دوربین حرفه ای

با وجود آنکه گلکسی نوت ۱۰ و گلکسی نوت ۱۰ پلاس مجهز به سنسور اولیه ۱۶ مگاپیکسلی و لنزهای ۱۲ مگاپیکسلی ماوراء بنفش و تله فوتو است. گلکسی نوت ۱۰ Lite با سه سنسور ۱۲ مگاپیکسلی ارائه می شود، که از این میان دو سنسور ultrawide و تله فوتو هستند. هنگامی که صحبت از دوربین سلفی می شود، Galaxy Note 10 Lite کمی از این نظر از سری Note 10 جلوتر است. این گوشی در مقایسه با سنسور ۱۰ مگاپیکسلی در Galaxy Note 10 و Galaxy Note 10 Plus دارای دوربین قدرتمندتر ۳۲ ۳۲ مگاپیکسلی برای سلفی است. اما، Note 10 Lite قادر به ضبط فیلم ها ۴K 60 fps نیست و به ۴K 30 fps محدود شده است.

لنزهای Galaxy Note 10 Lite با OIS (تثبیت کننده نوری تصویر) همراه نیستند و به EIS (تثبیت کننده تصویر الکترونیکی) متکی هستند.

345 5 بررسی گوشی هوشمند Galaxy Note 10 Lite

باتری بادوام

شگفت آور است که Galaxy Note 10 Lite نسبت به گلکسی نوت ۱۰ (۳۵۰۰ میلی آمپر ساعت) و گلکسی نوت ۱۰ پلاس (۴،۳۰۰ میلی آمپر ساعت) از باتری بزرگتر با ظرفیت ۴۵۰۰ میلی آمپری ساعتی برخوردار است. البته با توجه به اینکه مجبور است به یک صفحه بزرگ ۶.۷ اینچی AMOLED را پشتیبانی کند. سامسونگ ببخشی از این ظرفیت  را برای نمایشگر بزرگتر نوت ۱۰ لایت کنار گذاشته است. گذشته از موارد فوق، ویژگی‌های اتصال این مدل می‌توان به درگاه هدفون ۳.۵ میلیمتری، NFC ، Wi-Fi 5 ، Wi-Fi Direct ، Smart View و یک درگاه شارژ USB-C اشاره کرد.

 

نتیجه گیری

گلکسی نوت 10 لایت در کنار گلکسی اس 10 لایت یک پرچمدار میان رده تمام عیار است که تجربه کاربری حرفه ای را شامل حال کاربر خود می کند. بنابراین نباید آن را گزینه نامطلوب دانست و یا به ضعف این مدل اشاره کرد. دوربین باکیفیت، سخت افزار قدرتمند، قیمت مناسب و طراحی بروزرسانی شده، همگی گلکسی نوت 10 لایت را به اسمارتفون برجسته سامسونگ در میان گزینه های خوش قیمت دیگر قرار می دهد.

بنابراین باید نتیجه گرفت خرید گلکسی نوت 10 لایت یک انتخاب عالی تلقی می شود. بنابراین نباید از خیال آن گذشت و مدلی نامطلوب پنداشت.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *