نقد و بررسی سامسونگ گلکسی فولد

معرفی گلکسی فولد

گلکسی فولد در رویداد MWC سامسونگ چیز دیگری بود! یک گوشی هوشمند با یک نمایشگر AMOLED تاشو، یک نمایشگر ثانویه برای امور روزمره و مجموعه ای از دوربین های کاربردی که در یک بدنه منحصربفرد با یک لولای خاص گنجانده شده اند. گلکسی فولد اولین مدل از نوع خود می باشد و این نوید را به شما می دهد که اگر آماده پرداخت قیمت تند آن هستید می توانید آینده را در دستان خود تجربه کنید.

گوشی های تاشو که با عناوینی چون گوشی های فلیپ یا گوشی هایی با نمایشگر دوگانه شناخته می شوند، سال ها در صدر اخبار نوآوری بودند ولی اکنون سامسونگ اولین نمونه آنها را روانه بازار کرده است. در حالی که شیائومی و موتورلا تجربه ارائه گوشی های تقریبا اینچنین را دارند اما سامسونگ مسیر دیگری را در پیش گرفته است که یکی از نقاط عطف آن را می توان ساخت و ارائه یک گوشی انعطاف پذیر با نام گلکسی Round در سال 2013 دانست. اما در حالی که سامسونگ و ال جی در تلاش برای ارائه گوشی های انعطاف پذیر بودند، این چیزی نبود که کاربران به سمت آن جلب شوند. اما اگر می توانید آن را انعطاف دهید، چرا نتوانید آن را تا کنید؟

1 10 نقد و بررسی سامسونگ گلکسی فولد

اکنون 5 سال و نیم از آن دوران گذشته و ما به چیزی که در سال 2013 انتظار آن را داشتیم دست یافته ایم؛ یک گوشی هوشمند تاشو. اما ممکن است نفرین باز هم گریبان سامسونگ را بگیرد، زیرا احتمالا اطلاع دارید که سامسونگ به دلیل شکسته شدن صفحه نمایش، تمام گوشی های گلکسی فولد را از بازار فراخوانده است و راه اندازی خط تولید گوشی را برای مدت نامعلومی به تعویق انداخته است.

خبر خوب این است که عرضه هوآوی Mate X نزدیک است و این به سامسونگ فشار وارد می کند تا هرچه سریعتر مشکل گلکسی فولد را حل کند. اما زمان زیادی از فاجعه گلکسی نوت 7 نگذشته است و شاید سامسونگ تصمیم بگیرد دیگر ریسک نکند تا بتواند درصد شکست هایش را کاهش دهد.

2 9 نقد و بررسی سامسونگ گلکسی فولد

به هرحال، هر اتفاقی که بیفتد ما اینجا هستیم تا نگاهی اجمالی به آنچه قرار است عرضه شود یا آنچه قرار بود عرضه شود بیندازیم. در هر صورت گلکسی فولد یک گجت باورنکردنی از تکنولوژی است که ارزش امتحان را دارد. زیرا ممکن است مسئله مهم بعدی این باشد که آیا این گوشی مطابق انتظار فروش خواهد رفت یا نه.

مشخصات سامسونگ گلکسی فولد

  • بدنه: تاشو، صفحه نمایش به سمت داخل تا خواهد شد. در حالت تا شده دارای ابعاد 9*62.9*15.5 میلی متر و در حالت باز شده دارای ابعاد 160.9*117.9*6.9 میلی متر می باشد. نقره ای فضایی و سیاه کیهانی از رنگ های اصلی آن می باشند، سبز مریخی و آبی ستارگان برای بدنه در کنار طلایی و نقره ای تیره برای لولاهای آن در نظر گرفته شده است. لازم به ذکر است که گوشی 263 گرم وزن دارد.
  • صفحه نمایش: نمایشگر اصلی: نمایشگر تاشو 7.3 اینچ لمسی خازنی Dynamic AMOLED، وضوح 1536*2152، نسبت 4.2:3 و 362 پیکسل بر هر اینچ. نمایشگر ثانویه (کاور): 4.6 اینچ سوپر AMOLED، وضوح 720*1680، نسبت ابعاد 21:9 و 399 پیکسل بر هر اینچ.
  • دوربین عقب: اصلی: سنسور 12 مگاپیکسلی، دیافراگم f/1.5-2.4 معادل 26 میلی متر، فاصله کانونی (77 درجه میدان دید)، پیکسل دوگانه PDAF به همراه ویژگی OIS. تله فوتو: سنسور 12 مگاپیکسلی، دیافراگم f/2.4 معادل 52 میلی متر، فاصله کانونی (میدان دید 45 درجه ای)، PDAF، OIS. فوق عریض: 16 مگاپیکسل، دیافراگم F/2.2 معادل 12 میلی متر. فاصله کانونی (میدان دید 123 درجه ای) و فوکوس ثابت.
  • دوربین جلو: اصلی: 10 مگاپیکسل، دیافراگم f/2.2 معادل 25 میلی متر. فاصله کانونی (میدان دید 80 درجه ای)، PDAF. ثانویه (فقط عمق): 8 مگاپیکسل، دیافراگم f/2.2، میدان دید 85 درجه ای، لنز با فوکوس ثابت.
  • دوربین کاور: 10 مگاپیکسل، دیافراگام f/2.2 معادل 25 میلی متر. فاصله کانونی (میدان دید 80 درجه ای)، PDAF.
  • ضبط ویدئو: عقب: تا 4K و 2160p با سرعت 60 فریم در ثانیه، EIS تا 2160p با سرعت 30 فریم در ثانیه، حرکت آهسته تا 1080p با سرعت 240 فریم بر ثانیه، حرکت فوق آهسته تا 720p با سرعت 960 فریم در ثانیه برای حداکثر 0.4 ثانیه (12 ثانیه پخش با سرعت نرمال). ضبط با کیفیت HDR10+. جلو: تا 2160p با سرعت 30 فریم در ثانیه با EIS.
  • سیستم عامل/نرم افزار: اندروید 9 پای، رابط کاربری سامسونگ One UI.
  • چیپ‌ست: اسنپدراگون 885 (7 نانومتری): پردازنده 8 هسته ای (یک 2.8 گیگاهرتزی، سه هسته 2.4 گیگاهرتزی Kyro Gold و چهار هسته 1.7 گیگاهرتزی Kyro 485 Silver)؛ پردازنده گرافیکی آدرنو 640.
  • حافظه: 12 گیگابایت رم، 512 گیگابایت حافظه داخلی، بدون درگاه میکرو اس‌دی.
  • باتری: مجموع 4380 میلی آمپر ساعت، Li-Ion (بدون قابلیت تعویض)، شارژ سیمی 15 وات (سازگار با شارژ سریع و نسخه دوم QuickCharge)، شارژ سریع 15 وات بی سیم 2.0، Wireless PowerShare.
  • ارتباطات: دو سیم کارت: یک نانو و یک eSIM (در صورت وجود)؛ LTE-A، تجمع موج 6 باند، 18 (150 مگابایت بر ثانیه)، Wi-Fi a/b/g/n/ac/ax MU-MIMO؛ GPS، GLONASS، Beidou، Galileo، NFC، بلوتوث نسخه 5.0. USB تایپ C، بدون جک 3.5 میلی متری هدفون.
  • متفرقه: سنسور اثر انگشت در سمت چپ، اسپیکرهای استریو.

هر قطعه جدیدی از تکنولوژی که در نظر دارید را می توانید در گلکسی فولد بیابید؛ جدیدترین تراشه اسنپدراگون 855، 12 گیگابایت رم، نیم ترابایت حافظه ذخیره سازی با سریعترین سرعت ممکن، دوربین 3گانه در پشت، دو دوربین روی گوشی و حتی یک دوربین فوکوس اتوماتیک برای سلفی خارج از گوشی. همچنین یک باتری بزرگ، مجموعه ای وسیع از گزینه های ارتباطی، اسپیکرهای استریو و … از دیگر ویژگی های آن به شمار می روند.

یکی از معضلات گلکسی فولد مقاوم نبودن آن در برابر آب است. ولی به عنوان یک معجزه در تکنولوژی شاید بتوان از این مورد چشم پوشی کرد البته شاید هم چون ضدآب بودن تکنولوژی نسل قبل است در آن تعبیه نشده است.

قبل از اینکه به محتوای درونی گلکسی فولد بپردازیم و البته قول می دهیم وارد آن مقوله نیز شویم، بیایید نگاهی به محتویات جعبه این گوشی بیندازیم.

جعبه گشایی گلکسی فولد

نکته جالب اینجاست که ما نیازی به جست و جوی تو در تو نداشتیم و همه اجزا به صورت منظم در یک جعبه بزرگ و شیک قرار داده شده اند. در واقع، فولد در جعبه فوق العاده و با تعداد زیادی از محتویات عرضه می شود.

3 7 نقد و بررسی سامسونگ گلکسی فولد

برای شروع، جعبه شامل همه نیازهای معمول است: یک باتری 18 واتی که چند سالی است تغییر نکرده و یک کابل USB تایپ C. همچنین یک تبدیل با ورودی A و تبدیل به خروجی C در آن وجود دارد که سامسونگ چند وقتی است آن را در جعبه گوشی های خود قرار می دهد.

4 7 نقد و بررسی سامسونگ گلکسی فولد

جعبه گلکسی فولد حاوی هدست سیمی نیست ولی یک هدست بی سیم دارد یعنی همان گلکسی Bunds جدید سامسونگ. آنها درون جعبه شارژ مخصوص به خود قرار دارند همراه با سه نوع قالب برای هدست. این موارد همان همایی است که با گلکسی S10 پیش فروش شدند ولی اکنون به صورت پیش فرض در جعبه گلکسی فولد وجود دارند. و البته برای 2000 دلار.

5 3 نقد و بررسی سامسونگ گلکسی فولد

اما صبر کنید، هنوز هست. یک پوسته محافظ که به نظر کربنی است وجود دارد تا شیشه گوشی را برای شما امن نگه دارد. برای این محافظ چیزی مانند یک چسب برای امنیت گلکسی فولد قرار داده شده است که البته می توانید پس از استفاده آن را به راحتی جدا کنید. یا کلا می توانید از این چسب استفاده نکنید، طبق تجربه ما بدون چسب هم می توان از محافظ نتیجه خوبی دریافت کرد.

طراحی گلکسی فولد

مدت ها خبر عرضه یک گوشی تاشو در صدر اخبار بود و بالاخره انتظارها به پایان رسید. در ماه فوریه سال گذشته سامسونگ و هوآوی ما را به آشنایی با گوشی های قابل انعطاف خود دعوت کردند و اکنون هر شرکت دیگری احتمالا در پی آن است تا با نمونه خود وارد عرصه رقابت چنین گوشی های شود. امروز دستگاهی را در دست داریم که این انقلاب را به وجود آورد، حداقل چون اولین گوشی در نوع خود بود که عرضه شد و آن گوشی همان گلکسی فولد متعلق به سامسونگ است.

6 2 نقد و بررسی سامسونگ گلکسی فولد

ما هردو دستگاه فولد و Mate X را نظارت کرده ایم و آینده ای امیدوارکننده مشاهده شده است. خوشبختانه برای هر نوع متقاضی قابل قبول هستند زیرا این دو دستگاه در ماهیت روش تاشدن با هم تفاوت هایی دارند. بنابراین حتی در نخستین نسل، کاربران می توانند آنچه را با کاربرد آنها سازگار است خریداری کنند.

تفسیر سامسونگ از اصطلاح Foldable (تاشدنی) ساده تر است: یک نمایشگر 7.3 اینچی که درون خود تا می شود. به این ترتیب از گوشی در برابر آسیب ها بهتر محافظت می شود اما یک لولای پیچیده و آهنرباهای قوی برای نگه داشتن تا وجود دارند که کاربران درباره دوام طولانی مدت گوشی نگران کرده اند.

پس از آن Mate X توسط هوآوی وجود دارد که نمایشگری بدون ناچ دارد که از نوع خارجی است، به این معنی که در راه دیگری تا می شود و همیشه در معرض خراش و یا چیزهای بدتر قرار دارد. گرچه مکانیزم انعطاف پذیری آن ساده تر است و در هرحال آن را کمتر در آینده در معرض شکست قرار می دهد.

7 2 نقد و بررسی سامسونگ گلکسی فولد

اکنون به گلکسی فولد بازمیگردیم. گوشی به لطف حرکت ارتجاعی فنر مانند و آهنرباهای قوی محکم بسته می شود. خبری هم از راه حل قرون گذشته مانند قفل های بستی یا مانند آن نیست، هرچند هیچ چیز نمی تواند جایگزین کابل های نواری شود و یک اتصال دو طرفه چفت خوبی به وجود دارد.

8 1 نقد و بررسی سامسونگ گلکسی فولد

آهنرباها در سمت بلندتر گوشی قرار دارند و بسیار قوی هستند و به لطف آنها گوشی به طرز مناسبی تا و یک صدای تق تق نیز از برخورد آنها هنگام تا شدن شنیده می شود. سامسونگ وعده داده است حداقل تا 200000 مرتبه باز کردن لولا هیچ اتفاق ناگواری نخواهد افتاد، این بدان معنی است فولد حتی اگر به عنوان یک اسباب بازی هم مورد استفاده قرار گیرد بازهم تا مدت زیادی دوام خواهد آورد. با توجه به اندازه آن این آمار می تواند فوق العاده باشد.

آهنربا در حقیقت کمک می کند قفل بسته باقی بماند و برای همین هنگام بسته شدن یک صدای تق تق ایجاد می شود. اما اگر گوشی کنار برخی اشیا فلزی کوچک قرار دهید کناره های گوشی آنها را جذب خواهند کرد. هنوز خبری مبنی خوب یا بد بودن این مورد به گوش نرسیده است ولی اگر شما همیشه نگران چنین مواردی هستید، جواب مشخص است.

9 نقد و بررسی سامسونگ گلکسی فولد

البته گلکسی تا شده یک وسیله قابل کنترل است و شما می توانید بدون هیچگونه نگرانی آن را در جیب شلوار جین قرار دهید.

10 نقد و بررسی سامسونگ گلکسی فولد

البته این دستگاه جمع و جور نیست، برعکس باید آن را به عنوان یک آجر کوچک یا به اندازه دو گلکسی S10+ در نظر بگیرید. گرچه 263 گرم زیاد سبک نیست، ولی نمی توان آن را هم جزو گوشی های بسیار سنگین قرار داد.

11 1 نقد و بررسی سامسونگ گلکسی فولد

گلکسی فولد در حالت تا شده به خوبی در قلمرو یک دست شما قابل استفاده است. نمایشگر 4.6 اینچی هنگام تا شدن گوشی به شما را به زمان ساده تر بودن کارها باز می گرداند، یعنی درست قبل از زمانی که فبلت ها دنیای گوشی ها را تسخیر کنند و ما نام واقعی این رده از گوشی ها را از یاد ببریم. شما می توانید در حالی که در یک دستتان کیسه غذایی وجود دارد به راحتی و با دست دیگر خود با گلکسی فولد تماس برقرار کنید یا یک سلفی بگیرید.

12 نقد و بررسی سامسونگ گلکسی فولد

نمایشگر کاور 4.6 اینچی و سوپر AMOLED است و دارای گوشه های گرد و مدرن است. در بالای آن یک بلندگو و یک دوربین 10 مگاپیکسلی با فوکوس اتوماتیک پیکسل دوگانه وجود دارد. علاوه بر تماس ها و پیام های سریع، این صفحه همچنین برای زمانی که شما عجله دارید و نمی خواهید همه چیز را باز کنید بسیار مناسب است.

فولد یک مجموعه دوربین فوق العاده در پشت دارد. این همان پیکربندی است که سامسونگ در گلکسی S10+ استفاده کرده است، یک دوربین 12 مگاپیکسلی اصلی، یک لنز تله فوتو 12 مگاپیکسلی با زوم دو برابر و دوربین 16 مگاپیکسلی با زاویه فوق عریض.

متاسفانه تنظیم گوشی کمی حالت قوز مانند دارد و هنگامی که بخواهید سمت چپ گوشی تا شده را روی سطحی صاف قرار دهید کمی ناپایدار است. اما این چیزی نیست که باعث ناراحتی می شود. بلکه چیزی که باعث ناراحتی می شود این است که این قوز از باز شدن کامل تای گلکسی فولد جلوگیری می کند و در نتیجه یک برامدگی کوچک در وسط نمایشگر داخلی به وجود می آید. که با توجه به قیمت و ویژگی های فوق العاده و … دلپذیر نیست.

13a نقد و بررسی سامسونگ گلکسی فولد 13b نقد و بررسی سامسونگ گلکسی فولد

13c 1 نقد و بررسی سامسونگ گلکسی فولد13d نقد و بررسی سامسونگ گلکسی فولد

یکی دیگر از جنبه های دلسرد کننده گلکسی فولد این است که هنگامی که گوشی تا شده است، یک شکاف بین دو قطعه آن باقی می ماند. شما نمی توانید آن را مانند کاغد نصفه تا کنید. شاید انتظار می رفت با توجه به سطح تکنولوژی به کار رفته سامسونگ بتواند این موضوع را حل کند.

14 نقد و بررسی سامسونگ گلکسی فولد

کنترل های فولد کمی متفاوت از دیگر گوشی های گلکسی می باشد. حسگر انگشت روی صفحه نیست برعکس گلکسی S10 و S10+. در عوض این سنسور مطابق قاعده در سمت راست (غیرلولایی) تعبیه شده است مشابه آنچه در گلکسی S10e وجود دارد. همچنین برای دکمه بیکسبی دوبرابر می شود و ما مطمئنیم این باعث کمتر استفاده شدن بیکسبی خواهد شد و گوشی به دکمه آن نیاز خواهد داشت.

15a نقد و بررسی سامسونگ گلکسی فولد 15b نقد و بررسی سامسونگ گلکسی فولد

15c نقد و بررسی سامسونگ گلکسی فولد 15d نقد و بررسی سامسونگ گلکسی فولد

باز کردن تای گلکسی فولد یک نمایشگر 7.3 اینچی Dynamic AMOLED در اختیار شما می گذارد. به طور موثر، صفحه محتوا را در نسبت 4:3 نمایش می دهد، اما همچنین یک نوار وضعیت با 100 پیکسل بالاتر از حد معمول 2048*1536 وجود دارد.

16 نقد و بررسی سامسونگ گلکسی فولد

نوار وضعیت در بالا سمت چپ قرار دارد، همچنین یک ناچ در سمت راست آن وجود دارد که دوربین های سلفی را در خود جای داده است. این یکی از بزرگترین ناچ های موجود در گوشی های هوشمند می باشد و غیرقابل انکار است.

ناچ همان دوربین دوگانه سلفی در گلکسی S10+ را در خود جای داده است، یک دوربین 10 مگاپیکسلی پیکسل دوگانه AF و یک سنسور 8 مگاپیکسلی برای عمق. اما اگر از آن به عنوان یک معضل یاد می کنید، باید خود را برای خبرهای بدتر نیز آماده کنید.

همچنین یک چین عمودی در وسط نمایشگر یعنی همان جایی که گوشی از وسط تا می شود وجود دارد. البته همیشه آنجا هم باقی می ماند. به خصوص هنگام استفاده از پس زمینه های روشن تر یا موارد تاریک که نور از آن قسمت منعکس می شود، مستقیما قابل مشاهده است. تنها زمانی از لحاظ بصری ناپدید می شود که نقطه کور را ببینید و با زاویه 90 درجه به صفحه نگاه کنید.

17 نقد و بررسی سامسونگ گلکسی فولد

این بدیهی است که از ایده آل دور است و تمام تحولاتی که سامسونگ در تکنولوژی نمایشگر خود به کار برده تا به نقطه مطلوب برسد کافی نبوده اند تا یک صفحه نمایش تاشو و قابل انعطاف بسازند که در هنگام باز شدن به طور کامل روی سطح مسطح قرار بگیرد. البته این به آن بستگی دارد که شما چقدر درباره نمایشگرها در زندگی خود کمالگرا هستید. اگر فردی ملایم باشید احتمالا با آن کنار خواهد آمد.

شما می توانید فولد را نیمه کاره یا بیشتر تا کنید و این از کاربرد آن کم نخواهد کرد و به سلیقه شما بستگی دارد.

صفحه نمایش همان کیفیتی را دارد که در نمایشگرهای AMOLED اخیر سامسونگ استفاده شده است. اندازه آن مشابه آیپد مینی است البته بدون منحنی ها.

همچنین داشتن نمایشگری هم اندازه با تبلت به شما اجازه می دهد تا همه مزایای یک تبلت را از جمله تطبیق بیشتر مطالب روی صفحه، لذت بیشتر از بازی ها، استفاده چند وظیفه ای و … را در اختیار داشته باشید.

18 نقد و بررسی سامسونگ گلکسی فولد

بدنه گلکسی فولد طبق منطق از شیشه و فلز ساخته شده است. پوسته بیرونی از قطعات شیشه ای و احتمالا گوریلا گلس ساخته شده است در حالی که قاب گوشی فلزی است.

19a نقد و بررسی سامسونگ گلکسی فولد 19b نقد و بررسی سامسونگ گلکسی فولد

19c نقد و بررسی سامسونگ گلکسی فولد 19d نقد و بررسی سامسونگ گلکسی فولد

صفحه نمایش داخلی با نوعی محافظ پوشیده شده است و همه چیز کاملا ملایم است. البته این قابل انتظار است و از آنجا که گوشی تاشو است باید هم ملایم باشد.

متاسفانه، به نظر می رسد این برگه محافظ، در مسیر راه اندازی گلکسی فولد باقی مانده است و سامسونگ این موضوع را به طور موقت به تاخیر انداخته است تا زمانی که ارزیابی وضعیت را تکمیل کند. ظاهرا، این در واقع محافظ صفحه نمایش است، اما پس از حذف، به حالت ملایم پنل OLED لطمه وارد می شود. سامسونگ هرگز درباره این موضوع هشدار نداده بود و می توانیم حدس بزنیم چرا برخی از منتقدان از بررسی آن صرف نظر کردند. البته که یک هشدار آشکار در جعبه گوشی برای کاربران موردنیاز بوده است.

اما مشکلات با محافظ به پایان نمی رسند. برخی از لولاها هنگام استفاده از گوشی خراب شده و به نمایشگر آسیب زده اند. همچنین برخی دیگر به اندازه کافی قوی نیستند و اجازه می دهند تا برخی قطعات ریز زیر صفحه نمایش وارد شوند و باعث آسیب به آن شوند.

مجموع این مشکلات باعث شدند تا سامسونگ تمام گوشی های گلکسی فولد موجود در بازار را برای بازرسی فرا بخواند. شرکت ادعا می کند بارها لولا را طرحی کرده است تا به چیزی که اکنون ما می بینیم دست یافته است. موارد پیش از این برای نمایشگر امن نبوده اند. خب، ظاهرا این یکی هم امن نیست.

ما نمی دانیم قرار است چه اتفاقی بیفتد، اما امیدواریم مشکلات به وجود آمده به دلیل مسائل پیش تولید باشد و نه به دلیل ضعف طراحی. بدترین سناریو این است که مشکلات باعث توقف و عدم تولید گلکسی فولد شوند.

به هر حال، اگر فولد به بازار بازگردد، از یک چیز واقعا منحصر بفرد لذت خواهید برد. اول از همه باید به اندازه و به حالت روتین تا شده و باز شده آن عادت کنید، اما نباید فراموش کرد که این یک تبلت تاشو است که به گوشی هوشمند تبدیل می شود یا برعکس، ولی تنها یک گوشی نیست. یک تلفن چیزی مانند گلکسی S10 است، یک تبلت چند منظوره چیزی است که فولد می باشد.

20 نقد و بررسی سامسونگ گلکسی فولد

بنابراین گلکسی فولد بسیار منحصر بفرد است. ساخت آن امن ترین نیست اما این نبود امنیت به دلیل سطح تکنولوژی بالای آن است. فولد می تواند همراه روزانه شما باشد، اما شما نباید آن را همراه خود به استخر ببرید.

پس از چند روز استفاده روزمره، تا و باز کردن گوشی برایتان طبیعی می شود و شما با کاربرد چند وظیفه ای آن حس خوبی خواهید داشت. علاوه بر این، امولد HDR10+ جشنی برای چشمان شماست و نتفلیکس، یوتیوب، آمازون و … را برای شما به یک سرگرمی پایان ناپذیر تبدیل می کند.

حتی با تمام مسائل و نگرانی ها، فولد به خودی خود قطعه ای باورنکردنی از تکنولوژی به شمار می رود. این یک تبلت است که در عین حال می تواند یک گوشی هوشمند کامل باشد.

دو نمایشگر سوپر امولد با ماهیت یکسان

گلکسی فولد دو نمایشگر جداگانه دارد، یک نمایشگر تا شدنی 7.3 اینچی Dynamic Super AMOLED، یک نمایشگر 4.6 اینچی متداول به عنوان کاور (جلو) نیز وجود دارد. در حالی که نمایشگرها بسیار متفاوت اند، یک چیز مشترک دارند، هردو OLED هستند و در کالبد خود Diamond PenTile دارند.

21 نقد و بررسی سامسونگ گلکسی فولد

نمایشگر 7.3 اینچی تاشدنی AMOLED است و رزولوشن 2152 * 1536 پیکسل یا به عبارتی 362 پیکسل بر اینچ دارد. این یک وضوح رایج نیست، و حتی نسبت 4.2:3 آن نیز رایج نیست، هرچند هنگامی که تمام نوار بالا برای مخفی کردن ناچ ناپدید می شود، سپس می توانید یک نسبت رایج 4:3 دریافت کنید که بسیاری از برنامه ها از آن پشتیبانی می کنند.

نام Dynamic قبل از نام تجاری معمولی Super AMOLED، نشان دهنده قابلیت جدید HDR10+ است که توسط سامسونگ به آخرین نسل OLED های آن افزوده شده است. اولین گوشی هایی از نمایشگر Dynamic بهره بردند گوشی های سری گلکسی S10 بودند و درحال حاضر گلکسی فولد نیز آن را دریافت کرده است.

هنگام بررسی دستی روشنایی، ما در بیشترین حالت، برای حداکثر روشنایی گلکسی فولد 370 نیت را اندازه گیری کردیم. در حالت تنظیم خودکار، روشنایی گوشی به 500 نیت نیز می رسد. این حتی نزدیک به روشنایی 800 نیتی در گلکسی S10 نیست ولی آیا صفحه آن تاشو است؟

نمایشگر جدید دارای یک برگ محافظ مخصوص است، که احتمالا برای مقابله با نشت نور کوچک در هنگام نمایش صفحات سیاه تعبیه شده است. متاسفانه، نباید این لایه را برداشت زیرا کارایی نمایشکر را با مشکل مواجه می کند. برخی از افراد و منتقدانی که این کار را انجام داده اند اذعان کرده اند که اینکار سبب ناپودی پنل نرم OLED خواهد شد. اگر سامسونگ قصد دارد حتی پس از بازرسی و ترمیم بازهم گوشی را با همین لایه محافظ عرضه کند، حتما باید خطر جدا کردن این لایه را به طور صحیح هشدار دهد.

22 1 نقد و بررسی سامسونگ گلکسی فولد

صفحه نمایش پوششی 4.6 اینچ، در حالت اریب با گوشه های گرد است و رزولوشن آن 720 * 1680 پیکسل می باشد (399 پیکسل بر اینچ). نسبت ابعاد آن 21:9 است ولی با توجه به اندازه برای محتوای چند رسانه ای زیاد فوق العاده نیست.

نمایشگر پوششی (کاور) هنگام نمایش رنگ سیاه نشت نور ندارد. حداکثر روشنایی در حالت دستی 380 نیت است در حالی که وقتی در حالت خودکار قرار می گیرد می تواند به 620 نیت برسد.

هردو نمایشگر در زمینه حداقل سطوح روشنایی نیز موفق هستند: 1.6 نیت برای نمایشگر تاشدنی و 1.9 نیت برای نمایشگر کاور.

کنترل رنگ ها که کم و بیش در نسل های اخیر گلکسی بدون تغییر مانده بود اکنون دچار دگرگونی شده است. اکنون منو به شما دو گزینه می دهد: Vivid (واضح) و حالت پیش فرض Natural (طبیعی). حالت طبیعی برای فضای رنگی sRGB طراحی شده است که دارای DeltaE متوسط 2.9 است و در حالت حداکثر به 4.3 می رسد. سفیدی ها با DeltaE حدودا 2.5 و به دقت باقی می مانند که عالی است.

حالت Vivid با خروجی کمی قدرتمندتر ظاهر می شود که در بیشتر موارد با فضای رنگی DCI-P3 و با میانگین DeltaE 3.9 دقیق است. سامسونگ ادعا می کند در این حالت نمایشگر هرگونه محتوایی را به دقت و مطابق با رنگ فضای محتوا به نمایش خواهد گذاشت.

هنگامی که در حالت Vivid هستید یک نوار لغزنده دریافت می کنید که به شما اجازه می دهد حرارت رنگ ها بین 5 درجه سرد یا گرم انتخاب کنید که در حالت پیش فرض در وسط قرار دارد. یک مجموعه از نوارهای تنظیم کننده RGB نیز در قسمت پیشرفته قابل دسترسی هستند.

نمایشگر کاور نیز دارای گزینه های یکسان است و رنگ ها و دقت مشابه را ارائه می دهد.

23 نقد و بررسی سامسونگ گلکسی فولد

در نهایت ما ذکر کردیم که صفحه نمایش تا شدنی HDR10+ است که نکته کلیدی در اینجا + آن است. آن را این چنین در نظر بگیرید، حتی پنل HDR10 ممکن است یک محدود دینامیکی باریک تر از حد انتظار شما برای یک فیلم را نمایش دهد. محتوای HDR10 همراه با ابرداده های ساکن است که مشخص می کنند هنگامی که شروع به پخش محتوا می کنید چگونه دامنه دینامیکی را برای شما اختصاص دهند. اگر محدوده دینامیکی نمایشگر شما 16 واحد دلخواه است و فیلم موردنظرتان به 20 واحد تقسیم می شود، شما 4 واحد را هنگام پخش از دست می دهید زیرا محدوده دینامیکی برای این فیلم به طور پیش فرض روی 16 واحد تعیین شده است. تصور کنید می توانید 16 واحد مبتنی بر DR را در محدود دینامیکی اختصاص دهید. این یعنی می توانید هر فریم را به طور جداگانه تنظیم کنید و از قبل برای شما تعیین تکلیف نشده است. این تقریبا همان چیزی است که + در HDR10+ انجام می دهد.

پیش بینی هایی هرچند کوچک وجود دارد که تنها منبعی که دارای محتوای HDR10+ می باشد Amazon Prime Video است و البته دستگاه هایی که از آن پشتیبانی می کنند بسیار اندک هستند.

عمر باتری

گلکسی فولد دارای یک باتری 4380 میلی آمپر ساعتی است که به دو قسمت تقسیم شده است و هر قسمت آن در یک نیمه گوشی قرار دارد. گوشی نیز از شارژ بی سیم و با سیم 15  واتی نیز پشتیبانی می کند.

در آزمایشات ما گلکسی فولد 10 ساعت و نیم در مرور وب با Wi-Fi و برای اجرای 17 ساعت فیلم در حالت هواپیما دوام آورد. ما 37 ساعت و نیم را نیز هنگام برقراری تماس 3G اندازه گیری کردیم. تمام اینها با یک حالت استندبای که بیشتر از انتظار است ترکیب شده اند و در Endurance زمان استقامتی 90 ساعت را برجای گذاشته اند.

24 نقد و بررسی سامسونگ گلکسی فولد

رتبه استقامتی بالا نشان می دهد که شارژ کامل گوشی گلکسی فولد چقدر در مقابل استفاده از هر نوع تکنولوژی، مرور وب و نمایش ویدئو دوام می آورد.

شارژ سریع سامسونگ پس از گلکسی S5 دچار تغییر نشده است. حد آن 9V/1.67A و 5V/2A می باشد به طوری که حداکثر خروجی آن 15 وات است. از زمان خالی بودن شارژ تا پر شدن باتری 1 ساعت و 50 دقیقه طول می کشد و در نیم ساعت شارژ گوشی به 37 درصد می رسد، بنابراین با توجه به باتری بزرگ آن زیاد هم بد نیست.

بلندگوهای استریو

گلکسی فولد دارای یک پیکربندی بلندگوی استریو است و به لطف شکل گوشی، دو بلندگوی مستقل و با صدای بلند در دو سمت کوتاه تر گوشی تعبیه شده اند. هنگام استفاده از گوشی در حالت افقی، هر بلندگو کانال مختص به خود را کنترل می کند، در حالی که در حالت عمودی بلندگوها طبق آنچه آخرین بار در حالت افقی در حال کنترل آن بوده اند به کار خود ادامه خواهند داد.

در آزمایش سه‌گانه ما، گلکسی فولد در بخش بلندگوها امتیاز عالی کسب کرد. این گوشی نیز برای گوش دادن به موسیقی عالی است هرچند که می توانست از یک خروجی قدرتمندتر در  محتواهای با کیفیت بالا برخوردار باشد.

25 نقد و بررسی سامسونگ گلکسی فولد

درنهایت، اگر گوشی را در حالت افقی در دست بگیرید و بلندگوها به کف دستان شما نزدیک باشند، می توانید تالار دست ساز خود را بسازید و این باعث می شود صدا به طرز قابل توجهی تقویت شود. ما نمی دانیم که تعبیه کردن آنها در قسمت کوتاه تر بدین منظور عمدی است یا خیر، ولی در هر صورت درخشان است.

آزمایش بلندگو

صدا، دسیبل نویز صورتی/ موسقی، دسیبل زنگ تلفن، دسیبل نمره کلی
نوکیا 9 PureView 68.9 71.8 81.1 خیلی خوب
شیائومی Mi 9 70.1 74.2 81.6 خیلی خوب
سامسونگ گلکسی نوت 9 71.2 74.9 80.2 خیلی خوب
اپل آیفون XS Max 70.5 74 84.7 عالی
سامسونگ گلکسی S10+ 74.4 74.2 83.6 عالی
سامسونگ گلکسی فولد 70.7 73.1 90.9 عالی
هوآوی P30 Pro 70.9 73.8 90.9 عالی
هوآوی Mate 20 X 71.4 73.5 91.1 عالی

کیفیت صدا

گلکسی فولد اولین پرچمدار سامسونگ است که جک 3.5 میلی متری هدفون را ندارد. متاسفانه سازنده، آداپتور صوتی هم در جعبه گوشی قرار نداده است و این یعنی ما نمی توانیم تست کیفیت صدا را انجام دهید. ما می توانستیم از یک آداپتور شیائومی یا هوآوی استفاده کنیم اما از آنجا که این آداپتورها دارای DAC داخلی هستند، خروجی متعلق به آداپتور خواهد بود و نه گلکسی فولد سامسونگ، بنابراین آزمایش نهایی را فقط زمانی ارائه می کنیم که یک آداپتور از سوی شرکت سازنده و به صورت اختصاصی عرضه شود.

آداپتورهای موجود پردازش های متفاوت دارند، بنابراین اگر از آداپتورهای مختلف استفاده کنید خروجی دریافت شده توسط شما یکسان نیست، بنابراین داده های ما با شما نیز برابر نخواهند بود.

خوشبختانه، سامسونگ گلکسی Buds را در جعبه گلکسی فولد قرار داده است و ما نمی توانیم در این باره شکایت کنیم.

تکمیل شدن اندروید 9 و One UI برای فولد

برای شروع باید گفت سامسونگ گلکسی فولد اندروید 9 پای را اجرا می کند، اما در بسیاری از موارد پوسته اصلی آن را مشاهده نمی کنید. فولد آخرین نسخه لانچر اختصاصی سامسونگ یعنی One UI را داراست یعنی همان نسخه ای که در S10 وجود دارد و برای S9 از طریق بروزرسانی اضافه شده است. اما باید گفت One UI از جهات مختلفی برای فولد بهبود یافته است.

26 نقد و بررسی سامسونگ گلکسی فولد

هرچند لازم نیست نگران باشید. این لانچر نیز همانند دیگر پوسته های اندروید نیز ساده و سر راست است. فقط این خود فولد است که یک نسل کاملا جدید از دستگاه هاست و نرم افزار به کمی ترفند نیاز دارد تا برای کاربر تجربه عمیق تری را به وجود آورد. به نظر می رسد سامسونگ از همان ابتدا چیزهای زیادی را در این زمینه عمل آورده است.

نمایشگر همیشه روشن که یکی از موارد مورد علاقه ما بوده است، به طور پیش فرض فعال است و در هردو نمایشگر اجرا می شود ولی ما شک داریم بخواهید از آن در نمایشگر بزرگ استفاده کنید. همچنین اکنون می تواند همیشه روشن نباشد! بدین معنی که می توانید تنظیم کنید تنها زمانی که دو بار روی صفحه ضربه بزنید روشن شود یا برای آن برنامه زمانی تعریف کنید. البته حتما می دانید که بهتر است همیشه آن را روشن نگه دارید. شما می توانید سبک های مختلف ساعت و رنگ های مختلف فونت، روشنایی (خودکار) و نوتیفیکیشن های مورد نظر را انتخاب کنید.

27a نقد و بررسی سامسونگ گلکسی فولد 27b نقد و بررسی سامسونگ گلکسی فولد

قفل صفحه برای هردو نمایشگر کاور و تبلت مشابه است البته به استثنای تصاویر پس زمینه آنها. شما می توانید گوشی را از طریق اثر انگشت یا چهره باز کنید. اسکنر اثر انگشت همیشه آماده به کار است و با سرعت و دقت، تشخیص عالی انجام می دهد. از سوی دیگر قفل چهره، امنیت کمتری دارد زیرا تنها بر دوربین سلفی مبتنی است. شما می توانید بین این دو قفل اولویت بندی کنید.

28a نقد و بررسی سامسونگ گلکسی فولد 28b نقد و بررسی سامسونگ گلکسی فولد

در زمینه طرح های صفحه اصلی نمایشگر کاور و تبلت کاملا متفاوت هستند با تصاویر زمینه کاملا متفاوت. به این ترتیب که می توانید شماره گیر را در خارج نگه دارید و آن را مزاحم برنامه های مفید نمایشگر 7.3 اینچی نکنید.

حالا که صحبت از شماره گیر شد خوب است بگوییم که هنگامی که شما در حالت تماس با گوشی تا شده هستید و تصمیم می گیرید آن را باز کنید، گوشی به اندازه کافی هوشمند است که صدا به بلندگو فرستاده شود. لازم است از روش زیرکانه سامسونگ: یعنی قرار ندادن تبلت کنار گوش، قدردانی کنیم.

29a نقد و بررسی سامسونگ گلکسی فولد 29b نقد و بررسی سامسونگ گلکسی فولد

29c نقد و بررسی سامسونگ گلکسی فولد 29d نقد و بررسی سامسونگ گلکسی فولد

عمل تا و باز کردن گوشی باعث می شود یک انتقال صحیح نیز بین نمایشگر عقب و جلو ایجاد شود. در حال حاضر، این انتقال در برنامه های بومی سامسونگ و مجموعه گوگل کار می کند، اما تقریبا بلافاصه تغییر می کند و حتی شما را به همان موقعیتی از صفحه می برد که در نمایشگر دیگر به آنجا رفته اید. اما توجه داشته باشید که این قابلیت تنها هنگام تبدیل نمایشگر کاور به تبلت انجام می شود و نه در حالت برعکس. اگر نمایشگر را تا کنید، سپس همه چیز متوقف می شود و گوشی به حالت قفل می رود.

30 نقد و بررسی سامسونگ گلکسی فولد

به نظر می رسد کل One UI برای گلکسی فولد معنی شده است. سایه نوتیفیکیشن جدید با پیچ و مهره ها و یک سوئیچر وظیفه تازه شده همه برای گلکسی فولد طراحی شده اند. در حقیقت، سوئیجر برنامه احتمالا یکی از مکان هایی است که بیشترین نیاز را به آن دارید.

31 1 نقد و بررسی سامسونگ گلکسی فولد

در حالت تبلت حالت چند وظیفه ای چند پنجره را دریافت می کنید. وقتی درون برنامه هستید می توانید از سمت راست به داخل بکشید تا کشو برنامه های سازگار را باز کنید. شما با یک شکاف ساید بای ساید شروع می کنید اما می توانید آن را به یک پنجره بزرگ به همراه دو پنجره کوچک دیگر گسترش دهید.

32a نقد و بررسی سامسونگ گلکسی فولد 32b نقد و بررسی سامسونگ گلکسی فولد 32c نقد و بررسی سامسونگ گلکسی فولد

حالت چند پنجره در حالت افقی نیز کار می کند و حتی در این حالت می توانید نسبت های مفیدتری برای برنامه های خود داشته باشید.

33a نقد و بررسی سامسونگ گلکسی فولد 33b نقد و بررسی سامسونگ گلکسی فولد 33c نقد و بررسی سامسونگ گلکسی فولد

شما همچنین می توانید چند پنجره پاپ آپ را روی صفحه نگه دارید. به نظر می رسد اگر تعداد زیاد باشد صفحه شلوغ خواهد شد ولی در هر صورت گزینه آن وجود دارد.

a نقد و بررسی سامسونگ گلکسی فولد b نقد و بررسی سامسونگ گلکسی فولد c نقد و بررسی سامسونگ گلکسی فولد

شما می توانید اندازه و شفافیت را برای هر برنامه‌ی پاپ آپ تغییر دهید. می توانید آنها را کوچک کرده و در زمان نیاز برگردانید. تمام برنامه های پاپ آپ در بخش مدیریت وظیفه ظاهر می شوند، اما آنها همچنین در یک پنجره کوچک شناور به عنوان یک آیکون جمع آوری شده اند که به شما کمک می کند آنها را کنترل کرده یا ببندید.

35a نقد و بررسی سامسونگ گلکسی فولد 35b نقد و بررسی سامسونگ گلکسی فولد

35c نقد و بررسی سامسونگ گلکسی فولد 35d نقد و بررسی سامسونگ گلکسی فولد

اگر همانند ما نمایشگر را پر کرده و سپس تصمیم بگیرید گلکسی فولد را ببندید، همه برنامه ها به سادگی متوقف می شوند و گوشی قفل می شود. اگر نمایشگر کاور را باز کنید، خالی خواهد بود. اگر فولد را باز کنید، وارد صفحه اصلی خواهید شد. اما یک نشانگر سفید کوچک را در سمت راست خواهید دید. وقتی آن را بکشید به شما کمک خواهد کرد تا تمام برنامه های قبلا باز شده در حالت چند پنجره و شناور را بازگردانید.

36a نقد و بررسی سامسونگ گلکسی فولد 36b نقد و بررسی سامسونگ گلکسی فولد

تایپ کردن در گلکسی فولد آسان است. خب در صفحه کاور به این سادگی ها هم نیست ولی یک فرد عاقل معمولا به چنین کاری دست نمی زند. بنابراین سه حالت تایپ در گلکسی فولد وجود دارد: یک کیبورد معمولی، یک کیبورد با صفحه تقسیم شده و حتی یک صفحه کلید شناور. شما همچنین می توانید اندازه کلیدهای موجود را تغییر دهید.

37a 1 نقد و بررسی سامسونگ گلکسی فولد 37b 1 نقد و بررسی سامسونگ گلکسی فولد

37c 1 نقد و بررسی سامسونگ گلکسی فولد 37d 1 نقد و بررسی سامسونگ گلکسی فولد

و همچنین در حالت افقی نیز همین صفحه کلیدها را دریافت می کنید.

38a نقد و بررسی سامسونگ گلکسی فولد 38b نقد و بررسی سامسونگ گلکسی فولد 38c نقد و بررسی سامسونگ گلکسی فولد

همانند گذشته، سامسونگ اندروید سفارشی سازی شده خود را همراه با مجموعه وسیعی از برنامه و ویژگی های از پیش نصب شده ارائه کرده است. کمی گیج کننده است و  استفاده از هر یک از آنها سخت می باشد. علاوه بر این، بازمانده های زیادی از نسخه های قبلی نرم افزاری به جا مانده است. برخی از کاربران (به خصوص آنهایی که از اندروید خام آمده اند) ممکن است سفارشی سازی های سنگین و تعداد برنامه های از پیش نصب شده را دوست نداشته باشند.

در رابطه با فایل های چند رسانه ای سامسونگ برنامه گالری جدید خود را برای مرور عکس ها و فیلم ها در اختیار شما قرار می دهد، در حالی که Play Music به خوبی می تواند موسیقی های شما را کنترل کند. همچنین یک برنامه مدیر فایل، در کنار Samsung Health و دستیار صوتی بیکسبی و … نیز وجود دارند.

39a نقد و بررسی سامسونگ گلکسی فولد 39b نقد و بررسی سامسونگ گلکسی فولد

همه برنامه ها به طور پیش فرض از Continuity پیش فرض پشتیبانی می کنند و با لطافت از نمایشگر کاور به تبلت منتقل می شوند.

40 نقد و بررسی سامسونگ گلکسی فولد

اما برنامه هایی که از ویژگی Continuity پشتیبانی نمی کنند (که در آن شما برنامه را در نمایشگر کوچکتر باز می کنید و سپس تصمیم می گیرید گوشی را از حالت تا باز کنید) نوارهای بزرگ سیاه رنگ را در هر دو طرف پنجره برنامه نمایش می دهند. ما امیدواریم برنامه های محبوب به زودی با ارائه بروزرسانی با این وضعیت سازگار شوند.

بقیه چیزها همه و همه مربوط به One UI است. سایه نوتیفیکیشن، خدمات سلامت دیجیتال گوگل، حتی Game Tools سامسونگ و بسیاری از خدمات دیگر در گلکسی فولد وجود دارند.

41a نقد و بررسی سامسونگ گلکسی فولد 41b نقد و بررسی سامسونگ گلکسی فولد 41c نقد و بررسی سامسونگ گلکسی فولد 41d نقد و بررسی سامسونگ گلکسی فولد

و اگر تصاویر ما را به دقت بررسی کرده باشید حتما متوجه شده اید که حالت تاریک نیز در گلکسی فولد وجود دارد.

بعضی از برنامه ها به صورت پیش فرض در حالت افقی باز می شوند که این باعث می شود شما اسپیکرهای خود را خفه کنید. اگر یک بازی افقی را باز کنید و گوشی را در حالت اشتباه در دست بگیرید، تصویر وارونه نمایش داده می شود بنابراین باعث می شود شما گوشی را به حالت درست برگردانید. برای اینکه عدالت را به جا بیاوریم باید بگوییم که برخی از تبلت های اندرویدی وجود دارند که یک قانون درونی برای سیستم عامل آنها تعریف شده است، اما این بسیار عالی است که سامسونگ تصمیم به اجرای واضح آن گرفته است.

با این حال یک ویژگی از دست رفته این است که وقتی شما در حال عکس گرفتن با دوبین عقب در حالت تا نشده هستید، منظره یابی روی نمایشگر کاور نشان داده نمی شود و سوژه شما نمی تواند فریم را ببیند. Mate X ویژگی های مشابهی دارد که تنها در حالت بسته کار می کنند و این تنها به دلیل تفاوت حالت باز و بسته شدن آنها است. اگر افرادی با این مورد مشکل داشته باشند سامسونگ در آینده می تواند آن را به صورت نرم افزاری حل کند. البته اگر گلکسی فولد بالاخره به قفسه فروشگاه ها بازگردد.

عملکرد و بنچمارک‌ها

برخلاف گوشی های S10، گلکسی فولد سامسونگ تنها یک مدل است و از چیپ‌ست پرچمدار اسنپدراگون 855 کوالکام بهره می برد. این تراشه 7 نانومتری از TSMC می باشد و یک پردازنده 8 هسته ای را شامل می شود که شامل هشت هسته بزرگ Kyro 485 است که به طور متفاوت سنجیده ششده اند تا کارایی و عملکرد بهبود یابد. قوی ترین هسته 2.84 گیگاهرتزی می باشد و پس از آن سه هسته کوچکتر 2.42 گیگاهرتزی وجود دارند. خوشه نهایی دارای 4 هسته 1.79 گیگاهرتزی Kyro 485 می باشد که برای کوچک ترین وظایف موردنیاز طراحی شده اند. این معماری غیرمعمول پردازنده از معماری DynamlQ متعلق به ARM استفاده می کند که هسته های مختلف را در سنجش های مختلف ولی به صورت یکپارچه در یک واحد به کار می برد. پردازنده گرافیگی Aderno 640 است که پرچمدار کوالکام در این زمینه می باشد و می تواند تقریبا هر چیزی را اجرا و مدیریت کند.

42 نقد و بررسی سامسونگ گلکسی فولد

گلکسی فولد، گران، منحصر بفرد و دوباره گران است. این قیمت تنها مربوط به نمایشگر نیست بلکه حافظه داخلی و رم نیز باعث آن شده اند. فولد 12 گیگابایت رم و 512 گیگابایت حافظه داخلی دارد. هرچند درگاهی برای افزودن کارت حافظه در نظر گرفته نشده است.

گلکسی فولد اولین گوشی هوشمند سامسونگ است که آخرین حافظه UFC 3.0 استفاده می کند، این در حالی است که سری گلکسی S10 از UFC 2.1 بهره می برد. وقتی بحث عملکرد به میان می آید، سامسونگ می گوید فلش درایو 512 گیگابایتی UFC 3.0 دارای سرعت خوانش متوالی 2100 مگابایت در ثانیه است، سرعت نوشتن تا 410 مگابایت در ثانیه و IOPS خواندن/نوشتن آن به ترتیب 68000 و 63000 است. هنگامی که بحث مقایسه با SATA SSD ها به میان می آید، گوشی 512 گیگابایتی UFC 3.0 سرعت خوانش 4 برابری ارائه می دهد، اما در بخش نوشتن و اعداد تصادفی کمی کندتر است.

البته همه اعداد این اعداد نظری هستند بنابراین ما AndroBench را اجرا کردیم تا فضای ذخیره سازی گلکسی فولد و S10 را مقایسه کنیم.

گلکسی فولد اعداد شگفت انگیزی را در زمینه خواندن و نوشتن متوالی را ارائه می دهد. در بخش Read سرعت فولد 1436 مگابایت در ثانیه است درحالی که سرعت S10 معادل 789 مگابایت در ثانیه است. در تست Write سرعت فولد 387 مگابایت در ثانیه است ولی در S10 معادل 194 مگابایت در ثانیه می باشد.

اکنون به بخش Random Read و Random Write وارد می شویم. در حالت خواندن فولد 155 مگابایت در ثانیه و S10 سرعت 138 مگابایت در ثانیه را به جای گذاشتند. در حالت Write اما سرعت فولد 31 مگابایت در ثانیه و سرعت S10 معادل 25 مگابایت در ثانیه می باشد.

بدیهی است که ذخیره سازی UFC 3.0 جدید اهمیت زیادی دارد و مطمئنا ارزش بیشتری را گلکسی فولد می بخشد.

ما از روش سنتی بنچمارک استفاده کردیم و اسنپدراگون 855 گلکسی فولد مطابق انتظار عمل کرد.

آخرین پردازنده کوالکام در واقع بهترین گزینه ممکن برای هر گوشی اندروید است و تنها آخرین تراشه اگزینوس سامسونگ می تواند با آن رقابت کند.

GeekBench 4.1 (چندهسته ای)

  • عدد بیشتر بهتر است
اپل آیفون XS MAX 11432
سامسونگ گلکسی فولد 11028
ال جی G8 ThinQ 10735
سامسونگ گلکسی S10+ 10387
هوآوی P30 Pro 10014
سامسونگ گلکسی نوت 9 9026

GeekBench 4.1 (تک هسته ای)

  • عدد بیشتر بهتر است

اپل آیفون XS MAX

4777
سامسونگ گلکسی S10+ 4522
سامسونگ گلکسی نوت 9 3642
سامسونگ گلکسی فولد 3512
ال جی G8 ThinQ 3419
هوآوی P30 Pro 3323

GFX 3.1 Manhattan (روی صفحه)

  • عدد بیشتر بهتر است
اپل آیفون XS MAX 60
سامسونگ گلکسی فولد 52
هوآوی P30 Pro 50
سامسونگ گلکسی S10+ 37
ال جی G8 ThinQ 33
سامسونگ گلکسی نوت 9 25

GFX 3.1 Car scene (روی صفحه)

  • عدد بیشتر بهتر است
اپل آیفون XS MAX 47
سامسونگ گلکسی فولد 32
هوآوی P30 Pro 29
سامسونگ گلکسی S10+ 23
ال جی G8 ThinQ 20
سامسونگ گلکسی نوت 9 15

3DMark SSE 3.1 Unlimited

  • عدد بیشتر بهتر است
سامسونگ گلکسی فولد 6135
ال جی G8 ThinQ 6017
سامسونگ گلکسی S10+ 4632
هوآوی P30 Pro 4315
سامسونگ گلکسی نوت 9 3501

در نهایت، تست ترکیبی AnTuTu تایید می کند گلکسی فولد سخت افزار مناسب دارد و هرچند قیمت آن بسیار زیاد است ولی با این قیمت بهترین گوشی اندروید را در زمینه سخت افزاری دریافت می کنید.

AnTuTu 7

  • عدد بیشتر بهتر است
سامسونگ گلکسی فولد 363016
اپل آیفون XS MAX 353210
سامسونگ گلکسی S10+ 333736
ال جی G8 ThinQ 331537
هوآوی P30 Pro 316156
سامسونگ گلکسی نوت 9 248823

بنابراین با توجه به عملکرد، گلکسی فولد رفتار یکپارچه ای دارد. این گوشی بسته ای از هر قطعات سخت افزاری فوق العاده است و البته انتظاری جز این هم نمی رود. ممکن است در پاره ای از موارد داغ شود، ولی اصلا جای نگرانی نیست.

دوربین‌های مشابه گلکسی S10+ به علاوه یک دوربین اضافه

هیچ کس گلکسی فولد را به خاطر دوربین های آن انتخاب نمی کند ولی با این حال گلکسی فولد یکی از بهترین گوشی ها برای فیلمبرداری و عکسبرداری است. دوربین های گلکسی فولد تقریبا کاملا با نمونه های استفاده شده در S10+ مشابه هستند البته به جز دو لنز 10 مگاپیکسلی کمی تیره در بخش سلفی.

43 نقد و بررسی سامسونگ گلکسی فولد

هردو دوربین عقب و سلفی داخلی از منظره یاب بزرگ تر که نمایشگر 7.3 اینچی فراهم می آورد بهره می برند. هرچند این به معناست که شما به طور فیزیکی در حال تصویربرداری با یک تبلت هستید و بزرگی آن موجب بروز خطراتی می شود. البته اگر فرد محتاطی هستید می توانید با همان دوربین های عقب با گوشی در حالت تا شده عکس برداری کنید البته عکس های شما در نمایشگر کوچکتر 4.6 اینچی ظاهر می شوند.

44 1 نقد و بررسی سامسونگ گلکسی فولد

همانطور که گفته شد ترکیب سه‌گانه دوربین در عقب تقریبا مشابه نمونه های گلکسی S10+ می باشند: لنز اصلی 12 مگاپیکسلی، لنز تله فوتو 12 مگاپیکسلی و یک لنز 16 مگاپیکسلی فوق عریض.

سنسور اصلی دارای پیکسل های 1.4میکرومتری است، OIS دارد و از فاز پیکسل دوگانه فوکوس خودکار بهره مند است. این لنز دیافراگم دهانه دوگانه دارد یعنی برای گرفتن نور بیشتر در سناریوهای تاریک دیافراگم آن f/1.5 است و برای بهبود شفافیت در نور کافی دیافراگم آن به f/2.4 می رسد.

دوربین تله فوتو 12 مگاپیکسلی پشت یک لنز با دیافراگم f/2.4 قرار گرفته است و پیکسل های آن 1.0میکرومتری هستند. علاوه بر این از OIS و از تشخیص پایه فوکوس خودکار بهره می برد.

در نهایت دوربین 16 مگاپیکسلی فوق عریض پشت یک لنز با دیافراگم f/2.2 قرار گرفته و دیگر از فوکوس خودکار در اینجا خبری نیست.

گلکسی فولد دارای سه دوربین برای سلفی است: دو مورد از آنها در بالای نمایشگر بزرگ قرار گرفته اند و یکی از آنها بالای نمایشگر کوچکتر (کاور) قرار دارد. دوربین 10 مگاپیکسلی موجود در گلکسی S10 و S10+ در هردو طرف گلکسی فولد قرار داده شده است اما آنها پشت یه لنز تیره تر با دیافراگم f/2.2 می باشند.

در داخل، یک ماژول تشخیص عمق 8 مگاپیکسلی برای تهیه عکس های فوکوس زنده بهتر قرار دارد. توجه داشته باشید که فوکوس زنده در هردو دوربین های سلفی وجود دارد هرچند دوربین داخلی عکس های دقیق تری تهیه می کند.

در قسمت نرم افزاری، برنامه دوربین دقیقا مشابه آن چیزی است که در سری گلکسی S10 استفاده شده است. سامسونگ طیف صحنه ها را گسترش داده است، Scene Optimizer اکنون حداقل 10 مورد از 30 مورد را تشخیص داده و بهینه سازی می کند. همچنین HDR خودکار نیز در دوربین گنجانده شده است.

45a نقد و بررسی سامسونگ گلکسی فولد 45b نقد و بررسی سامسونگ گلکسی فولد 45c نقد و بررسی سامسونگ گلکسی فولد 45d نقد و بررسی سامسونگ گلکسی فولد

عملکرد پایه ساده است و شما می توانید با کشیدن به طرفین حالت های دوربین را تغییر دهید و با کشیدن به بالا یا پایین بین دوربین های عقب و جلو جابجا شوید. شما می توانید در تنظیمات حالت ها را حذف، اضافه یا تنظیم مجدد کنید. تنظیمات HDR نه تنها در منو وجود دارند بلکه کمی پیچیده تر شده اند و یک کلید روشن/خاموش نیز دارد. هروقت آن را روشن کنید می توانید انتخاب کنید که خودکار باشد یا همیشه روشن باقی بماند. به نظر ما حالت خودکار بهتر است.

در حالت فوکوس زنده سامسونگ از دوربین اصلی برای تمرکز روی موضوع و از دوربین تله فوتو برای جمع آوری عمق استفاده کرده است که با دیگر روش های موجود متفاوت است.

کیفیت تصاویر گلکسی فولد

عکس های گرفته شده با دوربین اصلی 12 مگاپیکسلی عالی هستند، تصاویر با جزئیات کامل و شفاف هستند و نویز وجود ندارد. رنگ ها سرزنده و باروح هستند ولی نه بیش از حد و محدوده دینامیکی آنها عالی است. تصاویر کمی شفاف تر از تصاویر گرفته شده با گوشی های گلکسی S10 می باشند هرچند بیش از اندازه شفاف نمی باشند.

46a نقد و بررسی سامسونگ گلکسی فولد 46b نقد و بررسی سامسونگ گلکسی فولد 46c نقد و بررسی سامسونگ گلکسی فولد

46d نقد و بررسی سامسونگ گلکسی فولد 46e نقد و بررسی سامسونگ گلکسی فولد 46f نقد و بررسی سامسونگ گلکسی فولد

46g نقد و بررسی سامسونگ گلکسی فولد 46h نقد و بررسی سامسونگ گلکسی فولد 46i نقد و بررسی سامسونگ گلکسی فولد

46j نقد و بررسی سامسونگ گلکسی فولد 46k نقد و بررسی سامسونگ گلکسی فولد 46l نقد و بررسی سامسونگ گلکسی فولد

دوربین تله فوتو در نور روز تصاویری با کیفیت برابر با همان تصاویری که با دوربین اصلی گرفته می شود، می گیرد.

47a نقد و بررسی سامسونگ گلکسی فولد 47b نقد و بررسی سامسونگ گلکسی فولد 47c نقد و بررسی سامسونگ گلکسی فولد

47d نقد و بررسی سامسونگ گلکسی فولد 47e نقد و بررسی سامسونگ گلکسی فولد 47f نقد و بررسی سامسونگ گلکسی فولد

47g نقد و بررسی سامسونگ گلکسی فولد 47h نقد و بررسی سامسونگ گلکسی فولد 47i نقد و بررسی سامسونگ گلکسی فولد

47j نقد و بررسی سامسونگ گلکسی فولد 47k نقد و بررسی سامسونگ گلکسی فولد 47l نقد و بررسی سامسونگ گلکسی فولد

تصاویری که ما با دوربین فوق عریض 16 مگاپیکسلی گرفتیم در کلاس خود بسیار عالی هستند. مطمئنا آنها نمی توانند از نظر کیفیت پیکسل با دوربین معمولی و تله فوتو رقابت کنند، ولی برای اهدافی که طراحی شده اند عالی اند و نتیجه نهایی شما را خوشحال خواهد کرد.

در سازگاری بزرگ سازی با نمایشگر، در تصاویر رنگ های دلپذیری مشاهده می کنید و محدوده دینامیکی بسیار عالی است. با توجه به طیف پوششی وسیع حاشیه گسترده تر باید روشن ترین و تاریک ترین قسمت را در فریم قرار دهید و اینکاری است که الگوریتم های HDR تنها می توانند اینکار را انجام دهند.

48a نقد و بررسی سامسونگ گلکسی فولد 48b نقد و بررسی سامسونگ گلکسی فولد 48c نقد و بررسی سامسونگ گلکسی فولد

48d نقد و بررسی سامسونگ گلکسی فولد 48e نقد و بررسی سامسونگ گلکسی فولد 48f نقد و بررسی سامسونگ گلکسی فولد

48g نقد و بررسی سامسونگ گلکسی فولد 48h نقد و بررسی سامسونگ گلکسی فولد 48i نقد و بررسی سامسونگ گلکسی فولد

48j نقد و بررسی سامسونگ گلکسی فولد 48k نقد و بررسی سامسونگ گلکسی فولد 48l نقد و بررسی سامسونگ گلکسی فولد

در نور کم، دوربین اصلی تصاویری با جرئیات دقیق و نویز کم ثبت می کند. محدوده دینامیکی نیز عالی است.

49a نقد و بررسی سامسونگ گلکسی فولد 49b نقد و بررسی سامسونگ گلکسی فولد

49c نقد و بررسی سامسونگ گلکسی فولد49d نقد و بررسی سامسونگ گلکسی فولد

49e نقد و بررسی سامسونگ گلکسی فولد

 49g نقد و بررسی سامسونگ گلکسی فولد

گلکسی فولد درست مثل گلکسی S10+ بیشتر مایل به استفاده از دوربین تله فوتو برای زوم 2x است. مدل های قبلی به طور پیش فرض برای زوم دیجیتال از دوربین اصلی استفاده می کردند. با این حال، هنوز هم در معرض نور در آستانه مشخصی به ماژول اصلی استراحت داده می شود. با این حال نتایج خیره کننده ای تولید نمی شوند و فقط تصاویر قابلیت استفاده دارند.

50a نقد و بررسی سامسونگ گلکسی فولد 50b نقد و بررسی سامسونگ گلکسی فولد

50c نقد و بررسی سامسونگ گلکسی فولد 50d نقد و بررسی سامسونگ گلکسی فولد

عکس های گرفته شده در نور کم با لنز فوق عریض بسیار خوب هستند، اگرچه نه به اندازه تصاویر دوربین اصلی در نور کم. با این حال با توجه به هدف در نظر گرفته شده برای آنها بسیار عالی هستند.

51a نقد و بررسی سامسونگ گلکسی فولد 51b نقد و بررسی سامسونگ گلکسی فولد

51c نقد و بررسی سامسونگ گلکسی فولد51d نقد و بررسی سامسونگ گلکسی فولد

51e نقد و بررسی سامسونگ گلکسی فولد 51f نقد و بررسی سامسونگ گلکسی فولد

51g نقد و بررسی سامسونگ گلکسی فولد

فوکوس زنده در گلکسی فولد

گلکسی فولد شاید بر خلاف بقیه که با تله فوتو اینکار را انجام می دهند، عکس های پرتریت را با دوربین اصلی بگیرد، اما نتایج نهایی واقعا راضی کننده هستند. جداساژی سوژه/پس زمینه عالی است، چهره ها با جزئیات مناسب نمایش داده می شوند و تن رنگ پوست عالی است. طبیعتا، سنجش شما با پیچیدگی سوژه و رابطه آن با پس زمینه متفاوت است، اما حتی موهای سر نیز قابل تشخیص هستند.

و دوباره باید گفت شما نمی توانید از هردو نمایشگر به طور همزمان هنگام عکسبرداری پرتریت استفاده کنید که این را می توان یک معضل دانست.

52a نقد و بررسی سامسونگ گلکسی فولد 52b نقد و بررسی سامسونگ گلکسی فولد

52c نقد و بررسی سامسونگ گلکسی فولد 52d نقد و بررسی سامسونگ گلکسی فولد

52e نقد و بررسی سامسونگ گلکسی فولد

همچنین افکت های مختلف تار کردن تصویر نیز در دسترس هستند.

53a نقد و بررسی سامسونگ گلکسی فولد 53b نقد و بررسی سامسونگ گلکسی فولد

53c نقد و بررسی سامسونگ گلکسی فولد 53d نقد و بررسی سامسونگ گلکسی فولد

سلفی‌های گرفته شده با گلکسی فولد

گلکسی فولد دارای یک دوربین جدید 10 مگاپیکسلی است و یک لنز کمکی 8 مگاپیکسلی برای جمع آوری عمق نیز دارد.

در نور کافی، فولد سلفی های عالی را تهیه می کند: شفاف و با جزئیات فراوان. در حالت تصویر، رنگ ها کمی گرم تر و با سایه روشن بیشتر نسبت به تصاویر حالت پرتره می باشند. این اتفاق حتی زمانی که تمام گزینه های افزایش زیبایی و فرایند HDR بسته بودند، باز هم پیش آمد. لزوما چیز بدی نیست، ما فقط می گوییم حتی اگر HDR در حالت تصویر فعال باشد، عکس هایی که در دو حالت گرفته می شوند، با هم تفاوت دارند.

54a نقد و بررسی سامسونگ گلکسی فولد 54b نقد و بررسی سامسونگ گلکسی فولد 54c نقد و بررسی سامسونگ گلکسی فولد

54d نقد و بررسی سامسونگ گلکسی فولد 54e نقد و بررسی سامسونگ گلکسی فولد 54f نقد و بررسی سامسونگ گلکسی فولد

دوربین سلفی بیرونی همان کیفیت عکس های دوربین سلفی درونی را ارائه می دهد، هرچند تصاویر پرتره آن از دقت کمتری برخوردارند چون این سنسور لنز کمکی عمق سنج ندارد.

55a نقد و بررسی سامسونگ گلکسی فولد 55b نقد و بررسی سامسونگ گلکسی فولد 55c نقد و بررسی سامسونگ گلکسی فولد

55d نقد و بررسی سامسونگ گلکسی فولد 55e نقد و بررسی سامسونگ گلکسی فولد 55f نقد و بررسی سامسونگ گلکسی فولد

شما می توانید با هردو دوربین سلفی ویدئوهای 4K تهیه کنید و نمونه های ثبت شده عالی هستند. شما حتی می توانید تثبیت کننده الکترونیکی را فعال کنید و عالی کار می کند.

کیفیت ضبط ویدئو گلکسی فولد

گلکسی فولد یک دوربین ویدئویی قدرتمند است که ویدئوهایی با کیفیت 2160p در سرعت 60 فریم در ثانیه و 30 فریم را تهیه می کند. همچنین این گوشی می تواند ویدئوی HDR10+ ثبت کند، این گوشی ویدئوی حرکت آهسته 720p را نیز در سرعت 960 فریم در ثانیه ثبت می کند. البته کیفیت 1080p در سرعت 30 و 60 فریم در ثانیه وجود دارد.

با کدک H.264، ویدئوهای 4K و 60 فریم در ثانیه با نرخ بیت 72 مگابایت در ثانیه، ویدئوهای 4K و 30 فریم در ثانیه با نرخ بیت 48 مگابایت در ثانیه، 1080p و 60 فریم در ثانیه با نرخ بیت 28 مگابایت در ثانیه و 1080p و 30 فریم در ثانیه با نرخ بیت 17 مگابایت در ثانیه ثبت می شوند. H.265 نیز در دسترس است و اعداد را نیز پایین می آورد. فیلم HDR10+ تنها در کدک H.265 قرار دارد و نرخ بیت آن 54 مگابایت در ثانیه است. صدا همیشه در حالت استریو و با نرخ بیت 256 کیلوبایت در ثانیه ثبت می شود.

تثبیت الکترونیکی در همه حالت ها به جز 2160p/60fps وجود دارد. البته این ها همه موارد نیستند و یک حالت Super Steady برای موارد فوق العاده در نظر گرفته شده است. این ویژگی با هدف جایگزینی GoPro قرار داده شده است و از دوربین فوق عریض استفاده می کند بدین معنی که از فوکوس خودکار بهره مند نیست. همچنین به دلیل نیازهای پردازش قدرت و فقدان پیکسل های اضافی که در 2160p خارج از فریم ثبات نتیجه را کم میکنند، این ویژگی تنها در 1080p عمل می کند. البته بدون توجه به این این هشدارها نتایج ثبت شده چشمگیر هستند.

ثبات عادی نیز بسیار خوب است و زمانی که جزئیات دقیق تر نیاز است شما را همراهی می کند. همچنین تثبیت لرزش ها را برداشته و شما هیچ اثر لرزه ای یا حرکتی هنگام ثبت ویدئو حس نمی کنید. در ادامه برخی نمونه ویدئوهای ثبت شده با گلکسی فولد را مشاهده می کنیم.

کیفیت 2160p/30fps بعلاوه EIS و OIS

کیفیت 2160p/60fps بعلاوه OIS

کیفیت 1080p و Super EIS

کیفیت 1080p بعلاوه EIS و OIS

در غیر اینصورت ها نیز کیفیت ویدئو عالی است. فیلم 4K از دوربین اصلی جزئیات دقیق هستند و سایه روشن زیبایی دارند، همچنین تکثیر رنگ در آنها به خوبی صورت گرفته است. تقریبا هیچ تفاوتی بین کلیپ های 30fps و 60fps وجود ندارد و این یک شاهکار است.

فیلم های 1080p به اندازه کافی عالی هستند و صرف نظر از کاهش آشکار وضوح و جزئیات نسبت به 4K که امری طبیعی است، آنها کیفیت مشابهی دارند. در ادامه برخی دیگر  از ویدئوهای ثبت شده با گلکسی فولد را مشاهده می کنیم.

کیفیت 2160p/60fps

کیفیت 2160/30fps

کیفیت 1080p/60fps

کیفیت 1080p/30fps

خروجی های دوربین تله فوتو به اندازه کیفیت 2160p/30fps دوربین اصلی خوب هستند اما رفتن به 60fps می تواند باعث افت قابل ملاحظه کیفیت شود. در این حالت به نظر می رسد ویدئوها با دوربین اصلی گرفته شده اند و پس از زوم دیجیتال کراپ شده اند. همین امر به ضبط ویدئو 1080p نیز مربوط می شود. در ادامه برخی ویدئوهای ضبط شده با دوربین تله فوتو گلکسی فولد را مشاهده می کنید.

دوربین تله فوتو، کیفیت 2160p/60fps

دوربین تله فوتو، کیفیت 2160p/30fps

دوربین تله فوتو، کیفیت 1080p/60fps

دوربین تله فوتو، کیفیت 1080p/30fps

چنین مسائلی با دوربین فوق عریض گلکسی فولد وجود ندارد زیرا از حالت های 60fps بهره نمی برد. ویدئوهای 30fps دوربین فوق عریض فوق العاده هستند البته اگر سوژه شما به اندازه کافی دور باشد تا در معرض فوکوس قرار گیرد. زیرا فوکوس لنز ثابت است و برای نزدیک ثبات یافته نیست.

دوربین فوق عریض، کیفیت 2160p/30fps

دوربین فوق عریض، کیفیت 1080p/30fps

سخنان پایانی

گلکسی فولد واقعا یک گوشی منحصر بفرد است. لحظه ای که برای اولین بار آن را در دست می گیرید و صفحه را تا می کنید و راه اندازی اولیه را انجام می دهید، کمی وحشت آور است. این اتفاق خیلی نادری است که در این دنیای تکنولوژی هنوز هم چیزی به این اندازه نادر باشد. در عصر طرح های جادویی و نمایشگرهای بزرگ، نزدیک ترین نوآوری که انتظار می رود یک گوشی کشویی رول شونده است.

ولی گلکسی فولد این مسیر را تغییر داد. این یک نوآوری جدید است و واقعا غیرقابل پیش بینی بوده است، صفحه نمایشی بزرگ با کیفیت بالا. گوشی ناچ دارد اما برای چه کسی مهم است؟ همچنین مهم تر از همه تاشو است، یک گوشی تاشونده قابل انعطاف….

71 نقد و بررسی سامسونگ گلکسی فولد

وقتی گوشی در حالت تا شده قرار دارد بسیار یادآور گوشی ال جی BL40 Chocolate می باشد یعنی اولین گوشی که از نسبت ابعاد 21:9 استفاده کرد. به هر حال این یکی از منحصربفردترین گوشی ها تا بحال است و این می تواند نقطه عطفی برای فروش آن باشد. مطمئنا افرادی که این گوشی را خریداری می کنند به دنبال تجربه تاریخ هستند و نه مجموعه ویژگی های داخلی.

اما کاربران بسیاری وجود دارند به جرئیات دقیق گلکسی فولد توجه می کنند، یعنی همان افرادی که با پرداخت 2000 دلار انتظار ماه و ستاره و … دارند. البته ممکن است بسیاری از آنها نا امید شوند زیرا گلکسی فولد نه تنها از سرحد کمال برخوردار نیست، بلکه حتی نزدیک به استاندارد پرچمدارهای امروزی نیست.

72 نقد و بررسی سامسونگ گلکسی فولد

بعد از چند روز با این اسباب بازی جدید، شادی از بین خواهد رفت و شور طلایی ته نشین خواهد شد. گلکسی فولد اولین و مهم ترین کانسپت در این زمینه است. این گوشی هر شکافی که از یک نسل جدید تکنولوژی انتظار می رود را داراست و اگر شما آماده کنار آمدن با آنها نیستید بهتر از اولین گلکسی فولد استفاده کنید.

در این حالت، شما گلکسی فولد را تنها به عنوان یک گوشی هوشمند خواهید دید. اما واقعا اینگونه نیست. این بیشتر از یک تبلت اندرویدی است که تا می شود و در جیب شما جا می گیرد. این دستگاه بسیار لطیف است و فوق العاده به گرد و غبار ذرات ریز حساس است و اگر مراقب آن نباشید هرلحظه ممکن است این ذرات به زیر نمایشگر تاشونده آن وارد شوند.

73 نقد و بررسی سامسونگ گلکسی فولد

شما نمی توانید فولد را هرجایی همراه خود ببرید، نه در باران یا برف، نه در ساحل، نه نزدیک به استخر، حتی ممکن است اجازه ندهید کودکی نزدیک آن شود. بنابراین اگر به دنبال امنیت هستید بهتر است یک گوشی اضافی برای چنین مواردی داشته باشید. بله داشتن یک گلکسی فولد به معنای داشتن یک گوشی پشتیبان است و در برخی موارد می توانید هردو را همراه خود ببرید. قبل از اینکه این بررسی آماده شود سامسونگ تمام این گوشی ها را به سبب آسیب نمایشگرهای آنها برای بازبینی بیشتر جمع آوری کرد. این یکی از عواقبی است که ممکن است پیش قدم بودن در عرضه یک تکنولوژی جدید برای شما پدید آورد. پول زیادی سرمایه گذاری شده است و ممکن است هیچگاه ثمربخش نباشد.

با این حال در حاضر با صرف نظر از مشکلات، ما گلکسی فولد را از دست داده ایم. سامسونگ، آیا می توانیم دوباره آن را ببینیم؟ لطفا!

گزینه جایگزین

مطمئنا تنها رقیبی که بازار کنونی گلکسی فولد با آن رقابت می کند، هوآوی میت X می باشد. نمایشگر OLED حتی بزرگ تر از فولد است، ناچ ندارد و در جهت عکس تا می شود که باعث می شود تمام سطح آن صاف شود. در حالی که این باعث می شود امنیت آن کاهش یابد، اما لولای آن بسیار ساده تر شده است و دیگر شکاف قابل مشاهده ای بین پنل های تا شده وجود ندارد.

میت X بسیار سریع است، دوربین سه‌گانه دارد و از یک باتری بزرگ 55 واتی بهره مند که از قابلت شارژ سریع پشتیبانی می کند. همچنین می توانید از طریق کارت حافظه، حافظه داخلی را افزایش دهید.

74 نقد و بررسی سامسونگ گلکسی فولد

اما آنچه مهم است این است که باید دید روش متفاوت تا شدن مشکلات را حل خواهد یا خیر.

انتظار می رود در ماه ژوئن عرضه شود، شاید همان زمانی که گلکسی فولد دوباره به بازار برگردد، ولی میت x بیش از گلکسی فولد قیمت خواهد داشت. اگرچه با توجه به اینکه در قلمرو گوشی های لوکس هستیم، برچسب قیمتی اصلا مهم نیست. البته این را هم باید گفت قیمت برای یک کاربر ساده زیاد است.

نظر نهایی

با توجه به قیمت گران، احتیاط ها و مسائل بالقوه که احتمالا با آن مواجه خواهید شد، تصمیم با شماست که می خواهید میت X بخرید یا گلکسی فولد. در این زمینه شما باید تصمیم بگیرید که کدام روش برای تا شدن گوشی بهتر است.

گلکسی فولد مانند یک نمونه اولیه است که شما می توانید چند ماه یا حتی چند سال پیش از اینکه کاملا آماده شود آن را خریداری کنید و به شما یک نگاه اجمالی از آینده اعطا می کند. کامل نیست ولی یک نمایش کامل از آینده است.

[megapros]

مزایا

  • طراحی آینده نگر و یک فاکتور دیده نشده
  • دو نمایشگر واقعا با کیفیت
  • عمر باتری قابل اعتماد
  • سریع ترین و قوی ترین بسته سخت افزاری موجود: 12 گیگابایت رم و 512 گیگابایت حافظه داخلی UFC 3.0
  • دوربین عالی هم برای تصویر و هم برای ویدئو
  • رابط کاربری دوست داشتنی One UI و قابلیت های چند وظیفه‌ای فوق العاده

[/megapros]

 

[megacons]

معایب

  • یک دستگاه کانسپت (مفهومی) است و گوشی نمی باشد بلکه تبلت است
  • در برابر گرد و غبار و آب مقاوم نیست و ممکن است ذرات کوچک زیر نمایشگر وارد شوند
  • سخت است از شکاف نمایشگر صرف نظر کنید
  • گران است و مشخص نیست آیا هرگز عرضه جهانی خواهد شد یا خیر

[/megacons]

75 نقد و بررسی سامسونگ گلکسی فولد

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *